SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Naša hviezda autosalónu - Alfa Romeo Giulietta

Na oslavu stého výročia založenia automobilky si Alfa nemohla vymysliet krajší darček, ako model Giulietta. Alfa je presvedčivá zvonku i zvnútra. Jednoducho je hviezda.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Vždy keď sme obchádzali stánok Alfy Romeo, museli sme sa aspoň na chvíľu pristaviť. Tentokrát nie kvôli hosteskám ako zvyčajne, ale práve kvôli autu - novej Giuliette, z ktorej sa nám podlamovali kolená. Nástupkyňa modelu 147 je nádherná. Chlapci z Milána pripravili k storočnici Alfy Romeo skvostný darček. Interiér hýri množstvom ovládacích prvkov v novom dizajne a prezentuje ďalšiu evolúciu kvality materiálov a spracovania.

Klobúk dolu pred talianskymi dizajnérmi. Nová Giulietta nič nepreháňa, napriek tomu z nej sršia emócie a dynamika. Ani samotní šéfovia talianskej automobilky netušili, keď na nátlak svojich zamestnancov zmenili názov kompaktného modelu z Milana na Giuliettu, aké správne meno mu dali. Podobne ako mystický predchodca s rovnakým menom stane sa podľa nás aj novinka rovnako vysnívaným autom všetkých motoristických nadšencov. Giulietta má veľmi reálnu šancu stať sa rovnakým hitom vo svojej triede ako Fiat 500. Sme preto zvedaví, či sa jej koncern chytí a prispôsobí tomu jej cenu.

Dokonalé retro

Interiér je z 80 percent kompletne nový. Mito a model 159 pripomína jedine volant, ovládač systému DNA a prístrojový panel, ktorého je trochu škoda. Keď si dali dizajnéri námahu s takmer celým kokpitom, mohli zmeniť už aj prístroje. Napriek tomu nebudete mať pocit, že toto auto parazituje na súrodencoch a už vôbec nepôsobí dojmom, že ho poznáte. Horizontálne delená palubna doska s matne lakovaným širokým ozdobným pásom v strede, imitujúcim kov, oživuje spomienky na najslávnejšiu éru prvej dámy talianskeho automobilového dizajnu.

V retro štýle navrhnutá klávesnica s kolískovými prepínačmi, mohutné otočné ovládače ventilačenej sústavy a kompletne hliníková radiaca páka s guľatou hlavicou myšlienkový návrat do minulosti ešte posilňujú. Výberom materiálov a kvalitou spracovania sa Giulietta definitívne priblížila nemeckým prémiovým značkám. Predovšetkým ovládacie prvky, ale tiež niektoré plastové panely pôsobia ešte hodnotnejším dojmom než v modeli 159.

Dobrý výhľad

Čelné sklo je kolmejšie a kratšie ako vo väčšine konkurentov tejto triedy. Jeho sklon pripomína BMW radu 1 a čiastočne aj Mini. Vďaka tomu konštruktéri mohli posunúť predné stĺpiky viac smerom k predným pasažierom a urobiť ich kolmejšie, čo prospelo výhľadu z auta, predovšetkým do strán. Ďalším prínosom tohto riešenia je krátka palubná doska, čo kokpitu dodáva kompaktnosť a celistvosť. Neplytvá sa priestorom pred vodičom a spolujazdcom. V interiéri chýbajú poctivé odkladacie priestory - napríklad držiaky na nápoje. Schránky vo dverách sú už tradične úzke.

Radosť v nej sedieť

Poloha za volantom je výborná. Sedí sa v optimálnej výške a sedadlá sú veľké, predovšetkým širšie než doposiaľ a so slabším bočným vedením. To však nie je na škodu, lebo pohodlnejšie sa do sedadiel usádza. Narábať s hliníkovou radiacou pákou je radosť. Radenie pokročilo o evolúciu ďalej v presnosti aj skrátení dráh v porovnaní s MiTom.

Napriek tomu, že Giulietta zvonka nevyzerá ako priestorový zázrak, prekvapivo pohodlne sa do nej nastupuje. Je to zásluha veľkých bočných výrezov do karosérie a nízkych prahov. Špeciálne treba vyzdvihnúť prístup na zadné sedadlá. Niektoré značky by si mohli vziať príklad, ako pohodlne sa dá nastupovať aj do športovo strihnutého auta.

Ponuka miesta pre nohy zadných pasažierov je citeľne lepšia než v predošlom modeli 147. Pasažieri budú mať trochu menej miesta než v VW Golfe alebo Octavii, ale porovnateľne s Focusom, Bravom alebo Mazdou3. Kufor má už tradične vyššiu nakladaciu hranu, kvôli tuhosti karosérie. Jeho objem 350 l neprekračuje štandard triedy.

Nová platforma

Alfa Giulietta je postavená na novej, ľahšej, ale zároveň tiež tuhšej koncernovej platforme. Vysoko pevná oceľ a hliník boli hlavným stavebným materiálom. Prepracovaná predná náprava typu McPherson bola vyladená s dôrazom na väčšiu odolnosť pri bočnom zaťažení. Zadná náprava typu Multilink navrhnutá s ohľadom na priestorovú úspornosť a dosiahnutie čo najväčieho objemu batožinového priestoru je úplne nová a má sa postarať v prvom rade o skvelú smerovú stabilitu. Nová architektúra by mala priniesť viac radosti z jazdy v podobe skvelého držania stopy a výbornej manévrovateľnosti.

Vozidlo bude štandardne vybavené systémom DNA, ktorý poznáme už z MITa. Reakcie motora, prevodovky, posilňovača riadenia, stabilizačného systému a elektronického samosvorného diferenciálu Q2 sa tak budú dať nastaviť opäť do troch režimov podľa špecifických požiadaviek vodiča - Dynamic, Normal alebo All Weather.

Iba prepĺňané motory

Na trh Giulietta vstúpi so štyrmi turbo motormi. Benzíny 1.4 TB a 1.4 TB MultiAir dosahujú výkony 88 kW/120 k a 125 kW/170 k. Z naftovej ponuky bude na výber 1.6 JTDM a 2.0 JTDM s výkonmi 77 kW/105 k a 125 kW/170 k. Oba motory pochádzajú z druhej generácie rodiny MultiJet.

Čerešničkou na torte bude špičkový model Quadrifoglio Verde poháňaný 1,8-litrovým prepĺňaným benzínovým štvorvalcom TBi s výkonom zvýšeným na 173 kW/235 k (340 Nm).

Všetky motory výrobca štandardne kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pre 2.0 JTDM bude ako opcia nový dvojspojkový automat. Motory spĺňajúce emisnú normu Euro 5 dostanú štandardne systém stop/štart.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  2. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  5. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  6. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  10. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  1. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  2. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  3. Budúcnosť M&A v Európe
  4. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  5. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  6. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  7. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  10. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 897
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 571
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 978
  4. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 012
  5. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 822
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 521
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 476
  8. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 437
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 364
  10. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 236
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.