SME
Streda, 5. október, 2022 | Meniny má Viera

Opel vylepšil Corsu. Na zmeny sa treba sústrediť

Rüsselsheimský výrobca zareagoval na nástup nových konkurentov v segmente malých áut modernizáciou Corsy. Spočíva najmä vo vyladení jednotlivých motorov.

Karosérie sa úpravy nedotkli. Novinky treba hľadať pod ňou.Karosérie sa úpravy nedotkli. Novinky treba hľadať pod ňou. (Zdroj: Opel)

FRANKFURT. Fiesta, Punto Evo či Polo nedávno do segmentu malých áut priniesli „novú krv“. Opel zareagoval na nástup konkurenčných noviniek modernizáciou Corsy. Upravené tvary nárazníka alebo svetlometov by ste na nej však hľadali márne. Konštruktéri si pod drobnohľad vzali predovšetkým techniku. Zmeny sa týkajú najmä poháňacích jednotiek, no počas prvých jázd v okolí Frankfurtu nad Mohanom sme mali trochu problém ich vôbec postrehnúť.

Praktické novinky

Čo sme si všimli okamžite, je nový, ergonomicky lepšie vyriešený vypínač svetiel. V podstate rovnaký nájdete aj v Astre. Druhou pozitívnou zmenou v interiéri je nový plast použitý na vrchnej časti palubnej dosky. Na rozdiel od svojho predchodcu sa neodráža v čelnom skle.

Všetky poháňacie jednotky zaznamenali prepracovanie s dôrazom na zníženie spotreby paliva. Apetít motorov klesol v priemere o trinásť percent, všetky plnia emisnú normu Euro 5.

Favoritom je zážihová „jedna-dvojka“

Najlacnejšiu Corsu poháňa litrový trojvalec Ecotec. Jeho výkon narástol z 40 kW (54 k) na 48 kW (65 k). Papierová spotreba pritom klesla z 5,6 na 5,0 l/100 km. Vyskúšali sme silnejší štvorvalec vybavený variabilným časovaním ventilov 1,2 Ecotec (63 kW/85 k). Tichý a pri jazde vo dvojici aj dostatočne pružne reagujúci motor by si podľa výrobcu mal v priemere vypýtať 5,3 l/100 km.

Ponuka pokračuje agregátom s objemom 1,4 litra. V slabšej verzii ponúka 64 kW (87 k), pričom rozdiel medzi ním a „jedna-dvojkou“ sme po stránke jazdnej dynamiky nezaznamenali. Aj spotreba má byť rovnaká (5,3 l/100 km). Silnejší variant dosahuje 74 kW (101 k) pri kombinovanej spotrebe 5,5 l/100 km. Nanešťastie, dostať sa za jeho volant sa nám nepodarilo.

Šesťstupňový manuál iba pre turbo

Štandardom pre všetky vymenované motorizácie je päťstupňová manuálna prevodovka. Motor 1,2 l môže spolupracovať aj s päťstupňovým robotizovaným ústrojenstvom Easytronic. Pre štvorvalec 1,4 l (74 kW/101 k) je k dispozícii klasický štvorstupňový "automat".

Vrchol palety zážihových agregátov predstavuje turbomotor s objemom 1,6 litra, montovaný do športových verzií GSI a OPC. Jeho výkonové parametre sa nezmenili - 110 kW (150 k), resp. 141 kW (192 k) v špičkovom modeli Corsa OPC. Spotreba má v oboch prípadoch predstavovať 7,3 l/100 km. Prepĺňané verzie spolupracujú výhradne so šesťstupňovým „manuálom“.

Dva nové vznetové motory

Modely vybavené niektorým zo vznetových agregátov spája rovnaký nedostatok - slabé odhlučnenie kabíny, do ktorej výrazne preniká hluk z motorového priestoru. Treba však dodať, že v prípade malých áut ide o častý jav.

Turbodiesel pod kapotou Corsy môže mať objem 1,3 alebo 1,7 litra. Motor 1,3 CDTI sa nezmenil a dosahuje 55 kW (75 k) alebo 66 kW (90 k). Ekologicky ladený variant Corsa ecoFlex poháňa nová generácia rovnakého agregátu. Disponuje výkonom 70 kW (95 k). Úsporný malý Opel vraj v priemere spotrebuje iba 3,7 litra nafty na sto kilometrov. Do ovzdušia pritom vypustí 98 (trojdverový model) alebo 99 gramov (päťdverová verzia) emisií CO2 na kilometer jazdy.

Šesťstupňovú prevodovku však k nemu nedostanete, tá je vyhradená pre dva najsilnejšie vznetové agregáty 1,3 CDTI (66 kW/90 k) a nový 1,7 CDTI (96 kW/130 k). Radosť z jazdy s najvýkonnejším dieselom kazí pomerne výrazná nedotáčavosť.

Mäkšie naladené pruženie sa najviac prejaví na menej kvalitných vozovkách. Úlohou tuhšieho predného stabilizátora a prepracovaného zavesenia zadných kolies je priblížiť Corsu po stránke jazdných vlastností k najnovším konkurentom v segmente. Realitu ukáže prípadný test na slovenských cestách. Predaj omladeného Opla už odštartoval aj u nás.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  3. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  4. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  5. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  6. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  7. Dôležitosť duševnej pohody
  8. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  1. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  2. Nechajte sa zelektrizovať!
  3. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  7. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  8. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 17 390
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 336
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 258
  4. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 981
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 5 901
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 085
  7. Dôležitosť duševnej pohody 4 954
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 334
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský vojak Leonid vztyčuje na opustenom ruskom tanku na predmestí mesta Lyman ukrajinskú vlajku.

Lyman oslobodili krátko po tom, čo ho Putin vyhlásil za ruské územie.


a 3 ďalší 1 h

V minulosti Königsberg, teda Kráľovec, založili križiaci na počesť kráľa Přemysla Otakara II.


2 h

Novelu o predčasných voľbách SaS zrejme podporí.


a 1 ďalší 6 h
Ukrajinskí vojaci strieľajú na frontovej línii v Charkovskej oblasti na Ukrajine.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 18 h

Neprehliadnite tiež

Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


3 h
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep

Blogy SME

  1. Miriam Studeničová: Kresťanstvo sa v niečom zásadnom mýli! V čom?
  2. Rastislav Profant: Putin, vojnový zločinec, masový vrah a mafián, dal svetu ultimátum: alebo mi dáte Ukrajinu, alebo začnem nukleárnu vojnu.
  3. Jozef Kováč: Keď sa nedarí, ako nezávislej, tak…....... !
  4. Michal Pavlík: Otcovia sa potešia - dva týždne štátom platenej dovolenky po narodení.
  5. Anna Romanová: Moja psychóza 3 - fašistický sused
  6. Jozef Černek: Smutná pozvánka pre pani prezidentku
  7. Marek Kytka: Regenda s gólom a postom druhej hviezdy zápasu! Slafkovskému sa nedarilo
  8. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 742
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 422
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 124
  4. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 812
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 380
  6. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 2 889
  7. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 772
  8. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 246
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu