SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

TEST: Nová Astra komunikuje v slovenčine

Nová Astra prišla na trh s cieľom ohúriť najmä bezpečnostnou výbavou a množstvom technických noviniek, ktoré boli donedávna vyhradené iba pre sedany strednej triedy. Najvýkonnejšia verzia jazdí relatívne úsporne.

Astra si zastala miesto medzi najlepšími kompaktnými autami. Výrobca mohol okrem elektroniky venovať väčšiu pozornosť materiálom palubnej dosky.Astra si zastala miesto medzi najlepšími kompaktnými autami. Výrobca mohol okrem elektroniky venovať väčšiu pozornosť materiálom palubnej dosky. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Astra zaradená do nižšej strednej triedy predstavuje pre značku Opel jeden z hlavných pilierov predaja v Európe. Predchádzajúce generácie vždy súperili o pozíciu najpredávanejšieho auta s modelmi Volkswagen Golf a Ford Focus a inak tomu nebude ani po uvedení štvrtej generácie.

Vnútorným vybavením sa môže Astra vyšplhať až na úroveň väčšej Insignie, čo Opel dokumentoval výberom testovacieho vozidla v najvyššej výbave a s najsilnejším benzínovým motorom 1,6 Turbo.

Komunikuje v slovenčine

Na jednej strane s nástupom nových systémov pribudlo v aute množstvo tlačidiel, ale na druhej strane práca s nimi je celkom prehľadná. Oproti minulej generácii určite, pretože sú tvarovo výraznejšie a vstup do menu palubného systému k jednotlivým funkciám prehľadnejší. Niekoho možno poteší slovenské menu palubného počítača a navigácie. Nám urobili radosť odkladacie priestory vpredu, ktoré v minulej generácii v podstate neexistovali.

Elektronika zasahuje prudko

Jazdné vlastnosti patria ako vždy na vrchol triedy, najmä vo verzii s aktívnym podvozkom. Elektronicky riadené tlmiče môžu pracovať v komfortnom alebo športovom režime. Mení sa tiež nastavenie charakteristiky plynového pedála a riadenia.

Škoda, že stabilizačný systém pri športovej jazde prudko zasahuje, až seká jazdu. Za podvozok Flex ride so systémom riadenia tlmičov by si mali priplatiť 740 eur iba vodiči, ktorí plánujú auto využiť na dlhé trasy. Do mesta je to zbytočné.

Priemer výrobcu nedosiahla

Preplňovaný motor 1,6 Turbo sa tiež dobre cíti na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach, kedy je úsporný. Výrobcom predpísanú spotrebu nám kazilo hlavne mesto a jazda v blízkom okolí. Na trase z Brezna do Bratislavy sme dosiahli priemer 7,6 litra na sto kilometrov. K udávanému priemeru 6,8 litra sme sa nepriblížili, no napriek tomu je náhrada niekdajšieho motora 2,0 TURBO podstatne úspornejšia a spotreba vzhľadom na výkon 180 koní prijateľná.

Sama stlmí svetlá

V testovacom aute zaujalo automatické prepínanie diaľkových svetiel, ktoré funguje veľmi precízne. Akurát svetlá by sa mohli v zákrutách natáčať plynulejšie.
Štvrtá generácia modelu Astra prišla na trh vo veľkom štýle a s nespornými kvalitami. Byť novinkou však nestačí, pretože krátko po uvedení importér zverejnil už aj akciové ceny.

SME spokojní SME nespokojní
odkladacie priestory predný A sĺpik s trojuholnikovým okienkom
športový režim podvozka nevypínateľné ESP
komfort

vysoká nakladacia hrana kufra

systém ovládania -
menu v slovenčine -
pocit z jazdy -

Kupujem-nekupujem

Ťažké rozhodnutie. Nie poviem iba preto, že v aute s motorom 1,6 Turbo by som nechcel elektronickú ručnú brzdu a naopak privítal inak nastavený stabilizačný systém. Prekáža tiež predný A stĺpik. Priznávam však, že je lepšia než som čakal. (Rastislav Chvála)
Technické parametre - ASTRA 1,6 TURBOECOTEC 132 kW SPORT

Motor -
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 132 kW/180k
Pri otáčkach (ot./min.) 5500
Krútiaci moment (Nm) 230
Pri otáčkach (ot./min) 2200-5400
Emisie CO2 (g/km) 159
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2685
Dĺžka (mm) 4419
Šírka (mm) 1814
Výška (mm) 1510
Pohotovostná hmot (kg) 1373-1590
Objem batož. priestoru (l) 370
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 8,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 221
Spotreba mesto(l/100 km) 8,8
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,6
Kombinovaná spotreba 6,8
Spotreba v teste (l/100 km) 8,6
Cena modelu od 14 300 eur
Cena skúšanej verzie od 19 820 eur

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  2. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  3. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  4. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  6. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  8. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  9. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  10. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  1. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  2. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  4. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  5. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  6. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  7. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  10. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 136
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 896
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 341
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 334
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 911
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 213
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 148
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 777
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 511
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 178
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger, minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

Lengvarský do mesiaca preverí ako zaviesť povinné očkovanie.


7 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako zvládajú obchody a obchodníci pandémiu.


a 2 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


13 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Kollár: POLITICI - NEZNEUŽÍVAJTE A NEZAVÁDZAJTE SENIOROV !!!
  2. Ján Šeďo: Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe nezostali.
  3. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  4. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  5. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  6. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  7. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  8. Sylvia Smatanová: Máme predsa lockdown
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 12 112
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 009
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 225
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 988
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 808
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 576
  7. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 770
  8. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 2 730
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu