SME
Piatok, 25. september, 2020 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Odľahčený Touareg

Druhá generácia veľkého SUV príde do predaja už v apríli. Slovenskí motoristi si ju budú môcť prvýkrát obzrieť na bratislavskom autosalóne.

(Zdroj: Dano Hlinka)
ŽENEVA, BRATISLAVA. Nový Volkswagen Touareg vstupuje do boja s prémiovou konkurenciou o vyše 200 kg ľahší, s krajšou, atletickejšie tvarovanou karosériou, o 25% úspornejšími motormi a prvýkrát v histórii aj hybridným pohonom.

Krajšia a aerodynamickejšia karoséria

Nová tvár nemeckej značky najviac prospela modelu Touareg. Kolmejšia, horizontálne delená maska chladiča s trojdimenzionálne tvarovanou prednou kapotou a hranatejšími prednými reflektormi (s 15 LED-kami pre denné svietenie) mu dodáva veľmi moderný a šmrncovný nádych. Pre najviac prémiovo sa tváriace SUV ako Porsche Cayenne a BMW X5, stáva sa tak oveľa nebezpečnejším súperom než doposiaľ. Aj vďaka novej prednej časti pôsobí druhá generácia celkovo uhladenejším a atletickejším dojmom. A to nielen pri pohľade na karosériu. Rovnaký pocit bude mať podľa výrobcu aj vodič za volantom.

Základný model je o 208 kg ľahší než predchodca, čo sa má veľmi pozitívne odraziť na ovládateľnosti a ekonomike prevádzky veľkého SUV. Nový Touareg jazdí v priemere až o 25% úspornejšie než predchodca. Pod tento výsledok sa okrem iného podpisuje výrazne nižší aerodynamický odpor karosérie, ktorý klesol z 0,38 na 0,35. Všetko so všetkým súvisí, preto jemu zase k tomuto výsledku čiastočne dopomohla nižšia stavba karosérie alebo skôr celkovo pričupenejší „ postoj".

Viac miesta pre nohy zadných pasažierov

Napriek tomu, že nový Touareg pôsobí na pohľad kompaktnejším dojmom než predchodca, nie je tomu tak. Novinka je o takmer 50 mm dlhšia a narástol aj rázvor náprav. Prírastok 41 mm (na 2.893 mm) sa prejavil hlavne v priestore pre nohy zadných pasažierov. Zadné sedadlá ponúkajú možnosť posúvania sa v pozdĺžnom smere v rozsahu 160 mm, ale aj upravovanie sklonu operadiel.

Na želanie je k dispozícii elektrické sklápanie zadných sedadiel. Po dotknutí sa tlačidla sedadlá v priebehu niekoľkých sekúnd padnú dolu a batožinový priestor narastie na 1.642 l. Predné aj zadné sedačky sú veľmi pohodlné, kvalita interiéru je ešte presvedčivejšia než doposiaľ.

Výhrady máme iba voči tvaru palubnej dosky, ktorá podobne ako v Sharane pozostáva z jedného kusa plastu a opticky pôsobí jednoduchým až prázdnym dojmom. Na vystavených modeloch situáciu zachraňovali efektné drevené obklady, ktoré vyzerajú tak dôveryhodne, že o pravosti materiálu vás presvedčia, aj keby neboli z dreva.

Úspornejšie motory

Hlavným dôvodom, prečo sa Volkswagen rozhodol odľahčiť Touareg bol tlak konkurencie na emisie a spotrebu paliva. Preto sa najväčší dôraz kladie na motory a vylepšenie ich prevádzkových hodnôt. Napríklad základný benzínový šesťvalec 3.6 V6 FSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 206 kW/280 k spotrebuje teraz v priemere len 9,9 l/100 km, čo je o 2,5 l menej než predchodca(!). Zároveň do ovzdušia vypustí o 60 g/km menej CO₂ (236 g/km CO₂).

Úspornejšie sú aj naftové motory. V histórii tohto modelu najúspešnejší a najžiadanejší agregát 3.0 V6 TDI dosahujúci výkon 176 kW/240 k a mamutí krútiaci moment 550 Nm si teraz z nádrže odpije len 7,4 l/100 km (195 g/km CO₂), teda o 1,9 l/100 km menej než predtým. Extrémne dobré hodnoty prezentuje aj úplne nový prepĺňaný naftový osemvalec 4.2 V8 TDI s výkonom 250 kW/340 k (800 Nm). Uvidíme, či testy potvrdia priemernú spotrebu 9,1 l/100 km (239 g/km CO₂).

Všetky motory sa budú štandardne dodávať so systémom stop/štart a s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá má tiež podiel na nižšej spotrebe paliva. Naftový desaťvalec a benzínový dvanásťvalec kvôli malému záujmu z ponuky vypadávajú. Ich úlohu top motorizácie v ponuke nahradí ľahší a úspornejší hybrid.

Prvý hybrid od VW

Nový Touareg sa do firemnej kroniky zapíše ako prvý sériový Volkswagen s hybridným pohonom. Kombináciou prepĺňaného zážihového šesťvalca (245 kW/333 k) s elektromotorom (38 kW/52 k) výrobca dosiahol výkon zážihového osemvalca so spotrebou naftového šesťvalca. Ale túto otrepanú marketingovú vetu ste už určite neraz čítali.

Nás zaujíma aká bude skutočnosť a teda, či sa aj v praxi aspoň priblíži spotrebe 8,2 l/100 km, deklarovanej výrobcom. Oba motory spoločne dokážu vyprodukovať výkon 279 kW/380 k a krútiaci moment 580 Nm. Výhradne na elektrickú energiu dokáže Touareg jazdiť len do rýchlosti 50 km/h, ale na akú vzdialenosť, to sme sa zatiaľ nedozvedeli.

Dva druhy pohonu 4x4

Nový Touareg je evidentne ešte viac orientovaný na cestu ako predchodca, no nestratí sa ani v teréne. Na výber budú dve verzie pohonu všetkých štyroch kolies. Štandardom bude takzvaný soft 4Motion so samosvorným Torsen diferenciálom, ktorý podobne ako v Tiguane po stlačení tlačidla Off Road prispôsobí všetky elektronické systémy jazde v teréne. Vyšší stupeň 4X-Motion ponúkne aj redukčnú prevodovku a 100-percentné uzávierky stredového a zadného diferenciálu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  4. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  5. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  7. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  8. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  9. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  10. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  1. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  2. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  3. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  4. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  5. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  6. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  8. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  9. Kreatívne učenie
  10. Teraz je čas hýbať sa s VENU® SQ
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 29 786
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 19 597
  3. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 14 147
  4. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 11 965
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 697
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 10 081
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 954
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 359
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 183
  10. Zatepľujete? Stavte na kvalitný materiál od expertného výrobcu 8 173
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus: Na Slovensku pribudlo rekordných 419 nových prípadov (minúta po minúte)

Slovensko eviduje celkovo 8 048 prípadov nákazy koronavírusom. Pandémia si doteraz vyžiadala 41 obetí.

Testovanie na koronavírus vysokoškolského internátu Jesseniovej lekárskej fakulty Univerzity Komenského v Martine.

Hygienici: Nie je v našich silách kontrolovať Matovičove svadby

Hygienici trávia v práci víkendy aj nadčasy.

Hygienici rezortu dopravy merajú teplotu cestujúcemu v príletovej hale na Letisku M. R. Štefánika.

Lipšic nebude kandidovať na generálneho prokurátora

Lipšic chce pôsobiť v právnej praxi.

Daniel Lipšic.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana

BMW M3 vzbudzuje rešpekt napriek kontroverznej maske

Pod kapotou drieme radový šesťvalec s výkonom až 510 koní.

BMW M3 Competition
Opel Mokka-e