SME
Štvrtok, 9. december, 2021 | Meniny má IzabelaKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Volvo S60 zastaví pred chodcom samé

Nové Volvo S60 pokračuje v línii, nastolenej modelmi S80 a XC60. Pozornosť púta dynamikou nabitou karosériou so silným škandinávskym akcentom, ale aj novými bezpečnostnými systémami.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Nové Volvo S60 pokračuje v línii, nastolenej modelmi S80 a XC60. To znamená, že jeho prioritami sú atletický dizajn, bezpečnosť a maximálne pohodlie posádky. Pozornosť púta dynamikou nabitou karosériou so silným škandinávskym akcentom, ale aj novými bezpečnostnými systémami. Podobne ako vlajková loď S80 ponúkne dva druhy podvozkov - športový a komfortný . V porovnaní s predchodcom najviac poteší viac miesta pre posádku.

Kabína naozaj pre piatich

Najväčšou slabinou predošlého modelu bol stiesnený interiér. Novinku preto postavili na predĺženej platforme modelu Ford Mondeo, ktorá jej zabezpečila dostatok miesta pre všetkých členov posádky vo všetkých
smeroch. Novinka je totiž nielen dlhá, ale aj patrične široká, čo karoséria umne maskuje štíhlymi bokmi.

O tom, že Volvo S60 počíta na zadných sedadlách reálne s tromi osobami, svedčí tvar zadného sedáka,
ktorý poskytuje bočnú oporu aj v strede sediacemu pasažierovi. Pokiaľ sa nemýlime, toto je prvá limuzína so sedákom tvarovaným pre troch pasažierov. Napriek dynamicky sa zvažujúcej streche v štýle kupé je
vzadu dostatok miesta na hlavu. Priestor pre nohy cestujúcich vzadu sa predĺžil o 30 mm. Vzhľadom na dĺžku rázvoru mohol výrobca pridať aj viac.

Známa architektúra

Predná časť kabíny nie je po vizuálnej stránke ničím nová. Niekoľko nových detailov by sa našlo, ale v podstate pokračuje v zaužívanej architektúre a s "plávajúcim" stredovým panelom natočeným vodiča.ň

Nič nebolo treba meniť ani na skvelých predných sedačkách, ktoré neuveriteľne hýčkajú pohodlím v každom modeli, v ktorom ich Volvo použije. Interiér je preplnený množstvom ľahko dostupných odkladacích
priestorov. Škoda len, že batožinovému nevenovali konštruktéri viac pozornosti a nechali mu len podpriemerný objem 380 l.

Dva podvozky

Ponúkať dva odlišné druhy pruženia sa Volvu v prípade modelu S80 evidentne osvedčilo a preto rovnakú taktiku použil aj o triedu nižšie. V Európe, kde vodiči holdujú dynamickej jazde a kladú oveľa väčší
dôraz na ovládateľnosť auta než zvyšok sveta, bude S60 štandardne jazdiť na dynamickom podvozku.

Všetky verzie však môžu byť na želanie vybavené aj aktívnym podvozkom s automatickou reguláciou
charakteristiky tlmičov pruženia. Vodič si podľa nálady môže zvoliť jeden z troch režimov - Comfort, Sport alebo Advanced. Riadenie so strmším prevodom a rýchlejším posilňovačom riadenia by malo zabezpečiť spontánnejšie reakcie na pokyny vodiča a lepší kontakt s vozovkou.

4 turbomotory

Na začiatok budú k dispozícii dva naftové a dva benzínové motory, všetky s prepĺňaním. Benzínový radový šesťvalec 3.0 T6 dosahuje výkon 224 kW/304 k. Pod ním sa nachádza nový zážihový štvorvalec 2.0 GTDi s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 149 kW/203 k, ktorý by mal v priemere spotrebovať len 7,9 l/100 km.

Naftovú ponuku zastupuje jeden známy päťvalec D5 prepĺňaný dvomi turbodúchadlami (151 kW/205 k) a jeden úplne nový päťvalec D3 s objemom 2,0 l a výkonom 120 kW/163 k, ktorý dosahuje len 20 Nm menší krútiaci moment než D5 (400 Nm vs. 420 Nm).

Počas prvého roka produkcie pribudnú ešte ďalšie štyri štvorvalce (tri benzínové a jeden naftový). Pohon všetkých štyroch kolies AWD je štandardom pri najvýkonnejšom benzínovom motore T6 a na želanie sa montuje pri naftovom motore D5.

Bezpečnosť na prvom mieste

Ako sa na Volvo patrí, ponuku súčasných bezpečnostných systémov rozšíri o jednu novinku - systém detekcie chodcov s automatickým zastavením. Prostredníctvom radaru a kamery sleduje pohyb pred autom a
pokiaľ zaregistruje možné nebezpečenstvo zo strany chodca, ktorý sa chystá vstúpiť na cestu, upozorní na to najprv vodiča a v prípade potreby vie aktivovať brzdy a vyvinúť maximálny brzdný účinok.
Popri tom ponúka aj ďalšie systémy:

* Driver Alert Control (DAC). Jedinečná technológia upozorňujúca unavených a rozptýlených vodičov. Systém monitoruje pohyb vozidla medzi čiarami vodorovného dopravného značenia pruhov na ceste a upozorní vozidla ak sa pohyb vozidla mení nekontrolovaným spôsobom.
* Systém na monitorovanie mŕtveho uhla vonkajších spätných zrkadiel BLIS (Blind Spot Information System) upozorňuje na vozidlá, pohybujúce sa v oblasti mŕtveho uhla spätných zrkadiel na obidvoch stranách vozidla. Výstražné svetlo v príslušnom zrkadle upozorní vodiča na nebezpečenstvo.
* Aktívne bi-xenónové reflektory sa automaticky natáčajú do zákruty, čím sa zlepšuje osvetlenie priestoru pred vozidlom na kľukatých cestách.
* Výstražný systém na udržiavanie jazdného pruhu upozorní vodiča ak vozidlo ide vybočiť z jazdného pruhu bez toho, aby vodič aktivoval smerové svetlo.
* Vylepšený systém na ochranu pri náraze zboku Advanced Side Impact Protection System
* Bočné airbagy v operadlách sedadiel
* Vylepšené bočné závesové airbagy
* Systém WHIPS na ochranu krku pri náraze zozadu

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  2. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  3. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  4. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  5. Uhlíková stopa výrobku? Vyžiada si ju zákazník aj regulátor
  6. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  7. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  8. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  9. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  10. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  1. Shell predstavuje vlastné riešenie pre nabíjanie elektromobilov
  2. Nezaočkovaní odmietajú umelú pľúcnu ventiláciu
  3. Vianoce v O2 nekončia, práve naopak, začína Dobroadvent
  4. Slováci si radi vychutnávajú jedlo v spoločnosti blízkych
  5. AAA AUTO zajtra otvorí pobočky s ponukou vyše 5 000 áut
  6. Reinoo chce na Vlčincoch postaviť 750 nových parkovacích miest
  7. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  10. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 398
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 595
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 7 469
  4. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 6 510
  5. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 6 203
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 364
  7. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 658
  8. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 400
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu? 3 011
  10. Panta Rhei má najväčšie zásoby, Vianoce bez knihy nehrozia 2 609
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Keby som dal demisiu, na podpore školstva sa nič nezmení.


a 1 ďalší 2 h
Miroslav Výboh (vpravo).

Fotka je na fanúšikovskom účte jazdca F1 Charlesa Leclerca.


a 1 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

S problémami treba počítať najmä na západe Slovenska.


a 1 ďalší 9 h
Pri snežení na cestách spomaľte a viac predvídajte.

Myslite včas na výbavu, ale aj zvýšené riziko šmyku.


18 h

Výmena pneumatík zďaleka nestačí.


9. nov
Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


7. dec

Blogy SME

  1. Barbora Kujundžić: Emmi Piklerová ako ju (ne)poznáme
  2. Inštitút strategických politík: Čo chce Putin dosiahnuť na Ukrajine?
  3. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Ako inak nahliadať na emigráciu, občianske protesty alebo euroskepticizmus
  4. Rudolf Pado: ZMOS opäť vyplakáva, kým aktivisti konajú
  5. Tomáš Mihalík: Je Zuzana Smatanová čarodejnica, cestuje v čase alebo je len členkou Bilderbergu?
  6. Miroslav Galovič: Rozdelená spoločnosť a obchodníci s covidom (zápisky dezoláta). Prvá časť pandemickej trilógie.
  7. Věra Tepličková: Čau mami, stretneme sa na manikúre
  8. Mišo Šesták: Slováci krášlia samotnú smrť
  1. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 386
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 269
  3. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť. 4 143
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 4 092
  5. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 750
  6. Ján Šeďo: Dnes, po 184 dňoch, som si bol po tretiu včeličku a stretol sa s antivaxerom. 3 642
  7. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný 3 515
  8. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 117
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu