SME
Štvrtok, 25. február, 2021 | Meniny má Frederik(a)KrížovkyKrížovky
SERVISNÚ PREHLIADKU NA KONCI TESTU SME ABSOLVOVALI SPOLU S MECHANIKOM

Dlhodobý test: Peugeot 308 SW po roku

Peugeot ukončil ročný test iba s drobnými výhradami. Ak budete kupovať Peugeot 308 SW nechajte sa poučiť, ako vyberať rezervné koleso.

Peugeot 308 SW patrí medzi kompaktné kombi, ktoré by sme na základe ročných skúseností odporučili. Vďaka praktickému riešeniu s tromi zadnými sedadlami je to najlepšia voľba pre rodiny s dvomi alebo tromi deťmi.Peugeot 308 SW patrí medzi kompaktné kombi, ktoré by sme na základe ročných skúseností odporučili. Vďaka praktickému riešeniu s tromi zadnými sedadlami je to najlepšia voľba pre rodiny s dvomi alebo tromi deťmi. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA. Na rozdiel od väčšiny zákazníkov sme mohli osobne dozerať na priebeh servisných prác a kontrolu stavu auta po najazdení tridsaťtisíc kilometrov. Mechanik vymenil olej, olejový filter, kontroloval stav náplní, nastavenie svetlometov a tiež riadiace jednotky auta. S úrovňou servisu pred našimi očami ale tiež stavom auta by bol spokojný asi každý zákazník.

Záverečná prehliadka všetkých riadiacich jednotiek rodinného kombi neukázala ani jediné chybové hlásenie. Vzhľadom na časté poruchy elektroniky predchádzajúceho modelu Peugeot 307 to bolo príjemné prekvapenie ročného testu. Stav elektroniky totiž nezávisí vždy len od počtu najazdených kilometrov.

Elektronika nezmätkovala

Riadiace jednotky mali čistú pamäť bez kritických hodnôt alebo chybového hlásenia. Tridsať tisíc kilometrov nebolo takmer vidieť na účinnosti tlmičov a bŕzd. Podvozok s tuhou zadnou nápravou vychádza ako jedna z najsilnejších stránok kombi. Ročným používaním klesla hladina chladiacej zmesi v motore tesne pod minimum.

Ani nastavenie svetiel nebolo treba opraviť. Akurát výmena hlavnej žiarovky v predných svetlometoch nepatrí medzi najľahšie úkony, najmä na ľavom prednom svetle.

Drobné chyby

Okrem výmeny vypálenej halogénovej žiarovky autu chýbala odtrhnutá lišta pod predným nárazníkom. Od prvej tretiny testu chýbala na zámku zadných pravých dverí skrutka, ktorú nemajú v servise na sklade a musí sa objednať. Tiež sme mali problém so zdvíhaním lakťovej opierky medzi sedadlami. Na rozdiel od konkurenčného Renaultu roletky na oknách zadných dverí majú dva úchyty a manipuláciu deťmi vydržali bez poškodenia. V Renaulte sa nám háčik zlomil už po mesiaci.

PEUGEOT_INTERIER.JPG

Materiály a čalúnenie v tejto triede nadpriemerne
priestranného interiéru sú odolné voči opotrebovaniu.
Zlostil iba mechanizmus zdvíhania lakťovej opierky.

Rezervu navíjajte pomaly

Podľa našich zistení, majitelia kompaktného kombi často prichádzajú do servisu s pokazeným systémom zdvíhania rezervného kolesa. Peugeot 308 SW má kvôli lepšiemu využitiu batožinového priestoru a nízkej podlahe rezervné koleso pod autom. Rezerva zavesená na lankovom mechanizme sa spúšťa otáčaním skrutky v batožinovom priestore.

PEUGEOT_REZERVA.JPG

Počas zdvíhania rezervy musí byť lanko napnuté. Keď koleso vyjde hore, nedoťahujte ho veľkou silou. Tento systém uloženia rezervy sa motoristovi vráti v podobe veľkého kufra a nízkej nakladacej hrany.



Pri vyberaní rezervy ju stačí spustiť na zem tak, aby ostalo lanko napnuté, pretože väčšina šoférov pokazí mechanizmus navíjaním uvoľneného lanka. To sa v mechanizme zamotá a zasekne. Tiež netreba zdvihnutú rezervu doťahovať nasilu, pretože kľúč od kolesa, ktorým sa skrutkou točí, tvorí veľkú páku a tým aj uťahovaciu silu. Výhodou komplikovanejšieho vyberania rezervného kolesa je, že pri defekte netreba vyložiť celý obsah kufra von.

Nesklamal

Peugeot 308 SW je po stránke priestoru a jazdných vlastností najlepšie kompaktné kombi. Jeho vyššia cena v porovnaní s konkurenciou tkvie v premyslenom systéme zadných sedadiel. Z praktického hľadiska zaujme hlboký a dobre prístupný kufor. Za otvárateľné okno piatych dverí sa oplatí doplatiť iba s prídavnými dvomi sedadlami v kufri. Motor vyrábaný v spolupráci s BMW bol s pribúdajúcimi kilometrami pružnejší a úspornejší.

PEUGEOT_SERVIS_1.JPG

Servisná prehliadka po 30 000 kilometroch potvrdila dobrý stav auta. Mechanik vymanil zničenú lištu na prednom spojleri
a doplnil skrutku vo dverách.

PEUGEOT_SERVIS_2.JPG

Ročnú priemernú spotrebu 7,4 litra na sto kilometrov negatívne ovplyvnil najmä úvod testu a iba päťstupňová prevodovka. Motor je dobrý do mesta a na krátke trasy, kde sa zohrieva podstatne rýchlejšie ako diesel. Spotreba by však mohla byť nižšia.

Peugeot 308 SW 1,6 VTi Executive
Cena modelu od 16 290 eur
Cene testovanej verzie od 19 760 eur
Cena testovaného auta 21 120 eur
Orientačná cena auta dnes 13 800 eur
Servis po 30 000 km 230 eur
Stav tachometra 30 512 km
Množstvo spotr. paliva 2275 litrov
Priemerná spotreba 7,45 l/100 km
Cena vybraných náhradných dielcov
čelné sklo a dažďový senzor 372 eur
predné svetlo 270 eur
zadné svetlo 131 eur
predná hmlovka 86 eur
spätné zrkadlo 225 eur
predný nárazník 435 eur
zadný nárazník 360 eur
predný blatník 194 eur
zadný blatník 412 eur
servisná hodina 27,10 eur
Klady Zápory
tvar a pohodlie predných sedadiel ESP za príplatok
zadné vyberateľné sedadlá dizajn
veľký kufor iba päťstupňová prevodovka
nízka nakladacia hrana -
brzdy -
tlmiče -
motor -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Získaj náskok pred štartom
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  4. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  5. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte
  6. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  7. Rodinná atmosféra na Trnavskej univerzite: Milí sú aj vrátnici
  8. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  9. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  4. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  5. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  6. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  7. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  8. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  9. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  10. Moruša – Málo známa a predsa účinná
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 18 738
  2. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 10 411
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 9 176
  4. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 740
  5. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 437
  6. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 225
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 120
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 686
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 062
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 4 575
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Podpredseda strany Smer Robert Kaliňák

Bývalý policajný prezident je obvinený zo založenia zločineckej skupiny.

9 h

Slovensko môže poslúžiť Sputniku ako experiment.

8 h
Peter Schutz

Odsunutie ľudí nad 65 rokov ku koncu hovorí, že očkovanie úmrtia nezníži.

13 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz triedy C

Pod kapotou budú už len štvorvalce.

20 h
Autá uviaznuté v zaplavenom podjazde.

Situáciu desaťročia nikto nerieši.

23 h
Hyundai Ioniq 5

Na stovku nový elektromobil zrýchli za 5,2 sekundy.

23. feb
Cupra Formentor VZ5

Auto vznikne v limitovanej sérii 7000 kusov.

22. feb