SME

Skúšali sme Hyundai iX35. Prešiel národnostným testom?

Za volantom nového SUV značky Hyundai môžete prepadnúť falošnej národnej hrdosti. Moderné auto sa síce montuje na Slovensku, ale nie je výsledkom nášho umu. Akurát Hyundai môže byť naň hrdý.

Hyundai iX35 patrí medzi pekné autá svojej triedy. Má príjemný interiér a jednoduché ovládanie navigácie. Podvozok sa rád hojdá, ale šoférovi dá naznámosť, kedy má dosť.Hyundai iX35 patrí medzi pekné autá svojej triedy. Má príjemný interiér a jednoduché ovládanie navigácie. Podvozok sa rád hojdá, ale šoférovi dá naznámosť, kedy má dosť. (Zdroj: autor)

BREZNO. Napriek tomu, že Hyundai iX35 vyrábajú v Žiline, na novinku môže byť právom hrdá len automobilka Hyundai, ktorá pri vývoji určite nešetrila. Vidieť to na úplne novom dizajne a prepracovanom interiéri. Žiadne kópie minulosti, všetko nové a zaujímavé. Akurát bez plynovej vzpery pod prednou kapotou. Plastový kryt pod motorom nie je stavaný do náročnejšieho terénu, najmä ak je nad zemou iba 17 centimetrov. Zadná časť podvozka vyzerá dobre chránená a bez výčnelkov. Dokonca zadný diferenciál s medzinápravovou spojkou je dobre ukrytý medzi nápravou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nové tvary a jednoduché ovládanie Otázne je, či futuristické tvarovanie výplní dverí je aj praktické. Zaujímavosťou je tlačidlo vyhrievania zadných sedadiel umiestnené vedľa ovládača okien na zadných dverách. V priestore na zadných sedadlách sa môže iX 35 postaviť ktorémukoľvek konkurentovi. Reprezentantov nemeckých značiek dokonca predčí v jednoduchom ovládaní navigácie a audiosystému. V palubnej elektronike je Hyundai naozaj veľmi ďaleko.

Podvozok miluje hojdanie V naladení podvozka a jazde predsa len na nemeckých konkurentov stráca. Vodič má celkovo pocit mäkkého podvozka a mierneho kývania sa zo strany na stranu. Malé nerovnosti sa však prenášajú do karosérie dosť tvrdo. Samozrejme, Hyundai neprepadol ani v losom teste, kedy vodič dostane veľmi rýchlo na známosť, čo sa s autom deje. Pokrok v dizajne, technike a naftovom motore je väčší, než v batožinovom priestore a jeho využiteľnosti. Dokonca sklápanie zadných operadiel sa nám nezdá lepšie ako v minulej generácii.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje

Motor 2,0CRDi VGT

zdvihový objem [cm3] 1995

výkon [kW/k] 135/184

pri otáčkach [1/min] 4000

krútiaci moment [Nm] 383

pri otáčkach [1/min] 1800-2500

maximálna rýchlosť [km/h] 194

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10

nameraná spotreba [l/100 km] 8,2

emisie CO2 [g/km] 139

batožinový priestor [l] 465/1436

Cena modelu od [eur] 18 599

cena testovaného modelu od [eur] 22 999

SkryťVypnúť reklamu

 

Pradoxne k dieselu radšej manuál Neodškriepiteľné kvality motora miznú v automatickej prevodovke. Automat má šesť stupňov, ale tiež klasický vysávačový efekt pri zrýchlení. Podľa nás pri krútiacom momente 380 Nm zbytočne podraďuje, stráca na zrýchlení a zhoršuje spotrebu. Pri veľmi pokojnom tempe sme sa dostali na priemer 7,5 litra nafty, ale v meste a jeho okolí motor žiadal 10,4 litra na 100 kilometrov. Preto odporúčame radšej manuálnu prevodovku.

 

SME spokojní SME nespokojní

dizajn

priestor vpredu

jednoduché ovládanie navigácie a rádia

kvalitná klimatizácia

jednoduché ovládanie

výkon motora

komfort podvozka v teréne

spotreba s automatickou prevodovkou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

plastový kryt motora

 

Kupujem - nekupujem

Príjemný vzhľad auta a pohodlné sedenie nestačí. Napriek všetkým kvalitám, dobrej cene a výraznému posunu vpred oproti predchodcovi nekupujem.

Rastislav Chvála

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  7. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  8. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 484
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 863
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 5 684
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 623
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 4 500
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 3 971
  7. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 297
  8. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké 3 236
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (13. - 19.6.1925)
  2. Viera Staviarska: Prečo sa na Slovensku darí množiteľom psov? Dôvody budú asi také typické, Slovenské...
  3. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu
  4. Ján Valchár: Milion, milion, milion alich roz (Staňte sa aj vy milionárom!)
  5. Ivan Mlynár: Chemické šťastie Ficovho voliča.
  6. Anna Miľanová: Moje zátišia s ovocím...2024
  7. František Kukura: Medzi chrámami a človekom
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 110 808
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 082
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 005
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 108
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 10 581
  6. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 9 543
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 9 062
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 8 545
  1. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  2. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  3. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  4. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  5. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
  6. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  7. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  8. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
SkryťZatvoriť reklamu