SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

TEST: Peugeot 5008 dobehol stratený čas

Horúca novinka v triede rodinných áut spája prijateľné vonkajšie rozmery s nadštandardným priestorom na zadných sedadlách. Za dobre vyriešený interiér a zmysel pre detail si Peugeot nechá zaplatiť.

Peugeot 5008 má veľmi triezvy dizajn s dobre navrhnutým predným stĺpikom medzi čelným oknom a dverami.Peugeot 5008 má veľmi triezvy dizajn s dobre navrhnutým predným stĺpikom medzi čelným oknom a dverami. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Peugeot vstúpil do triedy kompaktných vanov medzi poslednými, ale o to väčšiu pozornosť venoval svojmu autu. Dizajn je prekvapujúco skôr konzervatívny a predná maska bez veľkej diery v nárazníku. Tvary karosérie prispôsobili viac potrebám užívateľa ako móde.

Napríklad výhľad z miesta vodiča je vďaka dobre navrhnutému prednému stĺpiku lepší ako z kombi 308 SW. Prístrojová doska nie je pod čelným sklom zbytočne dlhá a návrhári sa radšej venovali stredovému tunelu v štýle crossoveru 3008. Koncepcia je to zaujímavá, ale páčili by sa nám prehľadnejšie prístroje a lepší posed vodiča. Stredová konzola je však veľmi prehľadná a veľmi blízko vodiča.

Kokpit má zvláštne rysy

Vďaka vysokému stredovému tunelu je radiaca páka vyššie a vo veľmi dobrej pozícii. Podobne pohodlné radenie má väčšina konkurentov. Poloha pedálov bude vyhovovať skôr šoférom s dlhšími nohami. Celkovo Peugeot navrhol interiér pre vysokých, pretože vpredu aj vzadu je na pomery tejto triedy vskutku veľa miesta.

54_MALE_KONZ.JPG
Stredová konzola pripomína Audi A6. Do malého odkladacieho priestoru sa vmestí mobilný telefón, avšak zle sa vyberá, pretože tam neostáva miesto na prsty.

Stredová konzola akoby inšpirovaná modelmi Audi končí za radiacou pákou veľkým odkladacím boxom a vstupom na USB zariadenia. Boxu by pristalo vnútorné rozdelenie, práve preto, že je extrémne hlboký a veľký. Box vznikol použitím elektronickej ručnej brzdy. Jej ovládač je na veľmi vhodnom mieste tesne za radiacou pákou.

Odkladacie priestory nechýbajú

Malý odkladací priestor nad autorádiom je síce na dobrom mieste, avšak veľmi úzky a nízky, pretože telefón sa doň vmestí, ale prsty na jeho vybratie už nie. Po vzore konkurenčného modelu Scenic má model 5008 odkladacie boxy v podlahe pred zadnými sedadlami.

53_MALE_SED.JPG
V odsúvaní sedadla Peugeot prekonáva všetky kompaktné vany. Do sedemmiestnej verzie sa musí veľmi ľahko nastupovať. Podobné riešenie poznáme iba z väčších vanov.

Ako je u rodinných modelov Peugeot zvykom, zadné boxy vo dverách nie sú iba symbolické, ale reálne využiteľné. Na celom aute je v porovnaní s konkurentmi najvzácnejšie miesto vzadu, v druhom rade troch samostatne vyklápateľných sedadiel.

Najviac miesta vzadu

Slnečné clony na zadných oknách sú síce vyhradené iba najdrahšej verzii, ale sedadlá sú aj v základnej ľahko posuvné a rovnako široké. V reálnom živote to znamená pohodlné miesto pre troch cestujúcich a veľmi pohodlné zapnutie troch detských sedačiek. Všetky tri sedadlá sú vybavené systémom Isofix a kotvy bezpečnostných pásov sa dajú schovať do sedadla, aby netlačili alebo neprekážali detskej sedačke. S veľkým kufrom v tejto triede počíta asi každý.

52_MALE_DVD.JPG
Peugeot predviedol možnosti príplatkového vybavenia pre cestujúcich na zadných sedadlách. Displeje v hlavových opierkach môžu nezávisle prehrávať iné dáta.

Kto však chce sedemmiestnu verziu musí si priplatiť 600 eur za dve vyklápateľné sedadlá. Ak chcete sedem miest a slnečné clony aj v treťom rade zainvestujete ďalších 200 eur. Peugeot ponúka na danú triedu najľahšie nastupovanie do tretieho radu, pretože sedadlo sa nepreklápa, ale zdvihne sedák a posunie sa v koľajničkách dopredu.

Malý diesel radšej do mesta

Z ponuky motorov sme vyskúšali malý diesel 1,6 HDi, ktorý netrhá rýchlostné rekordy a pomerne rýchlo sa zohreje. Preto bude vyhovovať aj každodenným kratším trasám. So zaťaženým autom a pri predbiehaní mu už nepomáhajú ani otáčky a preto si treba nechať väčšiu rezervu. Kto chce využiť možnosť ťahať nebrzdený príves s celkovou hmotnosťou 750 kilogramov mal by siahnuť po silnejšom motore.

51_MALE_STIRACE.JPG
Stierače "parkujú" dole a nie pri stĺpikoch, hoci stierajú protismerne.

Spotreba počas testu o liter prekročila výrobcom udávanú hodnotu. Na slovenských cestách celkom poteší dobré odhlučnenie a komfort, hoci prejazd nerovností vo volante cítiť viac ako v modeloch 308 SW.

Venovali pozornosť detailom

Peugeot zvládol vstup medzi kompaktné vany aj napriek neskorému príchodu do triedy. Hoci Opel, Toyota, Mazda, Renault, Citroen alebo Volkswagen majú už niekoľko generácií kompaktných vanov na svete, model 5008 je vyvážené a praktické auto po všetkých stránkach.

Navyše je to auto, na ktorom cítiť zmysel konštruktérov pre detail a rodinné využitie. Na rozdiel od väčšieho vanu 807, tu vám nezamrzne otvárač kapoty. Veľmi dôsledne sú urobené plasty pod vysokým predným spojlerom.

SME spokojní

SME nespokojní

odklápanie zadných sedadiel pozícia za volantom
priestor vzadu -
šírka sedadiel vzadu -
radiaca páka -
výhľad z auta -

Kupujem - nekupujem

Peugeot 5008 nie je iba ďalším modelom do počtu a automobilke sa podaril. Určite patrí do kategórie kupujem, hoci nevychádza ako cenovo najvýhodnejšia kúpa v triede. Za niektoré detaily ako sklápanie zadných sedadiel a ich rovnakú šírku sa platí viac. (Rastislav Chvála)

Peugeot 5008 1,6 HDi Executive

Cena modelu od (eur) 18 900
Cena verzie od (eur) 22 500
Motor 1,6 HDi FAP
Výkon (kW/k) 80 /110
Pri otáčkach (1000/min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (1000/min.) 1750
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 12,3
Spotreba v meste (l/100 km) 6,9
Spotr. mimo mesta (l/100 km) 4,7
Spotreba priemer (l/100 km) 5,5
Spotreba v teste (l/100 km) 6,2
Základný objem kufra (l) 679
Sklopené zadné sedadlá (l) 1247
Bez zadných sedadiel (l) 2506
Pohotovostná homtnosť (kg) 1472
Celková hmotnosť (kg) 2070
Celková dĺžka (mm) 4529
Šírka (mm) 1837
Výška (mm) 1622
Rázvor náprav (mm) 2727
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  2. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  3. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  4. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  5. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Aj matematika sa dá skrotiť
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 708
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 580
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 620
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 266
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 313
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 136
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 078
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 911
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 633
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 525
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Peugeot

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová po triumfe v Lechu.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG