SME
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Odľahčený Touareg

Druhá generácia veľkého SUV príde do predaja už v apríli. Slovenskí motoristi si ju budú môcť prvýkrát obzrieť na bratislavskom autosalóne.

(Zdroj: Dano Hlinka)
ŽENEVA, BRATISLAVA. Nový Volkswagen Touareg vstupuje do boja s prémiovou konkurenciou o vyše 200 kg ľahší, s krajšou, atletickejšie tvarovanou karosériou, o 25% úspornejšími motormi a prvýkrát v histórii aj hybridným pohonom.

Krajšia a aerodynamickejšia karoséria

Nová tvár nemeckej značky najviac prospela modelu Touareg. Kolmejšia, horizontálne delená maska chladiča s trojdimenzionálne tvarovanou prednou kapotou a hranatejšími prednými reflektormi (s 15 LED-kami pre denné svietenie) mu dodáva veľmi moderný a šmrncovný nádych. Pre najviac prémiovo sa tváriace SUV ako Porsche Cayenne a BMW X5, stáva sa tak oveľa nebezpečnejším súperom než doposiaľ. Aj vďaka novej prednej časti pôsobí druhá generácia celkovo uhladenejším a atletickejším dojmom. A to nielen pri pohľade na karosériu. Rovnaký pocit bude mať podľa výrobcu aj vodič za volantom.

Základný model je o 208 kg ľahší než predchodca, čo sa má veľmi pozitívne odraziť na ovládateľnosti a ekonomike prevádzky veľkého SUV. Nový Touareg jazdí v priemere až o 25% úspornejšie než predchodca. Pod tento výsledok sa okrem iného podpisuje výrazne nižší aerodynamický odpor karosérie, ktorý klesol z 0,38 na 0,35. Všetko so všetkým súvisí, preto jemu zase k tomuto výsledku čiastočne dopomohla nižšia stavba karosérie alebo skôr celkovo pričupenejší „ postoj".

Viac miesta pre nohy zadných pasažierov

Napriek tomu, že nový Touareg pôsobí na pohľad kompaktnejším dojmom než predchodca, nie je tomu tak. Novinka je o takmer 50 mm dlhšia a narástol aj rázvor náprav. Prírastok 41 mm (na 2.893 mm) sa prejavil hlavne v priestore pre nohy zadných pasažierov. Zadné sedadlá ponúkajú možnosť posúvania sa v pozdĺžnom smere v rozsahu 160 mm, ale aj upravovanie sklonu operadiel.

Na želanie je k dispozícii elektrické sklápanie zadných sedadiel. Po dotknutí sa tlačidla sedadlá v priebehu niekoľkých sekúnd padnú dolu a batožinový priestor narastie na 1.642 l. Predné aj zadné sedačky sú veľmi pohodlné, kvalita interiéru je ešte presvedčivejšia než doposiaľ.

Výhrady máme iba voči tvaru palubnej dosky, ktorá podobne ako v Sharane pozostáva z jedného kusa plastu a opticky pôsobí jednoduchým až prázdnym dojmom. Na vystavených modeloch situáciu zachraňovali efektné drevené obklady, ktoré vyzerajú tak dôveryhodne, že o pravosti materiálu vás presvedčia, aj keby neboli z dreva.

Úspornejšie motory

Hlavným dôvodom, prečo sa Volkswagen rozhodol odľahčiť Touareg bol tlak konkurencie na emisie a spotrebu paliva. Preto sa najväčší dôraz kladie na motory a vylepšenie ich prevádzkových hodnôt. Napríklad základný benzínový šesťvalec 3.6 V6 FSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 206 kW/280 k spotrebuje teraz v priemere len 9,9 l/100 km, čo je o 2,5 l menej než predchodca(!). Zároveň do ovzdušia vypustí o 60 g/km menej CO₂ (236 g/km CO₂).

Úspornejšie sú aj naftové motory. V histórii tohto modelu najúspešnejší a najžiadanejší agregát 3.0 V6 TDI dosahujúci výkon 176 kW/240 k a mamutí krútiaci moment 550 Nm si teraz z nádrže odpije len 7,4 l/100 km (195 g/km CO₂), teda o 1,9 l/100 km menej než predtým. Extrémne dobré hodnoty prezentuje aj úplne nový prepĺňaný naftový osemvalec 4.2 V8 TDI s výkonom 250 kW/340 k (800 Nm). Uvidíme, či testy potvrdia priemernú spotrebu 9,1 l/100 km (239 g/km CO₂).

Všetky motory sa budú štandardne dodávať so systémom stop/štart a s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá má tiež podiel na nižšej spotrebe paliva. Naftový desaťvalec a benzínový dvanásťvalec kvôli malému záujmu z ponuky vypadávajú. Ich úlohu top motorizácie v ponuke nahradí ľahší a úspornejší hybrid.

Prvý hybrid od VW

Nový Touareg sa do firemnej kroniky zapíše ako prvý sériový Volkswagen s hybridným pohonom. Kombináciou prepĺňaného zážihového šesťvalca (245 kW/333 k) s elektromotorom (38 kW/52 k) výrobca dosiahol výkon zážihového osemvalca so spotrebou naftového šesťvalca. Ale túto otrepanú marketingovú vetu ste už určite neraz čítali.

Nás zaujíma aká bude skutočnosť a teda, či sa aj v praxi aspoň priblíži spotrebe 8,2 l/100 km, deklarovanej výrobcom. Oba motory spoločne dokážu vyprodukovať výkon 279 kW/380 k a krútiaci moment 580 Nm. Výhradne na elektrickú energiu dokáže Touareg jazdiť len do rýchlosti 50 km/h, ale na akú vzdialenosť, to sme sa zatiaľ nedozvedeli.

Dva druhy pohonu 4x4

Nový Touareg je evidentne ešte viac orientovaný na cestu ako predchodca, no nestratí sa ani v teréne. Na výber budú dve verzie pohonu všetkých štyroch kolies. Štandardom bude takzvaný soft 4Motion so samosvorným Torsen diferenciálom, ktorý podobne ako v Tiguane po stlačení tlačidla Off Road prispôsobí všetky elektronické systémy jazde v teréne. Vyšší stupeň 4X-Motion ponúkne aj redukčnú prevodovku a 100-percentné uzávierky stredového a zadného diferenciálu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Zázračná hranica kilometrov, po ktorej sa vám elektromobil neoplatí
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  5. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 24 222
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 13 906
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 808
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 10 913
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 9 941
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 428
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 329
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 7 015
  9. Po Slovensku na motorke 5 257
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 184
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Demografický problém nikto nerieši.


9. jún
Ilustračné foto

Štát pridal nové možnosti do očkovacieho formulára na webe.


3 h
Zuzana Kepplová.

Nie je jedno, ako sa k výsledku dostaneme, tvrdí Kolíková.


15. jún
Cestovateľský semafor: Pozrite si mapu.

Aktualizovaný cestovateľský semafor vstúpi do platnosti v pondelok 21. júna.


a 1 ďalší 56m