SME
Sobota, 19. jún, 2021 | Meniny má AlfrédKrížovkyKrížovky

Test: VW Golf malé turbo pristane

Nový štvorvalec 1,2 TSI pod kapotou VW Golf reprezentuje víťazstvo rozumu. Maloobjemový motor je vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom príjemne pružný, takže dovolí aj bezpečné predbiehanie. Spotrebou nás ale zatiaľ celkom nepresvedčil.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Nástupca zastaraného motora 1,6 MPI ponúka modernú techniku aj menej majetným záujemcom o VW Golf. Tí sa až donedávna museli uspokojiť so zastaraným atmosférickým agregátom. Za verziu s turbomotorom 1,4 TSI si totiž Nemci nechajú riadne zaplatiť, minimálne 17 010 eur. Ceny Golfu s novým prepĺňaným štvorvalcom 1,2 TSI a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou začínajú od akceptovateľnejších 15 400 eur.

Nebojte sa predbiehať

Surový agregát s necelou tisíckou najazdených kilometrov v kabíne takmer nepočuť. Jeho tlmený zvuk príliš nepreniká do interiéru ani vo vyšších otáčkach alebo pri jazde po diaľnici. Okoloidúci začujú jemný klepot vydávaný vstrekovacou sústavou pri voľnobehu.

21_golf_big.jpg

S ukazovateľom teploty oleja sa v bežných
moderných autách často nestretávame.

Obavy zo spojenia 1233 kilogramov vážiaceho auta s maloobjemovým motorom zažehnali prvé kilometre za volantom. Neúnavné turbodúchadlo ho robí príjemne pružným. Zatlačenie do sedadiel vplyvom prudkej akcelerácie nečakajte. Namiesto neho je k dispozícii široké pole využiteľných otáčok. Motor začína ťahať tesne za hranicou 1500 otáčok a môžete ho hnať až cez 4000 ot./min. To ale vo väčšine prípadov nie je potrebné.

22_golf_big.jpg

Pre interiér sú typické jednoduché tvary
a kvalitné materiály. Volant dobre vyzerá
a má príjemne tvarovaný veniec.

Ideálne pre bežnú jazdu je spektrum 2000 až 3000 ot./min. Celohliníkový agregát vtedy ponúka maximum krútiaceho momentu 175 Nm a netrápi sa ani s vozidlom zaťaženým štvorčlennou posádkou. Indikátor správneho okamihu preradenia šoféra občas vyzve, aby zaradil vyšší prevodový stupeň skôr, než je to vhodné. Ušetrený centiliter benzínu sme radi oželeli, lebo počúvať trápiaci sa podtočený motor nie je príjemné.

O liter viac

Hoci to teplota vzduchu nevyžadovala, niekoľko desiatok kilometrov sme absolvovali so zapnutou klimatizáciou. Naše zistenie znie: maloobjemová poháňacia jednotka Golf bez problémov utiahne aj na okresných cestách. Slabšiu dynamiku očakávajte až pri rýchlostiach atakujúcich diaľničný limit. Práve na diaľnici sme začali test spotreby. Pri tachometrom ukazovanej rýchlosti 130 km/h na šiesty prevodový stupeň motor točí asi 2700 ot./min. Palubný počítač nám ukázal hodnotu priemernej spotreby 7,9 l/100 km.

25_golf_big.jpg

Primerane tuhé sedadlá patria
k tomu najlepšiemu, čo nižšia stredná trieda ponúka.

Časté státie na križovatkách v meste by možno stálo za uvažovanie nad systémom štart/stop. Volkswagen ho montuje do ekologicky ladenej verzie BlueMotion Technology. Pomalá jazda v zápchach vyhnala spotrebu tesne cez osemlitrovú hranicu. Po týždňovom teste sa priemer ustálil na 6,7 l/100 km, pričom výrobca udáva o liter nižšiu hodnotu. Dá sa však predpokladať, že s pribúdajúcim počtom najazdených kilometrov apetít motora mierne klesne.

23_golf_big.jpg

Základná prepĺňaná verzia
má všetky tri písmená loga TSI chrómované.

Menší je lepší

Novinka pod kapotou Golfu síce „na papieri“ svojho predchodcu, 1,6 MPI, neporáža rozdielom triedy (105 oproti 102 k, 175 versus 148 Nm). Maximálny výkon, ale najmä najvyšší krútiaci moment má však vodič k dispozícii pri nižších otáčkach. Tým by mal dosahovať nižšiu priemernú spotrebu, čo náš test zatiaľ celkom nepotvrdil. K pozitívam motora 1.2 TSI možno priradiť menší objem a nižšiu sadzbu povinného zmluvného poistenia.

24_golf_big.jpg

Nič tam nechýba? Kompaktný turbomotor
sa pod kapotou Golfa takmer stratil
.

Vodiči, ktorí doteraz nejazdili s prepĺňaným agregátom by si mali zvyknúť na poctivé chladenie turbodúchadla. Hlavne, ak bol motor viac zaťažený, mali by ho pred vypnutím nechať niekoľko sekúnd bežať pri voľnobežných otáčkach.

Kupujem-nekupujem

Golf sa konečne dočkal „použiteľnej“ relatívne dostupnej poháňacej jednotky. Je príjemne pružná a na bežné cestovanie maximálne stačí. Jej apetít je značne závislý na štýle jazdy. Napríklad mimo mesta sme s ňou jazdili za 6,7, ale aj 9,2 l/100 km. Presné radenie a kvalitné spracovanie je pre tento model typické. Kupujem. (Filip Garaj)
Technické údaje

Motor 1.2 TSI
zdvihový objem [cm3] 1197
výkon [kW/k] 77/105
pri otáčkach [1/min] 5000
krútiaci moment [Nm] 175
pri otáčkach [1/min] 1550-4100
maximálna rýchlosť [km/h] 190
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,6
nameraná spotreba [l/100 km] 6,7
emisie CO2 [g/km] 134
batožinový priestor [l] 350/1305
cena testovaného modelu od [eur] 15 400

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  3. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  1. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  2. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  5. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  6. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  7. Správna strava po tréningu: Siahnite po 100 % smoothie a šťavách
  8. Zázračná škola so zelenou strechou
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Crème de la crème po slovensky
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 28 519
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 954
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 7 744
  4. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 438
  5. Po Slovensku na motorke 6 437
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 6 436
  7. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 304
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 5 173
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 4 310
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 4 248
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ľuboš Kosík po príchode do Mali (vľavo) a teraz.

Zastavenie vyšetrovania starej kauzy SIS bolo nezákonné.


17 h
Joshua Jozef Kanáloš sa vo svojom novom domove hneď spriatelil s ďalšími psíčkarmi. Sám má dvoch psov, ktorých zachránil z ulice.

Známy predajca Nota bene získal mestský byt.


18. jún
Premiér Eduard Heger.

Najvyšší súd roztrhal verdikt Sabovej senátu na márne franforce.


17. jún
Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 486 obetí.


a 3 ďalší 16 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún