SME

Dlhodobý test: Peugeot 308 SW po roku

Peugeot ukončil ročný test iba s drobnými výhradami. Ak budete kupovať Peugeot 308 SW nechajte sa poučiť, ako vyberať rezervné koleso.

Peugeot 308 SW patrí medzi kompaktné kombi, ktoré by sme na základe ročných skúseností odporučili. Vďaka praktickému riešeniu s tromi zadnými sedadlami je to najlepšia voľba pre rodiny s dvomi alebo tromi deťmi.Peugeot 308 SW patrí medzi kompaktné kombi, ktoré by sme na základe ročných skúseností odporučili. Vďaka praktickému riešeniu s tromi zadnými sedadlami je to najlepšia voľba pre rodiny s dvomi alebo tromi deťmi. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA. Na rozdiel od väčšiny zákazníkov sme mohli osobne dozerať na priebeh servisných prác a kontrolu stavu auta po najazdení tridsaťtisíc kilometrov. Mechanik vymenil olej, olejový filter, kontroloval stav náplní, nastavenie svetlometov a tiež riadiace jednotky auta. S úrovňou servisu pred našimi očami ale tiež stavom auta by bol spokojný asi každý zákazník.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Záverečná prehliadka všetkých riadiacich jednotiek rodinného kombi neukázala ani jediné chybové hlásenie. Vzhľadom na časté poruchy elektroniky predchádzajúceho modelu Peugeot 307 to bolo príjemné prekvapenie ročného testu. Stav elektroniky totiž nezávisí vždy len od počtu najazdených kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronika nezmätkovala Riadiace jednotky mali čistú pamäť bez kritických hodnôt alebo chybového hlásenia. Tridsať tisíc kilometrov nebolo takmer vidieť na účinnosti tlmičov a bŕzd. Podvozok s tuhou zadnou nápravou vychádza ako jedna z najsilnejších stránok kombi. Ročným používaním klesla hladina chladiacej zmesi v motore tesne pod minimum.

Ani nastavenie svetiel nebolo treba opraviť. Akurát výmena hlavnej žiarovky v predných svetlometoch nepatrí medzi najľahšie úkony, najmä na ľavom prednom svetle.

Drobné chyby Okrem výmeny vypálenej halogénovej žiarovky autu chýbala odtrhnutá lišta pod predným nárazníkom. Od prvej tretiny testu chýbala na zámku zadných pravých dverí skrutka, ktorú nemajú v servise na sklade a musí sa objednať. Tiež sme mali problém so zdvíhaním lakťovej opierky medzi sedadlami. Na rozdiel od konkurenčného Renaultu roletky na oknách zadných dverí majú dva úchyty a manipuláciu deťmi vydržali bez poškodenia. V Renaulte sa nám háčik zlomil už po mesiaci.

SkryťVypnúť reklamu

Materiály a čalúnenie v tejto triede nadpriemerne

priestranného interiéru sú odolné voči opotrebovaniu.

Zlostil iba mechanizmus zdvíhania lakťovej opierky.

Rezervu navíjajte pomaly Podľa našich zistení, majitelia kompaktného kombi často prichádzajú do servisu s pokazeným systémom zdvíhania rezervného kolesa. Peugeot 308 SW má kvôli lepšiemu využitiu batožinového priestoru a nízkej podlahe rezervné koleso pod autom. Rezerva zavesená na lankovom mechanizme sa spúšťa otáčaním skrutky v batožinovom priestore.

Počas zdvíhania rezervy musí byť lanko napnuté. Keď koleso vyjde hore, nedoťahujte ho veľkou silou. Tento systém uloženia rezervy sa motoristovi vráti v podobe veľkého kufra a nízkej nakladacej hrany.

Pri vyberaní rezervy ju stačí spustiť na zem tak, aby ostalo lanko napnuté, pretože väčšina šoférov pokazí mechanizmus navíjaním uvoľneného lanka. To sa v mechanizme zamotá a zasekne. Tiež netreba zdvihnutú rezervu doťahovať nasilu, pretože kľúč od kolesa, ktorým sa skrutkou točí, tvorí veľkú páku a tým aj uťahovaciu silu. Výhodou komplikovanejšieho vyberania rezervného kolesa je, že pri defekte netreba vyložiť celý obsah kufra von.

SkryťVypnúť reklamu

Nesklamal Peugeot 308 SW je po stránke priestoru a jazdných vlastností najlepšie kompaktné kombi. Jeho vyššia cena v porovnaní s konkurenciou tkvie v premyslenom systéme zadných sedadiel. Z praktického hľadiska zaujme hlboký a dobre prístupný kufor. Za otvárateľné okno piatych dverí sa oplatí doplatiť iba s prídavnými dvomi sedadlami v kufri. Motor vyrábaný v spolupráci s BMW bol s pribúdajúcimi kilometrami pružnejší a úspornejší.

Servisná prehliadka po 30 000 kilometroch potvrdila dobrý stav auta. Mechanik vymanil zničenú lištu na prednom spojleri

a doplnil skrutku vo dverách.

Ročnú priemernú spotrebu 7,4 litra na sto kilometrov negatívne ovplyvnil najmä úvod testu a iba päťstupňová prevodovka. Motor je dobrý do mesta a na krátke trasy, kde sa zohrieva podstatne rýchlejšie ako diesel. Spotreba by však mohla byť nižšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot 308 SW 1,6 VTi Executive

Cena modelu od 16 290 eur

Cene testovanej verzie od 19 760 eur

Cena testovaného auta 21 120 eur

Orientačná cena auta dnes 13 800 eur

Servis po 30 000 km 230 eur

Stav tachometra 30 512 km

Množstvo spotr. paliva 2275 litrov

Priemerná spotreba 7,45 l/100 km

Cena vybraných náhradných dielcov čelné sklo a dažďový senzor 372 eur

predné svetlo 270 eur

zadné svetlo 131 eur

predná hmlovka 86 eur

spätné zrkadlo 225 eur

predný nárazník 435 eur

zadný nárazník 360 eur

predný blatník 194 eur

zadný blatník 412 eur

servisná hodina 27,10 eur

Klady Zápory

tvar a pohodlie predných sedadiel ESP za príplatok

SkryťVypnúť reklamu
reklama

zadné vyberateľné sedadlá dizajn

veľký kufor iba päťstupňová prevodovka

nízka nakladacia hrana -

brzdy -

tlmiče -

motor -

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 340
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 911
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 389
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 704
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 796
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 191
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 986
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 924
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 031
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu