SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Mýto pre menšie súpravy s prívesmi nahradia nové diaľničné známky

Od januára musia platiť elektronické mýto aj vodiči osobných áut, ktoré sú určené na prepravu nákladu. Mýtu však podliehajú iba vtedy, ak celková hmotnosť súpravy s pripojeným prívesom presiahne 3,5 tony.

BRATISLAVA. Šoféri malých úžitkových vozidiel (kategória N1) už nebudú musieť po pripojení vozíka, s ktorým celková hmotnosť súpravy prekročí 3,5 tony, platiť za jazdu po vybraných cestách mýto. Od polovice mája im postačí nový druh diaľničnej známky, ktorú má zaviesť vyhláška ministerstva dopravy. Úrad predložil návrh normy na pripomienkové konanie.

Od januára musia platiť elektronické mýto aj vodiči osobných áut, ktoré sú určené na prepravu nákladu. Ide o vozidlá, ktoré spadajú do kategórie N1 a používajú sa na podnikanie. Mýtu však podliehajú iba vtedy, ak celková hmotnosť súpravy s pripojeným prívesom presiahne 3,5 tony. Auto musí byť v takom prípade vybavené palubnou jednotkou, prostredníctvom ktorej mýtny systém zaznamenáva jeho pohyb po spoplatnenej sieti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Nové diaľničné nálepky sa majú zaviesť od polovice mája. Známka s mesačnou platnosťou bude stáť desať eur, za týždňovú nálepku vodič zaplatí päť eur. V súčasnosti za jazdu po diaľniciach hradia poplatky formou diaľničných známok s týždňovou, mesačnou alebo ročnou platnosťou iba šoféri osobných áut alebo jazdných súprav do 3,5 tony.

Elektronické mýto platia od januára nákladné vozidlá nad 3,5 tony a autobusy. Systém výberu poplatkov vybudovala spoločnosť SkyToll na princípe satelitnej technológie. Spoplatnených je viac ako 2000 kilometrov diaľnic, rýchlostných komunikácií a ciest prvej triedy, sadzby mýta závisia od typu cesty a kategórie vozidla.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  2. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  7. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  8. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 471
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 298
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 229
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 727
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 340
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 619
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 591
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 468
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  2. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  3. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  4. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  5. Post Bellum SK: Vízie televízie. Inscenácie na obrazovke boli aj kompromisom
  6. Maria Greitzer: Odberatelia plynu z Nord Stream
  7. Tereza Krajčová: Grécke Atény 3/4: Pláže a ostrovy – Glyfada, Aegina a neobývaný raj Moni
  8. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 508
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 968
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 082
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 595
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 583
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 483
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 287
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 087
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu