SME

Auris opeknel, revolúciu ale nepriniesol

Dizajnéri dali konzervatívnej Toyote Auris novú iskru v podobe atraktívnejšieho zovňajšku. Zdokonalenú techniku dopĺňa hybridný pohon.

(Zdroj: Toyota)

BARCELONA. Pred hotelom stojí „starý" a vedľa neho modernizovaný Auris. Úpravy zovňajšku nie sú radikálne, ale zaznamenávame ich na prvý pohľad. Pôvodné predné svetlomety vtláčali autu priateľský výraz, nové majú o málo väčšie rozmery a pôsobia agresívnejšie. V podstate to isté sa dá povedať o prednom nárazníku. Okrúhle hmlovky a otvor pre prívod vzduchu k motoru prednú časť opticky rozširujú. Nárazník prechádza do masky chladiča, ktorej tvar evokuje modely Verso a Avensis. V súlade s módnymi trendmi sa ukazovatele zmeny smeru jazdy presunuli z predných blatníkov do spätných zrkadiel. Vzadu dominujú bielo-červené koncové svetlá a nový nárazník. K štylistickým úpravám patria nové 16 a 17-palcové zliatinové disky kolies a štyri nové odtiene karosérie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Modernizovaný Auris je o 25 mm dlhší než predchodca. Ostatné miery sa nezmenili. Naďalej bude v ponuke päť i trojdverová verzia, ktorú však na cestách prakticky nevidno. Toyota evidentne mení filozofiu a chce sa páčiť. Pre niektoré trhy (mimo nášho) dokonca pripravila športové exteriérové aj interiérové doplnky.

Ideálny volant Kabínu modifikovali kozmeticky. Optitrónové prístroje kombinujú biele a oranžové podsvietenie. Európskym zákazníkom by sa mal pozdávať nový materiál na vrchu palubnej dosky. Ide síce o tvrdý plast, ale obalený mäkkým a na dotyk príjemným poťahom.

Nový trojramenný volant má hrubý veniec a malý priemer. Preladený posilňovač riadenia likviduje akúkoľvek spätnú väzbu od kolies.

Radiaca páka zostala na vyvýšenej stredovej konzole, takže vodič sa za ňou nemusí naťahovať. Najpríjemnejšou zmenou je nový volant s malým priemerom s plochou spodnou časťou venca.

SkryťVypnúť reklamu

Jazdili SME...

Prepracovaný posilňovač riadenia charakterizuje príjemne tuhý a konzistentný odpor, zároveň však robí riadenie nekomunikatívnym. Krajné polohy od seba delia 2,9 otáčky volantom.

Podvozok naďalej tvorí jednoduchá zadná náprava s vlečenými ramenami. Výnimkou je špičková verzia so vznetovým motorom 2,2 D-4D s viacprvkovým zavesením zadných kolies. U nás sa však predávať nebude. Auris na kvalitných španielskych vozovkách potešil minimálnymi náklonmi karosérie a kultivovaným pohlcovaním drobných nerovností. Vlastnosti preladeného pruženia lepšie preverí test na domácich cestách.

Toyota predpokladá, že naši zákazníci budú mať záujem najmä o päťdverový variant a zážihové motory. Vyskúšali sme dve pravdepodobne najvyhľadávanejšie agregáty. Základný štvorvalec 1,33 l s variabilným časovaním ventilov Dual VVT-i je mimoriadne tichý a vhodný najmä na jazdu po meste. Hoci produkuje solídny výkon 74 kW (101 k), na dynamickejšiu jazdu po okresných cestách a bezpečné predbiehanie ho treba vytáčať do vyšších otáčok. Krútiaci moment 128 Nm dosahuje pri 3800 ot./min. Agregát kombinujú výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobca ho štandardne dodáva so systémom Stop&Start. Indikátor zmeny prevodového stupňa vám napovie, kedy je najvhodnejšie preradiť.

SkryťVypnúť reklamu

Všestrannejšie požiadavky vodiča spĺňa zážihový motor 1,6 l s variabilným časovaním ventilov Valvematic (97 kW/132 k). Túto poháňaciu jednotku považujeme za optimálnu voľbu. Toyota ju kombinuje so šesťstupňovou manuálnou i automatickou prevodovkou MultiMode. Vyššie nároky na dynamiku splní najvýkonnejšia verzia s motorom 1,8 Valvetronic (108 kW/147 k) spojeným so šesťstupňovým manuálom.

Dva vznetové agregáty Na našom trhu sa objavia dva vznetové motory. Slabší turbodiesel 1,4 D-4D dosahuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 205 Nm odvádza v rozsahu 1800 až 2800 ot./min. Silnejší 2,0 D-4D dáva výkon 93 kW (125 k) a krútiaci moment 310 Nm medzi 1800 a 2400 ot./min. Oba motory spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, 1,4 D-4D môže mať aj automat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Európania vraj obľubujú mäkčené plasty. Toyota preto niektoré časti pozostávajúce z tvrdých materiálov obalila mäkkým poťahom.

Hybrid príde neskôr Auris bude druhý model značky Toyota dodávaný aj s hybridným poháňacím ústrojenstvom predávaným aj v Európe. Výrobca nám ho zatiaľ predstavil iba v statickej podobe. Mladší a menší brat Priusu využíva jeho techniku. Pod prednou kapotou pracuje zážihový štvorvalec s objemom 1,8 litra (71 kW/91 k). Sekunduje mu elektromotor (60 kW). Kombinovaný výkon poháňacieho systému predstavuje 100 kW (136 k). Krútiace momenty oboch agregátov sa na predné kolesá prenášajú cez bezstupňovú prevodovku CVT.

Objem batožinového priestoru sa v rámci modernizácie nezmenil. Dosahuje objem 350 až 777 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toyota Auris HSD je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť aj výlučne na elektrickú energiu. Vyrábať ho budú v britskom Burnastone. Automobilka preň udáva priemernú spotrebu 3,8 l/100 km a množstvo produkovaných emisií CO2 na úrovni 98 g/km. Predaj hybridu odštartuje v druhej polovici tohto roka. Ostatné verzie modernizovaného modelu Auris prichádzajú na trh v týchto dňoch.

Technické parametre vozidiel Toyota Auris Motor 1.33

Dual VVT-i 1.6

Valvematic 1.8

Valvematic 1.4

D-4D 2.0

D-4D

Zdvihový objem [cm3] 1329 1598 1798 1364 1998

Výkon [kW/k] 74/101 97/132 108/147 66/90 93/125

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pri otáčkach [1/min] 6000 6400 6400 3800 3600

Krútiaci moment [Nm] 128 160 180 205 310

pri otáčkach [1/min] 3800 4400 4000 1800-2800 1800-2400

Prevodovka 6 MT 6 MT/6 AT 6 MT 6 MT/6 AT 6 MT

Palivová spotreba [l/100 km] 6,0 6,6/6,3 6,7 4,7/4,8 5,2

Emisie CO2 [g/km] 136 152/146 155 124/127 138

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,1 10,0/11,9 9,5 11,9/14,7 10,3

Maximálna rýchlosť [km/h] 175 195 200 175 195

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozmery dĺžka 4245 mm

šírka 1760 mm

výška 1515 mm

rázvor náprav 2600 mm

rozchod vpredu/vzadu 1525/1525 mm

koeficient odporu vzduchu Cx=0.292

objem batož. priestoru 350-777 l

objem palivovej nádrže 55 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 406
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 9 824
  3. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 920
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 4 853
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 256
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 3 391
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 158
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 3 066
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Akých potenciálnych ministrov ponúka súčasná opozícia?
  2. Ida Tittelová: Moravské Toskánsko
  3. Štefan Šturdzík: Slovensko - Titanic
  4. Zuzana Valachovičová: Ach to upratovanie, nielen Veľkonočné
  5. Juraj Jevin: Spojené voľby sme ešte nemali
  6. Marek Brenčič: Nasledovanie Krista až na šibenicu. Moje stretnutia s mučeníkom nacizmu
  7. Tomáš Susko: VLNY: Konflikt záujmov vo filmovej akadémii?
  8. Ján Valchár: 450 rokov odšľachťovania národa
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 659
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 24 343
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 384
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 18 197
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 16 890
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 269
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 923
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 9 630
  1. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  2. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  3. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  4. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  5. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  6. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  7. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  8. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
SkryťZatvoriť reklamu