SME
reklama

Čo robiť, ak je sťahovanie ohrozené pokutou alebo hustou premávkou

Kúpite si byt, tešíte sa, ako sa doň nasťahujete a zabývate. Akurát s tým nasťahovaním to nie je vôbec jednoduché. Pre dopravnú značku a frekventovanú premávku. Čo s tým?

Peter: "Obraciam sa na vás s problémom: kúpil som byt v bytovke, kde je asi 40 bytov. Bytovka má vstup len z jednej strany - od cesty 1. triedy. Asi 50 m od bytovky je v smere jazdy na strane bytovky značka zákaz zastavenia. Pred bytovkou nie je žiadne miesto na parkovanie, nie je krajnica umožňujúca zastavenie vozidla na vyloženie tak, aby nestálo vo vozovke. Na chodník sa nedá vyjsť - vedľa obrubníka sú kamenné stĺpiky. Na protiľahlej strane cesty je možné státie. Cesta je dosť široká (asi 8 - 9 metrov), ale aj veľmi frekventovaná.

Otázka znie: ako postupovať pri sťahovaní sa do bytu, ak nechcem platiť pokutu za státie pri vykladaní bytového zariadenia? Logické je, že príslušník by z ľudského hľadiska mohol pochopiť situáciu a nedá vodičovi pokutu. Ale ľudia sú rôzni."

Hlavnou príčinou Petrovho problému je zákaz zastavenia v jazdnom pruhu pri vchode do bytovky. Značka Zákaz zastavenia sa má v zmysle čl. 3 bodu 38 II. dielu Prílohy č. 1 k vyhláške č. 9/2009 Z. z. používať vtedy, keď by zastavenie mohlo spôsobiť vážne ohrozenie bezpečnosti alebo narušiť plynulosť premávky.

Sám Peter píše, že cesta je dosť frekventovaná. Za bežných okolností teda priamo pred bytovkou zastaviť nesmie.

01.jpgZnačka Zákaz zastavenia (č. B 34) sa používa v prípade, keď by zastavenie vozidla mohlo s prihliadnutím na dané dopravné podmienky výrazne ohroziť bezpečnosť cestnej premávky alebo narušiť jej plynulosť.

Pozrime sa teda na to, či by Peter nemohol dostať výnimku zo zákazu zastavenia.

Orgán Policajného zboru môže udeliť výnimku zo zákazu zastavenia, a to vtedy, ak by sa jednalo o mimoriadny a nevyhnutný prípad a zároveň by nesmela byť ohrozená bezpečnosť cestnej premávky.

Mohli by sme diskutovať o mimoriadnosti sťahovania sa ako takého, ale aj keby sme dospeli k pozitívnemu výsledku, Peter by mal smolu. Táto výnimka môže byť udelená len presne vymedzeným vozidlám. Ich zoznam sa nachádza vo vyhláške 9/2009 Z.z. Tento zoznam je dlhý, uvedieme preto len niektoré. Petrovo súkromné vozidlo sa však medzi nimi rozhodne nenachádza.

§ 40, vyhláška č. 9/2009 Z.z.:

Výnimku podľa § 140 ods. 1 písm. b) zákona možno povoliť, len ak ide o vozidlo
a) ministerstva alebo iného ústredného orgánu štátnej správy,
b) Policajného zboru,
c) Úradu vlády Slovenskej republiky a ním zriadených rozpočtových organizácií,
d) Národnej rady Slovenskej republiky,
e) ...

Neostáva nám preto nič iné, len odporučiť Petrovi jedno z troch možných riešení, no s vedomím, že ani jedno nie je pre Petra ideálne.

Prvé z nich je zastavenie síce ďalej od vchodu do bytovky, ale ešte stále na "správnej" strane cesty. Ťažko povedať, či je to vôbec možné bez toho, aby musel Peter prenášať nábytok na vzdialenosť kilometra. To vie iba on. V každom prípade, ak pominieme fyzickú náročnosť celej operácie, bolo by to asi najjednoduchšie a pre cestnú premávku najbezpečnejšie riešenie.

Druhé, už menej bezpečné riešenie je prenášať veci z druhej strany cesty. Tu je namieste Petrova obava z hustej premávky. Znovu, nepoznáme presnejší opis prostredia, ale ak by sa náhodou v blízkosti nachádzal priechod pre chodcov, celú situáciu by to značne zjednodušilo.

Teoreticky existuje ešte tretie, "byrokratické" riešenie, tak trochu v duchu "keď nejde hora k Mohamedovi...". Použitie dopravných značiek na cestách I. triedy určujú krajské úrady dopravy, v tomto prípade len so súhlasom dopravného inšpektorátu a po prerokovaní s obcou, keďže sa jedná o zastavané územie. Peter by mohol krajskému úradu navrhnúť zmenu dopravného značenia. Pravdepodobnosť, že by mu bolo vyhovené, je však minimálna.

Ak by sa ale Peter napriek tomu rozhodol pre vykladanie nábytku priamo pri vchode a policajtom by sa to nepáčilo, vodič vozidla, v ktorom nábytok priviezli, by riskoval pokutu do 60 €. A možno by sa Petrovi podarilo policajtom prižmúriť všetky oči.

fotak3.jpgZažili ste niečo zaujímavé? Hlavolam na cestách, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 696
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 910
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 258
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 092
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 841
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 771
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 870
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 452
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu