SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Jedna dopravná značka zničí aj dve parkovacie miesta

Predstavte si parkovisko, kde sa zmestí 5 áut. Síce natlačených na sebe, ale v mestách sa niekedy inak nedá. Keď tam vznikne jedno vyhradené mieste, zadarmo zaparkujú zrazu len dve autá. Ako je to možné?

Niekedy snaha zlepšiť parkovanie môže dopadnúť celkom inak.Niekedy snaha zlepšiť parkovanie môže dopadnúť celkom inak. (Zdroj: Ján Ondák)

Keď mestské časti v Bratislave umožnili pred časom prenajať si vyhradené boxy na parkovanie, spočiatku ich veľa ľudí nechcelo. Za také premrštené ceny sa niet čo čudovať. No developeri sa postarali o zábavu - postavili kancelárie aj byty, no parkovacích miest akosi pomenej, než by bolo nutné.

Hľadanie miesta pre "starousadlíkov" aj pre"novoprišelcov" je tak zábavou na dlhé desiatky minút. Nie vždy sa to dokonca podarí. Ale to už pozná mestská polícia, ktorá s obľubou nasadzuje papuče v noci. Vtedy sa pár miest zvykne aj uvoľniť - ale hádam nepôjdete preparkovať medzi jednou a druhou nadránom.

No a potom je tu ešte jeden zvláštny fenomén, ktorý "kradne" parkovacie miesta. Miestne úrady zväčša deklarujú, že urobia takmer všetko pre to, aby miest na parkovanie pribudlo. No neraz robia pravý opak. Ako?

Vec sa má takto: tam, kde sa donedávna uskromnilo 5 až 6 áut, síce natlačených tak, že nastúpiť, či vystúpiť znamená akrobatické umenie, je zrazu miesta menej. Napríklad sa tak deje v bratislavskej mestskej časti Petržalka. Dôvod?

Normy.

Presnejšie, osadenie značiek označujúcich vyhradené miesta na parkovanie, ktoré musia mať minimálnu šírku. Veľmi často sú umiestnené tak, že doterajší počet vozidiel, ktorý na parkovisku mohol stáť, sa nezmestí. Pracovníci, ktorí značky osadzovali, to takto vyčítali z plánov. Úradníci rozhodli, no keby sa prišli pozrieť na tvár miesta, stačilo by posunúť stĺpik o dvadsať centimetrov v pravo či vľavo a hneď by bolo o jedno parkovacie miesto či dve viac.

Znacky_parkovanie04-r836_res_res.jpg

Druhým problémom je aj to, ako hlboko od okraja značky osadili. Keď boli doteraz problémy s odhŕňaním snehu na úzkom chodníku, do ktorého zasahovali prevismi autá, teraz to nepôjde vôbec. Úzky chodník sa stal ešte užším. Za rohom, kde je chodník podstatne širší, to problém nie je, ale na úzkom rozhodujú aj centimetre.

Znacky_parkovanie06_res.jpg

A predsa by mohlo byť všeličo inak. Stačilo by sa inšpirovať v inom obvode nášho hlavného mesta. Napríklad v takej Dúbravke. Niekto síce bude namietať, že tu nejde o priečne parkovanie, ale o pozdĺžne... Len sa treba prizrieť, ako to niekde ide a niekde - ale to možno poznáte aj zo svojho okolia.

Znacky_parkovanie01-r571_res.JPG

A keď zavadzajú stĺpiky na chodníku - šup s nimi až za chodník - a je to! Lenže v prípade Petržalky by niekto musel požiadať o orezanie stromov - a to sú ďalšie papierovačky a stratený čas. Lenže toho bolo viac ako dosť, v zime sa značky neosadzovali. Raz darmo, v prvom rade záleží na ľuďoch.

Znacky_parkovanie02_res.jpg

fotak3.jpgZažili ste niečo zaujímavé? Hlavolam na cestách, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 872
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 850
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 507
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 208
  5. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 723
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 661
  7. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 656
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 276
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 159
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 946
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 6 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún