SME

Autosalón Ženeva: Malé Audi odhalila veľká hviezda

Ingolstadtský výrobca si na predstavenie nového modelu A1 pozval speváka Justina Timberlaka. Podobne ako on, aj malé Audi sa má páčiť najmä mladým.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Na premiére Audi A1 sa objavil aj Justin Timberlake. Síce nič nezaspieval, ale prítomných ubezpečil o kvalitách nového auta. Ingolstadtský výrobca si ho nepozval náhodou. Jeho nový model A1 má, podobne ako Timberlake, chytiť za srdce najmä mladých.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podvozok z Pola

Vozidlo s rozmermi 3950 x 1740 x 1420 mm a rázvorom osí kolies 2470 mm využíva koncernovú platformu PQ25. Na identickom základe stojí aj Seat Ibiza a VW Polo. Jeho najväčšími konkurentmi sú Alfa Romeo MiTo, Mini, Citroën DS3, prípadne aj pripravovaná tretia generácia Lancie Ypsilon.

SkryťVypnúť reklamu

Po štylistickej stránke je A1 vernou kópiou štúdie Audi Metroproject quattro, prvýkrát odhalenej v roku 2007. Trojdverová karoséria je čiastočne vyrobená z vysokopevnostnej ocele. Jej hmotnosť predstavuje 221 kilogramov. Napriek pomerne skromným mieram sa malé Audi tvári veľmi sebavedome. Dravý výraz dizajnéri vtisli nielen prednej, ale aj zadnej časti „A-jednotky“.

Pri pohľade z profilu vyniknú relatívne krátke previsy a strieborné stĺpiky spolu s časťou strechy. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu cx= 0,32. Audi novinku štandardne vybavuje diskami s priemerom 15 alebo 16 palcov (v závislosti od verzie). K dispozícii však budú aj 17 a 18-palcové kolesá.

Interiér pre dvoch dospelých

Kabína stavila na jednoduchosť. Tmavé tóny palubnej dosky oživuje biele podsvietenie prístrojov a chrómované detaily. Dobrou správou je, že sme vo vnútri nenašli veľa ovládačov pochádzajúcich z „neprémiového“ Pola. Vstavaný navigačný systém neprovokuje zlodejov, jeho displej sa vyklápa z palubnej dosky. Za príplatok si je možné objednať efektné osvetlenie interiéru LED diódami.

SkryťVypnúť reklamu

Audi A1 je štvormiestne, ale iba na papieri. Priemerne urastený dospelý pasažier na zadných sedadlách sa hlavou ani nedotkne opierky. Tesne pred ňou narazí na smerom dozadu klesajúcu strechu. Zadné pozície na sedenie zostanú vyhradené pre deti.

Batožinový priestor má základný objem 267 litov, sklopením operadiel zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 920 l.

Iba turbo

Paleta poháňacích jednotiek pri uvedení auta na trh obsahuje tri položky. Prepĺňaný štvorvalec 1,2 TFSI s priamym vstrekovaním paliva, naladený na výkon 63 kW (86 k). Výrobca ho kombinuje výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Hmotnosť základnej verzie sa konštruktérom podarilo udržať na úrovni 1045 kg.

Ponuka obsahuje aj turbomotor 1,4 TFSI (90 kW/122 k) dodávaný so šesťstupňovým „manuálom“, prípadne so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Záujemcovia o turbodiesel majú na výber dve prevedenia agregátu 1,6 TDI CR, slabšie dosahuje 66 kW (90 k), silnejšie 77 kW (105 k). Oba budú k dispozícii iba s päťstupňovou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  2. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  3. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  4. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  5. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  6. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  7. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  8. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 425
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 660
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 567
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 854
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 556
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 249
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 808
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu