SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Honda CR-Z: V Ženeve nás presvedčila

Odpoveď na otázku, ako funguje hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou, zatiaľ nepoznáme. S malým kupé sme sa stretli zatiaľ iba v statickej podobe. Prvé dojmy sú pozitívne.

(Zdroj: Daniel Hlinka)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Reinkarnácia mimoriadne populárnej Hondy CRX z prelomu osemdesiatych a deväťdestiatych rokov minulého storočia je svojim spôsobom revolučná. Honda nielen, že oživila myšlienku malého kupé, ale zároveň ho doplnila o hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou. Ako to celé funguje v praxi, zatiaľ nevieme. Na ženevskom autosalóne sme ale nasali prvé statické dojmy prešpikované technickými údajmi.

Retro i moderné diódy

CR-Z postavili na platforme Hondy Insight. Základné miery 4080 x 1740 x 1395 mm a rázvor osí kolies 2430 mm ju radia na vrchol segmentu malých áut. Dizajnéri okrem tvarov evokujúcich CRX, neopomenuli ani moderné prvky. CR-Z je vraj prvá sériová Honda s LED dennými svetlami, určená pre Európu. Tvoria jeden celok hlavnými prednými svetlometmi. Z diód pozostávajú aj koncové svetlá.

Na futuristické tvary palubných dosiek sme si v autách značky Honda už zvykli. Prístrojový panel tvorí analógový otáčkomer a digitálny rýchlomer. Podsvietenie sa mení v závislosti od zvoleného jazdného režimu - Sport, Normal, Econ. CR-Z dáva jasne najavo, kto je v kokpite najdôležitejší. V bezsprostrednej blízkosti vodiča sa nachádzajú v podstate všetky ovládače.

Športový posed

Trojramenný volant má malý priemer a primerane hrubý veniec. Krátka radiaca páka sa v kulise šesťstupňovej manuálnej prevodovky pohybuje po presných a krátkych dráhach. Výškové nastavenie vodičovho sedadla má veľký rozsah, takže sedieť sa dá aj príjemne nízko, takmer „na podlahe“. Výhľad smerom dozadu obmedzuje spoiler zakomponovaný do zadného okna.

Vpredu sme zaznamenali dostatok priestoru, vzadu sa ale odvezú nanajvýš deti. V prípade kupé s usporiadaním kabíny 2+2 nejde o nič výnimočné.

Asfalt asi trhať nebude

Poháňací systém IMA (Integrated Motor Assist) tvorí zážihový štvorvalec 1.5 i-VTEC a elektromotor. Spoločný výkon sústavy 91 kW (124 k) a pohotovostná hmotnosť na úrovni 1157 kg napovedajú, že CR-Z asi nebude prekonávať rýchlostné rekordy. Vodičovi má predovšetkým sprostredkovať radosť z jazdy. Čulý pohyb umožní vrchol krútiaceho momentu 174 Nm posadený na úroveň 1500 ot./min.

Podobne ako Insight, ani CR-Z nie je schopný jazdiť iba na elektrinu. Elektromotor pomáha spaľovaciemu agregátu najmä pri prudšom zošliapnutí akcelerátora. Honda uvádza priemernú spotrebu benzínu 5,0 l/100 km a emisie CO2 117 gramov na kilometer.

Zostáva už iba zistiť, ako funguje športový hybrid s manuálnou prevodovkou v reálnej premávke. V neposlednom rade si treba počkať na slovenské ceny, ktoré môžu hybridnému "športiaku" pomôcť, ale ho aj "pochovať"...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 883
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 847
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 508
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 211
  5. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 712
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 661
  7. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 660
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 289
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 165
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 949
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 6 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún