ŽENEVA. „Ravka“ patrí medzi priekopníkov v segmente kompaktných športovo-úžitkových vozidiel. Dnes musí bojovať o zákazníka s dlhým radom konkurentov. Toyota aktuálne vyrába tretiu generáciu modelu RAV4. Pre rok 2010 ju podrobila omladzovacej kúre.
Facelift je pomerne výrazný a po štylistickej stránke spočíva v kompletnom prepracovaní prednej časti auta. Pôvodnú masku chladiča nahradila väčšia, s chrómovanými horizontálnymi lamelami. Svetlomety sú o čosi dlhšie, ale zároveň širšie. Doteraz priateľsky sa tváriace SUV dostalo „namosúrenú“ tvár. Výmene v rámci modernizácie sa nevyhol ani predný nárazník a kapota motora. Úprava zadných partií sa obmedzila na novú grafiku koncových svetiel. Okrem žiaroviek v nich svietia aj diódy.
Modifikované poháňacie jednotky
Všetky ponúkané motory boli prepracované v s ohľadom na zníženie ich hmotnosti, strát vznikajúcich trením. Výsledkom má byť nižšia spotreba paliva a produkcia emisií CO2.
Jediný zážihový motor v palete má objem 2,0 litra a variabilné časovanie ventilov Valvematic (116 kW/158 k). Spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou alebo bezstupňovou prevodovkou Multidrive S. Tá umožňuje v manuálnom režime radiť sedem prednastavených stupňov pákou alebo pádlami pod volantom.
K dispozícii je verzia s poháňanou prednou nápravou i elektronicky riadeným systémom pohonu všetkých štyroch kolies ADS. Ten pri priaznivých adhéznych podmienkach posiela 100 percent krútiaceho momentu na prednú nápravu. Vodič má možnosť uzamknúť pohon 4x4 tlačidlom 4WD Lock. Vtedy 55 percent krútiaceho momentu prúdi dopredu, zvyšok dozadu.
Turbodiesel aj s automatom
Turbodiesel 2,2 D-4D výrobca predáva v dvoch výkonových prevedeniach, so 110 kW (150 k) a 340 Nm, dostupnými medzi 2000 a 2800 ot./min, alebo 130 kW (180 k), 400 Nm krútiaceho momentu sa dostaví v rozmedzí 2000-2800 ot./min.
K výbave oboch vznetových motorizácií štandardne patrí šesťstupňový „manuál“ a pohon 4x4 ADS. Slabšia verzia môže mať permanentne poháňané iba predné kolesá, alebo šesťstupňovú automatickú prevodovku s možnosťou voľby manuálneho - sekvenčného - radenia.
Auris HSD
Mladší a menší brat Priusu využíva jeho techniku. Pod prednou kapotou pracuje zážihový štvorvalec s objemom 1,8 litra (71 kW/91 k). Sekunduje mu elektromotor (60 kW). Kombinovaný výkon poháňacieho systému predstavuje 100 kW (136 k). Krútiace momenty oboch agregátov sa na predné kolesá prenášajú cez bezstupňovú prevodovku CVT.
Auris HSD je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť výlučne na elektrickú energiu. Vyrábať ho budú v britskom Burnastone. Výrobca preň udáva priemernú spotrebu 3,8 l/100 km a množstvo produkovaných emisií CO2 na úrovni 98 g/km.