SME

General Motors sa údajne usiluje o prevzatie automobilovej divízie Fiatu

Rím 30. apríla (TASR) - V Taliansku sa čoraz častejšie objavujú správy o záujme amerického automobilového koncernu General Motors (GM) o automobilovú ...

Rím 30. apríla (TASR) - V Taliansku sa čoraz častejšie objavujú správy o záujme amerického automobilového koncernu General Motors (GM) o automobilovú divíziu Fiatu. GM do nej vstúpil v roku 2000, keď za 2,4 miliardy USD získal 20 % akcií.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilová divízia Fiatu má 42-% podiel na celkovom obrate tohto veľkého talianskeho strojárskeho konglomerátu a jeho šéfovi Paolovi Frescovi robí najväčšie ťažkosti. Fiat sa totiž doteraz nezbavil svojej starej choroby - závislosti od úspechu jedného jediného modelu. Fiat od roku 1999 vyrába najpredávanejšie auto Európy - Punto - ale neprináša taký zisk, ktorý by zahnal existenčné starosti divízie. Nové nádeje sa vkladali do konkurenta VW Golf, modelu Stilo. Výsledky sú však zarážajúce. Vedenie koncernu očakávalo, že z neho v prvom štvrťroku predá aspoň 100 000 vozidiel, ale skutočnosť bola o polovicu nižšia. Nemecký denník Die Welt uviedol, že sa Fiat tento rok dostal do veľkých finančných ťažkostí, lebo bezpodmienečne musí znížiť svoje dlhy o 6 miliárd EUR, ale hotovosť chýba.

SkryťVypnúť reklamu

Predaj automobilovej divízie Fiatu doteraz neprichádzal do úvahy, lebo 22 % akcií koncernu patrí rodine jeho čestného prezidenta Giovanniho Agnelliho, ktorý sa úporne bránil tomuto kroku. Vysoká strata automobilovej divízie v tomto roku ho však zrejme prinúti k zmene postoja.

GM už pred časom získal prísľub, že v roku 2004 bude môcť prevziať Fiat. Na rok 2005 plánuje predávať modely Fiatu vo svojej obchodnej sieti v Spojených štátoch.

V Turíne kolujú chýry, že ak GM prevezme Fiat, zmení jeho výrobný sortiment, aby odstránil konkurenčný boj medzi ním a modelmi nemeckej automobilky Opel, ktoré majú takmer totožný sortiment. Nemecký Opel je tiež súčasťou GM, najväčšieho automobilového koncernu sveta.

(1 EUR = 42,037 SKK; 1 USD = 46,501 SKK)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  2. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Čakala voľnosť, prišla prázdnota. Ako ženy zvládajú odchod detí? 6 245
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 633
  3. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 248
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 942
  5. Keď sa z brigády stane kariéra 1 789
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 1 782
  7. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 1 745
  8. Bez nich by elektrina netiekla. 1 727
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Mačo: A kde je tá alternatíva?
  2. Marek Mačuha: Zmena ústavy - nič prekvapivé
  3. Jozef Kurty: Keď väčšina rozhoduje, menšina trpí. To je demokracia
  4. Človek v ohrození: Libanon: každodennosť v krajine polykrízy
  5. Jozef Varga: Protestami máme šancu oslabiť FicoSMER natoľko...
  6. Ján Valchár: Niečo k situácii v Slavjansku a ruským ponorkám
  7. Adam Austera: Ako môže bežný investor profitovať z miliardových výnosov Ligy majstrov?
  8. Peter Vernarec: Kedy má zamestnanec nárok na odstupné a odchodné?
  1. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 15 863
  2. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 14 491
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 669
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 259
  5. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 11 144
  6. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 975
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 302
  8. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 8 271
  1. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  2. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  3. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  4. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  5. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  6. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
  7. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  8. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu