SME

Test: VW Golf malé turbo pristane

Nový štvorvalec 1,2 TSI pod kapotou VW Golf reprezentuje víťazstvo rozumu. Maloobjemový motor je vďaka prepĺňaniu turbodúchadlom príjemne pružný, takže dovolí aj bezpečné predbiehanie. Spotrebou nás ale zatiaľ celkom nepresvedčil.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Nástupca zastaraného motora 1,6 MPI ponúka modernú techniku aj menej majetným záujemcom o VW Golf. Tí sa až donedávna museli uspokojiť so zastaraným atmosférickým agregátom. Za verziu s turbomotorom 1,4 TSI si totiž Nemci nechajú riadne zaplatiť, minimálne 17 010 eur. Ceny Golfu s novým prepĺňaným štvorvalcom 1,2 TSI a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou začínajú od akceptovateľnejších 15 400 eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nebojte sa predbiehať Surový agregát s necelou tisíckou najazdených kilometrov v kabíne takmer nepočuť. Jeho tlmený zvuk príliš nepreniká do interiéru ani vo vyšších otáčkach alebo pri jazde po diaľnici. Okoloidúci začujú jemný klepot vydávaný vstrekovacou sústavou pri voľnobehu.

SkryťVypnúť reklamu

S ukazovateľom teploty oleja sa v bežných

moderných autách často nestretávame.

Obavy zo spojenia 1233 kilogramov vážiaceho auta s maloobjemovým motorom zažehnali prvé kilometre za volantom. Neúnavné turbodúchadlo ho robí príjemne pružným. Zatlačenie do sedadiel vplyvom prudkej akcelerácie nečakajte. Namiesto neho je k dispozícii široké pole využiteľných otáčok. Motor začína ťahať tesne za hranicou 1500 otáčok a môžete ho hnať až cez 4000 ot./min. To ale vo väčšine prípadov nie je potrebné.

Pre interiér sú typické jednoduché tvary

a kvalitné materiály. Volant dobre vyzerá

a má príjemne tvarovaný veniec.

Ideálne pre bežnú jazdu je spektrum 2000 až 3000 ot./min. Celohliníkový agregát vtedy ponúka maximum krútiaceho momentu 175 Nm a netrápi sa ani s vozidlom zaťaženým štvorčlennou posádkou. Indikátor správneho okamihu preradenia šoféra občas vyzve, aby zaradil vyšší prevodový stupeň skôr, než je to vhodné. Ušetrený centiliter benzínu sme radi oželeli, lebo počúvať trápiaci sa podtočený motor nie je príjemné. O liter viac Hoci to teplota vzduchu nevyžadovala, niekoľko desiatok kilometrov sme absolvovali so zapnutou klimatizáciou. Naše zistenie znie: maloobjemová poháňacia jednotka Golf bez problémov utiahne aj na okresných cestách. Slabšiu dynamiku očakávajte až pri rýchlostiach atakujúcich diaľničný limit. Práve na diaľnici sme začali test spotreby. Pri tachometrom ukazovanej rýchlosti 130 km/h na šiesty prevodový stupeň motor točí asi 2700 ot./min. Palubný počítač nám ukázal hodnotu priemernej spotreby 7,9 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Primerane tuhé sedadlá patria

k tomu najlepšiemu, čo nižšia stredná trieda ponúka.

Časté státie na križovatkách v meste by možno stálo za uvažovanie nad systémom štart/stop. Volkswagen ho montuje do ekologicky ladenej verzie BlueMotion Technology. Pomalá jazda v zápchach vyhnala spotrebu tesne cez osemlitrovú hranicu. Po týždňovom teste sa priemer ustálil na 6,7 l/100 km, pričom výrobca udáva o liter nižšiu hodnotu. Dá sa však predpokladať, že s pribúdajúcim počtom najazdených kilometrov apetít motora mierne klesne.

Základná prepĺňaná verzia

má všetky tri písmená loga TSI chrómované.

Menší je lepšíNovinka pod kapotou Golfu síce „na papieri“ svojho predchodcu, 1,6 MPI, neporáža rozdielom triedy (105 oproti 102 k, 175 versus 148 Nm). Maximálny výkon, ale najmä najvyšší krútiaci moment má však vodič k dispozícii pri nižších otáčkach. Tým by mal dosahovať nižšiu priemernú spotrebu, čo náš test zatiaľ celkom nepotvrdil. K pozitívam motora 1.2 TSI možno priradiť menší objem a nižšiu sadzbu povinného zmluvného poistenia.

SkryťVypnúť reklamu

Nič tam nechýba? Kompaktný turbomotor

sa pod kapotou Golfa takmer stratil.

Vodiči, ktorí doteraz nejazdili s prepĺňaným agregátom by si mali zvyknúť na poctivé chladenie turbodúchadla. Hlavne, ak bol motor viac zaťažený, mali by ho pred vypnutím nechať niekoľko sekúnd bežať pri voľnobežných otáčkach. Kupujem-nekupujem

Golf sa konečne dočkal „použiteľnej“ relatívne dostupnej poháňacej jednotky. Je príjemne pružná a na bežné cestovanie maximálne stačí. Jej apetít je značne závislý na štýle jazdy. Napríklad mimo mesta sme s ňou jazdili za 6,7, ale aj 9,2 l/100 km. Presné radenie a kvalitné spracovanie je pre tento model typické. Kupujem. (Filip Garaj)

Technické údaje

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor 1.2 TSI

zdvihový objem [cm3] 1197

výkon [kW/k] 77/105

pri otáčkach [1/min] 5000

krútiaci moment [Nm] 175

pri otáčkach [1/min] 1550-4100

maximálna rýchlosť [km/h] 190

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,6

nameraná spotreba [l/100 km] 6,7

emisie CO2 [g/km] 134

batožinový priestor [l] 350/1305

cena testovaného modelu od [eur] 15 400

Autá Volkswagen

Ilustračná snímka.

Volkswagen priznal manipuláciu testov dieselových vozidiel.


SITA
Bývalý šéf Volkswagenu Martin Winterkorn počas súdneho pojednávania v septembri 2024 v Branschweigu.

V naftových autách odhalili softvér na podvádzanie pri emisných testoch.


TASR
Logo Volkswagenu.

Nemecká skupina sa snaží pretransformovať svoje európske závody.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  4. Nové Planeo v Košiciach
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 852
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 505
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 566
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 213
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 058
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 993
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 918
  8. Čo bude toto leto in? 2 849
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: “Co je to za vola?”
  3. Irena Šimuneková: Poľnými cestami 2
  4. Irena Šimuneková: Poľnými cestami
  5. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi
  6. Štefan Šturdzík: PPA a milióny eur , kto ako a kedy ?
  7. Rastislav Puchala: Takmer polovica cieľov zahraničnej politiky splnená
  8. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 14 106
  2. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 233
  3. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 231
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 476
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 123
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 4 972
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 818
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 501
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Tupou Ceruzou: Žiačik
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  5. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  6. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  7. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  8. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
SkryťZatvoriť reklamu