SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Sklo povinná poistka vždy nepreplatí

Drobné praskliny v čelnom skle si nechajte opraviť čo najskôr, aby ste neplatili spoluúčasť. Bez havarijného poistenia alebo vinníka zaplatíte výmenu čelného skla zo svojho.

Poškodené čelné sklo tvorí štvrtinu všetkých poistných udalostí. Opravu malého krátera neodkladajte.Poškodené čelné sklo tvorí štvrtinu všetkých poistných udalostí. Opravu malého krátera neodkladajte. (Zdroj: Ján Krošlák)

BRATISLAVA. Poškodenie čelného skla predstavuje podľa poisťovní až štvrtinu všetkých poistných udalostí. Koľko motorista za výmenu zaplatí, závisí od typu poistenia a toho, či pozná vinníka alebo nie. Rozbité čelné sklá totiž patria k špeciálnemu druhu škôd, za ktoré šofér nemôže a ak nemá vinníka alebo havarijné poistenie, musí za nové sklo zaplatiť z vlastného vrecka.

Vzhľadom na časté prípady tohto typu poškodenia auta existujú špeciálne poistenia čelného skla, ktoré majú zvýhodniť motoristu a urýchliť vyriešenie udalosti bez zaplatenia spoluúčasti alebo straty bonusu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Havarijné poistenie kvôli čelnému sklu nemusí byť výhodné pre motoristov, ktorí najazdia málo kilometrov, majú staršie auto, väčšinou jazdia iba v meste alebo v zime vôbec nejazdia. Skalky najviac ohrozujú služobné autá na preplnených hlavných ťahoch, kde sa jazdí vyššími rýchlosťami.

Nájdite si vinníka

Poisťovne na kameňom rozbité čelné sklo neakceptujú zákonnú poistku poškodeného ani napriek tomu, že si škodu nespôsobil sám. „Pokiaľ má klient uzatvorené len povinné zmluvné poistenie a vinník je neznámy, opravu alebo výmenu čelného skla z tohto poistenia nehradíme," potvrdila Daniela Michaličová z Kooperatívy. Šofér musí poznať vinníka, ktorý s poistnou udalosťou súhlasí alebo treba mať uzatvorené havarijné poistenie. Pretože na cestách je ťažko určiť, ktoré auto vymrštilo skalu, odškodnenie cez povinné poistenie je problematické.

Skryť Vypnúť reklamu

Na rozdiel od havarijného, pri zmluvnom poistení sa počíta amortizácia skla. Akurát v servise vám dajú nové sklo a nie opotrebované sklo, ktoré je podstatne drahšie. Poisťovne tak nepriamo nabádajú k uzatvoreniu havarijného poistenia, cez ktoré sa rozbité čelné sklo rieši rýchlejšie a finančne výhodnejšie.

Malusy nehrozia, niekedy ani spoluúčasť

V nelichotivej situácii vychádzajú poisťovne v ústrety klientom aspoň tak, že plnenie rozbitého čelného skla nezvýši cenu poistenia v ďalšom roku. „Takáto poistná udalosť nemá vplyv na výšku priznaného bonusu," povedala Michalovičová z Kooperatívy.

Ak si nárokujete na zaplatenie rozbitého skla zo zákonného poistenia vinníka, musíte najskôr za sklo v servise zaplatiť a až potom žiadať úhradu od poisťovne. „Pri havarijnom poistení nemusí klient uhrádzať v servise účet za opravu," pripomenula Lucia Muthová z Allianz Slovenskej poisťovne.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa niektorých poisťovní je poisťovateľ oprávnený uplatniť zmenu týkajúcu sa bonusov alebo malusov v súlade so všeobecnými platnými podmienkami. „Prípadne poisťovateľ v prospech klienta nemusí danú možnosť využiť," povedala Margaréta Nosáľová z Generali.

Lacný alebo zmluvný servis

Niektorým poisťovniam je jedno, kde si klient nechá opraviť alebo vymeniť čelné sklo, iné majú odporúčania. „Generali odporúča pre riešenie tohto druhu poškodenia sieť zmluvných partnerov. Sieť má na Slovensku viac ako 150 členov, ktorí okrem vykonania obhliadky vozidla majú elektronický prístup do informačného systému poisťovne," pripomína Nosáľová.

V rámci zjednodušenia likvidácie celej udalosti poisťovne ponúkajú špeciálne poistenia čelného skla a zároveň zmluvné servisy, ktoré robia obhliadku a výmenu, prípadne iba opravu čelného skla.

Skryť Vypnúť reklamu

Pri malom poškodení mimo zorného poľa vodiča poisťovne hradia opravu kráteru a zaliate priehľadnou živicou. „V prípade, že sklo je možné opraviť, mal by poškodený čím skôr navštíviť poisťovňu, aby nedošlo k ďalšiemu popraskaniu skla, nakoľko poisťovňa pri oprave skla neodpočíta z havarijného poistenia spoluúčasť," upozornila Michalovičová.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  8. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 872
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 850
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 507
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 208
  5. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 723
  6. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 661
  7. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 656
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 276
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 159
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 946
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 6 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún