BRATISLAVA, KOŠICE. Nástupca zastaraného motora 1,6 MPI ponúka modernú techniku aj menej majetným záujemcom o VW Golf. Tí sa až donedávna museli uspokojiť so zastaraným atmosférickým agregátom. Za verziu s turbomotorom 1,4 TSI si totiž Nemci nechajú riadne zaplatiť, minimálne 17 010 eur. Ceny Golfu s novým prepĺňaným štvorvalcom 1,2 TSI a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou začínajú od akceptovateľnejších 15 400 eur.
Nebojte sa predbiehať
Surový agregát s necelou tisíckou najazdených kilometrov v kabíne takmer nepočuť. Jeho tlmený zvuk príliš nepreniká do interiéru ani vo vyšších otáčkach alebo pri jazde po diaľnici. Okoloidúci začujú jemný klepot vydávaný vstrekovacou sústavou pri voľnobehu.
|
S ukazovateľom teploty oleja sa v bežných |
|
Pre interiér sú typické jednoduché tvary |
O liter viac
Hoci to teplota vzduchu nevyžadovala, niekoľko desiatok kilometrov sme absolvovali so zapnutou klimatizáciou. Naše zistenie znie: maloobjemová poháňacia jednotka Golf bez problémov utiahne aj na okresných cestách. Slabšiu dynamiku očakávajte až pri rýchlostiach atakujúcich diaľničný limit. Práve na diaľnici sme začali test spotreby. Pri tachometrom ukazovanej rýchlosti 130 km/h na šiesty prevodový stupeň motor točí asi 2700 ot./min. Palubný počítač nám ukázal hodnotu priemernej spotreby 7,9 l/100 km.
| Primerane tuhé sedadlá patria |
|
Základná prepĺňaná verzia |
Menší je lepší
Novinka pod kapotou Golfu síce „na papieri“ svojho predchodcu, 1,6 MPI, neporáža rozdielom triedy (105 oproti 102 k, 175 versus 148 Nm). Maximálny výkon, ale najmä najvyšší krútiaci moment má však vodič k dispozícii pri nižších otáčkach. Tým by mal dosahovať nižšiu priemernú spotrebu, čo náš test zatiaľ celkom nepotvrdil. K pozitívam motora 1.2 TSI možno priradiť menší objem a nižšiu sadzbu povinného zmluvného poistenia. |
Nič tam nechýba? Kompaktný turbomotor |
Kupujem-nekupujem |
Golf sa konečne dočkal „použiteľnej“ relatívne dostupnej poháňacej jednotky. Je príjemne pružná a na bežné cestovanie maximálne stačí. Jej apetít je značne závislý na štýle jazdy. Napríklad mimo mesta sme s ňou jazdili za 6,7, ale aj 9,2 l/100 km. Presné radenie a kvalitné spracovanie je pre tento model typické. Kupujem. (Filip Garaj) |
Technické údaje
Motor | 1.2 TSI |
zdvihový objem [cm3] | 1197 |
výkon [kW/k] | 77/105 |
pri otáčkach [1/min] | 5000 |
krútiaci moment [Nm] | 175 |
pri otáčkach [1/min] | 1550-4100 |
maximálna rýchlosť [km/h] | 190 |
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] | 10,6 |
nameraná spotreba [l/100 km] | 6,7 |
emisie CO2 [g/km] | 134 |
batožinový priestor [l] | 350/1305 |
cena testovaného modelu od [eur] | 15 400 |