SME
Pondelok, 5. jún, 2023 | Meniny má Laura
reklama

TEST: Nová Astra komunikuje v slovenčine

Nová Astra prišla na trh s cieľom ohúriť najmä bezpečnostnou výbavou a množstvom technických noviniek, ktoré boli donedávna vyhradené iba pre sedany strednej triedy. Najvýkonnejšia verzia jazdí relatívne úsporne.

Astra si zastala miesto medzi najlepšími kompaktnými autami. Výrobca mohol okrem elektroniky venovať väčšiu pozornosť materiálom palubnej dosky.Astra si zastala miesto medzi najlepšími kompaktnými autami. Výrobca mohol okrem elektroniky venovať väčšiu pozornosť materiálom palubnej dosky. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Astra zaradená do nižšej strednej triedy predstavuje pre značku Opel jeden z hlavných pilierov predaja v Európe. Predchádzajúce generácie vždy súperili o pozíciu najpredávanejšieho auta s modelmi Volkswagen Golf a Ford Focus a inak tomu nebude ani po uvedení štvrtej generácie.

Vnútorným vybavením sa môže Astra vyšplhať až na úroveň väčšej Insignie, čo Opel dokumentoval výberom testovacieho vozidla v najvyššej výbave a s najsilnejším benzínovým motorom 1,6 Turbo.

Komunikuje v slovenčine

Na jednej strane s nástupom nových systémov pribudlo v aute množstvo tlačidiel, ale na druhej strane práca s nimi je celkom prehľadná. Oproti minulej generácii určite, pretože sú tvarovo výraznejšie a vstup do menu palubného systému k jednotlivým funkciám prehľadnejší. Niekoho možno poteší slovenské menu palubného počítača a navigácie. Nám urobili radosť odkladacie priestory vpredu, ktoré v minulej generácii v podstate neexistovali.

Elektronika zasahuje prudko

Jazdné vlastnosti patria ako vždy na vrchol triedy, najmä vo verzii s aktívnym podvozkom. Elektronicky riadené tlmiče môžu pracovať v komfortnom alebo športovom režime. Mení sa tiež nastavenie charakteristiky plynového pedála a riadenia.

Škoda, že stabilizačný systém pri športovej jazde prudko zasahuje, až seká jazdu. Za podvozok Flex ride so systémom riadenia tlmičov by si mali priplatiť 740 eur iba vodiči, ktorí plánujú auto využiť na dlhé trasy. Do mesta je to zbytočné.

Priemer výrobcu nedosiahla

Preplňovaný motor 1,6 Turbo sa tiež dobre cíti na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach, kedy je úsporný. Výrobcom predpísanú spotrebu nám kazilo hlavne mesto a jazda v blízkom okolí. Na trase z Brezna do Bratislavy sme dosiahli priemer 7,6 litra na sto kilometrov. K udávanému priemeru 6,8 litra sme sa nepriblížili, no napriek tomu je náhrada niekdajšieho motora 2,0 TURBO podstatne úspornejšia a spotreba vzhľadom na výkon 180 koní prijateľná.

Sama stlmí svetlá

V testovacom aute zaujalo automatické prepínanie diaľkových svetiel, ktoré funguje veľmi precízne. Akurát svetlá by sa mohli v zákrutách natáčať plynulejšie.
Štvrtá generácia modelu Astra prišla na trh vo veľkom štýle a s nespornými kvalitami. Byť novinkou však nestačí, pretože krátko po uvedení importér zverejnil už aj akciové ceny.

SME spokojní SME nespokojní
odkladacie priestory predný A sĺpik s trojuholnikovým okienkom
športový režim podvozka nevypínateľné ESP
komfort

vysoká nakladacia hrana kufra

systém ovládania -
menu v slovenčine -
pocit z jazdy -

Kupujem-nekupujem

Ťažké rozhodnutie. Nie poviem iba preto, že v aute s motorom 1,6 Turbo by som nechcel elektronickú ručnú brzdu a naopak privítal inak nastavený stabilizačný systém. Prekáža tiež predný A stĺpik. Priznávam však, že je lepšia než som čakal. (Rastislav Chvála)
Technické parametre - ASTRA 1,6 TURBOECOTEC 132 kW SPORT

Motor -
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 132 kW/180k
Pri otáčkach (ot./min.) 5500
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min) 2200-5400
Emisie CO2 (g/km) 159
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2685
Dĺžka (mm) 4419
Šírka (mm) 1814
Výška (mm) 1510
Pohotovostná hmot (kg) 1373-1590
Objem batož. priestoru (l) 370
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 221
Spotreba mesto(l/100 km) 8,8
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba 6,8
Spotreba v teste (l/100 km) 8,6
Cena modelu od 14 300 eur
Cena skúšanej verzie od 19 820 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Lunička potrebuje súrne pomoc, aby mohla rásť.
  3. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  4. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  5. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  6. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  7. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  8. Dovolenkový raj kúsok za hranicami
  1. Vypočítali sme vaše budúce dôchodky
  2. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  3. Lunička potrebuje súrne pomoc, aby mohla rásť.
  4. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie
  5. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  6. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  7. Čítanie vytvára pre vaše deti bezpečný prístav!
  8. dm sa zameriava na ženské zdravie
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 16 894
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 11 276
  3. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 8 839
  4. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 347
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 5 343
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 3 753
  7. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 3 733
  8. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 589
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Solárne panely na výrobu elektrickej energie.

Dodávatelia energií lákajú domácnosti na šetrenie, sľuby môžu nahradiť technické problémy.


2. jún
Od júna sa vypisujú už len elektronické PN.

Digitálny doklad je povinný od 1. júla.


2. jún
Nataša Holinová

Načo by komu bola jeho dôvera?


17 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


7 h
reklama

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Erik Tomáš a nie len jeho falošne stratená pamäť ...
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kajúcnik sľuboval milión za vraždu, tvrdí iný kajúcnik. Obete aj sledoval
  3. Jozef Varga: Krkavci / 11. /
  4. Anna Miľanová: Že bobor spravil neporiadok, počula som v televízii...
  5. Dada Vozáriková: Idú Slovák, Gruzínec a Rus pod Kazbeg
  6. Rastislav Puchala: Zakázali Bibliu
  7. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 30. /
  8. Peter Gregor: Láske
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 139 281
  2. Ján Šeďo: Kto vie, kde sa hrabal predtým a potom deťom rozdával zmrzlinu... 21 115
  3. Miroslav Kocúr: Fico mení hru. Karty má opäť falošné. 15 412
  4. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 12 082
  5. Vladimír Bilohuščin: Zápasník Vémola by bol podľa starých pravidiel mŕtvy 10 837
  6. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 476
  7. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 657
  8. Ján Šeďo: Čo tak raz valorizáciu dôchodkov urobiť obrátenou lineárnou závislosťou ? 6 973
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu