SME
reklama

Porsche 918 Spyder s trojlitrovou spotrebou

Módna vlna hybridných pohonov nenechala chladným ani legendárneho výrobcu športových vozidiel.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Dvojmiestny športiak zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za 3,2 sekundy, dokáže uháňať maximálnou rýchlosťou 320 km/h a v priemere vraj spotrebuje tri litre benzínu na sto kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 71 g/km. Zázrak? Konštruktéri automobilky Porsche odpovedajú: nie, hybridný pohon.

Štyri motory

Spyder poháňa pred zadnou nápravou uložený zážihový osemvalec s objemom 3,6 litra (367 kW/499 k) a tri elektromotory. Ich spoločný výkon predstavuje 160 kW (218 k). Dva ležia vpredu, jeden je súčasťou dvojspojkovej automatickej prevodovky PDK.

Li-ion články má posádka prakticky za chrbtom. Vďaka nim je Porsche 918 Spyder schopné prejsť 25 kilometrov v elektrickom móde, bez vytvárania emisií. Akumulátory je možné dobíjať aj doma, z 230V siete. Plnú kapacitu nadobudnú za sedem hodín.

K slovu sa dostáva osemvalec

Ďalšie tri jazdné režimy - Hybrid Mode, Sport Hybrid, Race Hybrid - zapájajú do poháňacieho systému aj spaľovací motor. Hybrid Mode sa sústredí na čo najnižšiu spotrebu benzínu, ostatné dva režimy majú ponúknuť ultimatívne zážitky za volantom a elektromotory využívajú najmä kvôli lepšej akcelerácii.

Ladné krivky karosérie narušujú koncovky výfukov pred zadnými blatníkmi. Otvorenému vozidlu chýba akýkoľvek strešný diel. Vraj sa s jeho použitím pri návrhu auta ani nerátalo. Poloha privádzačov vzduchu do motorového priestoru na zadnej kapote sa mení v závislosti od aktuálnej rýchlosti. Ovláda ho elektromotor. To isté platí pre výsuvný zadný spoiler. Interiér uprednostňuje jednoduchosť. Retro prvky dopĺňajú moderné technológie.

Uvažujú o výrobe

Karbónový monokok má zásluhu na tom, že pohotovostná hmotnosť auta zostala na solídnej úrovni 1490 kg. Vozidlo testovali aj na legendárnom okruhu Nürburgring Nordschleife. V rýchlom kole údajne dosiahlo čas pod hranicou 7:30 min, čím prekonalo Porsche Carrera GT.

918 Spyder má ambície stať sa nástupcom práve Carrery GT. Ak jeho malosériová výroba dostane zelenú, v rámci marketingovej kampane sa hybridné Porsche objaví aj na štarte vytrvalostných pretekov 24 hodín Le Mans 2010.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 740
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 553
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 069
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 902
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 617
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 9 675
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 104
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 099
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 272
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 685
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 496
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 11 013
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 430
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 399
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 447
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 266
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu