SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Auris opeknel, revolúciu ale nepriniesol

Dizajnéri dali konzervatívnej Toyote Auris novú iskru v podobe atraktívnejšieho zovňajšku. Zdokonalenú techniku dopĺňa hybridný pohon.

(Zdroj: Toyota)

BARCELONA. Pred hotelom stojí „starý" a vedľa neho modernizovaný Auris. Úpravy zovňajšku nie sú radikálne, ale zaznamenávame ich na prvý pohľad. Pôvodné predné svetlomety vtláčali autu priateľský výraz, nové majú o málo väčšie rozmery a pôsobia agresívnejšie. V podstate to isté sa dá povedať o prednom nárazníku. Okrúhle hmlovky a otvor pre prívod vzduchu k motoru prednú časť opticky rozširujú. Nárazník prechádza do masky chladiča, ktorej tvar evokuje modely Verso a Avensis. V súlade s módnymi trendmi sa ukazovatele zmeny smeru jazdy presunuli z predných blatníkov do spätných zrkadiel. Vzadu dominujú bielo-červené koncové svetlá a nový nárazník. K štylistickým úpravám patria nové 16 a 17-palcové zliatinové disky kolies a štyri nové odtiene karosérie.

Modernizovaný Auris je o 25 mm dlhší než predchodca. Ostatné miery sa nezmenili. Naďalej bude v ponuke päť i trojdverová verzia, ktorú však na cestách prakticky nevidno. Toyota evidentne mení filozofiu a chce sa páčiť. Pre niektoré trhy (mimo nášho) dokonca pripravila športové exteriérové aj interiérové doplnky.

Ideálny volant

Kabínu modifikovali kozmeticky. Optitrónové prístroje kombinujú biele a oranžové podsvietenie. Európskym zákazníkom by sa mal pozdávať nový materiál na vrchu palubnej dosky. Ide síce o tvrdý plast, ale obalený mäkkým a na dotyk príjemným poťahom.

30_t_big.jpg

Nový trojramenný volant má hrubý veniec a malý priemer. Preladený posilňovač riadenia likviduje akúkoľvek spätnú väzbu od kolies.

Radiaca páka zostala na vyvýšenej stredovej konzole, takže vodič sa za ňou nemusí naťahovať. Najpríjemnejšou zmenou je nový volant s malým priemerom s plochou spodnou časťou venca.

Jazdili SME...

Prepracovaný posilňovač riadenia charakterizuje príjemne tuhý a konzistentný odpor, zároveň však robí riadenie nekomunikatívnym. Krajné polohy od seba delia 2,9 otáčky volantom.

Podvozok naďalej tvorí jednoduchá zadná náprava s vlečenými ramenami. Výnimkou je špičková verzia so vznetovým motorom 2,2 D-4D s viacprvkovým zavesením zadných kolies. U nás sa však predávať nebude. Auris na kvalitných španielskych vozovkách potešil minimálnymi náklonmi karosérie a kultivovaným pohlcovaním drobných nerovností. Vlastnosti preladeného pruženia lepšie preverí test na domácich cestách.

Toyota predpokladá, že naši zákazníci budú mať záujem najmä o päťdverový variant a zážihové motory. Vyskúšali sme dve pravdepodobne najvyhľadávanejšie agregáty. Základný štvorvalec 1,33 l s variabilným časovaním ventilov Dual VVT-i je mimoriadne tichý a vhodný najmä na jazdu po meste. Hoci produkuje solídny výkon 74 kW (101 k), na dynamickejšiu jazdu po okresných cestách a bezpečné predbiehanie ho treba vytáčať do vyšších otáčok. Krútiaci moment 128 Nm dosahuje pri 3800 ot./min. Agregát kombinujú výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobca ho štandardne dodáva so systémom Stop&Start. Indikátor zmeny prevodového stupňa vám napovie, kedy je najvhodnejšie preradiť.

Všestrannejšie požiadavky vodiča spĺňa zážihový motor 1,6 l s variabilným časovaním ventilov Valvematic (97 kW/132 k). Túto poháňaciu jednotku považujeme za optimálnu voľbu. Toyota ju kombinuje so šesťstupňovou manuálnou i automatickou prevodovkou MultiMode. Vyššie nároky na dynamiku splní najvýkonnejšia verzia s motorom 1,8 Valvetronic (108 kW/147 k) spojeným so šesťstupňovým manuálom.

Dva vznetové agregáty

Na našom trhu sa objavia dva vznetové motory. Slabší turbodiesel 1,4 D-4D dosahuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 205 Nm odvádza v rozsahu 1800 až 2800 ot./min. Silnejší 2,0 D-4D dáva výkon 93 kW (125 k) a krútiaci moment 310 Nm medzi 1800 a 2400 ot./min. Oba motory spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, 1,4 D-4D môže mať aj automat.

34_t_big.jpg

Európania vraj obľubujú mäkčené plasty. Toyota preto niektoré časti pozostávajúce z tvrdých materiálov obalila mäkkým poťahom.

Hybrid príde neskôr

Auris bude druhý model značky Toyota dodávaný aj s hybridným poháňacím ústrojenstvom predávaným aj v Európe. Výrobca nám ho zatiaľ predstavil iba v statickej podobe. Mladší a menší brat Priusu využíva jeho techniku. Pod prednou kapotou pracuje zážihový štvorvalec s objemom 1,8 litra (71 kW/91 k). Sekunduje mu elektromotor (60 kW). Kombinovaný výkon poháňacieho systému predstavuje 100 kW (136 k). Krútiace momenty oboch agregátov sa na predné kolesá prenášajú cez bezstupňovú prevodovku CVT.

35_t_big.jpg

Objem batožinového priestoru sa v rámci modernizácie nezmenil. Dosahuje objem 350 až 777 litrov.

Toyota Auris HSD je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť aj výlučne na elektrickú energiu. Vyrábať ho budú v britskom Burnastone. Automobilka preň udáva priemernú spotrebu 3,8 l/100 km a množstvo produkovaných emisií CO2 na úrovni 98 g/km. Predaj hybridu odštartuje v druhej polovici tohto roka. Ostatné verzie modernizovaného modelu Auris prichádzajú na trh v týchto dňoch.

Technické parametre vozidiel Toyota Auris

Motor 1.33
Dual VVT-i
1.6
Valvematic
1.8
Valvematic
1.4
D-4D
2.0
D-4D
Zdvihový objem [cm3] 1329 1598 1798 1364 1998
Výkon [kW/k] 74/101 97/132 108/147 66/90 93/125
pri otáčkach [1/min] 6000 6400 6400 3800 3600
Krútiaci moment [Nm] 128 160 180 205 310
pri otáčkach [1/min] 3800 4400 4000 1800-2800 1800-2400
Prevodovka 6 MT 6 MT/6 AT 6 MT 6 MT/6 AT 6 MT
Palivová spotreba [l/100 km] 6,0 6,6/6,3 6,7 4,7/4,8 5,2
Emisie CO2 [g/km] 136 152/146 155 124/127 138
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,1 10,0/11,9 9,5 11,9/14,7 10,3
Maximálna rýchlosť [km/h] 175 195 200 175 195

Rozmery

dĺžka 4245 mm
šírka 1760 mm
výška 1515 mm
rázvor náprav 2600 mm
rozchod vpredu/vzadu 1525/1525 mm
koeficient odporu vzduchu Cx=0.292
objem batož. priestoru 350-777 l
objem palivovej nádrže 55 l

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 322
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 465
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 229
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 725
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 446
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 401
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 582
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 495
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 263
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L