Krajšia a aerodynamickejšia karoséria
Nová tvár nemeckej značky najviac prospela modelu Touareg. Kolmejšia, horizontálne delená maska chladiča s trojdimenzionálne tvarovanou prednou kapotou a hranatejšími prednými reflektormi (s 15 LED-kami pre denné svietenie) mu dodáva veľmi moderný a šmrncovný nádych. Pre najviac prémiovo sa tváriace SUV ako Porsche Cayenne a BMW X5, stáva sa tak oveľa nebezpečnejším súperom než doposiaľ. Aj vďaka novej prednej časti pôsobí druhá generácia celkovo uhladenejším a atletickejším dojmom. A to nielen pri pohľade na karosériu. Rovnaký pocit bude mať podľa výrobcu aj vodič za volantom.
Základný model je o 208 kg ľahší než predchodca, čo sa má veľmi pozitívne odraziť na ovládateľnosti a ekonomike prevádzky veľkého SUV. Nový Touareg jazdí v priemere až o 25% úspornejšie než predchodca. Pod tento výsledok sa okrem iného podpisuje výrazne nižší aerodynamický odpor karosérie, ktorý klesol z 0,38 na 0,35. Všetko so všetkým súvisí, preto jemu zase k tomuto výsledku čiastočne dopomohla nižšia stavba karosérie alebo skôr celkovo pričupenejší „ postoj".
Viac miesta pre nohy zadných pasažierov
Napriek tomu, že nový Touareg pôsobí na pohľad kompaktnejším dojmom než predchodca, nie je tomu tak. Novinka je o takmer 50 mm dlhšia a narástol aj rázvor náprav. Prírastok 41 mm (na 2.893 mm) sa prejavil hlavne v priestore pre nohy zadných pasažierov. Zadné sedadlá ponúkajú možnosť posúvania sa v pozdĺžnom smere v rozsahu 160 mm, ale aj upravovanie sklonu operadiel.
Na želanie je k dispozícii elektrické sklápanie zadných sedadiel. Po dotknutí sa tlačidla sedadlá v priebehu niekoľkých sekúnd padnú dolu a batožinový priestor narastie na 1.642 l. Predné aj zadné sedačky sú veľmi pohodlné, kvalita interiéru je ešte presvedčivejšia než doposiaľ.
Výhrady máme iba voči tvaru palubnej dosky, ktorá podobne ako v Sharane pozostáva z jedného kusa plastu a opticky pôsobí jednoduchým až prázdnym dojmom. Na vystavených modeloch situáciu zachraňovali efektné drevené obklady, ktoré vyzerajú tak dôveryhodne, že o pravosti materiálu vás presvedčia, aj keby neboli z dreva.
Úspornejšie motory
Hlavným dôvodom, prečo sa Volkswagen rozhodol odľahčiť Touareg bol tlak konkurencie na emisie a spotrebu paliva. Preto sa najväčší dôraz kladie na motory a vylepšenie ich prevádzkových hodnôt. Napríklad základný benzínový šesťvalec 3.6 V6 FSI s priamym vstrekovaním paliva a výkonom 206 kW/280 k spotrebuje teraz v priemere len 9,9 l/100 km, čo je o 2,5 l menej než predchodca(!). Zároveň do ovzdušia vypustí o 60 g/km menej CO₂ (236 g/km CO₂).
Úspornejšie sú aj naftové motory. V histórii tohto modelu najúspešnejší a najžiadanejší agregát 3.0 V6 TDI dosahujúci výkon 176 kW/240 k a mamutí krútiaci moment 550 Nm si teraz z nádrže odpije len 7,4 l/100 km (195 g/km CO₂), teda o 1,9 l/100 km menej než predtým. Extrémne dobré hodnoty prezentuje aj úplne nový prepĺňaný naftový osemvalec 4.2 V8 TDI s výkonom 250 kW/340 k (800 Nm). Uvidíme, či testy potvrdia priemernú spotrebu 9,1 l/100 km (239 g/km CO₂).
Všetky motory sa budú štandardne dodávať so systémom stop/štart a s novou osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá má tiež podiel na nižšej spotrebe paliva. Naftový desaťvalec a benzínový dvanásťvalec kvôli malému záujmu z ponuky vypadávajú. Ich úlohu top motorizácie v ponuke nahradí ľahší a úspornejší hybrid.
Prvý hybrid od VW
Nový Touareg sa do firemnej kroniky zapíše ako prvý sériový Volkswagen s hybridným pohonom. Kombináciou prepĺňaného zážihového šesťvalca (245 kW/333 k) s elektromotorom (38 kW/52 k) výrobca dosiahol výkon zážihového osemvalca so spotrebou naftového šesťvalca. Ale túto otrepanú marketingovú vetu ste už určite neraz čítali.
Nás zaujíma aká bude skutočnosť a teda, či sa aj v praxi aspoň priblíži spotrebe 8,2 l/100 km, deklarovanej výrobcom. Oba motory spoločne dokážu vyprodukovať výkon 279 kW/380 k a krútiaci moment 580 Nm. Výhradne na elektrickú energiu dokáže Touareg jazdiť len do rýchlosti 50 km/h, ale na akú vzdialenosť, to sme sa zatiaľ nedozvedeli.
Dva druhy pohonu 4x4
Nový Touareg je evidentne ešte viac orientovaný na cestu ako predchodca, no nestratí sa ani v teréne. Na výber budú dve verzie pohonu všetkých štyroch kolies. Štandardom bude takzvaný soft 4Motion so samosvorným Torsen diferenciálom, ktorý podobne ako v Tiguane po stlačení tlačidla Off Road prispôsobí všetky elektronické systémy jazde v teréne. Vyšší stupeň 4X-Motion ponúkne aj redukčnú prevodovku a 100-percentné uzávierky stredového a zadného diferenciálu.