SME
Štvrtok, 2. december, 2021 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Dlhodobý test: Peugeot 308 SW po roku

Peugeot ukončil ročný test iba s drobnými výhradami. Ak budete kupovať Peugeot 308 SW nechajte sa poučiť, ako vyberať rezervné koleso.

Peugeot 308 SW patrí medzi kompaktné kombi, ktoré by sme na základe ročných skúseností odporučili. Vďaka praktickému riešeniu s tromi zadnými sedadlami je to najlepšia voľba pre rodiny s dvomi alebo tromi deťmi.Peugeot 308 SW patrí medzi kompaktné kombi, ktoré by sme na základe ročných skúseností odporučili. Vďaka praktickému riešeniu s tromi zadnými sedadlami je to najlepšia voľba pre rodiny s dvomi alebo tromi deťmi. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA. Na rozdiel od väčšiny zákazníkov sme mohli osobne dozerať na priebeh servisných prác a kontrolu stavu auta po najazdení tridsaťtisíc kilometrov. Mechanik vymenil olej, olejový filter, kontroloval stav náplní, nastavenie svetlometov a tiež riadiace jednotky auta. S úrovňou servisu pred našimi očami ale tiež stavom auta by bol spokojný asi každý zákazník.

Záverečná prehliadka všetkých riadiacich jednotiek rodinného kombi neukázala ani jediné chybové hlásenie. Vzhľadom na časté poruchy elektroniky predchádzajúceho modelu Peugeot 307 to bolo príjemné prekvapenie ročného testu. Stav elektroniky totiž nezávisí vždy len od počtu najazdených kilometrov.

Elektronika nezmätkovala

Riadiace jednotky mali čistú pamäť bez kritických hodnôt alebo chybového hlásenia. Tridsať tisíc kilometrov nebolo takmer vidieť na účinnosti tlmičov a bŕzd. Podvozok s tuhou zadnou nápravou vychádza ako jedna z najsilnejších stránok kombi. Ročným používaním klesla hladina chladiacej zmesi v motore tesne pod minimum.

Ani nastavenie svetiel nebolo treba opraviť. Akurát výmena hlavnej žiarovky v predných svetlometoch nepatrí medzi najľahšie úkony, najmä na ľavom prednom svetle.

Drobné chyby

Okrem výmeny vypálenej halogénovej žiarovky autu chýbala odtrhnutá lišta pod predným nárazníkom. Od prvej tretiny testu chýbala na zámku zadných pravých dverí skrutka, ktorú nemajú v servise na sklade a musí sa objednať. Tiež sme mali problém so zdvíhaním lakťovej opierky medzi sedadlami. Na rozdiel od konkurenčného Renaultu roletky na oknách zadných dverí majú dva úchyty a manipuláciu deťmi vydržali bez poškodenia. V Renaulte sa nám háčik zlomil už po mesiaci.

PEUGEOT_INTERIER.JPG

Materiály a čalúnenie v tejto triede nadpriemerne
priestranného interiéru sú odolné voči opotrebovaniu.
Zlostil iba mechanizmus zdvíhania lakťovej opierky.

Rezervu navíjajte pomaly

Podľa našich zistení, majitelia kompaktného kombi často prichádzajú do servisu s pokazeným systémom zdvíhania rezervného kolesa. Peugeot 308 SW má kvôli lepšiemu využitiu batožinového priestoru a nízkej podlahe rezervné koleso pod autom. Rezerva zavesená na lankovom mechanizme sa spúšťa otáčaním skrutky v batožinovom priestore.

PEUGEOT_REZERVA.JPG

Počas zdvíhania rezervy musí byť lanko napnuté. Keď koleso vyjde hore, nedoťahujte ho veľkou silou. Tento systém uloženia rezervy sa motoristovi vráti v podobe veľkého kufra a nízkej nakladacej hrany.



Pri vyberaní rezervy ju stačí spustiť na zem tak, aby ostalo lanko napnuté, pretože väčšina šoférov pokazí mechanizmus navíjaním uvoľneného lanka. To sa v mechanizme zamotá a zasekne. Tiež netreba zdvihnutú rezervu doťahovať nasilu, pretože kľúč od kolesa, ktorým sa skrutkou točí, tvorí veľkú páku a tým aj uťahovaciu silu. Výhodou komplikovanejšieho vyberania rezervného kolesa je, že pri defekte netreba vyložiť celý obsah kufra von.

Nesklamal

Peugeot 308 SW je po stránke priestoru a jazdných vlastností najlepšie kompaktné kombi. Jeho vyššia cena v porovnaní s konkurenciou tkvie v premyslenom systéme zadných sedadiel. Z praktického hľadiska zaujme hlboký a dobre prístupný kufor. Za otvárateľné okno piatych dverí sa oplatí doplatiť iba s prídavnými dvomi sedadlami v kufri. Motor vyrábaný v spolupráci s BMW bol s pribúdajúcimi kilometrami pružnejší a úspornejší.

PEUGEOT_SERVIS_1.JPG

Servisná prehliadka po 30 000 kilometroch potvrdila dobrý stav auta. Mechanik vymanil zničenú lištu na prednom spojleri
a doplnil skrutku vo dverách.

PEUGEOT_SERVIS_2.JPG

Ročnú priemernú spotrebu 7,4 litra na sto kilometrov negatívne ovplyvnil najmä úvod testu a iba päťstupňová prevodovka. Motor je dobrý do mesta a na krátke trasy, kde sa zohrieva podstatne rýchlejšie ako diesel. Spotreba by však mohla byť nižšia.

Peugeot 308 SW 1,6 VTi Executive
Cena modelu od 16 290 eur
Cene testovanej verzie od 19 760 eur
Cena testovaného auta 21 120 eur
Orientačná cena auta dnes 13 800 eur
Servis po 30 000 km 230 eur
Stav tachometra 30 512 km
Množstvo spotr. paliva 2275 litrov
Priemerná spotreba 7,45 l/100 km
Cena vybraných náhradných dielcov
čelné sklo a dažďový senzor 372 eur
predné svetlo 270 eur
zadné svetlo 131 eur
predná hmlovka 86 eur
spätné zrkadlo 225 eur
predný nárazník 435 eur
zadný nárazník 360 eur
predný blatník 194 eur
zadný blatník 412 eur
servisná hodina 27,10 eur
Klady Zápory
tvar a pohodlie predných sedadiel ESP za príplatok
zadné vyberateľné sedadlá dizajn
veľký kufor iba päťstupňová prevodovka
nízka nakladacia hrana -
brzdy -
tlmiče -
motor -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  3. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  4. Vieme čo je úspech. Pomôžeme ho dosiahnuť aj vám
  5. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  9. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  10. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 27 498
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 776
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 12 112
  4. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 900
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 685
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 176
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 739
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 4 917
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 210
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 060
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Obvinený Jozef Brhel prichádza vypovedať na Prezídium policajného zboru v Bratislave.

Na výsluch prišiel z Kanárskych ostrovov.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo robí pandémia so Slovenskom.


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


19 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


22 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Mojim rovesňíkom!
  2. Ctirad Klimčík: O študentoch
  3. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  4. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  5. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  6. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  7. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  8. Mária Drahošová: Upratovanie v sebe. Ako na to?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 069
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 751
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 966
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 061
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 986
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 622
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 572
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 467
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu