SME

Lada 2190 nahradí staré „žiguláky“

Staré modely Lada 2105 a 2107 sa poberú do dôchodku. AvtoVaz za ne pripravuje náhradu. Novinku predvedie v auguste. Jej tvary približuje oficiálna skica i video.

(Zdroj: AvtoVaz)

BRATISLAVA. Ruská automobilka už niekoľko rokov uvažuje o ukončení výroby starých, ale obľúbených modelov Lada 2105 a 2107. Ich technika s motorom uloženým vpredu a pohonom zadných kolies vychádza z niekdajšieho Fiatu 124. Aktuálne prebiehajúce šrotovné v Rusku potvrdzuje, že záujem o „žiguláky“ stále existuje. Najlacnejšia verzia po odrátaní šrotovacej prémie vyjde v prepočte na asi 2840 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cena bude vyššia AvtoVaz napriek tomu pripravuje definitívne ukončenie výroby starej Lady. Zároveň by sa zákazníci mali rozlúčiť s o čosi modernejším modelovým radom Samara. Nahradí ich nový sedan s interným označením 2190. Jeho úlohou je udržať dominantné postavenie AvtoVazu na domácom trhu v kategórii najlacnejších osobných vozidiel. Konkurovať sa mu snaží ukrajinský ZAZ i celý rad výrobcov z Číny.

SkryťVypnúť reklamu

Technika z Kaliny Za novinku - podľa očakávania - zákazníci zaplatia viac než za Ladu 2105. Predbežne sa uvádza rozsah 200 000 až 250 000 rubľov, teda približne 5000 až 6300 eur. Sedan 2190 získa relatívne modernú techniku z modelu Lada Kalina, ktorý Rusi predávajú aj v Európe. Spoločná má byť platforma, skelet karosérie a zrejme aj motory.

Továrenská skica a neoficiálne video prezrádzajú čosi z tvarov novej Lady. Dominantné sú veľké predné svetlomety, výrazná maska chladiča a zadný stĺpik, doplnený o tretie bočné okno. O iných karosárskych verziách ako sedan, AvtoVaz zatiaľ nehovorí.

Premiéra v auguste Na internete kolujú fotografie predprodukčných verzií a testovacích prototypov, čo naznačuje, že zahájenie sériovej výroby na seba nenechá dlho čakať. Výstavná premiéra novinky prebehne na moskovskom autosalóne v auguste tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Neoficiálne informácie hovoria, že produkcia by mala odštartovať najskôr na prelome rokov 2010 a 2011. Zatiaľ nie je známe, či sa novinka objaví aj na európskych trhoch, kde by mohla konkurovať napríklad Dacii Logan.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 253
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 994
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 067
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 901
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 762
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 559
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 783
  8. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori? 1 721
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  2. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  3. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  4. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  5. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  6. Dávid Polák: Kto je v skutočnosti "Bibi" Netanyahu?
  7. Viktor Pamula: Konsolidácia po Ficovsky
  8. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 440
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 607
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 745
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 150
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 4 898
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 646
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 368
  8. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 4 215
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu