SME

Honda CR-Z: V Ženeve nás presvedčila

Odpoveď na otázku, ako funguje hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou, zatiaľ nepoznáme. S malým kupé sme sa stretli zatiaľ iba v statickej podobe. Prvé dojmy sú pozitívne.

(Zdroj: Daniel Hlinka)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Reinkarnácia mimoriadne populárnej Hondy CRX z prelomu osemdesiatych a deväťdestiatych rokov minulého storočia je svojim spôsobom revolučná. Honda nielen, že oživila myšlienku malého kupé, ale zároveň ho doplnila o hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou. Ako to celé funguje v praxi, zatiaľ nevieme. Na ženevskom autosalóne sme ale nasali prvé statické dojmy prešpikované technickými údajmi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Retro i moderné diódy

CR-Z postavili na platforme Hondy Insight. Základné miery 4080 x 1740 x 1395 mm a rázvor osí kolies 2430 mm ju radia na vrchol segmentu malých áut. Dizajnéri okrem tvarov evokujúcich CRX, neopomenuli ani moderné prvky. CR-Z je vraj prvá sériová Honda s LED dennými svetlami, určená pre Európu. Tvoria jeden celok hlavnými prednými svetlometmi. Z diód pozostávajú aj koncové svetlá.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na futuristické tvary palubných dosiek sme si v autách značky Honda už zvykli. Prístrojový panel tvorí analógový otáčkomer a digitálny rýchlomer. Podsvietenie sa mení v závislosti od zvoleného jazdného režimu - Sport, Normal, Econ. CR-Z dáva jasne najavo, kto je v kokpite najdôležitejší. V bezsprostrednej blízkosti vodiča sa nachádzajú v podstate všetky ovládače.

Športový posed

Trojramenný volant má malý priemer a primerane hrubý veniec. Krátka radiaca páka sa v kulise šesťstupňovej manuálnej prevodovky pohybuje po presných a krátkych dráhach. Výškové nastavenie vodičovho sedadla má veľký rozsah, takže sedieť sa dá aj príjemne nízko, takmer „na podlahe“. Výhľad smerom dozadu obmedzuje spoiler zakomponovaný do zadného okna.

Vpredu sme zaznamenali dostatok priestoru, vzadu sa ale odvezú nanajvýš deti. V prípade kupé s usporiadaním kabíny 2+2 nejde o nič výnimočné.

SkryťVypnúť reklamu

Asfalt asi trhať nebude

Poháňací systém IMA (Integrated Motor Assist) tvorí zážihový štvorvalec 1.5 i-VTEC a elektromotor. Spoločný výkon sústavy 91 kW (124 k) a pohotovostná hmotnosť na úrovni 1157 kg napovedajú, že CR-Z asi nebude prekonávať rýchlostné rekordy. Vodičovi má predovšetkým sprostredkovať radosť z jazdy. Čulý pohyb umožní vrchol krútiaceho momentu 174 Nm posadený na úroveň 1500 ot./min.

Podobne ako Insight, ani CR-Z nie je schopný jazdiť iba na elektrinu. Elektromotor pomáha spaľovaciemu agregátu najmä pri prudšom zošliapnutí akcelerátora. Honda uvádza priemernú spotrebu benzínu 5,0 l/100 km a emisie CO2 117 gramov na kilometer.

Zostáva už iba zistiť, ako funguje športový hybrid s manuálnou prevodovkou v reálnej premávke. V neposlednom rade si treba počkať na slovenské ceny, ktoré môžu hybridnému "športiaku" pomôcť, ale ho aj "pochovať"...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Rýchla právna pomoc šetrí čas, nervy aj peniaze
  2. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  3. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  4. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  5. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  6. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  7. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  8. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  1. V strednej Európe nemajú obdobu. Ako sa v Kolárove melie múka?
  2. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri
  3. Táto firma úspešne digitalizuje dopravné riešenia na Slovensku
  4. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život
  5. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  6. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte
  7. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť
  8. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok.
  1. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 8 797
  2. Ak máte ťažkosti s trávením, aj toto môže byť príčina 6 609
  3. Hanba bokom, je čas tancovať. Tieto karnevaly Európy treba zažiť 5 115
  4. Ako zohnať lístok na biznis event roka s Waynom Gretzkym 4 857
  5. Technológiám z Nitry dôveruje Tesla aj TikTok. 4 512
  6. Prečo sa Kallo opäť rozhodol pre franšízu Kinekusu 3 574
  7. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 3 452
  8. Slovenská značka získala Obal roka 2025 3 361
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Marek Tocimák: Dieťa Snov
  2. Ján Valchár: STRACH II.
  3. Ivan Švajlen: Ďakujeme za váš záujem, ale buďte ticho.
  4. Ondřej Havelka: Fascinující prapočátky afrického islámu
  5. Štefan Šturdzík: Ideálny deň začína kávou a končí pohárikom vínka.
  6. Martin Škopec Antal: Donald Trump vojnu na Ukrajine ukončiť nemôže. Nie je to jeho vojna!
  7. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: trať č. 047 Teplice nad Metují - Trutnov
  8. Martin Eštočák: Mesto Prešov má doplatiť za futbalový štadión: dohoda o urovnaní za 750-tisíc eur
  1. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika! 13 571
  2. Martin Fronk: Slovenský "Mordor": Podzemný labyrint plný vína, bosoriek a atómových krytov, o ktorom vedel len málokto 10 884
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou? 9 305
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha nie je rozhodne žiadne neviniatko, ale toto si ani on nezaslúži. 8 981
  5. Rado Surovka: Rómska otázka ? Huliak to vyrieši. 5 803
  6. Ivan Čáni: „Matovič, Lipšic a Naď už dávno mali sedieť v base.“ 5 275
  7. Rado Surovka: Prečo Fico vyhrá voľby v r.2027. 4 745
  8. Ján Valchár: Súboj mentálnych atlétov alebo Nobelovu cenu za novú vojnu 4 245
  1. Dušan Koniar: Trnafský Kazisvet, náš agilný sused zo spoločného dvora
  2. Radko Mačuha: Leninovec Blaha sa rozčuluje nad stratou sochy Čulena.
  3. Anna Brawne: Pán riaditeľ SIS, klamete alebo máte problémy s pamäťou?
  4. Radko Mačuha: Viete čo má spoločné Róbert Fico a Benito Mussolini?
  5. Věra Tepličková: Podobnosť čisto náhodná alebo Čo sa ti to deje, národ slovenský?
  6. Anna Brawne: Drahý Peter, v každej normálnej krajine, by ste vy, tým vedcom, nemohli robiť ani vrátnika!
  7. Věra Tepličková: Otvárajte kasíno, Huliak nie je diliiino
  8. Radko Mačuha: Ficove vlastenectvo je ako riedené mlieko.
SkryťZatvoriť reklamu