ŽENEVA. Nové Volvo S60 pokračuje v línii, nastolenej modelmi S80 a XC60. To znamená, že jeho prioritami sú atletický dizajn, bezpečnosť a maximálne pohodlie posádky. Pozornosť púta dynamikou nabitou karosériou so silným škandinávskym akcentom, ale aj novými bezpečnostnými systémami. Podobne ako vlajková loď S80 ponúkne dva druhy podvozkov - športový a komfortný . V porovnaní s predchodcom najviac poteší viac miesta pre posádku.
Kabína naozaj pre piatich
Najväčšou slabinou predošlého modelu bol stiesnený interiér. Novinku preto postavili na predĺženej platforme modelu Ford Mondeo, ktorá jej zabezpečila dostatok miesta pre všetkých členov posádky vo všetkých
smeroch. Novinka je totiž nielen dlhá, ale aj patrične široká, čo karoséria umne maskuje štíhlymi bokmi.
O tom, že Volvo S60 počíta na zadných sedadlách reálne s tromi osobami, svedčí tvar zadného sedáka,
ktorý poskytuje bočnú oporu aj v strede sediacemu pasažierovi. Pokiaľ sa nemýlime, toto je prvá limuzína so sedákom tvarovaným pre troch pasažierov. Napriek dynamicky sa zvažujúcej streche v štýle kupé je
vzadu dostatok miesta na hlavu. Priestor pre nohy cestujúcich vzadu sa predĺžil o 30 mm. Vzhľadom na dĺžku rázvoru mohol výrobca pridať aj viac.
Známa architektúra
Predná časť kabíny nie je po vizuálnej stránke ničím nová. Niekoľko nových detailov by sa našlo, ale v podstate pokračuje v zaužívanej architektúre a s "plávajúcim" stredovým panelom natočeným vodiča.ň
Nič nebolo treba meniť ani na skvelých predných sedačkách, ktoré neuveriteľne hýčkajú pohodlím v každom modeli, v ktorom ich Volvo použije. Interiér je preplnený množstvom ľahko dostupných odkladacích
priestorov. Škoda len, že batožinovému nevenovali konštruktéri viac pozornosti a nechali mu len podpriemerný objem 380 l.
Dva podvozky
Ponúkať dva odlišné druhy pruženia sa Volvu v prípade modelu S80 evidentne osvedčilo a preto rovnakú taktiku použil aj o triedu nižšie. V Európe, kde vodiči holdujú dynamickej jazde a kladú oveľa väčší
dôraz na ovládateľnosť auta než zvyšok sveta, bude S60 štandardne jazdiť na dynamickom podvozku.
Všetky verzie však môžu byť na želanie vybavené aj aktívnym podvozkom s automatickou reguláciou
charakteristiky tlmičov pruženia. Vodič si podľa nálady môže zvoliť jeden z troch režimov - Comfort, Sport alebo Advanced. Riadenie so strmším prevodom a rýchlejším posilňovačom riadenia by malo zabezpečiť spontánnejšie reakcie na pokyny vodiča a lepší kontakt s vozovkou.
4 turbomotory
Na začiatok budú k dispozícii dva naftové a dva benzínové motory, všetky s prepĺňaním. Benzínový radový šesťvalec 3.0 T6 dosahuje výkon 224 kW/304 k. Pod ním sa nachádza nový zážihový štvorvalec 2.0 GTDi s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 149 kW/203 k, ktorý by mal v priemere spotrebovať len 7,9 l/100 km.
Naftovú ponuku zastupuje jeden známy päťvalec D5 prepĺňaný dvomi turbodúchadlami (151 kW/205 k) a jeden úplne nový päťvalec D3 s objemom 2,0 l a výkonom 120 kW/163 k, ktorý dosahuje len 20 Nm menší krútiaci moment než D5 (400 Nm vs. 420 Nm).
Počas prvého roka produkcie pribudnú ešte ďalšie štyri štvorvalce (tri benzínové a jeden naftový). Pohon všetkých štyroch kolies AWD je štandardom pri najvýkonnejšom benzínovom motore T6 a na želanie sa montuje pri naftovom motore D5.
Bezpečnosť na prvom mieste
Ako sa na Volvo patrí, ponuku súčasných bezpečnostných systémov rozšíri o jednu novinku - systém detekcie chodcov s automatickým zastavením. Prostredníctvom radaru a kamery sleduje pohyb pred autom a
pokiaľ zaregistruje možné nebezpečenstvo zo strany chodca, ktorý sa chystá vstúpiť na cestu, upozorní na to najprv vodiča a v prípade potreby vie aktivovať brzdy a vyvinúť maximálny brzdný účinok.
Popri tom ponúka aj ďalšie systémy:
* Driver Alert Control (DAC). Jedinečná technológia upozorňujúca unavených a rozptýlených vodičov. Systém monitoruje pohyb vozidla medzi čiarami vodorovného dopravného značenia pruhov na ceste a upozorní vozidla ak sa pohyb vozidla mení nekontrolovaným spôsobom. |
* Systém na monitorovanie mŕtveho uhla vonkajších spätných zrkadiel BLIS (Blind Spot Information System) upozorňuje na vozidlá, pohybujúce sa v oblasti mŕtveho uhla spätných zrkadiel na obidvoch stranách vozidla. Výstražné svetlo v príslušnom zrkadle upozorní vodiča na nebezpečenstvo. |
* Aktívne bi-xenónové reflektory sa automaticky natáčajú do zákruty, čím sa zlepšuje osvetlenie priestoru pred vozidlom na kľukatých cestách. |
* Výstražný systém na udržiavanie jazdného pruhu upozorní vodiča ak vozidlo ide vybočiť z jazdného pruhu bez toho, aby vodič aktivoval smerové svetlo. |
* Vylepšený systém na ochranu pri náraze zboku Advanced Side Impact Protection System |
* Bočné airbagy v operadlách sedadiel |
* Vylepšené bočné závesové airbagy |
* Systém WHIPS na ochranu krku pri náraze zozadu |