SME
Utorok, 22. september, 2020 | Meniny má MóricKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Opel vylepšil Corsu. Na zmeny sa treba sústrediť

Rüsselsheimský výrobca zareagoval na nástup nových konkurentov v segmente malých áut modernizáciou Corsy. Spočíva najmä vo vyladení jednotlivých motorov.

Karosérie sa úpravy nedotkli. Novinky treba hľadať pod ňou.Karosérie sa úpravy nedotkli. Novinky treba hľadať pod ňou. (Zdroj: Opel)

FRANKFURT. Fiesta, Punto Evo či Polo nedávno do segmentu malých áut priniesli „novú krv“. Opel zareagoval na nástup konkurenčných noviniek modernizáciou Corsy. Upravené tvary nárazníka alebo svetlometov by ste na nej však hľadali márne. Konštruktéri si pod drobnohľad vzali predovšetkým techniku. Zmeny sa týkajú najmä poháňacích jednotiek, no počas prvých jázd v okolí Frankfurtu nad Mohanom sme mali trochu problém ich vôbec postrehnúť.

Praktické novinky

Čo sme si všimli okamžite, je nový, ergonomicky lepšie vyriešený vypínač svetiel. V podstate rovnaký nájdete aj v Astre. Druhou pozitívnou zmenou v interiéri je nový plast použitý na vrchnej časti palubnej dosky. Na rozdiel od svojho predchodcu sa neodráža v čelnom skle.

Všetky poháňacie jednotky zaznamenali prepracovanie s dôrazom na zníženie spotreby paliva. Apetít motorov klesol v priemere o trinásť percent, všetky plnia emisnú normu Euro 5.

Favoritom je zážihová „jedna-dvojka“

Najlacnejšiu Corsu poháňa litrový trojvalec Ecotec. Jeho výkon narástol z 40 kW (54 k) na 48 kW (65 k). Papierová spotreba pritom klesla z 5,6 na 5,0 l/100 km. Vyskúšali sme silnejší štvorvalec vybavený variabilným časovaním ventilov 1,2 Ecotec (63 kW/85 k). Tichý a pri jazde vo dvojici aj dostatočne pružne reagujúci motor by si podľa výrobcu mal v priemere vypýtať 5,3 l/100 km.

Ponuka pokračuje agregátom s objemom 1,4 litra. V slabšej verzii ponúka 64 kW (87 k), pričom rozdiel medzi ním a „jedna-dvojkou“ sme po stránke jazdnej dynamiky nezaznamenali. Aj spotreba má byť rovnaká (5,3 l/100 km). Silnejší variant dosahuje 74 kW (101 k) pri kombinovanej spotrebe 5,5 l/100 km. Nanešťastie, dostať sa za jeho volant sa nám nepodarilo.

Šesťstupňový manuál iba pre turbo

Štandardom pre všetky vymenované motorizácie je päťstupňová manuálna prevodovka. Motor 1,2 l môže spolupracovať aj s päťstupňovým robotizovaným ústrojenstvom Easytronic. Pre štvorvalec 1,4 l (74 kW/101 k) je k dispozícii klasický štvorstupňový "automat".

Vrchol palety zážihových agregátov predstavuje turbomotor s objemom 1,6 litra, montovaný do športových verzií GSI a OPC. Jeho výkonové parametre sa nezmenili - 110 kW (150 k), resp. 141 kW (192 k) v špičkovom modeli Corsa OPC. Spotreba má v oboch prípadoch predstavovať 7,3 l/100 km. Prepĺňané verzie spolupracujú výhradne so šesťstupňovým „manuálom“.

Dva nové vznetové motory

Modely vybavené niektorým zo vznetových agregátov spája rovnaký nedostatok - slabé odhlučnenie kabíny, do ktorej výrazne preniká hluk z motorového priestoru. Treba však dodať, že v prípade malých áut ide o častý jav.

Turbodiesel pod kapotou Corsy môže mať objem 1,3 alebo 1,7 litra. Motor 1,3 CDTI sa nezmenil a dosahuje 55 kW (75 k) alebo 66 kW (90 k). Ekologicky ladený variant Corsa ecoFlex poháňa nová generácia rovnakého agregátu. Disponuje výkonom 70 kW (95 k). Úsporný malý Opel vraj v priemere spotrebuje iba 3,7 litra nafty na sto kilometrov. Do ovzdušia pritom vypustí 98 (trojdverový model) alebo 99 gramov (päťdverová verzia) emisií CO2 na kilometer jazdy.

Šesťstupňovú prevodovku však k nemu nedostanete, tá je vyhradená pre dva najsilnejšie vznetové agregáty 1,3 CDTI (66 kW/90 k) a nový 1,7 CDTI (96 kW/130 k). Radosť z jazdy s najvýkonnejším dieselom kazí pomerne výrazná nedotáčavosť.

Mäkšie naladené pruženie sa najviac prejaví na menej kvalitných vozovkách. Úlohou tuhšieho predného stabilizátora a prepracovaného zavesenia zadných kolies je priblížiť Corsu po stránke jazdných vlastností k najnovším konkurentom v segmente. Realitu ukáže prípadný test na slovenských cestách. Predaj omladeného Opla už odštartoval aj u nás.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  2. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  3. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  4. Nadšenci behu darovali košickej ZOO viac ako 2000 EUR
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % až do 8,25 %
  6. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu?
  7. Home (ale aj) Office
  8. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte
  10. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie
  1. Týchto 5 nehôd v domácnosti presvedčí, že poistenie sa oplatí
  2. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  3. Zvislé zdvíhacie zariadenia pre vozičkárov
  4. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  5. Využívajte nonstop služby právnika s poistením právnej ochrany
  6. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  7. Foreigners will be centre stage in Bratislava for the whole week
  8. Poznanie
  9. Lákajú vás benefity poisťovní? Pri zmene si všímajte podmienky
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 38 414
  2. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 36 455
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 19 015
  4. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 16 261
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 340
  6. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 10 057
  7. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 962
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 532
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 435
  10. Fantastická pomôcka pre deti – zábavný a náučný pracovný zošit 8 020
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Opel

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Píše Ivan Mikloš

O nevypočítateľnosti Trumpa a Matoviča (píše Ivan Mikloš)

Čo určuje nevypočítateľnosť Igora Matoviča a ako môže táto hnacia sila ovplyvniť budúcnosť krajiny?

Premiér Igor Matovič (OĽaNO).
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako to bolo s Havranom

Na počiatku bolo klamstvo.

Peter Tkačenko

Cigániková: Obchodovať so Záborskou o interrupciách v podstatných veciach nebudem

Rozhovory ZKH s poslankyňou za SaS Jankou Bittó Cigánikovou.

Cigániková

Neprehliadnite tiež

Opel Mokka-e

Škoda Octavia dostala ďalšie verzie. Vyskúšali sme ich

Klasická verzia RS je od plug-in hybridnej výrazne lacnejšia.

Elektrifikované verzie Škody Octavia

Nissan Z Proto je lákavou ochutnávkou nového modelu

Sériová podoba je za rohom, v Európe sa predávať nebude.

Nissan Z Proto

Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test)

Ani so 620-litrovým kufrom sa netreba vzdať zážitku za volantom.

Seat Leon Sportstourer FR