SME
Pondelok, 30. november, 2020 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Skúšali sme Hyundai iX35. Prešiel národnostným testom?

Za volantom nového SUV značky Hyundai môžete prepadnúť falošnej národnej hrdosti. Moderné auto sa síce montuje na Slovensku, ale nie je výsledkom nášho umu. Akurát Hyundai môže byť naň hrdý.

Hyundai iX35 patrí medzi pekné autá svojej triedy. Má príjemný interiér a jednoduché ovládanie navigácie. Podvozok sa rád hojdá, ale šoférovi dá naznámosť, kedy má dosť.Hyundai iX35 patrí medzi pekné autá svojej triedy. Má príjemný interiér a jednoduché ovládanie navigácie. Podvozok sa rád hojdá, ale šoférovi dá naznámosť, kedy má dosť. (Zdroj: autor)

BREZNO. Napriek tomu, že Hyundai iX35 vyrábajú v Žiline, na novinku môže byť právom hrdá len automobilka Hyundai, ktorá pri vývoji určite nešetrila. Vidieť to na úplne novom dizajne a prepracovanom interiéri. Žiadne kópie minulosti, všetko nové a zaujímavé. Akurát bez plynovej vzpery pod prednou kapotou. Plastový kryt pod motorom nie je stavaný do náročnejšieho terénu, najmä ak je nad zemou iba 17 centimetrov. Zadná časť podvozka vyzerá dobre chránená a bez výčnelkov. Dokonca zadný diferenciál s medzinápravovou spojkou je dobre ukrytý medzi nápravou.


Nové tvary a jednoduché ovládanie

Otázne je, či futuristické tvarovanie výplní dverí je aj praktické. Zaujímavosťou je tlačidlo vyhrievania zadných sedadiel umiestnené vedľa ovládača okien na zadných dverách. V priestore na zadných sedadlách sa môže iX 35 postaviť ktorémukoľvek konkurentovi. Reprezentantov nemeckých značiek dokonca predčí v jednoduchom ovládaní navigácie a audiosystému. V palubnej elektronike je Hyundai naozaj veľmi ďaleko.

Podvozok miluje hojdanie

V naladení podvozka a jazde predsa len na nemeckých konkurentov stráca. Vodič má celkovo pocit mäkkého podvozka a mierneho kývania sa zo strany na stranu. Malé nerovnosti sa však prenášajú do karosérie dosť tvrdo. Samozrejme, Hyundai neprepadol ani v losom teste, kedy vodič dostane veľmi rýchlo na známosť, čo sa s autom deje. Pokrok v dizajne, technike a naftovom motore je väčší, než v batožinovom priestore a jeho využiteľnosti. Dokonca sklápanie zadných operadiel sa nám nezdá lepšie ako v minulej generácii.

Technické údaje

Motor 2,0CRDi VGT
zdvihový objem [cm3] 1995
výkon [kW/k] 135/184
pri otáčkach [1/min] 4000
krútiaci moment [Nm] 383
pri otáčkach [1/min] 1800-2500
maximálna rýchlosť [km/h] 194
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10
nameraná spotreba [l/100 km] 8,2
emisie CO2 [g/km] 139
batožinový priestor [l] 465/1436
Cena modelu od [eur] 18 599
cena testovaného modelu od [eur] 22 999

 

Pradoxne k dieselu radšej manuál

Neodškriepiteľné kvality motora miznú v automatickej prevodovke. Automat má šesť stupňov, ale tiež klasický vysávačový efekt pri zrýchlení. Podľa nás pri krútiacom momente 380 Nm zbytočne podraďuje, stráca na zrýchlení a zhoršuje spotrebu. Pri veľmi pokojnom tempe sme sa dostali na priemer 7,5 litra nafty, ale v meste a jeho okolí motor žiadal 10,4 litra na 100 kilometrov. Preto odporúčame radšej manuálnu prevodovku.

 

SME spokojní SME nespokojní
dizajn
priestor vpredu
jednoduché ovládanie navigácie a rádia
kvalitná klimatizácia
jednoduché ovládanie
výkon motora


komfort podvozka v teréne
spotreba s automatickou prevodovkou

plastový kryt motora

 

Kupujem - nekupujem

Príjemný vzhľad auta a pohodlné sedenie nestačí. Napriek všetkým kvalitám, dobrej cene a výraznému posunu vpred oproti predchodcovi nekupujem.
Rastislav Chvála

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  3. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  5. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  6. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  7. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  8. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  9. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  2. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  3. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  5. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  6. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  7. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  8. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  9. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  10. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 32 530
  2. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 16 563
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 14 908
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 13 208
  5. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 9 747
  6. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 9 197
  7. Aká je chémia vôní 9 051
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 626
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 472
  10. Bývanie v meste predlžuje život 8 026
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Fico spojil Norberta Bödöra s Bonulom, predtým hovoril inak

Zákazky od Bonulu Smer nechce prezradiť.

Na fotografii (zľava) sú bývalý zamestnanec Bonulu Peter Brath; profesionálny zápasník Attila Végh; Matúš Mečár, ktorý bol odsúdený za vydieranie; nitriansky podnikateľ Norbert Bödör; podnikateľ a manažér zápasníkov Eduard Gerek a zástupca riaditeľa Národnej jednotky finančnej polície NAKA Milan Mihálik.
Dobré ráno

Dobré ráno: Ruskovi za objednávku vraždy spoločníčky hrozí doživotie

Pojednávanie je odročené na február.

Vizualizácia projektu Pod Vinicou.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako Ficovi pes zožral domácu úlohu

Súčasťou pôvabu dobrej výhovorky je, že jej očividná lož skôr pobaví, ako urazí.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Škoda po dlhom čakaní prezradila, aký osud čaká Fabiu Combi

Novinka dostane podvozkovú platformu MQB A0.

Skica Škody Fabia Combi tretej generácie po facelifte z roku 2018.

Prečo nové autá prichádzajú o hviezdičky v testoch NCAP?

Hybrid nie je zárukou dobrého hodnotenia.

Hybridná Toyota C-HR získala najlepšie hodnotenie z áut so spaľovacím motorom.

Ako vyzerá Škoda Enyaq v úvodnej edícii pre slovenský trh?

Najlacnejšia verzia u nás nie je v ponuke.

Škoda Enyaq iV 80

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021