SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Jedna dopravná značka zničí aj dve parkovacie miesta

Predstavte si parkovisko, kde sa zmestí 5 áut. Síce natlačených na sebe, ale v mestách sa niekedy inak nedá. Keď tam vznikne jedno vyhradené mieste, zadarmo zaparkujú zrazu len dve autá. Ako je to možné?

Niekedy snaha zlepšiť parkovanie môže dopadnúť celkom inak.Niekedy snaha zlepšiť parkovanie môže dopadnúť celkom inak. (Zdroj: Ján Ondák)

Keď mestské časti v Bratislave umožnili pred časom prenajať si vyhradené boxy na parkovanie, spočiatku ich veľa ľudí nechcelo. Za také premrštené ceny sa niet čo čudovať. No developeri sa postarali o zábavu - postavili kancelárie aj byty, no parkovacích miest akosi pomenej, než by bolo nutné.

Hľadanie miesta pre "starousadlíkov" aj pre"novoprišelcov" je tak zábavou na dlhé desiatky minút. Nie vždy sa to dokonca podarí. Ale to už pozná mestská polícia, ktorá s obľubou nasadzuje papuče v noci. Vtedy sa pár miest zvykne aj uvoľniť - ale hádam nepôjdete preparkovať medzi jednou a druhou nadránom.

No a potom je tu ešte jeden zvláštny fenomén, ktorý "kradne" parkovacie miesta. Miestne úrady zväčša deklarujú, že urobia takmer všetko pre to, aby miest na parkovanie pribudlo. No neraz robia pravý opak. Ako?

Vec sa má takto: tam, kde sa donedávna uskromnilo 5 až 6 áut, síce natlačených tak, že nastúpiť, či vystúpiť znamená akrobatické umenie, je zrazu miesta menej. Napríklad sa tak deje v bratislavskej mestskej časti Petržalka. Dôvod?

Normy.

Presnejšie, osadenie značiek označujúcich vyhradené miesta na parkovanie, ktoré musia mať minimálnu šírku. Veľmi často sú umiestnené tak, že doterajší počet vozidiel, ktorý na parkovisku mohol stáť, sa nezmestí. Pracovníci, ktorí značky osadzovali, to takto vyčítali z plánov. Úradníci rozhodli, no keby sa prišli pozrieť na tvár miesta, stačilo by posunúť stĺpik o dvadsať centimetrov v pravo či vľavo a hneď by bolo o jedno parkovacie miesto či dve viac.

Znacky_parkovanie04-r836_res_res.jpg

Druhým problémom je aj to, ako hlboko od okraja značky osadili. Keď boli doteraz problémy s odhŕňaním snehu na úzkom chodníku, do ktorého zasahovali prevismi autá, teraz to nepôjde vôbec. Úzky chodník sa stal ešte užším. Za rohom, kde je chodník podstatne širší, to problém nie je, ale na úzkom rozhodujú aj centimetre.

Znacky_parkovanie06_res.jpg

A predsa by mohlo byť všeličo inak. Stačilo by sa inšpirovať v inom obvode nášho hlavného mesta. Napríklad v takej Dúbravke. Niekto síce bude namietať, že tu nejde o priečne parkovanie, ale o pozdĺžne... Len sa treba prizrieť, ako to niekde ide a niekde - ale to možno poznáte aj zo svojho okolia.

Znacky_parkovanie01-r571_res.JPG

A keď zavadzajú stĺpiky na chodníku - šup s nimi až za chodník - a je to! Lenže v prípade Petržalky by niekto musel požiadať o orezanie stromov - a to sú ďalšie papierovačky a stratený čas. Lenže toho bolo viac ako dosť, v zime sa značky neosadzovali. Raz darmo, v prvom rade záleží na ľuďoch.

Znacky_parkovanie02_res.jpg

fotak3.jpgZažili ste niečo zaujímavé? Hlavolam na cestách, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Aj matematika sa dá skrotiť
  4. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  5. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 703
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 607
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 619
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 264
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 329
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 157
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 078
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 928
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 649
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 542
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Moniku Jankovskú privádzajú na súd.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová po triumfe v Lechu.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG