SME
reklama

Autosalón Ženeva: Odľahčený Touareg

Druhá generácia veľkého SUV príde do predaja už v apríli. Slovenskí motoristi si ju budú môcť prvýkrát obzrieť na bratislavskom autosalóne.

(Zdroj: Dano Hlinka)
ŽENEVA, BRATISLAVA. Nový Volkswagen Touareg vstupuje do boja s prémiovou konkurenciou o vyše 200 kg ľahší, s krajšou, atletickejšie tvarovanou karosériou, o 25% úspornejšími motormi a prvýkrát v histórii aj hybridným pohonom.

Krajšia a aerodynamickejšia karoséria

Nová tvár nemeckej značky najviac prospela modelu Touareg. Kolmejšia, horizontálne delená maska chladiča s trojdimenzionálne tvarovanou prednou kapotou a hranatejšími prednými reflektormi (s 15 LED-kami pre denné svietenie) mu dodáva veľmi moderný a šmrncovný nádych. Pre najviac prémiovo sa tváriace SUV ako Porsche Cayenne a BMW X5, stáva sa tak oveľa nebezpečnejším súperom než doposiaľ. Aj vďaka novej prednej časti pôsobí druhá generácia celkovo uhladenejším a atletickejším dojmom. A to nielen pri pohľade na karosériu. Rovnaký pocit bude mať podľa výrobcu aj vodič za volantom.

Základný model je o 208 kg ľahší než predchodca, čo sa má veľmi pozitívne odraziť na ovládateľnosti a ekonomike prevádzky veľkého SUV. Nový Touareg jazdí v priemere až o 25% úspornejšie než predchodca. Pod tento výsledok sa okrem iného podpisuje výrazne nižší aerodynamický odpor karosérie, ktorý klesol z 0,38 na 0,35. Všetko so všetkým súvisí, preto jemu zase k tomuto výsledku čiastočne dopomohla nižšia stavba karosérie alebo skôr celkovo pričupenejší „ postoj".

Viac miesta pre nohy zadných pasažierov

Napriek tomu, že nový Touareg pôsobí na pohľad kompaktnejším dojmom než predchodca, nie je tomu tak. Novinka je o takmer 50 mm dlhšia a narástol aj rázvor náprav. Prírastok 41 mm (na 2.893 mm) sa prejavil hlavne v priestore pre nohy zadných pasažierov. Zadné sedadlá ponúkajú možnosť posúvania sa v pozdĺžnom smere v rozsahu 160 mm, ale aj upravovanie sklonu operadiel.

Na želanie je k dispozícii elektrické sklápanie zadných sedadiel. Po dotknutí sa tlačidla sedadlá v priebehu niekoľkých sekúnd padnú dolu a batožinový priestor narastie na 1.642 l. Predné aj zadné sedačky sú veľmi pohodlné, kvalita interiéru je ešte presvedčivejšia než doposiaľ.

Výhrady máme iba voči tvaru palubnej dosky, ktorá podobne ako v Sharane pozostáva z jedného kusa plastu a opticky pôsobí jednoduchým až prázdnym dojmom. Na vystavených modeloch situáciu zachraňovali efektné drevené obklady, ktoré vyzerajú tak dôveryhodne, že o pravosti materiálu vás presvedčia, aj keby neboli z dreva.

Úspornejšie motory

Hlavným dôvodom, prečo sa Volkswagen rozhodol odľahčiť Touareg bol tlak konkurencie na emisie a spotrebu paliva. Preto sa najväčší dôraz kladie na motory a vylepšenie ich prevádzkových hodnôt. Napríklad základný benzínový šesťvalec 3.6 V6 FSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 206 kW/280 k spotrebuje teraz v priemere len 9,9 l/100 km, čo je o 2,5 l menej než predchodca(!). Zároveň do ovzdušia vypustí o 60 g/km menej CO₂ (236 g/km CO₂).

Úspornejšie sú aj naftové motory. V histórii tohto modelu najúspešnejší a najžiadanejší agregát 3.0 V6 TDI dosahujúci výkon 176 kW/240 k a mamutí krútiaci moment 550 Nm si teraz z nádrže odpije len 7,4 l/100 km (195 g/km CO₂), teda o 1,9 l/100 km menej než predtým. Extrémne dobré hodnoty prezentuje aj úplne nový prepĺňaný naftový osemvalec 4.2 V8 TDI s výkonom 250 kW/340 k (800 Nm). Uvidíme, či testy potvrdia priemernú spotrebu 9,1 l/100 km (239 g/km CO₂).

Všetky motory sa budú štandardne dodávať so systémom stop/štart a s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá má tiež podiel na nižšej spotrebe paliva. Naftový desaťvalec a benzínový dvanásťvalec kvôli malému záujmu z ponuky vypadávajú. Ich úlohu top motorizácie v ponuke nahradí ľahší a úspornejší hybrid.

Prvý hybrid od VW

Nový Touareg sa do firemnej kroniky zapíše ako prvý sériový Volkswagen s hybridným pohonom. Kombináciou prepĺňaného zážihového šesťvalca (245 kW/333 k) s elektromotorom (38 kW/52 k) výrobca dosiahol výkon zážihového osemvalca so spotrebou naftového šesťvalca. Ale túto otrepanú marketingovú vetu ste už určite neraz čítali.

Nás zaujíma aká bude skutočnosť a teda, či sa aj v praxi aspoň priblíži spotrebe 8,2 l/100 km, deklarovanej výrobcom. Oba motory spoločne dokážu vyprodukovať výkon 279 kW/380 k a krútiaci moment 580 Nm. Výhradne na elektrickú energiu dokáže Touareg jazdiť len do rýchlosti 50 km/h, ale na akú vzdialenosť, to sme sa zatiaľ nedozvedeli.

Dva druhy pohonu 4x4

Nový Touareg je evidentne ešte viac orientovaný na cestu ako predchodca, no nestratí sa ani v teréne. Na výber budú dve verzie pohonu všetkých štyroch kolies. Štandardom bude takzvaný soft 4Motion so samosvorným Torsen diferenciálom, ktorý podobne ako v Tiguane po stlačení tlačidla Off Road prispôsobí všetky elektronické systémy jazde v teréne. Vyšší stupeň 4X-Motion ponúkne aj redukčnú prevodovku a 100-percentné uzávierky stredového a zadného diferenciálu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 984
  2. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 945
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 977
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 528
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 459
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 967
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 456
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  2. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  3. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  4. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 563
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 661
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 464
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 594
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 463
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 385
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 358
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu