SME

Honda CR-Z: V Ženeve nás presvedčila

Odpoveď na otázku, ako funguje hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou, zatiaľ nepoznáme. S malým kupé sme sa stretli zatiaľ iba v statickej podobe. Prvé dojmy sú pozitívne.

(Zdroj: Daniel Hlinka)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Reinkarnácia mimoriadne populárnej Hondy CRX z prelomu osemdesiatych a deväťdestiatych rokov minulého storočia je svojim spôsobom revolučná. Honda nielen, že oživila myšlienku malého kupé, ale zároveň ho doplnila o hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou. Ako to celé funguje v praxi, zatiaľ nevieme. Na ženevskom autosalóne sme ale nasali prvé statické dojmy prešpikované technickými údajmi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Retro i moderné diódy

CR-Z postavili na platforme Hondy Insight. Základné miery 4080 x 1740 x 1395 mm a rázvor osí kolies 2430 mm ju radia na vrchol segmentu malých áut. Dizajnéri okrem tvarov evokujúcich CRX, neopomenuli ani moderné prvky. CR-Z je vraj prvá sériová Honda s LED dennými svetlami, určená pre Európu. Tvoria jeden celok hlavnými prednými svetlometmi. Z diód pozostávajú aj koncové svetlá.

SkryťVypnúť reklamu

Na futuristické tvary palubných dosiek sme si v autách značky Honda už zvykli. Prístrojový panel tvorí analógový otáčkomer a digitálny rýchlomer. Podsvietenie sa mení v závislosti od zvoleného jazdného režimu - Sport, Normal, Econ. CR-Z dáva jasne najavo, kto je v kokpite najdôležitejší. V bezsprostrednej blízkosti vodiča sa nachádzajú v podstate všetky ovládače.

Športový posed

Trojramenný volant má malý priemer a primerane hrubý veniec. Krátka radiaca páka sa v kulise šesťstupňovej manuálnej prevodovky pohybuje po presných a krátkych dráhach. Výškové nastavenie vodičovho sedadla má veľký rozsah, takže sedieť sa dá aj príjemne nízko, takmer „na podlahe“. Výhľad smerom dozadu obmedzuje spoiler zakomponovaný do zadného okna.

Vpredu sme zaznamenali dostatok priestoru, vzadu sa ale odvezú nanajvýš deti. V prípade kupé s usporiadaním kabíny 2+2 nejde o nič výnimočné.

SkryťVypnúť reklamu

Asfalt asi trhať nebude

Poháňací systém IMA (Integrated Motor Assist) tvorí zážihový štvorvalec 1.5 i-VTEC a elektromotor. Spoločný výkon sústavy 91 kW (124 k) a pohotovostná hmotnosť na úrovni 1157 kg napovedajú, že CR-Z asi nebude prekonávať rýchlostné rekordy. Vodičovi má predovšetkým sprostredkovať radosť z jazdy. Čulý pohyb umožní vrchol krútiaceho momentu 174 Nm posadený na úroveň 1500 ot./min.

Podobne ako Insight, ani CR-Z nie je schopný jazdiť iba na elektrinu. Elektromotor pomáha spaľovaciemu agregátu najmä pri prudšom zošliapnutí akcelerátora. Honda uvádza priemernú spotrebu benzínu 5,0 l/100 km a emisie CO2 117 gramov na kilometer.

Zostáva už iba zistiť, ako funguje športový hybrid s manuálnou prevodovkou v reálnej premávke. V neposlednom rade si treba počkať na slovenské ceny, ktoré môžu hybridnému "športiaku" pomôcť, ale ho aj "pochovať"...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 30 273
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 631
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 427
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 540
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 795
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 359
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 107
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu