SME

Test: VW Golf malé turbo pristane

Nový štvorvalec 1,2 TSI pod kapotou VW Golf reprezentuje víťazstvo rozumu. Maloobjemový motor je vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom príjemne pružný, takže dovolí aj bezpečné predbiehanie. Spotrebou nás ale zatiaľ celkom nepresvedčil.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Nástupca zastaraného motora 1,6 MPI ponúka modernú techniku aj menej majetným záujemcom o VW Golf. Tí sa až donedávna museli uspokojiť so zastaraným atmosférickým agregátom. Za verziu s turbomotorom 1,4 TSI si totiž Nemci nechajú riadne zaplatiť, minimálne 17 010 eur. Ceny Golfu s novým prepĺňaným štvorvalcom 1,2 TSI a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou začínajú od akceptovateľnejších 15 400 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebojte sa predbiehať Surový agregát s necelou tisíckou najazdených kilometrov v kabíne takmer nepočuť. Jeho tlmený zvuk príliš nepreniká do interiéru ani vo vyšších otáčkach alebo pri jazde po diaľnici. Okoloidúci začujú jemný klepot vydávaný vstrekovacou sústavou pri voľnobehu.

SkryťVypnúť reklamu

S ukazovateľom teploty oleja sa v bežných

moderných autách často nestretávame.

Obavy zo spojenia 1233 kilogramov vážiaceho auta s maloobjemovým motorom zažehnali prvé kilometre za volantom. Neúnavné turbodúchadlo ho robí príjemne pružným. Zatlačenie do sedadiel vplyvom prudkej akcelerácie nečakajte. Namiesto neho je k dispozícii široké pole využiteľných otáčok. Motor začína ťahať tesne za hranicou 1500 otáčok a môžete ho hnať až cez 4000 ot./min. To ale vo väčšine prípadov nie je potrebné.

Pre interiér sú typické jednoduché tvary

a kvalitné materiály. Volant dobre vyzerá

a má príjemne tvarovaný veniec.

Ideálne pre bežnú jazdu je spektrum 2000 až 3000 ot./min. Celohliníkový agregát vtedy ponúka maximum krútiaceho momentu 175 Nm a netrápi sa ani s vozidlom zaťaženým štvorčlennou posádkou. Indikátor správneho okamihu preradenia šoféra občas vyzve, aby zaradil vyšší prevodový stupeň skôr, než je to vhodné. Ušetrený centiliter benzínu sme radi oželeli, lebo počúvať trápiaci sa podtočený motor nie je príjemné. O liter viac Hoci to teplota vzduchu nevyžadovala, niekoľko desiatok kilometrov sme absolvovali so zapnutou klimatizáciou. Naše zistenie znie: maloobjemová poháňacia jednotka Golf bez problémov utiahne aj na okresných cestách. Slabšiu dynamiku očakávajte až pri rýchlostiach atakujúcich diaľničný limit. Práve na diaľnici sme začali test spotreby. Pri tachometrom ukazovanej rýchlosti 130 km/h na šiesty prevodový stupeň motor točí asi 2700 ot./min. Palubný počítač nám ukázal hodnotu priemernej spotreby 7,9 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Primerane tuhé sedadlá patria

k tomu najlepšiemu, čo nižšia stredná trieda ponúka.

Časté státie na križovatkách v meste by možno stálo za uvažovanie nad systémom štart/stop. Volkswagen ho montuje do ekologicky ladenej verzie BlueMotion Technology. Pomalá jazda v zápchach vyhnala spotrebu tesne cez osemlitrovú hranicu. Po týždňovom teste sa priemer ustálil na 6,7 l/100 km, pričom výrobca udáva o liter nižšiu hodnotu. Dá sa však predpokladať, že s pribúdajúcim počtom najazdených kilometrov apetít motora mierne klesne.

Základná prepĺňaná verzia

má všetky tri písmená loga TSI chrómované.

Menší je lepšíNovinka pod kapotou Golfu síce „na papieri“ svojho predchodcu, 1,6 MPI, neporáža rozdielom triedy (105 oproti 102 k, 175 versus 148 Nm). Maximálny výkon, ale najmä najvyšší krútiaci moment má však vodič k dispozícii pri nižších otáčkach. Tým by mal dosahovať nižšiu priemernú spotrebu, čo náš test zatiaľ celkom nepotvrdil. K pozitívam motora 1.2 TSI možno priradiť menší objem a nižšiu sadzbu povinného zmluvného poistenia.

SkryťVypnúť reklamu

Nič tam nechýba? Kompaktný turbomotor

sa pod kapotou Golfa takmer stratil.

Vodiči, ktorí doteraz nejazdili s prepĺňaným agregátom by si mali zvyknúť na poctivé chladenie turbodúchadla. Hlavne, ak bol motor viac zaťažený, mali by ho pred vypnutím nechať niekoľko sekúnd bežať pri voľnobežných otáčkach. Kupujem-nekupujem

Golf sa konečne dočkal „použiteľnej“ relatívne dostupnej poháňacej jednotky. Je príjemne pružná a na bežné cestovanie maximálne stačí. Jej apetít je značne závislý na štýle jazdy. Napríklad mimo mesta sme s ňou jazdili za 6,7, ale aj 9,2 l/100 km. Presné radenie a kvalitné spracovanie je pre tento model typické. Kupujem. (Filip Garaj)

Technické údaje

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor 1.2 TSI

zdvihový objem [cm3] 1197

výkon [kW/k] 77/105

pri otáčkach [1/min] 5000

krútiaci moment [Nm] 175

pri otáčkach [1/min] 1550-4100

maximálna rýchlosť [km/h] 190

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,6

nameraná spotreba [l/100 km] 6,7

emisie CO2 [g/km] 134

batožinový priestor [l] 350/1305

cena testovaného modelu od [eur] 15 400

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  2. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  3. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  4. Fico škodí ekonomike, na reformy roky kašľal
  5. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  6. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 15 365
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 063
  3. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 7 097
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 918
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 136
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 912
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky? 2 623
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 503
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Foltýn: Zavraždený Marek bol stelesnením slušného človeka
  2. Ján Škerko: Obchodné deficity? Žiadny problém! Trump má vzorec na clá ako z Harryho Pottera
  3. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  4. Jaroslav Furman: Nekonečný príbeh - Prvá časť
  5. Vladimír Krátky: Škoda, že aj Škoda ... .
  6. Norbert Kaník: Najlepší vyjednávač vo vesmíre, ruský agent alebo len šašo a klamár?
  7. Rastislav Strhan: Trumpova skúška viery
  8. Ján Valchár: Au moje uši (blog písaný tak trochu pod obstrelom)
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 395
  2. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 038
  3. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 40 773
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 325
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 618
  6. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 17 858
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 17 685
  8. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 853
  1. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  3. Tupou Ceruzou: Medvede
  4. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  5. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  6. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  8. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
SkryťZatvoriť reklamu