BRATISLAVA. Segment športovo-úžitkových áut (SUV) sa v Európe teší veľkému záujmu. Obľuba tohto typu vozidiel je u zákazníkov taká veľká, že výrobcovia upravujú bežné modely s pohonom predných kolies tak, aby SUV-čka pripomínali aspoň zovňajškom.
V móde sú nárazníky a lemy blatníkov vyrobené z nelakovaného šedého plastu, pričom svetlosť podvozka častokrát zostáva na pôvodnej úrovni, takže použitie auta v teréne je prakticky nemožné.
Aktuálna módna vlna so sebou zmietla aj automobilku Subaru. Tá v Ženeve predviedla crossover postavený na báze modelu Impreza.
Plastové „brnenie“
Japonskí technici postupovali podľa osvedčeného receptu. Štandardný hatchback Impreza doplnili o plastové lemy blatníkov. Na nový predný nárazník s okrúhlymi hmlovými svetlami nadväzuje modifikovaná strieborná maska chladiča. Vzadu okrem nového nárazníka nachádzame aj veľký spoiler na piatych dverách. Oblú líniu strechy narúša mohutný strešný nosič.
Impreza XV, ako znie označenie novinky, je v porovnaní s bežnou Imprezou o málo dlhšia, širšia i vyššia. Základné rozmery crossoveru predstavujú 4430 x 1770 x 1520 mm (1515 v prípade vznetovej verzie). Rázvor osí kolies - 2620 mm - zostáva bez zmien.
Svetlá výška sa nemení, pohon 4x4 ako štandard
Subaru Impreza XV, na rozdiel od mnohých jej konkurentov, možnosť pohybu po nespevnených vozovkách nepredstiera. Jazdu v ľahšom teréne uľahčí stály pohon všetkých štyroch kolies. Vo verziách s manuálnou prevodovkou sa o rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi predné a zadné kolesá stará medzinápravový diferenciál, v prípade modelu s automatickou prevodovkou ide o elektromagnetickú spojku.
Svetlá výška podvozka sa v porovnaní so štandardnou Imprezou nanešťastie nemení. Má hodnotu 155 mm (150 mm v modeli so vznetovým motorom). Impreza XV stojí na zliatinových diskoch s priemerom 16 palcov, obutých do pneumatík rozmeru 205/55.
Benzín alebo diesel
K dispozícii sú dve poháňacie jednotky tyu boxer, obe dosahujú výkon 110 kW (150 k). Atmosférický zážihový dvojliter je v ponuke s päťstupňovou manuálnou alebo štvorstupňovou automatickou prevodovkou Sport Shift. Obľúbený turbodiesel 2,0D výrobca kombinuje výhradne so šesťstupňovým „manuálom“.