Po prvý krát od roku 1993 bolo vo formule 1 zakázané dotankovanie počas zastávok v depe, čo znamená, že každé pretekárske auto bude musieť jazdiť s jednou nádržou paliva na celú dĺžku preteku. Táto zmena pravidiel ovplyvnila všetky tímy formuly 1, vrátane dizajnu auta, stratégie preteku. Mimo hry nezostala ani úprava pohonných látok. Shell a Ferrari si preto dali za cieľ nájsť nové riešenia vo vývoji paliva na nadchádzajúcu sezónu.
Vedci spoločnosti Shell napríklad vyvinuli pretekárske palivo Shell V-Power tak, aby mohlo fungovať pri vyšších teplotách, keďže palivo v pretekárskom aute musí vydržať počas celého preteku.
Spoločnosť tiež musela nájsť správnu rovnováhu medzi optimalizáciou sily a výkonnosti a maximalizáciou uchovania paliva pri vývoji pretekárskeho paliva.
Mike Evans, vedúci projektu Shell na vývoj palív pre formulu 1, vysvetľuje: „Motory sú z hľadiska výkonnosti nastavené na spaľovanie obohateného paliva, ale môžu fungovať aj pri skromnejšom zložení, ktoré spôsobí malý pokles vo výkonnosti, ale pomôže k vyššej efektívnosti. Ide o dosiahnutie tejto rovnováhy. Môžeme meniť zloženie komponentov v palive, aby sme umožnili motorom fungovať efektívnejšie, no stále podávať optimálny výkon. To je oblasť, na ktorej sme za posledných deväť mesiacov, pred sezónou 2010, v súvislosti s najnovšími zmenami v pravidlách FIA tvrdo pracovali."
Formula 1, ako jedno z najextrémnejších testovacích prostredí pre technické inovácie, umožňuje spoločnostiam vyrábajúcim pohonné látky získať informácie a reakcie z pretekárskej dráhy a aplikovať ich na cestách.