SME

Nová Kia Magentis: predaj v Európe odštartuje na jar 2011

Tretia generácia sedanu Kia Magentis dorazí na európsky trh začiatkom budúceho roka. K dispozícii budú dva motory - jeden zážihový a jeden vznetový.

(Zdroj: Kia)

BRATISLAVA. O novom sedane strednej triedy z dielne automobilky Kia sme už informovali. Na severoamerickom trhu nesie názov Optima a jeho predaj spustia na jeseň tohto roku. V Európe sa rovnaké auto bude volať Magentis, pričom zákazníci si naň musia počkať do jari roku 2011.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Väčší a krajší

Magentis III je s mierami 4845 x 1830 x 1455 mm dlhší, širší a nižší ako jeho predchodca. Viac priestoru v interiéri má priniesť dlhší rázvor osí kolies s hodnotou 2795 mm. Karosériu charakterizujú relatívne jednoduché, ale efektné línie. Vpredu nechýba - pre modely Kia - typická maska chladiča a na ňu nadväzujúce úzke svetlomety. Hmlovky v prednom nárazníku dopĺňajú momentálne veľmi populárne denné svetlá zostavené z diód. Pri pohľade z boku zaujme pomerne malá presklenná plocha. Koncové svetlá výrazne zasahujú do zadných blatníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Palubná doska je orientovaná na vodiča. Typické sú pre ňu hlavné ukazovatele sústredené do troch samostatných tubusov. Vrchná časť stredovej konzoly je vyhradená pre displej multimediálneho a navigačného systému.

Dizajn zovňajšku i interiéru je dielom európskeho a dvoch amerických štylistických centier značky Kia.

Benzínové turbo a hybrid len pre Ameriku

V rámci svetovej premiéry na autosalóne v New Yorku Kia odhalila aj paletu poháňacích jednotiek určených pre nový Magentis (Optimu). V Európe bude k dispozícii zážihový dvojliter CVVL a turbodiesel 1,7 CRDi VGT. Výkonové parametre neboli upresnené. Agregáty budú spolupracovať so šesťstupňovými prevodovkami - manuálnou alebo automatickou. Na trhoch východnej Európy sa objaví aj verzia s atmosférickým štvorvalcom 2,4 MPI.

SkryťVypnúť reklamu

Pre USA sú avizované dva motory - 2,4 GDI (149 kW/203 k) a prepĺňaný 2,0 GDI Turbo (204 kW/278 k), oba s priamym vstrekovaním paliva. Na budúci rok ponuku doplní hybridná verzia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 617
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 368
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 202
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 384
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 911
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 330
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jan Pražák: Heleno, hledej!
  2. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  3. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  4. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  5. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  6. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  7. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  8. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  1. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 907
  2. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 627
  3. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 22 087
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 11 007
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 579
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 7 270
  7. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 6 179
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 084
  1. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  2. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  3. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  6. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  7. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  8. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
SkryťZatvoriť reklamu