SME
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Naša hviezda autosalónu - Alfa Romeo Giulietta

Na oslavu stého výročia založenia automobilky si Alfa nemohla vymysliet krajší darček, ako model Giulietta. Alfa je presvedčivá zvonku i zvnútra. Jednoducho je hviezda.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Vždy keď sme obchádzali stánok Alfy Romeo, museli sme sa aspoň na chvíľu pristaviť. Tentokrát nie kvôli hosteskám ako zvyčajne, ale práve kvôli autu - novej Giuliette, z ktorej sa nám podlamovali kolená. Nástupkyňa modelu 147 je nádherná. Chlapci z Milána pripravili k storočnici Alfy Romeo skvostný darček. Interiér hýri množstvom ovládacích prvkov v novom dizajne a prezentuje ďalšiu evolúciu kvality materiálov a spracovania.

Klobúk dolu pred talianskymi dizajnérmi. Nová Giulietta nič nepreháňa, napriek tomu z nej sršia emócie a dynamika. Ani samotní šéfovia talianskej automobilky netušili, keď na nátlak svojich zamestnancov zmenili názov kompaktného modelu z Milana na Giuliettu, aké správne meno mu dali. Podobne ako mystický predchodca s rovnakým menom stane sa podľa nás aj novinka rovnako vysnívaným autom všetkých motoristických nadšencov. Giulietta má veľmi reálnu šancu stať sa rovnakým hitom vo svojej triede ako Fiat 500. Sme preto zvedaví, či sa jej koncern chytí a prispôsobí tomu jej cenu.

Dokonalé retro

Interiér je z 80 percent kompletne nový. Mito a model 159 pripomína jedine volant, ovládač systému DNA a prístrojový panel, ktorého je trochu škoda. Keď si dali dizajnéri námahu s takmer celým kokpitom, mohli zmeniť už aj prístroje. Napriek tomu nebudete mať pocit, že toto auto parazituje na súrodencoch a už vôbec nepôsobí dojmom, že ho poznáte. Horizontálne delená palubna doska s matne lakovaným širokým ozdobným pásom v strede, imitujúcim kov, oživuje spomienky na najslávnejšiu éru prvej dámy talianskeho automobilového dizajnu.

V retro štýle navrhnutá klávesnica s kolískovými prepínačmi, mohutné otočné ovládače ventilačenej sústavy a kompletne hliníková radiaca páka s guľatou hlavicou myšlienkový návrat do minulosti ešte posilňujú. Výberom materiálov a kvalitou spracovania sa Giulietta definitívne priblížila nemeckým prémiovým značkám. Predovšetkým ovládacie prvky, ale tiež niektoré plastové panely pôsobia ešte hodnotnejším dojmom než v modeli 159.

Dobrý výhľad

Čelné sklo je kolmejšie a kratšie ako vo väčšine konkurentov tejto triedy. Jeho sklon pripomína BMW radu 1 a čiastočne aj Mini. Vďaka tomu konštruktéri mohli posunúť predné stĺpiky viac smerom k predným pasažierom a urobiť ich kolmejšie, čo prospelo výhľadu z auta, predovšetkým do strán. Ďalším prínosom tohto riešenia je krátka palubná doska, čo kokpitu dodáva kompaktnosť a celistvosť. Neplytvá sa priestorom pred vodičom a spolujazdcom. V interiéri chýbajú poctivé odkladacie priestory - napríklad držiaky na nápoje. Schránky vo dverách sú už tradične úzke.

Radosť v nej sedieť

Poloha za volantom je výborná. Sedí sa v optimálnej výške a sedadlá sú veľké, predovšetkým širšie než doposiaľ a so slabším bočným vedením. To však nie je na škodu, lebo pohodlnejšie sa do sedadiel usádza. Narábať s hliníkovou radiacou pákou je radosť. Radenie pokročilo o evolúciu ďalej v presnosti aj skrátení dráh v porovnaní s MiTom.

Napriek tomu, že Giulietta zvonka nevyzerá ako priestorový zázrak, prekvapivo pohodlne sa do nej nastupuje. Je to zásluha veľkých bočných výrezov do karosérie a nízkych prahov. Špeciálne treba vyzdvihnúť prístup na zadné sedadlá. Niektoré značky by si mohli vziať príklad, ako pohodlne sa dá nastupovať aj do športovo strihnutého auta.

Ponuka miesta pre nohy zadných pasažierov je citeľne lepšia než v predošlom modeli 147. Pasažieri budú mať trochu menej miesta než v VW Golfe alebo Octavii, ale porovnateľne s Focusom, Bravom alebo Mazdou3. Kufor má už tradične vyššiu nakladaciu hranu, kvôli tuhosti karosérie. Jeho objem 350 l neprekračuje štandard triedy.

Nová platforma

Alfa Giulietta je postavená na novej, ľahšej, ale zároveň tiež tuhšej koncernovej platforme. Vysoko pevná oceľ a hliník boli hlavným stavebným materiálom. Prepracovaná predná náprava typu McPherson bola vyladená s dôrazom na väčšiu odolnosť pri bočnom zaťažení. Zadná náprava typu Multilink navrhnutá s ohľadom na priestorovú úspornosť a dosiahnutie čo najväčieho objemu batožinového priestoru je úplne nová a má sa postarať v prvom rade o skvelú smerovú stabilitu. Nová architektúra by mala priniesť viac radosti z jazdy v podobe skvelého držania stopy a výbornej manévrovateľnosti.

Vozidlo bude štandardne vybavené systémom DNA, ktorý poznáme už z MITa. Reakcie motora, prevodovky, posilňovača riadenia, stabilizačného systému a elektronického samosvorného diferenciálu Q2 sa tak budú dať nastaviť opäť do troch režimov podľa špecifických požiadaviek vodiča - Dynamic, Normal alebo All Weather.

Iba prepĺňané motory

Na trh Giulietta vstúpi so štyrmi turbo motormi. Benzíny 1.4 TB a 1.4 TB MultiAir dosahujú výkony 88 kW/120 k a 125 kW/170 k. Z naftovej ponuky bude na výber 1.6 JTDM a 2.0 JTDM s výkonmi 77 kW/105 k a 125 kW/170 k. Oba motory pochádzajú z druhej generácie rodiny MultiJet.

Čerešničkou na torte bude špičkový model Quadrifoglio Verde poháňaný 1,8-litrovým prepĺňaným benzínovým štvorvalcom TBi s výkonom zvýšeným na 173 kW/235 k (340 Nm).

Všetky motory výrobca štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pre 2.0 JTDM bude ako opcia nový dvojspojkový automat. Motory spĺňajúce emisnú normu Euro 5 dostanú štandardne systém stop/štart.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  9. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  10. Stiahnite si stovky e-kníh
  1. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  2. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  3. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  4. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  5. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  6. Stiahnite si stovky e-kníh
  7. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  8. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. 3 veci, s ktorými zvládnete horúčavy v byte
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 362
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 604
  3. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 7 665
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 310
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 316
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 4 114
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 504
  8. Crème de la crème po slovensky 3 249
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 863
  10. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 092
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Branislav Harabin na zasadnutí Súdnej rady.

Súdna rada už dočasne odstavila zvolenského sudcu Miľana. Tiež nenosil rúško.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Opatrenia nedodržiavajú aj politici.


a 2 ďalší 8 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


18 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Mercedes-Benz Marco Polo

Zakotvili sme pri tatranskom mori - Liptovskej Mare.


24 h
Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún