SME

TEST: Nová Astra komunikuje v slovenčine

Nová Astra prišla na trh s cieľom ohúriť najmä bezpečnostnou výbavou a množstvom technických noviniek, ktoré boli donedávna vyhradené iba pre sedany strednej triedy. Najvýkonnejšia verzia jazdí relatívne úsporne.

Astra si zastala miesto medzi najlepšími kompaktnými autami. Výrobca mohol okrem elektroniky venovať väčšiu pozornosť materiálom palubnej dosky.Astra si zastala miesto medzi najlepšími kompaktnými autami. Výrobca mohol okrem elektroniky venovať väčšiu pozornosť materiálom palubnej dosky. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Astra zaradená do nižšej strednej triedy predstavuje pre značku Opel jeden z hlavných pilierov predaja v Európe. Predchádzajúce generácie vždy súperili o pozíciu najpredávanejšieho auta s modelmi Volkswagen Golf a Ford Focus a inak tomu nebude ani po uvedení štvrtej generácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vnútorným vybavením sa môže Astra vyšplhať až na úroveň väčšej Insignie, čo Opel dokumentoval výberom testovacieho vozidla v najvyššej výbave a s najsilnejším benzínovým motorom 1,6 Turbo.

Komunikuje v slovenčine Na jednej strane s nástupom nových systémov pribudlo v aute množstvo tlačidiel, ale na druhej strane práca s nimi je celkom prehľadná. Oproti minulej generácii určite, pretože sú tvarovo výraznejšie a vstup do menu palubného systému k jednotlivým funkciám prehľadnejší. Niekoho možno poteší slovenské menu palubného počítača a navigácie. Nám urobili radosť odkladacie priestory vpredu, ktoré v minulej generácii v podstate neexistovali.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronika zasahuje prudko Jazdné vlastnosti patria ako vždy na vrchol triedy, najmä vo verzii s aktívnym podvozkom. Elektronicky riadené tlmiče môžu pracovať v komfortnom alebo športovom režime. Mení sa tiež nastavenie charakteristiky plynového pedála a riadenia.

Škoda, že stabilizačný systém pri športovej jazde prudko zasahuje, až seká jazdu. Za podvozok Flex ride so systémom riadenia tlmičov by si mali priplatiť 740 eur iba vodiči, ktorí plánujú auto využiť na dlhé trasy. Do mesta je to zbytočné.

Priemer výrobcu nedosiahla Preplňovaný motor 1,6 Turbo sa tiež dobre cíti na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach, kedy je úsporný. Výrobcom predpísanú spotrebu nám kazilo hlavne mesto a jazda v blízkom okolí. Na trase z Brezna do Bratislavy sme dosiahli priemer 7,6 litra na sto kilometrov. K udávanému priemeru 6,8 litra sme sa nepriblížili, no napriek tomu je náhrada niekdajšieho motora 2,0 TURBO podstatne úspornejšia a spotreba vzhľadom na výkon 180 koní prijateľná.

SkryťVypnúť reklamu

Sama stlmí svetlá V testovacom aute zaujalo automatické prepínanie diaľkových svetiel, ktoré funguje veľmi precízne. Akurát svetlá by sa mohli v zákrutách natáčať plynulejšie.

Štvrtá generácia modelu Astra prišla na trh vo veľkom štýle a s nespornými kvalitami. Byť novinkou však nestačí, pretože krátko po uvedení importér zverejnil už aj akciové ceny.

SME spokojní SME nespokojní

odkladacie priestory predný A sĺpik s trojuholnikovým okienkom

športový režim podvozka nevypínateľné ESP

komfort vysoká nakladacia hrana kufra

systém ovládania -

menu v slovenčine -

pocit z jazdy -

Kupujem-nekupujem

SkryťVypnúť reklamu

Ťažké rozhodnutie. Nie poviem iba preto, že v aute s motorom 1,6 Turbo by som nechcel elektronickú ručnú brzdu a naopak privítal inak nastavený stabilizačný systém. Prekáža tiež predný A stĺpik. Priznávam však, že je lepšia než som čakal. (Rastislav Chvála)

Technické parametre - ASTRA 1,6 TURBOECOTEC 132 kW SPORT Motor -

Zdvihový objem (cm3) 1598

Výkon (kw/k) 132 kW/180k

Pri otáčkach (ot./min.) 5500

Krútiaci moment (Nm) 230

Pri otáčkach (ot./min) 2200-5400

Emisie CO2 (g/km) 159

Rozmery -

Rázvor náprav (mm) 2685

Dĺžka (mm) 4419

Šírka (mm) 1814

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výška (mm) 1510

Pohotovostná hmot (kg) 1373-1590

Objem batož. priestoru (l) 370

Prevádzkové hodnoty -

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,5

Maximálna rýchlosť (km/h) 221

Spotreba mesto(l/100 km) 8,8

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6

Kombinovaná spotreba 6,8

Spotreba v teste (l/100 km) 8,6

Cena modelu od 14 300 eur

Cena skúšanej verzie od 19 820 eur

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 402
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 10 082
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 847
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 305
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 396
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 077
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  4. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  5. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  6. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  7. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  8. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 659
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 24 343
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 384
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 197
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 890
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 269
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 9 630
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu