SME
Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Auris opeknel, revolúciu ale nepriniesol

Dizajnéri dali konzervatívnej Toyote Auris novú iskru v podobe atraktívnejšieho zovňajšku. Zdokonalenú techniku dopĺňa hybridný pohon.

(Zdroj: Toyota)

BARCELONA. Pred hotelom stojí „starý" a vedľa neho modernizovaný Auris. Úpravy zovňajšku nie sú radikálne, ale zaznamenávame ich na prvý pohľad. Pôvodné predné svetlomety vtláčali autu priateľský výraz, nové majú o málo väčšie rozmery a pôsobia agresívnejšie. V podstate to isté sa dá povedať o prednom nárazníku. Okrúhle hmlovky a otvor pre prívod vzduchu k motoru prednú časť opticky rozširujú. Nárazník prechádza do masky chladiča, ktorej tvar evokuje modely Verso a Avensis. V súlade s módnymi trendmi sa ukazovatele zmeny smeru jazdy presunuli z predných blatníkov do spätných zrkadiel. Vzadu dominujú bielo-červené koncové svetlá a nový nárazník. K štylistickým úpravám patria nové 16 a 17-palcové zliatinové disky kolies a štyri nové odtiene karosérie.

Modernizovaný Auris je o 25 mm dlhší než predchodca. Ostatné miery sa nezmenili. Naďalej bude v ponuke päť i trojdverová verzia, ktorú však na cestách prakticky nevidno. Toyota evidentne mení filozofiu a chce sa páčiť. Pre niektoré trhy (mimo nášho) dokonca pripravila športové exteriérové aj interiérové doplnky.

Ideálny volant

Kabínu modifikovali kozmeticky. Optitrónové prístroje kombinujú biele a oranžové podsvietenie. Európskym zákazníkom by sa mal pozdávať nový materiál na vrchu palubnej dosky. Ide síce o tvrdý plast, ale obalený mäkkým a na dotyk príjemným poťahom.

30_t_big.jpg

Nový trojramenný volant má hrubý veniec a malý priemer. Preladený posilňovač riadenia likviduje akúkoľvek spätnú väzbu od kolies.

Radiaca páka zostala na vyvýšenej stredovej konzole, takže vodič sa za ňou nemusí naťahovať. Najpríjemnejšou zmenou je nový volant s malým priemerom s plochou spodnou časťou venca.

Jazdili SME...

Prepracovaný posilňovač riadenia charakterizuje príjemne tuhý a konzistentný odpor, zároveň však robí riadenie nekomunikatívnym. Krajné polohy od seba delia 2,9 otáčky volantom.

Podvozok naďalej tvorí jednoduchá zadná náprava s vlečenými ramenami. Výnimkou je špičková verzia so vznetovým motorom 2,2 D-4D s viacprvkovým zavesením zadných kolies. U nás sa však predávať nebude. Auris na kvalitných španielskych vozovkách potešil minimálnymi náklonmi karosérie a kultivovaným pohlcovaním drobných nerovností. Vlastnosti preladeného pruženia lepšie preverí test na domácich cestách.

Toyota predpokladá, že naši zákazníci budú mať záujem najmä o päťdverový variant a zážihové motory. Vyskúšali sme dve pravdepodobne najvyhľadávanejšie agregáty. Základný štvorvalec 1,33 l s variabilným časovaním ventilov Dual VVT-i je mimoriadne tichý a vhodný najmä na jazdu po meste. Hoci produkuje solídny výkon 74 kW (101 k), na dynamickejšiu jazdu po okresných cestách a bezpečné predbiehanie ho treba vytáčať do vyšších otáčok. Krútiaci moment 128 Nm dosahuje pri 3800 ot./min. Agregát kombinujú výlučne so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobca ho štandardne dodáva so systémom Stop&Start. Indikátor zmeny prevodového stupňa vám napovie, kedy je najvhodnejšie preradiť.

Všestrannejšie požiadavky vodiča spĺňa zážihový motor 1,6 l s variabilným časovaním ventilov Valvematic (97 kW/132 k). Túto poháňaciu jednotku považujeme za optimálnu voľbu. Toyota ju kombinuje so šesťstupňovou manuálnou i automatickou prevodovkou MultiMode. Vyššie nároky na dynamiku splní najvýkonnejšia verzia s motorom 1,8 Valvetronic (108 kW/147 k) spojeným so šesťstupňovým manuálom.

Dva vznetové agregáty

Na našom trhu sa objavia dva vznetové motory. Slabší turbodiesel 1,4 D-4D dosahuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 205 Nm odvádza v rozsahu 1800 až 2800 ot./min. Silnejší 2,0 D-4D dáva výkon 93 kW (125 k) a krútiaci moment 310 Nm medzi 1800 a 2400 ot./min. Oba motory spolupracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, 1,4 D-4D môže mať aj automat.

34_t_big.jpg

Európania vraj obľubujú mäkčené plasty. Toyota preto niektoré časti pozostávajúce z tvrdých materiálov obalila mäkkým poťahom.

Hybrid príde neskôr

Auris bude druhý model značky Toyota dodávaný aj s hybridným poháňacím ústrojenstvom predávaným aj v Európe. Výrobca nám ho zatiaľ predstavil iba v statickej podobe. Mladší a menší brat Priusu využíva jeho techniku. Pod prednou kapotou pracuje zážihový štvorvalec s objemom 1,8 litra (71 kW/91 k). Sekunduje mu elektromotor (60 kW). Kombinovaný výkon poháňacieho systému predstavuje 100 kW (136 k). Krútiace momenty oboch agregátov sa na predné kolesá prenášajú cez bezstupňovú prevodovku CVT.

35_t_big.jpg

Objem batožinového priestoru sa v rámci modernizácie nezmenil. Dosahuje objem 350 až 777 litrov.

Toyota Auris HSD je takzvaný full hybrid, schopný jazdiť aj výlučne na elektrickú energiu. Vyrábať ho budú v britskom Burnastone. Automobilka preň udáva priemernú spotrebu 3,8 l/100 km a množstvo produkovaných emisií CO2 na úrovni 98 g/km. Predaj hybridu odštartuje v druhej polovici tohto roka. Ostatné verzie modernizovaného modelu Auris prichádzajú na trh v týchto dňoch.

Technické parametre vozidiel Toyota Auris

Motor 1.33
Dual VVT-i
1.6
Valvematic
1.8
Valvematic
1.4
D-4D
2.0
D-4D
Zdvihový objem [cm3] 1329 1598 1798 1364 1998
Výkon [kW/k] 74/101 97/132 108/147 66/90 93/125
pri otáčkach [1/min] 6000 6400 6400 3800 3600
Krútiaci moment [Nm] 128 160 180 205 310
pri otáčkach [1/min] 3800 4400 4000 1800-2800 1800-2400
Prevodovka 6 MT 6 MT/6 AT 6 MT 6 MT/6 AT 6 MT
Palivová spotreba [l/100 km] 6,0 6,6/6,3 6,7 4,7/4,8 5,2
Emisie CO2 [g/km] 136 152/146 155 124/127 138
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,1 10,0/11,9 9,5 11,9/14,7 10,3
Maximálna rýchlosť [km/h] 175 195 200 175 195

Rozmery

dĺžka 4245 mm
šírka 1760 mm
výška 1515 mm
rázvor náprav 2600 mm
rozchod vpredu/vzadu 1525/1525 mm
koeficient odporu vzduchu Cx=0.292
objem batož. priestoru 350-777 l
objem palivovej nádrže 55 l

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  2. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  3. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  4. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  10. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  1. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  2. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  5. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  10. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 674
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 795
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 218
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 689
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 095
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 419
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 383
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 377
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 876
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 791
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov
BMW M4 Competition

Balík doplnkov Race Track predurčuje auto skôr na okruh než do premávky.


24. nov

Blogy SME

  1. DagmaRA Sarita Poliaková: Straty a nálezy
  2. Miroslav Galovič: O zlatej rybke. Trikrát a dosť.
  3. Anton Kovalčík: Teória hlúposti.
  4. Peter Kollega: Biela vrana – Igor Matovič
  5. Štefan Vidlár: OMIKRON
  6. Marian Nanias: Jadrová energia - Jedna vec je sľubovať, a druhá urobiť.
  7. Martin Sústrik: Švajčiarsko: O odpade prakticky
  8. Tomáš Tenczer: Ako sme si prestali kupovať darčeky
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 837
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 257
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 401
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 445
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 983
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 081
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 422
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 960
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu