ZVOLEN. Cenou pre víťaza bolo miesto v majstrovskej, špičkovo upravenej Kia cee'd. Okrem "sedadla" jazdca, cena pre víťaza obsahuje pretekársku licenciu FIA, kompletný servis na všetkých, na Slovensku poriadaných pretekoch do vrchu v sezóne 2010, štartovné na preteky, pohonné hmoty aj prípravu a dovoz vozidla na preteky. Ďalej kompletnú výstroj jazdca, vrátane nehorľavej kombinézy a prilby OMP.
Súčasťou prvej ceny je aj osobná asistencia, tréningové jazdy a vysvetlenie techniky jazdy na všetkých pretekoch od automobilového pretekára Jaroslava Baránka.
Jaro Baránek bol zároveň aj organizátorom a garantom tejto súťaže. S upravenou Kia cee'd získal dva tituly Majster Slovenska v skupine dieselových automobilov.
Talenty preverili v písomnom teste pravidiel
Finále súťaže prebiehalo vo Zvolene súbežne so súťažou Ravenol Majster volantu 2010.
Vďaka tomuto spojeniu sa mali početní diváci na čo pozerať a mohli porovnávať jazdecký štýl jednotlivých pretekárov. Z dvadsiatich finalistov v sobotu nastúpili devätnásti.
Ich znalosti športových a technických predpisov, ktoré sa vzťahujú k pretekom do vrchu preveril písomný test. Aj napriek tomu, že otázky boli podľa Jara Baránka jednoduché a také, ktoré pre pretekára môžu mať praktický význam, len štyria vyplnili testy bez jedinej chyby.
Keďže dobrý automobilový pretekár musí rýchlo reagovať, robili finalisti test, v ktorom PhDr. Eva Jachymovičová z Ambulancie klinickej psychológie merala rýchlosť a presnosť ich reakcií. V tejto skúške boli výsledky oveľa lepšie a trinásť finalistov splnilo predpísané limity.
Pneumatiky to nezvládli
Najočakávanejšia časť finále, ostré jazdy na autocvičisku absolvovali súťažiaci s civilným, sériovým vozidlom Kia cee'd s motorom 2.0 diesel. Každý absolvoval jednu tréningovú a dve súťažné jazdy. Súťažiaci Kiu cee'd ani trochu nešetrili. Auto vydržalo, ale z pneumatík po ukončení jázd trčali drôty a plátno.....
Víťaz svoj čas potvrdil aj v druhom kole
Jazdy prebiehali bez problémov. Keď šiesty v poradí, ani nie sedemnásťročný Ján Kundlák zastavil časomieru na čísle 1:16,849, zavládlo medzi všetkými súťažiacimi mierne vzrušenie. Nielen že to bol najrýchlejší čas z jazdcov Autotechna racing talentu, ale bol rýchlejší ako silné Audi TT zo súťaže Majster volantu. To bola pre dieselovu Kiu a Jana Kundláka super vizitka. Že tento čas nebola náhoda, potvrdil mladý jazdec v druhom kole, kde sa ešte o osem desatín zlepšil, aj keď s posunutím kužeľa. Čas 1:16,849 už nikto zo súťažiacich nepokoril a na rade bolo spočítanie výsledkov.
Podľa pravidiel súťaže Autotechna racing talent 2010 sa víťazom stane jazdec s najrýchlejším časom v niektorej jazde už po pripočítaní trestných sekúnd za zhodené kužele a za nesprávne odpovede v testoch. Pripočítavanie trestných sekúnd však nemenilo poradie na prvom mieste. Janko Kundlák mal najrýchlejší čas, odpovedal bez chýb a reagoval rýchlo a správne. Ján Kundlák je Autotechna racing talent 2010.
Jaro Baránek ďakuje všetkým, ktorí sa zúčastnili súťaže Autotechna racing talent 2010. Vyhrať mohol iba jeden, ale každý z nich sa stal účastníkom na Slovensku historicky prvej súťaže, v ktorej sa hľadal a našiel nový jazdec pretekov do vrchu.
Autor: jb, as