SME

Autosalón Ženeva: Toyota RAV4 po plastike s pádlami pod volantom

Po Yarise a Aurise prichádza s obnovenou fazónou aj SUV RAV4. Okrem nej v Ženeve debutoval sériový Auris s hybridným pohonom.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. „Ravka“ patrí medzi priekopníkov v segmente kompaktných športovo-úžitkových vozidiel. Dnes musí bojovať o zákazníka s dlhým radom konkurentov. Toyota aktuálne vyrába tretiu generáciu modelu RAV4. Pre rok 2010 ju podrobila omladzovacej kúre.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Facelift je pomerne výrazný a po štylistickej stránke spočíva v kompletnom prepracovaní prednej časti auta. Pôvodnú masku chladiča nahradila väčšia, s chrómovanými horizontálnymi lamelami. Svetlomety sú o čosi dlhšie, ale zároveň širšie. Doteraz priateľsky sa tváriace SUV dostalo „namosúrenú“ tvár. Výmene v rámci modernizácie sa nevyhol ani predný nárazník a kapota motora. Úprava zadných partií sa obmedzila na novú grafiku koncových svetiel. Okrem žiaroviek v nich svietia aj diódy.

SkryťVypnúť reklamu

Modifikované poháňacie jednotky

Všetky ponúkané motory boli prepracované v s ohľadom na zníženie ich hmotnosti, strát vznikajúcich trením. Výsledkom má byť nižšia spotreba paliva a produkcia emisií CO2.

Jediný zážihový motor v palete má objem 2,0 litra a variabilné časovanie ventilov Valvematic (116 kW/158 k). Spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou alebo bezstupňovou prevodovkou Multidrive S. Tá umožňuje v manuálnom režime radiť sedem prednastavených stupňov pákou alebo pádlami pod volantom.

K dispozícii je verzia s poháňanou prednou nápravou i elektronicky riadeným systémom pohonu všetkých štyroch kolies ADS. Ten pri priaznivých adhéznych podmienkach posiela 100 percent krútiaceho momentu na prednú nápravu. Vodič má možnosť uzamknúť pohon 4x4 tlačidlom 4WD Lock. Vtedy 55 percent krútiaceho momentu prúdi dopredu, zvyšok dozadu.

SkryťVypnúť reklamu

Turbodiesel aj s automatom

Turbodiesel 2,2 D-4D výrobca predáva v dvoch výkonových prevedeniach, so 110 kW (150 k) a 340 Nm, dostupnými medzi 2000 a 2800 ot./min, alebo 130 kW (180 k), 400 Nm krútiaceho momentu sa dostaví v rozmedzí 2000-2800 ot./min.

K výbave oboch vznetových motorizácií štandardne patrí šesťstupňový „manuál“ a pohon 4x4 ADS. Slabšia verzia môže mať permanentne poháňané iba predné kolesá, alebo šesťstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou voľby manuálneho - sekvenčného - radenia.

Auris HSD

Mladší a menší brat Priusu využíva jeho techniku. Pod prednou kapotou pracuje zážihový štvorvalec s objemom 1,8 litra (71 kW/91 k). Sekunduje mu elektromotor (60 kW). Kombinovaný výkon poháňacieho systému predstavuje 100 kW (136 k). Krútiace momenty oboch agregátov sa na predné kolesá prenášajú cez bezstupňovú prevodovku CVT.

SkryťVypnúť reklamu

Auris HSD je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť výlučne na elektrickú energiu. Vyrábať ho budú v britskom Burnastone. Výrobca preň udáva priemernú spotrebu 3,8 l/100 km a množstvo produkovaných emisií CO2 na úrovni 98 g/km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 516
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 186
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 701
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 826
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 980
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 676
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 786
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 487
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  2. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  3. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  4. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  6. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  7. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  8. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 424
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 651
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 515
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 843
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 556
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 183
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 797
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu