BANSKÁ BYSTRICA. Nástupom novej technológie zalievania drobných poškodení skla priehľadnou živicou odpadla mnohým motoristom starosť s cenovo podstatne náročnejšou výmenou celého skla. Kameň vymrštený pneumatikou iného auta poškodí najčastejšie iba vrchnú vrstvu čelného skla nad bezpečnostnou fóliou.
„Ak priemer krátera nepresahuje veľkosť eurovej mince a okolo štrbiny nevznikol klasický pavúk, vieme miesto opraviť priehľadnou živicou," povedal Róbert Kováč z autoservisu Assen v Banskej Bystrici. Aby bola oprava úspešná a miesto priehľadné, netreba s opravou čakať. „Časom sa do krátera nanesie špina a to robí problémy," doplnil Kováč.
|
Na opravu poškodeného miesta majú v servisoch |
Predídete praskaniu
Rýchlou opravou dierky po kameni predídete ďalšiemu praskaniu a následne výmene celého skla. Ak nemôžete ísť rýchlo do servisu, prelepte poškodené miesto aspoň priesvitnou páskou alebo priesvitnou nálepkou.
|
Špeciálnym vrtákom treba najskôr miesto upraviť, |
|
Na vtláčanie živice do praskliny pod tlakom sa používa |
|
Opravované miesto sa odspodu tiež nahrieva. |
Nezabudnite na súčiastky
Likvidátori poisťovne sa obyčajne informujú, či malo čelné sklo vyhrievanie alebo dažďový, prípadne svetelný senzor. Pre istotu sa uistite, či sú spomínané diely súčasťou navrhovanej opravy. Pôvodný dažďový senzor by na novom okne nemusel dobre fungovať. V predpisoch máme s novým oknom meniť aj senzor.
|
K rýchlejšiemu a lepšiemu vytvrdnutiu živice slúži UV lampa. |