SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Skúšali sme Hyundai iX35. Prešiel národnostným testom?

Za volantom nového SUV značky Hyundai môžete prepadnúť falošnej národnej hrdosti. Moderné auto sa síce montuje na Slovensku, ale nie je výsledkom nášho umu. Akurát Hyundai môže byť naň hrdý.

Hyundai iX35 patrí medzi pekné autá svojej triedy. Má príjemný interiér a jednoduché ovládanie navigácie. Podvozok sa rád hojdá, ale šoférovi dá naznámosť, kedy má dosť.Hyundai iX35 patrí medzi pekné autá svojej triedy. Má príjemný interiér a jednoduché ovládanie navigácie. Podvozok sa rád hojdá, ale šoférovi dá naznámosť, kedy má dosť. (Zdroj: autor)

BREZNO. Napriek tomu, že Hyundai iX35 vyrábajú v Žiline, na novinku môže byť právom hrdá len automobilka Hyundai, ktorá pri vývoji určite nešetrila. Vidieť to na úplne novom dizajne a prepracovanom interiéri. Žiadne kópie minulosti, všetko nové a zaujímavé. Akurát bez plynovej vzpery pod prednou kapotou. Plastový kryt pod motorom nie je stavaný do náročnejšieho terénu, najmä ak je nad zemou iba 17 centimetrov. Zadná časť podvozka vyzerá dobre chránená a bez výčnelkov. Dokonca zadný diferenciál s medzinápravovou spojkou je dobre ukrytý medzi nápravou.


Nové tvary a jednoduché ovládanie

Otázne je, či futuristické tvarovanie výplní dverí je aj praktické. Zaujímavosťou je tlačidlo vyhrievania zadných sedadiel umiestnené vedľa ovládača okien na zadných dverách. V priestore na zadných sedadlách sa môže iX 35 postaviť ktorémukoľvek konkurentovi. Reprezentantov nemeckých značiek dokonca predčí v jednoduchom ovládaní navigácie a audiosystému. V palubnej elektronike je Hyundai naozaj veľmi ďaleko.

Podvozok miluje hojdanie

V naladení podvozka a jazde predsa len na nemeckých konkurentov stráca. Vodič má celkovo pocit mäkkého podvozka a mierneho kývania sa zo strany na stranu. Malé nerovnosti sa však prenášajú do karosérie dosť tvrdo. Samozrejme, Hyundai neprepadol ani v losom teste, kedy vodič dostane veľmi rýchlo na známosť, čo sa s autom deje. Pokrok v dizajne, technike a naftovom motore je väčší, než v batožinovom priestore a jeho využiteľnosti. Dokonca sklápanie zadných operadiel sa nám nezdá lepšie ako v minulej generácii.

Technické údaje

Motor 2,0CRDi VGT
zdvihový objem [cm3] 1995
výkon [kW/k] 135/184
pri otáčkach [1/min] 4000
krútiaci moment [Nm] 383
pri otáčkach [1/min] 1800-2500
maximálna rýchlosť [km/h] 194
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10
nameraná spotreba [l/100 km] 8,2
emisie CO2 [g/km] 139
batožinový priestor [l] 465/1436
Cena modelu od [eur] 18 599
cena testovaného modelu od [eur] 22 999

 

Pradoxne k dieselu radšej manuál

Neodškriepiteľné kvality motora miznú v automatickej prevodovke. Automat má šesť stupňov, ale tiež klasický vysávačový efekt pri zrýchlení. Podľa nás pri krútiacom momente 380 Nm zbytočne podraďuje, stráca na zrýchlení a zhoršuje spotrebu. Pri veľmi pokojnom tempe sme sa dostali na priemer 7,5 litra nafty, ale v meste a jeho okolí motor žiadal 10,4 litra na 100 kilometrov. Preto odporúčame radšej manuálnu prevodovku.

 

SME spokojní SME nespokojní
dizajn
priestor vpredu
jednoduché ovládanie navigácie a rádia
kvalitná klimatizácia
jednoduché ovládanie
výkon motora


komfort podvozka v teréne
spotreba s automatickou prevodovkou

plastový kryt motora

 

Kupujem - nekupujem

Príjemný vzhľad auta a pohodlné sedenie nestačí. Napriek všetkým kvalitám, dobrej cene a výraznému posunu vpred oproti predchodcovi nekupujem.
Rastislav Chvála

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 21 952
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 824
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 272
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 580
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 088
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 305
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


22 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  3. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  4. Erik Kriššák: Dotyk rán
  5. Katarína Vanišová: Gólový fenomén opäť úradoval. Bude lepší ako Messi s Ronaldom?
  6. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  7. Viktória Holejová: Na zdravie (Slovensko)!
  8. Ján Marton: Vlčanov odkaz potravinovým podvodníkom - poďte, u nás sa Vám nič nemôže stať.
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 536
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 253
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 840
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 247
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 063
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 2 848
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 835
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 819
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu