SME
Sobota, 10. jún, 2023 | Meniny má Margaréta
reklama

Auris opeknel, revolúciu ale nepriniesol

Dizajnéri dali konzervatívnej Toyote Auris novú iskru v podobe atraktívnejšieho zovňajšku. Zdokonalenú techniku dopĺňa hybridný pohon.

(Zdroj: Toyota)

BARCELONA. Pred hotelom stojí „starý" a vedľa neho modernizovaný Auris. Úpravy zovňajšku nie sú radikálne, ale zaznamenávame ich na prvý pohľad. Pôvodné predné svetlomety vtláčali autu priateľský výraz, nové majú o málo väčšie rozmery a pôsobia agresívnejšie. V podstate to isté sa dá povedať o prednom nárazníku. Okrúhle hmlovky a otvor pre prívod vzduchu k motoru prednú časť opticky rozširujú. Nárazník prechádza do masky chladiča, ktorej tvar evokuje modely Verso a Avensis. V súlade s módnymi trendmi sa ukazovatele zmeny smeru jazdy presunuli z predných blatníkov do spätných zrkadiel. Vzadu dominujú bielo-červené koncové svetlá a nový nárazník. K štylistickým úpravám patria nové 16 a 17-palcové zliatinové disky kolies a štyri nové odtiene karosérie.

Modernizovaný Auris je o 25 mm dlhší než predchodca. Ostatné miery sa nezmenili. Naďalej bude v ponuke päť i trojdverová verzia, ktorú však na cestách prakticky nevidno. Toyota evidentne mení filozofiu a chce sa páčiť. Pre niektoré trhy (mimo nášho) dokonca pripravila športové exteriérové aj interiérové doplnky.

Ideálny volant

Kabínu modifikovali kozmeticky. Optitrónové prístroje kombinujú biele a oranžové podsvietenie. Európskym zákazníkom by sa mal pozdávať nový materiál na vrchu palubnej dosky. Ide síce o tvrdý plast, ale obalený mäkkým a na dotyk príjemným poťahom.

30_t_big.jpg

Nový trojramenný volant má hrubý veniec a malý priemer. Preladený posilňovač riadenia likviduje akúkoľvek spätnú väzbu od kolies.

Radiaca páka zostala na vyvýšenej stredovej konzole, takže vodič sa za ňou nemusí naťahovať. Najpríjemnejšou zmenou je nový volant s malým priemerom s plochou spodnou časťou venca.

Jazdili SME...

Prepracovaný posilňovač riadenia charakterizuje príjemne tuhý a konzistentný odpor, zároveň však robí riadenie nekomunikatívnym. Krajné polohy od seba delia 2,9 otáčky volantom.

Podvozok naďalej tvorí jednoduchá zadná náprava s vlečenými ramenami. Výnimkou je špičková verzia so vznetovým motorom 2,2 D-4D s viacprvkovým zavesením zadných kolies. U nás sa však predávať nebude. Auris na kvalitných španielskych vozovkách potešil minimálnymi náklonmi karosérie a kultivovaným pohlcovaním drobných nerovností. Vlastnosti preladeného pruženia lepšie preverí test na domácich cestách.

Toyota predpokladá, že naši zákazníci budú mať záujem najmä o päťdverový variant a zážihové motory. Vyskúšali sme dve pravdepodobne najvyhľadávanejšie agregáty. Základný štvorvalec 1,33 l s variabilným časovaním ventilov Dual VVT-i je mimoriadne tichý a vhodný najmä na jazdu po meste. Hoci produkuje solídny výkon 74 kW (101 k), na dynamickejšiu jazdu po okresných cestách a bezpečné predbiehanie ho treba vytáčať do vyšších otáčok. Krútiaci moment 128 Nm dosahuje pri 3800 ot./min. Agregát kombinujú výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobca ho štandardne dodáva so systémom Stop&Start. Indikátor zmeny prevodového stupňa vám napovie, kedy je najvhodnejšie preradiť.

Všestrannejšie požiadavky vodiča spĺňa zážihový motor 1,6 l s variabilným časovaním ventilov Valvematic (97 kW/132 k). Túto poháňaciu jednotku považujeme za optimálnu voľbu. Toyota ju kombinuje so šesťstupňovou manuálnou i automatickou prevodovkou MultiMode. Vyššie nároky na dynamiku splní najvýkonnejšia verzia s motorom 1,8 Valvetronic (108 kW/147 k) spojeným so šesťstupňovým manuálom.

Dva vznetové agregáty

Na našom trhu sa objavia dva vznetové motory. Slabší turbodiesel 1,4 D-4D dosahuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 205 Nm odvádza v rozsahu 1800 až 2800 ot./min. Silnejší 2,0 D-4D dáva výkon 93 kW (125 k) a krútiaci moment 310 Nm medzi 1800 a 2400 ot./min. Oba motory spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, 1,4 D-4D môže mať aj automat.

34_t_big.jpg

Európania vraj obľubujú mäkčené plasty. Toyota preto niektoré časti pozostávajúce z tvrdých materiálov obalila mäkkým poťahom.

Hybrid príde neskôr

Auris bude druhý model značky Toyota dodávaný aj s hybridným poháňacím ústrojenstvom predávaným aj v Európe. Výrobca nám ho zatiaľ predstavil iba v statickej podobe. Mladší a menší brat Priusu využíva jeho techniku. Pod prednou kapotou pracuje zážihový štvorvalec s objemom 1,8 litra (71 kW/91 k). Sekunduje mu elektromotor (60 kW). Kombinovaný výkon poháňacieho systému predstavuje 100 kW (136 k). Krútiace momenty oboch agregátov sa na predné kolesá prenášajú cez bezstupňovú prevodovku CVT.

35_t_big.jpg

Objem batožinového priestoru sa v rámci modernizácie nezmenil. Dosahuje objem 350 až 777 litrov.

Toyota Auris HSD je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť aj výlučne na elektrickú energiu. Vyrábať ho budú v britskom Burnastone. Automobilka preň udáva priemernú spotrebu 3,8 l/100 km a množstvo produkovaných emisií CO2 na úrovni 98 g/km. Predaj hybridu odštartuje v druhej polovici tohto roka. Ostatné verzie modernizovaného modelu Auris prichádzajú na trh v týchto dňoch.

Technické parametre vozidiel Toyota Auris

Motor 1.33
Dual VVT-i
1.6
Valvematic
1.8
Valvematic
1.4
D-4D
2.0
D-4D
Zdvihový objem [cm3] 1329 1598 1798 1364 1998
Výkon [kW/k] 74/101 97/132 108/147 66/90 93/125
pri otáčkach [1/min] 6000 6400 6400 3800 3600
Krútiaci moment [Nm] 128 160 180 205 310
pri otáčkach [1/min] 3800 4400 4000 1800-2800 1800-2400
Prevodovka 6 MT 6 MT/6 AT 6 MT 6 MT/6 AT 6 MT
Palivová spotreba [l/100 km] 6,0 6,6/6,3 6,7 4,7/4,8 5,2
Emisie CO2 [g/km] 136 152/146 155 124/127 138
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,1 10,0/11,9 9,5 11,9/14,7 10,3
Maximálna rýchlosť [km/h] 175 195 200 175 195

Rozmery

dĺžka 4245 mm
šírka 1760 mm
výška 1515 mm
rázvor náprav 2600 mm
rozchod vpredu/vzadu 1525/1525 mm
koeficient odporu vzduchu Cx=0.292
objem batož. priestoru 350-777 l
objem palivovej nádrže 55 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  3. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  4. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  5. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  8. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo
  1. Blúdia parazity aj vo vašom tele?
  2. Hráči získali päťtisíc eur a stretnú sa s Ronaldom
  3. Ojazdených elektromobilov je v SR 3x viac než pred covidom
  4. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  5. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  6. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  7. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  8. Super zábava, super deň
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 915
  2. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 755
  3. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 6 490
  4. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 661
  5. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 157
  6. Ako znížiť vysoký cholesterol? 4 874
  7. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 4 549
  8. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 546
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sucho má vplyv aj na úrodu.

Tento rok prší viac ako vlani.


8. jún
Zničené mesto Buča po ústupe ruských vojakov.

Ak ich nezastavíme, vrátia sa znova.


Visegrad Insight a 1 ďalší 16 h
Erling Haaland a Lautaro Martínez.

V sobotu sa hrá finále Ligy majstrov 2022/2023 medzi Manchestrom City a Interom Miláno.


15 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


6 h
reklama

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Kto skutočne vládne Rusku? 1. časť.
  2. Peter Svoreň: Slováci takmer vôbec neinvestujú. Aj to je dôvod nízkeho finančného majetku
  3. Jakub Konečný: Do práce na bicykli? Táto krajina stále nemyslí na ekologickú dopravu
  4. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 3.
  5. Rastislav Puchala: Missis Russko
  6. Roman Kebísek: Gauguin s priateľmi vyzdobil maľbami hostinec, v ktorom v r. 1889/90 žili. Je múzeom
  7. Ľudmila Križanovská: Šikanovanie ukrajinského dievčatka. Prečo ma sklamala známa exmoderátorka?
  8. Lukáš Reich: Invázna armáda RF
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 21 403
  2. Martin Sukupčák: Barbari aj na Slovensku 10 352
  3. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 8 830
  4. Vlasta Sedláková: Ako je to s naším štátnym dlhom? Je nižší ako za čias Fica a Pellegriniho. 7 173
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 6 676
  6. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 454
  7. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti. 4 925
  8. Rastislav Puchala: Zakázať Bibliu? 4 553
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu