SME

Autosalón Ženeva: Volvo S60 zastaví pred chodcom samé

Nové Volvo S60 pokračuje v línii, nastolenej modelmi S80 a XC60. Pozornosť púta dynamikou nabitou karosériou so silným škandinávskym akcentom, ale aj novými bezpečnostnými systémami.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Nové Volvo S60 pokračuje v línii, nastolenej modelmi S80 a XC60. To znamená, že jeho prioritami sú atletický dizajn, bezpečnosť a maximálne pohodlie posádky. Pozornosť púta dynamikou nabitou karosériou so silným škandinávskym akcentom, ale aj novými bezpečnostnými systémami. Podobne ako vlajková loď S80 ponúkne dva druhy podvozkov - športový a komfortný . V porovnaní s predchodcom najviac poteší viac miesta pre posádku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kabína naozaj pre piatich

Najväčšou slabinou predošlého modelu bol stiesnený interiér. Novinku preto postavili na predĺženej platforme modelu Ford Mondeo, ktorá jej zabezpečila dostatok miesta pre všetkých členov posádky vo všetkých
smeroch. Novinka je totiž nielen dlhá, ale aj patrične široká, čo karoséria umne maskuje štíhlymi bokmi.

SkryťVypnúť reklamu

O tom, že Volvo S60 počíta na zadných sedadlách reálne s tromi osobami, svedčí tvar zadného sedáka,
ktorý poskytuje bočnú oporu aj v strede sediacemu pasažierovi. Pokiaľ sa nemýlime, toto je prvá limuzína so sedákom tvarovaným pre troch pasažierov. Napriek dynamicky sa zvažujúcej streche v štýle kupé je
vzadu dostatok miesta na hlavu. Priestor pre nohy cestujúcich vzadu sa predĺžil o 30 mm. Vzhľadom na dĺžku rázvoru mohol výrobca pridať aj viac.

Známa architektúra

Predná časť kabíny nie je po vizuálnej stránke ničím nová. Niekoľko nových detailov by sa našlo, ale v podstate pokračuje v zaužívanej architektúre a s "plávajúcim" stredovým panelom natočeným vodiča.ň

Nič nebolo treba meniť ani na skvelých predných sedačkách, ktoré neuveriteľne hýčkajú pohodlím v každom modeli, v ktorom ich Volvo použije. Interiér je preplnený množstvom ľahko dostupných odkladacích
priestorov. Škoda len, že batožinovému nevenovali konštruktéri viac pozornosti a nechali mu len podpriemerný objem 380 l.

SkryťVypnúť reklamu

Dva podvozky

Ponúkať dva odlišné druhy pruženia sa Volvu v prípade modelu S80 evidentne osvedčilo a preto rovnakú taktiku použil aj o triedu nižšie. V Európe, kde vodiči holdujú dynamickej jazde a kladú oveľa väčší
dôraz na ovládateľnosť auta než zvyšok sveta, bude S60 štandardne jazdiť na dynamickom podvozku.

Všetky verzie však môžu byť na želanie vybavené aj aktívnym podvozkom s automatickou reguláciou
charakteristiky tlmičov pruženia. Vodič si podľa nálady môže zvoliť jeden z troch režimov - Comfort, Sport alebo Advanced. Riadenie so strmším prevodom a rýchlejším posilňovačom riadenia by malo zabezpečiť spontánnejšie reakcie na pokyny vodiča a lepší kontakt s vozovkou.

4 turbomotory

Na začiatok budú k dispozícii dva naftové a dva benzínové motory, všetky s prepĺňaním. Benzínový radový šesťvalec 3.0 T6 dosahuje výkon 224 kW/304 k. Pod ním sa nachádza nový zážihový štvorvalec 2.0 GTDi s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 149 kW/203 k, ktorý by mal v priemere spotrebovať len 7,9 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Naftovú ponuku zastupuje jeden známy päťvalec D5 prepĺňaný dvomi turbodúchadlami (151 kW/205 k) a jeden úplne nový päťvalec D3 s objemom 2,0 l a výkonom 120 kW/163 k, ktorý dosahuje len 20 Nm menší krútiaci moment než D5 (400 Nm vs. 420 Nm).

Počas prvého roka produkcie pribudnú ešte ďalšie štyri štvorvalce (tri benzínové a jeden naftový). Pohon všetkých štyroch kolies AWD je štandardom pri najvýkonnejšom benzínovom motore T6 a na želanie sa montuje pri naftovom motore D5.

Bezpečnosť na prvom mieste

Ako sa na Volvo patrí, ponuku súčasných bezpečnostných systémov rozšíri o jednu novinku - systém detekcie chodcov s automatickým zastavením. Prostredníctvom radaru a kamery sleduje pohyb pred autom a
pokiaľ zaregistruje možné nebezpečenstvo zo strany chodca, ktorý sa chystá vstúpiť na cestu, upozorní na to najprv vodiča a v prípade potreby vie aktivovať brzdy a vyvinúť maximálny brzdný účinok.
Popri tom ponúka aj ďalšie systémy:

* Driver Alert Control (DAC). Jedinečná technológia upozorňujúca unavených a rozptýlených vodičov. Systém monitoruje pohyb vozidla medzi čiarami vodorovného dopravného značenia pruhov na ceste a upozorní vozidla ak sa pohyb vozidla mení nekontrolovaným spôsobom.
* Systém na monitorovanie mŕtveho uhla vonkajších spätných zrkadiel BLIS (Blind Spot Information System) upozorňuje na vozidlá, pohybujúce sa v oblasti mŕtveho uhla spätných zrkadiel na obidvoch stranách vozidla. Výstražné svetlo v príslušnom zrkadle upozorní vodiča na nebezpečenstvo.
* Aktívne bi-xenónové reflektory sa automaticky natáčajú do zákruty, čím sa zlepšuje osvetlenie priestoru pred vozidlom na kľukatých cestách.
* Výstražný systém na udržiavanie jazdného pruhu upozorní vodiča ak vozidlo ide vybočiť z jazdného pruhu bez toho, aby vodič aktivoval smerové svetlo.
* Vylepšený systém na ochranu pri náraze zboku Advanced Side Impact Protection System
* Bočné airbagy v operadlách sedadiel
* Vylepšené bočné závesové airbagy
* Systém WHIPS na ochranu krku pri náraze zozadu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  2. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  3. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  4. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  5. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  6. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 426
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 663
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 588
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 857
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 556
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 273
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 811
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu