SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Honda CR-Z: V Ženeve nás presvedčila

Odpoveď na otázku, ako funguje hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou, zatiaľ nepoznáme. S malým kupé sme sa stretli zatiaľ iba v statickej podobe. Prvé dojmy sú pozitívne.

(Zdroj: Daniel Hlinka)

BRATISLAVA, ŽENEVA. Reinkarnácia mimoriadne populárnej Hondy CRX z prelomu osemdesiatych a deväťdestiatych rokov minulého storočia je svojim spôsobom revolučná. Honda nielen, že oživila myšlienku malého kupé, ale zároveň ho doplnila o hybridný pohon kombinovaný s manuálnou prevodovkou. Ako to celé funguje v praxi, zatiaľ nevieme. Na ženevskom autosalóne sme ale nasali prvé statické dojmy prešpikované technickými údajmi.

Retro i moderné diódy

CR-Z postavili na platforme Hondy Insight. Základné miery 4080 x 1740 x 1395 mm a rázvor osí kolies 2430 mm ju radia na vrchol segmentu malých áut. Dizajnéri okrem tvarov evokujúcich CRX, neopomenuli ani moderné prvky. CR-Z je vraj prvá sériová Honda s LED dennými svetlami, určená pre Európu. Tvoria jeden celok hlavnými prednými svetlometmi. Z diód pozostávajú aj koncové svetlá.

Na futuristické tvary palubných dosiek sme si v autách značky Honda už zvykli. Prístrojový panel tvorí analógový otáčkomer a digitálny rýchlomer. Podsvietenie sa mení v závislosti od zvoleného jazdného režimu - Sport, Normal, Econ. CR-Z dáva jasne najavo, kto je v kokpite najdôležitejší. V bezsprostrednej blízkosti vodiča sa nachádzajú v podstate všetky ovládače.

Športový posed

Trojramenný volant má malý priemer a primerane hrubý veniec. Krátka radiaca páka sa v kulise šesťstupňovej manuálnej prevodovky pohybuje po presných a krátkych dráhach. Výškové nastavenie vodičovho sedadla má veľký rozsah, takže sedieť sa dá aj príjemne nízko, takmer „na podlahe“. Výhľad smerom dozadu obmedzuje spoiler zakomponovaný do zadného okna.

Vpredu sme zaznamenali dostatok priestoru, vzadu sa ale odvezú nanajvýš deti. V prípade kupé s usporiadaním kabíny 2+2 nejde o nič výnimočné.

Asfalt asi trhať nebude

Poháňací systém IMA (Integrated Motor Assist) tvorí zážihový štvorvalec 1.5 i-VTEC a elektromotor. Spoločný výkon sústavy 91 kW (124 k) a pohotovostná hmotnosť na úrovni 1157 kg napovedajú, že CR-Z asi nebude prekonávať rýchlostné rekordy. Vodičovi má predovšetkým sprostredkovať radosť z jazdy. Čulý pohyb umožní vrchol krútiaceho momentu 174 Nm posadený na úroveň 1500 ot./min.

Podobne ako Insight, ani CR-Z nie je schopný jazdiť iba na elektrinu. Elektromotor pomáha spaľovaciemu agregátu najmä pri prudšom zošliapnutí akcelerátora. Honda uvádza priemernú spotrebu benzínu 5,0 l/100 km a emisie CO2 117 gramov na kilometer.

Zostáva už iba zistiť, ako funguje športový hybrid s manuálnou prevodovkou v reálnej premávke. V neposlednom rade si treba počkať na slovenské ceny, ktoré môžu hybridnému "športiaku" pomôcť, ale ho aj "pochovať"...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  2. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  3. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  4. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  5. Bývanie v meste predlžuje život
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  9. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  2. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  6. Bývanie v meste predlžuje život
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  9. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  10. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 794
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 387
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 688
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 342
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 248
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 079
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 073
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 853
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 576
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 463
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vagovič: Jankovská taktizuje, ešte sa jej rozviaže jazyk

Kniha Vlastnou hlavou sleduje Ficov pád.

Novinár Marek Vagovič.
Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.
Dobré ráno

Dobré ráno: Boris Kollár mal iný režim ako zvyšok Slovenska

Šéf parlamentu v piatok nemocnicu opúšťa.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG