SME

Dlhodobý test: Peugeot 308 SW po roku

Peugeot ukončil ročný test iba s drobnými výhradami. Ak budete kupovať Peugeot 308 SW nechajte sa poučiť, ako vyberať rezervné koleso.

Peugeot 308 SW patrí medzi kompaktné kombi, ktoré by sme na základe ročných skúseností odporučili. Vďaka praktickému riešeniu s tromi zadnými sedadlami je to najlepšia voľba pre rodiny s dvomi alebo tromi deťmi.Peugeot 308 SW patrí medzi kompaktné kombi, ktoré by sme na základe ročných skúseností odporučili. Vďaka praktickému riešeniu s tromi zadnými sedadlami je to najlepšia voľba pre rodiny s dvomi alebo tromi deťmi. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA. Na rozdiel od väčšiny zákazníkov sme mohli osobne dozerať na priebeh servisných prác a kontrolu stavu auta po najazdení tridsaťtisíc kilometrov. Mechanik vymenil olej, olejový filter, kontroloval stav náplní, nastavenie svetlometov a tiež riadiace jednotky auta. S úrovňou servisu pred našimi očami ale tiež stavom auta by bol spokojný asi každý zákazník.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Záverečná prehliadka všetkých riadiacich jednotiek rodinného kombi neukázala ani jediné chybové hlásenie. Vzhľadom na časté poruchy elektroniky predchádzajúceho modelu Peugeot 307 to bolo príjemné prekvapenie ročného testu. Stav elektroniky totiž nezávisí vždy len od počtu najazdených kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Elektronika nezmätkovala Riadiace jednotky mali čistú pamäť bez kritických hodnôt alebo chybového hlásenia. Tridsať tisíc kilometrov nebolo takmer vidieť na účinnosti tlmičov a bŕzd. Podvozok s tuhou zadnou nápravou vychádza ako jedna z najsilnejších stránok kombi. Ročným používaním klesla hladina chladiacej zmesi v motore tesne pod minimum.

Ani nastavenie svetiel nebolo treba opraviť. Akurát výmena hlavnej žiarovky v predných svetlometoch nepatrí medzi najľahšie úkony, najmä na ľavom prednom svetle.

Drobné chyby Okrem výmeny vypálenej halogénovej žiarovky autu chýbala odtrhnutá lišta pod predným nárazníkom. Od prvej tretiny testu chýbala na zámku zadných pravých dverí skrutka, ktorú nemajú v servise na sklade a musí sa objednať. Tiež sme mali problém so zdvíhaním lakťovej opierky medzi sedadlami. Na rozdiel od konkurenčného Renaultu roletky na oknách zadných dverí majú dva úchyty a manipuláciu deťmi vydržali bez poškodenia. V Renaulte sa nám háčik zlomil už po mesiaci.

SkryťVypnúť reklamu

Materiály a čalúnenie v tejto triede nadpriemerne

priestranného interiéru sú odolné voči opotrebovaniu.

Zlostil iba mechanizmus zdvíhania lakťovej opierky.

Rezervu navíjajte pomaly Podľa našich zistení, majitelia kompaktného kombi často prichádzajú do servisu s pokazeným systémom zdvíhania rezervného kolesa. Peugeot 308 SW má kvôli lepšiemu využitiu batožinového priestoru a nízkej podlahe rezervné koleso pod autom. Rezerva zavesená na lankovom mechanizme sa spúšťa otáčaním skrutky v batožinovom priestore.

Počas zdvíhania rezervy musí byť lanko napnuté. Keď koleso vyjde hore, nedoťahujte ho veľkou silou. Tento systém uloženia rezervy sa motoristovi vráti v podobe veľkého kufra a nízkej nakladacej hrany.

Pri vyberaní rezervy ju stačí spustiť na zem tak, aby ostalo lanko napnuté, pretože väčšina šoférov pokazí mechanizmus navíjaním uvoľneného lanka. To sa v mechanizme zamotá a zasekne. Tiež netreba zdvihnutú rezervu doťahovať nasilu, pretože kľúč od kolesa, ktorým sa skrutkou točí, tvorí veľkú páku a tým aj uťahovaciu silu. Výhodou komplikovanejšieho vyberania rezervného kolesa je, že pri defekte netreba vyložiť celý obsah kufra von.

SkryťVypnúť reklamu

Nesklamal Peugeot 308 SW je po stránke priestoru a jazdných vlastností najlepšie kompaktné kombi. Jeho vyššia cena v porovnaní s konkurenciou tkvie v premyslenom systéme zadných sedadiel. Z praktického hľadiska zaujme hlboký a dobre prístupný kufor. Za otvárateľné okno piatych dverí sa oplatí doplatiť iba s prídavnými dvomi sedadlami v kufri. Motor vyrábaný v spolupráci s BMW bol s pribúdajúcimi kilometrami pružnejší a úspornejší.

Servisná prehliadka po 30 000 kilometroch potvrdila dobrý stav auta. Mechanik vymanil zničenú lištu na prednom spojleri

a doplnil skrutku vo dverách.

Ročnú priemernú spotrebu 7,4 litra na sto kilometrov negatívne ovplyvnil najmä úvod testu a iba päťstupňová prevodovka. Motor je dobrý do mesta a na krátke trasy, kde sa zohrieva podstatne rýchlejšie ako diesel. Spotreba by však mohla byť nižšia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot 308 SW 1,6 VTi Executive

Cena modelu od 16 290 eur

Cene testovanej verzie od 19 760 eur

Cena testovaného auta 21 120 eur

Orientačná cena auta dnes 13 800 eur

Servis po 30 000 km 230 eur

Stav tachometra 30 512 km

Množstvo spotr. paliva 2275 litrov

Priemerná spotreba 7,45 l/100 km

Cena vybraných náhradných dielcov čelné sklo a dažďový senzor 372 eur

predné svetlo 270 eur

zadné svetlo 131 eur

predná hmlovka 86 eur

spätné zrkadlo 225 eur

predný nárazník 435 eur

zadný nárazník 360 eur

predný blatník 194 eur

zadný blatník 412 eur

servisná hodina 27,10 eur

Klady Zápory

tvar a pohodlie predných sedadiel ESP za príplatok

SkryťVypnúť reklamu
reklama

zadné vyberateľné sedadlá dizajn

veľký kufor iba päťstupňová prevodovka

nízka nakladacia hrana -

brzdy -

tlmiče -

motor -

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Finančná gramotnosť? Väčšina netuší, čo by sa stalo, keby zomrel ich partner
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  3. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  2. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  3. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  8. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 19 545
  2. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 10 472
  3. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 829
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 8 566
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 630
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 379
  7. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 335
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 5 098
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Maďarsko.
  2. Dalibor Eštočák: Ako ma Putin chce zabiť II.
  3. David Talian: Ako má učiť ten, kto sa sám bojí známky?
  4. Vladimír Krátky: V zime pomrzneme !
  5. Ján Valchár: O zemiakoch, Šáhidoch a pasákoch
  6. Zuzana Berger: Budú v Keni nové záchody?
  7. Vladimír Bojničan: Biblia ako sexuálne deviantný horor – alebo: Odkiaľ berú klerikáli tú drzosť ešte tu moralizovať?
  8. Dávid Polák: Prečo potrebuje Izrael pomoc USA?
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 386
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 11 257
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 9 960
  4. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 8 078
  5. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 7 363
  6. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 170
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 5 405
  8. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 4 237
  1. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  2. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
  3. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  4. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  5. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  6. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  7. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  8. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
SkryťZatvoriť reklamu