BRATISLAVA. O novom sedane strednej triedy z dielne automobilky Kia sme už informovali. Na severoamerickom trhu nesie názov Optima a jeho predaj spustia na jeseň tohto roku. V Európe sa rovnaké auto bude volať Magentis, pričom zákazníci si naň musia počkať do jari roku 2011.
Väčší a krajší
Magentis III je s mierami 4845 x 1830 x 1455 mm dlhší, širší a nižší ako jeho predchodca. Viac priestoru v interiéri má priniesť dlhší rázvor osí kolies s hodnotou 2795 mm. Karosériu charakterizujú relatívne jednoduché, ale efektné línie. Vpredu nechýba - pre modely Kia - typická maska chladiča a na ňu nadväzujúce úzke svetlomety. Hmlovky v prednom nárazníku dopĺňajú momentálne veľmi populárne denné svetlá zostavené z diód. Pri pohľade z boku zaujme pomerne malá presklenná plocha. Koncové svetlá výrazne zasahujú do zadných blatníkov.
Palubná doska je orientovaná na vodiča. Typické sú pre ňu hlavné ukazovatele sústredené do troch samostatných tubusov. Vrchná časť stredovej konzoly je vyhradená pre displej multimediálneho a navigačného systému.
Dizajn zovňajšku i interiéru je dielom európskeho a dvoch amerických štylistických centier značky Kia.
Benzínové turbo a hybrid len pre Ameriku
V rámci svetovej premiéry na autosalóne v New Yorku Kia odhalila aj paletu poháňacích jednotiek určených pre nový Magentis (Optimu). V Európe bude k dispozícii zážihový dvojliter CVVL a turbodiesel 1,7 CRDi VGT. Výkonové parametre neboli upresnené. Agregáty budú spolupracovať so šesťstupňovými prevodovkami - manuálnou alebo automatickou. Na trhoch východnej Európy sa objaví aj verzia s atmosférickým štvorvalcom 2,4 MPI.
Pre USA sú avizované dva motory - 2,4 GDI (149 kW/203 k) a prepĺňaný 2,0 GDI Turbo (204 kW/278 k), oba s priamym vstrekovaním paliva. Na budúci rok ponuku doplní hybridná verzia.