SME
Sobota, 28. november, 2020 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky
PRVÁ JAZDA

Opel vylepšil Corsu. Na zmeny sa treba sústrediť

Rüsselsheimský výrobca zareagoval na nástup nových konkurentov v segmente malých áut modernizáciou Corsy. Spočíva najmä vo vyladení jednotlivých motorov.

Karosérie sa úpravy nedotkli. Novinky treba hľadať pod ňou.Karosérie sa úpravy nedotkli. Novinky treba hľadať pod ňou. (Zdroj: Opel)

FRANKFURT. Fiesta, Punto Evo či Polo nedávno do segmentu malých áut priniesli „novú krv“. Opel zareagoval na nástup konkurenčných noviniek modernizáciou Corsy. Upravené tvary nárazníka alebo svetlometov by ste na nej však hľadali márne. Konštruktéri si pod drobnohľad vzali predovšetkým techniku. Zmeny sa týkajú najmä poháňacích jednotiek, no počas prvých jázd v okolí Frankfurtu nad Mohanom sme mali trochu problém ich vôbec postrehnúť.

Praktické novinky

Čo sme si všimli okamžite, je nový, ergonomicky lepšie vyriešený vypínač svetiel. V podstate rovnaký nájdete aj v Astre. Druhou pozitívnou zmenou v interiéri je nový plast použitý na vrchnej časti palubnej dosky. Na rozdiel od svojho predchodcu sa neodráža v čelnom skle.

Všetky poháňacie jednotky zaznamenali prepracovanie s dôrazom na zníženie spotreby paliva. Apetít motorov klesol v priemere o trinásť percent, všetky plnia emisnú normu Euro 5.

Favoritom je zážihová „jedna-dvojka“

Najlacnejšiu Corsu poháňa litrový trojvalec Ecotec. Jeho výkon narástol z 40 kW (54 k) na 48 kW (65 k). Papierová spotreba pritom klesla z 5,6 na 5,0 l/100 km. Vyskúšali sme silnejší štvorvalec vybavený variabilným časovaním ventilov 1,2 Ecotec (63 kW/85 k). Tichý a pri jazde vo dvojici aj dostatočne pružne reagujúci motor by si podľa výrobcu mal v priemere vypýtať 5,3 l/100 km.

Ponuka pokračuje agregátom s objemom 1,4 litra. V slabšej verzii ponúka 64 kW (87 k), pričom rozdiel medzi ním a „jedna-dvojkou“ sme po stránke jazdnej dynamiky nezaznamenali. Aj spotreba má byť rovnaká (5,3 l/100 km). Silnejší variant dosahuje 74 kW (101 k) pri kombinovanej spotrebe 5,5 l/100 km. Nanešťastie, dostať sa za jeho volant sa nám nepodarilo.

Šesťstupňový manuál iba pre turbo

Štandardom pre všetky vymenované motorizácie je päťstupňová manuálna prevodovka. Motor 1,2 l môže spolupracovať aj s päťstupňovým robotizovaným ústrojenstvom Easytronic. Pre štvorvalec 1,4 l (74 kW/101 k) je k dispozícii klasický štvorstupňový "automat".

Vrchol palety zážihových agregátov predstavuje turbomotor s objemom 1,6 litra, montovaný do športových verzií GSI a OPC. Jeho výkonové parametre sa nezmenili - 110 kW (150 k), resp. 141 kW (192 k) v špičkovom modeli Corsa OPC. Spotreba má v oboch prípadoch predstavovať 7,3 l/100 km. Prepĺňané verzie spolupracujú výhradne so šesťstupňovým „manuálom“.

Dva nové vznetové motory

Modely vybavené niektorým zo vznetových agregátov spája rovnaký nedostatok - slabé odhlučnenie kabíny, do ktorej výrazne preniká hluk z motorového priestoru. Treba však dodať, že v prípade malých áut ide o častý jav.

Turbodiesel pod kapotou Corsy môže mať objem 1,3 alebo 1,7 litra. Motor 1,3 CDTI sa nezmenil a dosahuje 55 kW (75 k) alebo 66 kW (90 k). Ekologicky ladený variant Corsa ecoFlex poháňa nová generácia rovnakého agregátu. Disponuje výkonom 70 kW (95 k). Úsporný malý Opel vraj v priemere spotrebuje iba 3,7 litra nafty na sto kilometrov. Do ovzdušia pritom vypustí 98 (trojdverový model) alebo 99 gramov (päťdverová verzia) emisií CO2 na kilometer jazdy.

Šesťstupňovú prevodovku však k nemu nedostanete, tá je vyhradená pre dva najsilnejšie vznetové agregáty 1,3 CDTI (66 kW/90 k) a nový 1,7 CDTI (96 kW/130 k). Radosť z jazdy s najvýkonnejším dieselom kazí pomerne výrazná nedotáčavosť.

Mäkšie naladené pruženie sa najviac prejaví na menej kvalitných vozovkách. Úlohou tuhšieho predného stabilizátora a prepracovaného zavesenia zadných kolies je priblížiť Corsu po stránke jazdných vlastností k najnovším konkurentom v segmente. Realitu ukáže prípadný test na slovenských cestách. Predaj omladeného Opla už odštartoval aj u nás.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  1. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  2. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  3. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 29 534
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 17 795
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 14 140
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 10 870
  5. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 555
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 357
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 998
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 704
  9. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 7 583
  10. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí 7 490
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Opel

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Potrebovali ísť k blízkym a nepustili ich. Neboli privilegovaní ako Kollár

Nemocnice väčšinou púšťajú príbuzných k zomierajúcim.

Šéfa parlamentu Borisa Kollára v nemocnici najviac navštevovala bývalá manželka Linda Rezešová. Na fotografii sú na plese v Opere v roku 2008.

Návštevy Kollára v nemocnici volajú po demisii

V druhom slede kandidátov na politický koniec sa tlačia glosátori.

Peter Schutz
Mária Kolíková
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Návštevníci u sv. Michala a spev Moniky (týždeň podľa Schutza)

Z radu kajúcnikov je exštátna tajomníčka zrejme vôbec najvýbušnejší materiál.

Ústavnoprávny výbor vypočúva kandidátov na generálneho prokurátora.

Neprehliadnite tiež

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai čoskoro predstaví malý crossover Bayon

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.