SME

Diaľnicu nad Považskou Bystricou otvoria na konci mája

Na stavbe estakády nahradili momentálne vozíky a žeriavy veľké stany. Slávnostné otvorenie diaľnice je naplánované na poslednú májovú nedeľu. Plán sprístupnenia pre verejnosť upresňuje ministerstvo dopravy.

Na vozovke je červená pečatiaca vrstva, osadené sú konštrukcie na protihlukové steny. Stavbári natierajú pylóny aj piliere.Na vozovke je červená pečatiaca vrstva, osadené sú konštrukcie na protihlukové steny. Stavbári natierajú pylóny aj piliere. (Zdroj: DETTA PITOŇÁKOVÁ)

Na stavbe estakády nahradili momentálne vozíky a žeriavy veľké stany. Slávnostné otvorenie diaľnice je naplánované na poslednú májovú nedeľu. Voľby budú potom o dva týždne, druhý júnový víkend.

POVAŽSKÁ BYSTRICA. Na stavbe diaľničnej estakády už nie sú žeriavy, stavbári ich nepotrebujú. Postavili však veľké stany, ktoré im umožňujú používať technológie pri prácach na povrchu vozovky aj v zlom počasí. Statické a dynamické zaťažovacie skúšky sú naplánované na apríl. Plán sprístupnenia diaľničnej estakády pre verejnosť upresní ministerstvo dopravy po veľkonočných sviatkoch a zverejní dva týždne pred otvorením.

SkryťVypnúť reklamu

Vozíky a žeriavy nahradili veľké stany Stavbári dávajú na teleso vozovky podkladovú, takzvanú pečatiacu vrstvu pod izolácie. Pre vykonávanie týchto prác potrebujú sucho a teploty nad nulou aj v noci. Po zaizolovaní nasleduje pokládka asfaltu.

„Musíme robiť, či mrzne alebo nemrzne. Predpoklad pri týchto prácach bol taký, že minimálne dvadsať dní zo šesťdesiatich, ktoré máme plánované na činnosti, bude pršať. Museli sme postaviť stany. Slúžia na to, aby sme v nevhodnom počasí mohli technológiu realizovať," vysvetľuje Rudolf Kimerling manažér projektu D1 Sverepec - Vrtižer - 1. úsek. Miesta prekryté stanmi sa tiež vyhrievajú. Dodávateľ - Združenie Sverepec-Vrtižer musí dodržať termín odovzdania, na ktorom sa zmluvne dohodol.

Estakáda nad Považskou Bystricou. FOTO: DETTA PITOŇÁKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Viac aktuálnych fotografií z prác na stavbe nájdete tu.

Bezpečnosť pri haváriách Okrem asfaltovania robia stavbári aj betónové prvky na ceste. Betónové budú vnútorné aj vonkajšie zvodidlá. Zvodidlo pri okrajoch vozovky je urobené tak, aby bola zaistená potrebná bezpečnosť v prípade dopravnej nehody. „Zvodidlo bude viac ako meter pred protihlukovou stenou. Ak by aj narazilo niekoľkotonové nákladné auto s návesom, neposunie ho natoľko, aby spadlo dolu," tvrdí Kimerling.

Po okrajoch mostovky osádzajú stavbári konštrukcie na protihlukové steny. Do výšky viac ako jedného metra bude na stene nepriehľadný soklový panel z recykolovaných plastov. Zvyšná časť bude priehľadná. Podľa Kimerlinga je sklo protihlukovej steny urobené a osadené tak, že ak sa aj rozbije alebo vypadne celé, nehrozí pád z mosta.

SkryťVypnúť reklamu

Zaťažovacie skúšky Piliere aj pylóny mestskej estakády dostávajú aj konečnú vzhľadovú podobu. Asi polovica už je natretá na zelono-sivo.

Stavbu ešte čakajú zaťažovacie statické a dynamické skúšky. Budú sa vykonávať v druhej polovici apríla. Estakáda sa bude zaťažovať nákladnými automobilmi plne naloženými štrkom. Projekt na skúšky robí Stavebná fakulta Žilinskej univerzity v Žiline. „Z hľadiska bezpečnosti ani zaťaženia hlukom a prachom to nebude mať na obyvateľov žiadny vplyv. Vplyv zaťaženia mosta dopravou budeme skúmať geodeticky, zvrchu. Dolu, pod mostom, sa pohybovať nebudeme," upresňuje Jozef Vičan, vedúci katedry stavebných konštrukcií a mostov stavebnej fakulty.

Otvorenie a prístup verejnosti Most sa slávnostne otvorí počas posledného májového víkendu. „Otváranie je naplánované na 30. mája o deviatej večer. Pre verejnosť by mala byť estakáda sprístupnená deň vopred. Z hľadiska bezpečnosti treba detailne upraviť scenár, ktorý ešte nemáme hotový. Minimálne dva týždne predtým bude zverejnený v médiách," vyjadril sa Stanislav Jurikovič, hovorca ministerstva dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viac nájdete v týždenníku My Noviny stredného Považia

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 657
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 428
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 731
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 324
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 430
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 685
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 944
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 254
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 mýtov o láske a romantických vzťahoch
  2. Vladimír Bojničan: Konzervy 21. storočia – celé zle! — IV.
  3. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  4. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  5. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  6. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  7. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  8. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 941
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 928
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 18 142
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 034
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 586
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 531
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 398
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 121
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu