SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

TEST: Nová Astra komunikuje v slovenčine

Nová Astra prišla na trh s cieľom ohúriť najmä bezpečnostnou výbavou a množstvom technických noviniek, ktoré boli donedávna vyhradené iba pre sedany strednej triedy. Najvýkonnejšia verzia jazdí relatívne úsporne.

Astra si zastala miesto medzi najlepšími kompaktnými autami. Výrobca mohol okrem elektroniky venovať väčšiu pozornosť materiálom palubnej dosky.Astra si zastala miesto medzi najlepšími kompaktnými autami. Výrobca mohol okrem elektroniky venovať väčšiu pozornosť materiálom palubnej dosky. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Astra zaradená do nižšej strednej triedy predstavuje pre značku Opel jeden z hlavných pilierov predaja v Európe. Predchádzajúce generácie vždy súperili o pozíciu najpredávanejšieho auta s modelmi Volkswagen Golf a Ford Focus a inak tomu nebude ani po uvedení štvrtej generácie.

Vnútorným vybavením sa môže Astra vyšplhať až na úroveň väčšej Insignie, čo Opel dokumentoval výberom testovacieho vozidla v najvyššej výbave a s najsilnejším benzínovým motorom 1,6 Turbo.

Komunikuje v slovenčine

Na jednej strane s nástupom nových systémov pribudlo v aute množstvo tlačidiel, ale na druhej strane práca s nimi je celkom prehľadná. Oproti minulej generácii určite, pretože sú tvarovo výraznejšie a vstup do menu palubného systému k jednotlivým funkciám prehľadnejší. Niekoho možno poteší slovenské menu palubného počítača a navigácie. Nám urobili radosť odkladacie priestory vpredu, ktoré v minulej generácii v podstate neexistovali.

Elektronika zasahuje prudko

Jazdné vlastnosti patria ako vždy na vrchol triedy, najmä vo verzii s aktívnym podvozkom. Elektronicky riadené tlmiče môžu pracovať v komfortnom alebo športovom režime. Mení sa tiež nastavenie charakteristiky plynového pedála a riadenia.

Škoda, že stabilizačný systém pri športovej jazde prudko zasahuje, až seká jazdu. Za podvozok Flex ride so systémom riadenia tlmičov by si mali priplatiť 740 eur iba vodiči, ktorí plánujú auto využiť na dlhé trasy. Do mesta je to zbytočné.

Priemer výrobcu nedosiahla

Preplňovaný motor 1,6 Turbo sa tiež dobre cíti na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach, kedy je úsporný. Výrobcom predpísanú spotrebu nám kazilo hlavne mesto a jazda v blízkom okolí. Na trase z Brezna do Bratislavy sme dosiahli priemer 7,6 litra na sto kilometrov. K udávanému priemeru 6,8 litra sme sa nepriblížili, no napriek tomu je náhrada niekdajšieho motora 2,0 TURBO podstatne úspornejšia a spotreba vzhľadom na výkon 180 koní prijateľná.

Sama stlmí svetlá

V testovacom aute zaujalo automatické prepínanie diaľkových svetiel, ktoré funguje veľmi precízne. Akurát svetlá by sa mohli v zákrutách natáčať plynulejšie.
Štvrtá generácia modelu Astra prišla na trh vo veľkom štýle a s nespornými kvalitami. Byť novinkou však nestačí, pretože krátko po uvedení importér zverejnil už aj akciové ceny.

SME spokojní SME nespokojní
odkladacie priestory predný A sĺpik s trojuholnikovým okienkom
športový režim podvozka nevypínateľné ESP
komfort

vysoká nakladacia hrana kufra

systém ovládania -
menu v slovenčine -
pocit z jazdy -

Kupujem-nekupujem

Ťažké rozhodnutie. Nie poviem iba preto, že v aute s motorom 1,6 Turbo by som nechcel elektronickú ručnú brzdu a naopak privítal inak nastavený stabilizačný systém. Prekáža tiež predný A stĺpik. Priznávam však, že je lepšia než som čakal. (Rastislav Chvála)
Technické parametre - ASTRA 1,6 TURBOECOTEC 132 kW SPORT

Motor -
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 132 kW/180k
Pri otáčkach (ot./min.) 5500
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min) 2200-5400
Emisie CO2 (g/km) 159
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2685
Dĺžka (mm) 4419
Šírka (mm) 1814
Výška (mm) 1510
Pohotovostná hmot (kg) 1373-1590
Objem batož. priestoru (l) 370
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 221
Spotreba mesto(l/100 km) 8,8
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba 6,8
Spotreba v teste (l/100 km) 8,6
Cena modelu od 14 300 eur
Cena skúšanej verzie od 19 820 eur

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  2. Magazín SME Ženy už v predaji
  3. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  6. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  7. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 977
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 24 231
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 18 950
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 229
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 16 823
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 13 951
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 330
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 349
  9. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 303
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 11 054
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Najväčší žúr v histórii krajiny

Niektoré slovenské idiomy po tomto víkende už nebudú, čo bývali.

Žilinská nemocnica varuje pred režimom vojnovej medicíny

Bojnická nemocnica už nevie vyčleniť ďalšie lôžka pre pacientov s Covidom

Väčšina nemocníc má dostatok lôžok. Avšak hlavne tým na severe Slovenska začínajú akútne chýbať zdravotníci.
Dobré ráno

Dobré ráno: V Poľsku sú ľudia už týždeň v uliciach, zúri tam kultúrna vojna

Do protestov sa zapájajú desaťtisíce ľudí.

Podcast Dobré Ráno.

Fico žije v atmosfére strachu, jeho ľudia končia v putách

Šéf Smeru sa zastal viacerých zadržaných.

Predseda Smeru Robert Fico.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Lupo 3L je zabudnutým rekordérom

Auto vážilo len 826 kilogramov.

Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.