SME
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Opel vylepšil Corsu. Na zmeny sa treba sústrediť

Rüsselsheimský výrobca zareagoval na nástup nových konkurentov v segmente malých áut modernizáciou Corsy. Spočíva najmä vo vyladení jednotlivých motorov.

Karosérie sa úpravy nedotkli. Novinky treba hľadať pod ňou.Karosérie sa úpravy nedotkli. Novinky treba hľadať pod ňou. (Zdroj: Opel)

FRANKFURT. Fiesta, Punto Evo či Polo nedávno do segmentu malých áut priniesli „novú krv“. Opel zareagoval na nástup konkurenčných noviniek modernizáciou Corsy. Upravené tvary nárazníka alebo svetlometov by ste na nej však hľadali márne. Konštruktéri si pod drobnohľad vzali predovšetkým techniku. Zmeny sa týkajú najmä poháňacích jednotiek, no počas prvých jázd v okolí Frankfurtu nad Mohanom sme mali trochu problém ich vôbec postrehnúť.

Praktické novinky

Čo sme si všimli okamžite, je nový, ergonomicky lepšie vyriešený vypínač svetiel. V podstate rovnaký nájdete aj v Astre. Druhou pozitívnou zmenou v interiéri je nový plast použitý na vrchnej časti palubnej dosky. Na rozdiel od svojho predchodcu sa neodráža v čelnom skle.

Všetky poháňacie jednotky zaznamenali prepracovanie s dôrazom na zníženie spotreby paliva. Apetít motorov klesol v priemere o trinásť percent, všetky plnia emisnú normu Euro 5.

Favoritom je zážihová „jedna-dvojka“

Najlacnejšiu Corsu poháňa litrový trojvalec Ecotec. Jeho výkon narástol z 40 kW (54 k) na 48 kW (65 k). Papierová spotreba pritom klesla z 5,6 na 5,0 l/100 km. Vyskúšali sme silnejší štvorvalec vybavený variabilným časovaním ventilov 1,2 Ecotec (63 kW/85 k). Tichý a pri jazde vo dvojici aj dostatočne pružne reagujúci motor by si podľa výrobcu mal v priemere vypýtať 5,3 l/100 km.

Ponuka pokračuje agregátom s objemom 1,4 litra. V slabšej verzii ponúka 64 kW (87 k), pričom rozdiel medzi ním a „jedna-dvojkou“ sme po stránke jazdnej dynamiky nezaznamenali. Aj spotreba má byť rovnaká (5,3 l/100 km). Silnejší variant dosahuje 74 kW (101 k) pri kombinovanej spotrebe 5,5 l/100 km. Nanešťastie, dostať sa za jeho volant sa nám nepodarilo.

Šesťstupňový manuál iba pre turbo

Štandardom pre všetky vymenované motorizácie je päťstupňová manuálna prevodovka. Motor 1,2 l môže spolupracovať aj s päťstupňovým robotizovaným ústrojenstvom Easytronic. Pre štvorvalec 1,4 l (74 kW/101 k) je k dispozícii klasický štvorstupňový "automat".

Vrchol palety zážihových agregátov predstavuje turbomotor s objemom 1,6 litra, montovaný do športových verzií GSI a OPC. Jeho výkonové parametre sa nezmenili - 110 kW (150 k), resp. 141 kW (192 k) v špičkovom modeli Corsa OPC. Spotreba má v oboch prípadoch predstavovať 7,3 l/100 km. Prepĺňané verzie spolupracujú výhradne so šesťstupňovým „manuálom“.

Dva nové vznetové motory

Modely vybavené niektorým zo vznetových agregátov spája rovnaký nedostatok - slabé odhlučnenie kabíny, do ktorej výrazne preniká hluk z motorového priestoru. Treba však dodať, že v prípade malých áut ide o častý jav.

Turbodiesel pod kapotou Corsy môže mať objem 1,3 alebo 1,7 litra. Motor 1,3 CDTI sa nezmenil a dosahuje 55 kW (75 k) alebo 66 kW (90 k). Ekologicky ladený variant Corsa ecoFlex poháňa nová generácia rovnakého agregátu. Disponuje výkonom 70 kW (95 k). Úsporný malý Opel vraj v priemere spotrebuje iba 3,7 litra nafty na sto kilometrov. Do ovzdušia pritom vypustí 98 (trojdverový model) alebo 99 gramov (päťdverová verzia) emisií CO2 na kilometer jazdy.

Šesťstupňovú prevodovku však k nemu nedostanete, tá je vyhradená pre dva najsilnejšie vznetové agregáty 1,3 CDTI (66 kW/90 k) a nový 1,7 CDTI (96 kW/130 k). Radosť z jazdy s najvýkonnejším dieselom kazí pomerne výrazná nedotáčavosť.

Mäkšie naladené pruženie sa najviac prejaví na menej kvalitných vozovkách. Úlohou tuhšieho predného stabilizátora a prepracovaného zavesenia zadných kolies je priblížiť Corsu po stránke jazdných vlastností k najnovším konkurentom v segmente. Realitu ukáže prípadný test na slovenských cestách. Predaj omladeného Opla už odštartoval aj u nás.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa mení dynamika firiem?
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Zázračná hranica kilometrov, po ktorej sa vám elektromobil neoplatí
  4. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  5. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 25 020
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 14 255
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 874
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 053
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 10 707
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 824
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 331
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 7 021
  9. Po Slovensku na motorke 5 405
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 4 904
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Demografický problém nikto nerieši.


9. jún
Stretnutie Bidena (v kresle vľavo) s Putinom trvalo tri a pol hodiny.

Lídri nevystúpili na spoločnej tlačovej konferencii.


2 h
Peter Schutz

Východisko na spôsob "vláda národnej spásy" je čistá fantazmagória.


7 h
Marek Hamšík (vľavo) počas tréningu slovenskej reprezentácie na EURO 2020.

Kapitán regeneruje výnimočne.


Pavol Spál 8 h