BRATISLAVA. Astra zaradená do nižšej strednej triedy predstavuje pre značku Opel jeden z hlavných pilierov predaja v Európe. Predchádzajúce generácie vždy súperili o pozíciu najpredávanejšieho auta s modelmi Volkswagen Golf a Ford Focus a inak tomu nebude ani po uvedení štvrtej generácie.
Vnútorným vybavením sa môže Astra vyšplhať až na úroveň väčšej Insignie, čo Opel dokumentoval výberom testovacieho vozidla v najvyššej výbave a s najsilnejším benzínovým motorom 1,6 Turbo.
Komunikuje v slovenčine
Na jednej strane s nástupom nových systémov pribudlo v aute množstvo tlačidiel, ale na druhej strane práca s nimi je celkom prehľadná. Oproti minulej generácii určite, pretože sú tvarovo výraznejšie a vstup do menu palubného systému k jednotlivým funkciám prehľadnejší. Niekoho možno poteší slovenské menu palubného počítača a navigácie. Nám urobili radosť odkladacie priestory vpredu, ktoré v minulej generácii v podstate neexistovali.
Elektronika zasahuje prudko
Jazdné vlastnosti patria ako vždy na vrchol triedy, najmä vo verzii s aktívnym podvozkom. Elektronicky riadené tlmiče môžu pracovať v komfortnom alebo športovom režime. Mení sa tiež nastavenie charakteristiky plynového pedála a riadenia.
Škoda, že stabilizačný systém pri športovej jazde prudko zasahuje, až seká jazdu. Za podvozok Flex ride so systémom riadenia tlmičov by si mali priplatiť 740 eur iba vodiči, ktorí plánujú auto využiť na dlhé trasy. Do mesta je to zbytočné.
Priemer výrobcu nedosiahla
Preplňovaný motor 1,6 Turbo sa tiež dobre cíti na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach, kedy je úsporný. Výrobcom predpísanú spotrebu nám kazilo hlavne mesto a jazda v blízkom okolí. Na trase z Brezna do Bratislavy sme dosiahli priemer 7,6 litra na sto kilometrov. K udávanému priemeru 6,8 litra sme sa nepriblížili, no napriek tomu je náhrada niekdajšieho motora 2,0 TURBO podstatne úspornejšia a spotreba vzhľadom na výkon 180 koní prijateľná.
Sama stlmí svetlá
V testovacom aute zaujalo automatické prepínanie diaľkových svetiel, ktoré funguje veľmi precízne. Akurát svetlá by sa mohli v zákrutách natáčať plynulejšie.
Štvrtá generácia modelu Astra prišla na trh vo veľkom štýle a s nespornými kvalitami. Byť novinkou však nestačí, pretože krátko po uvedení importér zverejnil už aj akciové ceny.
SME spokojní | SME nespokojní |
odkladacie priestory | predný A sĺpik s trojuholnikovým okienkom |
športový režim podvozka | nevypínateľné ESP |
komfort | vysoká nakladacia hrana kufra |
systém ovládania | - |
menu v slovenčine | - |
pocit z jazdy | - |
Kupujem-nekupujem |
Ťažké rozhodnutie. Nie poviem iba preto, že v aute s motorom 1,6 Turbo by som nechcel elektronickú ručnú brzdu a naopak privítal inak nastavený stabilizačný systém. Prekáža tiež predný A stĺpik. Priznávam však, že je lepšia než som čakal. (Rastislav Chvála) |
Technické parametre - ASTRA 1,6 TURBOECOTEC 132 kW SPORT
Motor | - |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Výkon (kw/k) | 132 kW/180k |
Pri otáčkach (ot./min.) | 5500 |
Krútiaci moment (Nm) | 230 |
Pri otáčkach (ot./min) | 2200-5400 |
Emisie CO2 (g/km) | 159 |
Rozmery | - |
Rázvor náprav (mm) | 2685 |
Dĺžka (mm) | 4419 |
Šírka (mm) | 1814 |
Výška (mm) | 1510 |
Pohotovostná hmot (kg) | 1373-1590 |
Objem batož. priestoru (l) | 370 |
Prevádzkové hodnoty | - |
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) | 8,5 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 221 |
Spotreba mesto(l/100 km) | 8,8 |
Spotreba mimo mesto (l/100 km) | 5,6 |
Kombinovaná spotreba | 6,8 |
Spotreba v teste (l/100 km) | 8,6 |
Cena modelu od | 14 300 eur |
Cena skúšanej verzie od | 19 820 eur |