BRATISLAVA. Životná dráha druhej generácie Fordu Focus sa blíži ku koncu. Spolu s ňou odíde do pomyselného automobilového dôchodku aj športová verzia Focus RS. Modrý ovál nemusí smútiť. „Hot hatch“ totiž prekonal pôvodné očakávania a namiesto predpokladaných sedem - osem tisíc, z neho do konca roka vyrobia až 11 000 exemplárov.
Pri príležitosti ukončenia produkcie Focusu RS vznikne špeciálna limitovaná edícia Ford Focus RS500. Číslo v tomto prípade nepredznamenáva výkon motora, ale počet vyrobených kusov.
Karosériu kryje fólia
Exkluzívny Focus navonok charakterizuje matná čierna karoséria. Nejde však o lak, ale fóliu. Každé vozidlo bude nalakované čiernym odtieňom „Panther“ a následne odoslané do spoločnosti 3M, kde špecialisti celú karosériu oblepia odolnou fóliou. V prípade nehody je možné kontaktovať výrobcu, ktorý zabezpečí aplikovanie fólie na nové dielce.
S matnou karosériou kontrastujú čierne lesklé detaily - časť predného nárazníka, zadný spoiler a difúzor. Zliatinové disky kolies majú priemer 19 palcov a sú nalakované čiernou metalickou farbou. Spod nich vykukujú červené brzdové strmene. Pneumatiky disponujú rozmerom 235/35.
Interiér stelesňuje rovnaká farebná kombinácia ako zovňajšok. Palubnú dosku zdobia karbónové doplnky. Povestnou čerešničkou sú červené anatomické predné sedadlá prestížnej značky Recaro.
Zmeny aj pod kapotou
V prípade Focusu RS500 nejde iba o kozmetické úpravy. Technici zapracovali aj na poháňacej jednotke. Výkon prepĺňaného zážihového päťvalca s objemom 2,5 litra stúpol najmä vďaka preprogramovaniu riadiacej jednotky o 15 percent. Dosahuje 257 kW (350 k) pri otáčkach 6000/min. 460 Nm krútiaceho momentu má vodič k dispozícii v rozsahu 2500 až 4500 ot./min.
Modifikácie sa dotkli aj sacieho a výfukového traktu, pribudol väčší medzichladič i výkonnejšie palivové čerpadlo. Ford Focus RS500 zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,6 sekundy a dokáže uháňať rýchlosťou 265 km/h.
Stále „predohrab“
Zvyšok techniky zostal zhodný so štandardným modelom Focus RS. Ohromný výkon na predné kolesá prenáša šesťstupňová manuálna prevodovka prostredníctvom samosvorného diferenciálu Quaife.
Ford odhalí limitovanú edíciu Focus RS500 na autosalóne AMI v Lipsku (10. – 18. apríl 2010). Najviac z 500-kusovej série poputuje do Veľkej Británie - až 101 exemplárov. Špeciálne pre slovenský trh nebolo vyhradené žiadne vozidlo. Päť ich však zamieri do susedného Česka, šesť do Maďarska, desať do Poľska a až 32 kusov je rezervovaných pre zákazníkov z Rakúska.