SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Odľahčený Touareg

Druhá generácia veľkého SUV príde do predaja už v apríli. Slovenskí motoristi si ju budú môcť prvýkrát obzrieť na bratislavskom autosalóne.

(Zdroj: Dano Hlinka)
ŽENEVA, BRATISLAVA. Nový Volkswagen Touareg vstupuje do boja s prémiovou konkurenciou o vyše 200 kg ľahší, s krajšou, atletickejšie tvarovanou karosériou, o 25% úspornejšími motormi a prvýkrát v histórii aj hybridným pohonom.

Krajšia a aerodynamickejšia karoséria

Nová tvár nemeckej značky najviac prospela modelu Touareg. Kolmejšia, horizontálne delená maska chladiča s trojdimenzionálne tvarovanou prednou kapotou a hranatejšími prednými reflektormi (s 15 LED-kami pre denné svietenie) mu dodáva veľmi moderný a šmrncovný nádych. Pre najviac prémiovo sa tváriace SUV ako Porsche Cayenne a BMW X5, stáva sa tak oveľa nebezpečnejším súperom než doposiaľ. Aj vďaka novej prednej časti pôsobí druhá generácia celkovo uhladenejším a atletickejším dojmom. A to nielen pri pohľade na karosériu. Rovnaký pocit bude mať podľa výrobcu aj vodič za volantom.

Základný model je o 208 kg ľahší než predchodca, čo sa má veľmi pozitívne odraziť na ovládateľnosti a ekonomike prevádzky veľkého SUV. Nový Touareg jazdí v priemere až o 25% úspornejšie než predchodca. Pod tento výsledok sa okrem iného podpisuje výrazne nižší aerodynamický odpor karosérie, ktorý klesol z 0,38 na 0,35. Všetko so všetkým súvisí, preto jemu zase k tomuto výsledku čiastočne dopomohla nižšia stavba karosérie alebo skôr celkovo pričupenejší „ postoj".

Viac miesta pre nohy zadných pasažierov

Napriek tomu, že nový Touareg pôsobí na pohľad kompaktnejším dojmom než predchodca, nie je tomu tak. Novinka je o takmer 50 mm dlhšia a narástol aj rázvor náprav. Prírastok 41 mm (na 2.893 mm) sa prejavil hlavne v priestore pre nohy zadných pasažierov. Zadné sedadlá ponúkajú možnosť posúvania sa v pozdĺžnom smere v rozsahu 160 mm, ale aj upravovanie sklonu operadiel.

Na želanie je k dispozícii elektrické sklápanie zadných sedadiel. Po dotknutí sa tlačidla sedadlá v priebehu niekoľkých sekúnd padnú dolu a batožinový priestor narastie na 1.642 l. Predné aj zadné sedačky sú veľmi pohodlné, kvalita interiéru je ešte presvedčivejšia než doposiaľ.

Výhrady máme iba voči tvaru palubnej dosky, ktorá podobne ako v Sharane pozostáva z jedného kusa plastu a opticky pôsobí jednoduchým až prázdnym dojmom. Na vystavených modeloch situáciu zachraňovali efektné drevené obklady, ktoré vyzerajú tak dôveryhodne, že o pravosti materiálu vás presvedčia, aj keby neboli z dreva.

Úspornejšie motory

Hlavným dôvodom, prečo sa Volkswagen rozhodol odľahčiť Touareg bol tlak konkurencie na emisie a spotrebu paliva. Preto sa najväčší dôraz kladie na motory a vylepšenie ich prevádzkových hodnôt. Napríklad základný benzínový šesťvalec 3.6 V6 FSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 206 kW/280 k spotrebuje teraz v priemere len 9,9 l/100 km, čo je o 2,5 l menej než predchodca(!). Zároveň do ovzdušia vypustí o 60 g/km menej CO₂ (236 g/km CO₂).

Úspornejšie sú aj naftové motory. V histórii tohto modelu najúspešnejší a najžiadanejší agregát 3.0 V6 TDI dosahujúci výkon 176 kW/240 k a mamutí krútiaci moment 550 Nm si teraz z nádrže odpije len 7,4 l/100 km (195 g/km CO₂), teda o 1,9 l/100 km menej než predtým. Extrémne dobré hodnoty prezentuje aj úplne nový prepĺňaný naftový osemvalec 4.2 V8 TDI s výkonom 250 kW/340 k (800 Nm). Uvidíme, či testy potvrdia priemernú spotrebu 9,1 l/100 km (239 g/km CO₂).

Všetky motory sa budú štandardne dodávať so systémom stop/štart a s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá má tiež podiel na nižšej spotrebe paliva. Naftový desaťvalec a benzínový dvanásťvalec kvôli malému záujmu z ponuky vypadávajú. Ich úlohu top motorizácie v ponuke nahradí ľahší a úspornejší hybrid.

Prvý hybrid od VW

Nový Touareg sa do firemnej kroniky zapíše ako prvý sériový Volkswagen s hybridným pohonom. Kombináciou prepĺňaného zážihového šesťvalca (245 kW/333 k) s elektromotorom (38 kW/52 k) výrobca dosiahol výkon zážihového osemvalca so spotrebou naftového šesťvalca. Ale túto otrepanú marketingovú vetu ste už určite neraz čítali.

Nás zaujíma aká bude skutočnosť a teda, či sa aj v praxi aspoň priblíži spotrebe 8,2 l/100 km, deklarovanej výrobcom. Oba motory spoločne dokážu vyprodukovať výkon 279 kW/380 k a krútiaci moment 580 Nm. Výhradne na elektrickú energiu dokáže Touareg jazdiť len do rýchlosti 50 km/h, ale na akú vzdialenosť, to sme sa zatiaľ nedozvedeli.

Dva druhy pohonu 4x4

Nový Touareg je evidentne ešte viac orientovaný na cestu ako predchodca, no nestratí sa ani v teréne. Na výber budú dve verzie pohonu všetkých štyroch kolies. Štandardom bude takzvaný soft 4Motion so samosvorným Torsen diferenciálom, ktorý podobne ako v Tiguane po stlačení tlačidla Off Road prispôsobí všetky elektronické systémy jazde v teréne. Vyšší stupeň 4X-Motion ponúkne aj redukčnú prevodovku a 100-percentné uzávierky stredového a zadného diferenciálu.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Keď štúdium (za)baví
  4. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  5. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  6. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 957
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 23 308
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 753
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 307
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 616
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 563
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 154
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 902
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 811
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 677
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Boris Kollár leží po autonehode s obručou okolo hlavy v Nemocnici sv. Michala v Bratislave.

Jankovská priznala vzťah s Kočnerom. Spomína aj Fica

Neskôr chce vypovedať o Bödörovi, aj Zoroslavovi Kollárovi.

Moniku Jankovskú odvážajú z NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Zvoliť generálneho prokurátora je len prvý krok

Vypočutia trvali 36 hodín, voľba mala byť už v tieto dni.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Kam až siaha rodina Borisa Kollára?

Predseda parlamentu zase raz nevyužil možnosť vyskúšať si, ako štát funguje pre jeho voličov a voličky.

Zuzana Kepplová

Neprehliadnite tiež

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach