SME
Sobota, 22. január, 2022 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Honda CR-Z: V Ženeve nás presvedčila

Odpoveď na otázku, ako funguje hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou, zatiaľ nepoznáme. S malým kupé sme sa stretli zatiaľ iba v statickej podobe. Prvé dojmy sú pozitívne.

(Zdroj: Daniel Hlinka)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Reinkarnácia mimoriadne populárnej Hondy CRX z prelomu osemdesiatych a deväťdestiatych rokov minulého storočia je svojim spôsobom revolučná. Honda nielen, že oživila myšlienku malého kupé, ale zároveň ho doplnila o hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou. Ako to celé funguje v praxi, zatiaľ nevieme. Na ženevskom autosalóne sme ale nasali prvé statické dojmy prešpikované technickými údajmi.

Retro i moderné diódy

CR-Z postavili na platforme Hondy Insight. Základné miery 4080 x 1740 x 1395 mm a rázvor osí kolies 2430 mm ju radia na vrchol segmentu malých áut. Dizajnéri okrem tvarov evokujúcich CRX, neopomenuli ani moderné prvky. CR-Z je vraj prvá sériová Honda s LED dennými svetlami, určená pre Európu. Tvoria jeden celok hlavnými prednými svetlometmi. Z diód pozostávajú aj koncové svetlá.

Na futuristické tvary palubných dosiek sme si v autách značky Honda už zvykli. Prístrojový panel tvorí analógový otáčkomer a digitálny rýchlomer. Podsvietenie sa mení v závislosti od zvoleného jazdného režimu - Sport, Normal, Econ. CR-Z dáva jasne najavo, kto je v kokpite najdôležitejší. V bezsprostrednej blízkosti vodiča sa nachádzajú v podstate všetky ovládače.

Športový posed

Trojramenný volant má malý priemer a primerane hrubý veniec. Krátka radiaca páka sa v kulise šesťstupňovej manuálnej prevodovky pohybuje po presných a krátkych dráhach. Výškové nastavenie vodičovho sedadla má veľký rozsah, takže sedieť sa dá aj príjemne nízko, takmer „na podlahe“. Výhľad smerom dozadu obmedzuje spoiler zakomponovaný do zadného okna.

Vpredu sme zaznamenali dostatok priestoru, vzadu sa ale odvezú nanajvýš deti. V prípade kupé s usporiadaním kabíny 2+2 nejde o nič výnimočné.

Asfalt asi trhať nebude

Poháňací systém IMA (Integrated Motor Assist) tvorí zážihový štvorvalec 1.5 i-VTEC a elektromotor. Spoločný výkon sústavy 91 kW (124 k) a pohotovostná hmotnosť na úrovni 1157 kg napovedajú, že CR-Z asi nebude prekonávať rýchlostné rekordy. Vodičovi má predovšetkým sprostredkovať radosť z jazdy. Čulý pohyb umožní vrchol krútiaceho momentu 174 Nm posadený na úroveň 1500 ot./min.

Podobne ako Insight, ani CR-Z nie je schopný jazdiť iba na elektrinu. Elektromotor pomáha spaľovaciemu agregátu najmä pri prudšom zošliapnutí akcelerátora. Honda uvádza priemernú spotrebu benzínu 5,0 l/100 km a emisie CO2 117 gramov na kilometer.

Zostáva už iba zistiť, ako funguje športový hybrid s manuálnou prevodovkou v reálnej premávke. V neposlednom rade si treba počkať na slovenské ceny, ktoré môžu hybridnému "športiaku" pomôcť, ale ho aj "pochovať"...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  4. Mecom ide na zelenú
  5. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  6. Marrákeš je červená perla Maroka
  7. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  9. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  10. Očarujúca Srí Lanka: Malý ostrov plný prekvapení
  1. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  2. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  3. Ak sa chcete zotaviť po Covide, zamerajte sa na podporu zdravia
  4. Union prichádza s novinkami pre diabetológov
  5. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  7. Ekologicky sa zeleniť je časom overený hit
  8. Pripomíname dôležitý dátum –31. januára 2022
  9. Vysoká spotreba vody? Môže to byť nepovšimnutý únik vody
  10. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 655
  2. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 205
  3. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 973
  4. Marrákeš je červená perla Maroka 4 834
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 777
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 614
  7. Cukrovkári a covid-19 2 190
  8. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 2 135
  9. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 122
  10. Mecom ide na zelenú 1 733
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jeden z najväčších stavebných boomov v budovaní kostolov zažíva pravoslávna cirkev. Počet jej veriacich rastie v dôsledku nárastu veriacich prichádzajúcich pracovať na Slovensko z Ukrajiny, Srbska či Bulharska.

Boom výstavby kostolov bol na Slovensku v 90. rokoch.


6 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


3 h
Karolína Fourova, autorka knihy Jediná kniha o jedle, ktorú potrebujete.

Ľudia stále veria mýtom o stravovaní.


14. jan
Naomi Osaková sa lúči ako obhajkyňa titulu s Australian Open už v prvom týždni.

Obhajkyňa titulu prehrala v 3. kole Australian Open.


10 h

Neprehliadnite tiež

Kia Sephia

Na Slovensku začali predaje naraz so západnými krajinami.


18 h
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


18. jan

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Krivoľaké cesty k rovnosti.
  2. Štefan Vidlár: TURUL
  3. Linda Ágoštonová: Východniarsky zápisnik - časť 3 : Svadobná hostina
  4. Víťazoslav Würschner: Budeme sa mať lepšie?
  5. Ctirad Klimčík: O jednom aspekte vyhostenia Novaka Džokoviča
  6. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže !
  7. Elena Antalová: Dajte myšlienkam pokoj
  8. Inštitút strategických politík: Srbské referendum o reforme súdnictva posúva Belehrad o krok bližšie k EÚ
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 14 029
  2. Pavel Macko: Vodka a cigary? 7 538
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 5 901
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 5 658
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 372
  6. Miroslav Galovič: Hlbocký (zmrznutý) vodopád. A Jozef Tiso na konci neďalekej kalvárie. 2 409
  7. Milan Buno: 7 knižných tipov: odpočítavanie k bombe, slovenské fantasy, aj kulinárske krimi 2 210
  8. Daniel Bíro: 10 zaujímavostí, o ktorých ste, možno, nevedeli 2 195
  1. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  2. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  3. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  4. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  5. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  6. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  7. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  8. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
Skryť Zatvoriť reklamu