SME

TEST: Peugeot 5008 dobehol stratený čas

Horúca novinka v triede rodinných áut spája prijateľné vonkajšie rozmery s nadštandardným priestorom na zadných sedadlách. Za dobre vyriešený interiér a zmysel pre detail si Peugeot nechá zaplatiť.

Peugeot 5008 má veľmi triezvy dizajn s dobre navrhnutým predným stĺpikom medzi čelným oknom a dverami.Peugeot 5008 má veľmi triezvy dizajn s dobre navrhnutým predným stĺpikom medzi čelným oknom a dverami. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Peugeot vstúpil do triedy kompaktných vanov medzi poslednými, ale o to väčšiu pozornosť venoval svojmu autu. Dizajn je prekvapujúco skôr konzervatívny a predná maska bez veľkej diery v nárazníku. Tvary karosérie prispôsobili viac potrebám užívateľa ako móde.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napríklad výhľad z miesta vodiča je vďaka dobre navrhnutému prednému stĺpiku lepší ako z kombi 308 SW. Prístrojová doska nie je pod čelným sklom zbytočne dlhá a návrhári sa radšej venovali stredovému tunelu v štýle crossoveru 3008. Koncepcia je to zaujímavá, ale páčili by sa nám prehľadnejšie prístroje a lepší posed vodiča. Stredová konzola je však veľmi prehľadná a veľmi blízko vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Kokpit má zvláštne rysy

Vďaka vysokému stredovému tunelu je radiaca páka vyššie a vo veľmi dobrej pozícii. Podobne pohodlné radenie má väčšina konkurentov. Poloha pedálov bude vyhovovať skôr šoférom s dlhšími nohami. Celkovo Peugeot navrhol interiér pre vysokých, pretože vpredu aj vzadu je na pomery tejto triedy vskutku veľa miesta.

54_male_konz.jpg
Stredová konzola pripomína Audi A6. Do malého odkladacieho priestoru sa vmestí mobilný telefón, avšak zle sa vyberá, pretože tam neostáva miesto na prsty.

Stredová konzola akoby inšpirovaná modelmi Audi končí za radiacou pákou veľkým odkladacím boxom a vstupom na USB zariadenia. Boxu by pristalo vnútorné rozdelenie, práve preto, že je extrémne hlboký a veľký. Box vznikol použitím elektronickej ručnej brzdy. Jej ovládač je na veľmi vhodnom mieste tesne za radiacou pákou.

Odkladacie priestory nechýbajú

Malý odkladací priestor nad autorádiom je síce na dobrom mieste, avšak veľmi úzky a nízky, pretože telefón sa doň vmestí, ale prsty na jeho vybratie už nie. Po vzore konkurenčného modelu Scenic má model 5008 odkladacie boxy v podlahe pred zadnými sedadlami.

SkryťVypnúť reklamu
53_male_sed.jpg
V odsúvaní sedadla Peugeot prekonáva všetky kompaktné vany. Do sedemmiestnej verzie sa musí veľmi ľahko nastupovať. Podobné riešenie poznáme iba z väčších vanov.

Ako je u rodinných modelov Peugeot zvykom, zadné boxy vo dverách nie sú iba symbolické, ale reálne využiteľné. Na celom aute je v porovnaní s konkurentmi najvzácnejšie miesto vzadu, v druhom rade troch samostatne vyklápateľných sedadiel.

Najviac miesta vzadu

Slnečné clony na zadných oknách sú síce vyhradené iba najdrahšej verzii, ale sedadlá sú aj v základnej ľahko posuvné a rovnako široké. V reálnom živote to znamená pohodlné miesto pre troch cestujúcich a veľmi pohodlné zapnutie troch detských sedačiek. Všetky tri sedadlá sú vybavené systémom Isofix a kotvy bezpečnostných pásov sa dajú schovať do sedadla, aby netlačili alebo neprekážali detskej sedačke. S veľkým kufrom v tejto triede počíta asi každý.

52_male_dvd.jpg
Peugeot predviedol možnosti príplatkového vybavenia pre cestujúcich na zadných sedadlách. Displeje v hlavových opierkach môžu nezávisle prehrávať iné dáta.

Kto však chce sedemmiestnu verziu musí si priplatiť 600 eur za dve vyklápateľné sedadlá. Ak chcete sedem miest a slnečné clony aj v treťom rade zainvestujete ďalších 200 eur. Peugeot ponúka na danú triedu najľahšie nastupovanie do tretieho radu, pretože sedadlo sa nepreklápa, ale zdvihne sedák a posunie sa v koľajničkách dopredu.

SkryťVypnúť reklamu

Malý diesel radšej do mesta

Z ponuky motorov sme vyskúšali malý diesel 1,6 HDi, ktorý netrhá rýchlostné rekordy a pomerne rýchlo sa zohreje. Preto bude vyhovovať aj každodenným kratším trasám. So zaťaženým autom a pri predbiehaní mu už nepomáhajú ani otáčky a preto si treba nechať väčšiu rezervu. Kto chce využiť možnosť ťahať nebrzdený príves s celkovou hmotnosťou 750 kilogramov mal by siahnuť po silnejšom motore.

51_male_stirace.jpg
Stierače "parkujú" dole a nie pri stĺpikoch, hoci stierajú protismerne.

Spotreba počas testu o liter prekročila výrobcom udávanú hodnotu. Na slovenských cestách celkom poteší dobré odhlučnenie a komfort, hoci prejazd nerovností vo volante cítiť viac ako v modeloch 308 SW.

Venovali pozornosť detailom

Peugeot zvládol vstup medzi kompaktné vany aj napriek neskorému príchodu do triedy. Hoci Opel, Toyota, Mazda, Renault, Citroen alebo Volkswagen majú už niekoľko generácií kompaktných vanov na svete, model 5008 je vyvážené a praktické auto po všetkých stránkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Navyše je to auto, na ktorom cítiť zmysel konštruktérov pre detail a rodinné využitie. Na rozdiel od väčšieho vanu 807, tu vám nezamrzne otvárač kapoty. Veľmi dôsledne sú urobené plasty pod vysokým predným spojlerom.

SME spokojní

SME nespokojní

odklápanie zadných sedadiel pozícia za volantom
priestor vzadu -
šírka sedadiel vzadu -
radiaca páka -
výhľad z auta -

Kupujem - nekupujem

Peugeot 5008 nie je iba ďalším modelom do počtu a automobilke sa podaril. Určite patrí do kategórie kupujem, hoci nevychádza ako cenovo najvýhodnejšia kúpa v triede. Za niektoré detaily ako sklápanie zadných sedadiel a ich rovnakú šírku sa platí viac. (Rastislav Chvála)

Peugeot 5008 1,6 HDi Executive

Cena modelu od (eur) 18 900
Cena verzie od (eur) 22 500
Motor 1,6 HDi FAP
Výkon (kW/k) 80 /110
Pri otáčkach (1000/min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (1000/min.) 1750
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 12,3
Spotreba v meste (l/100 km) 6,9
Spotr. mimo mesta (l/100 km) 4,7
Spotreba priemer (l/100 km) 5,5
Spotreba v teste (l/100 km) 6,2
Základný objem kufra (l) 679
Sklopené zadné sedadlá (l) 1247
Bez zadných sedadiel (l) 2506
Pohotovostná homtnosť (kg) 1472
Celková hmotnosť (kg) 2070
Celková dĺžka (mm) 4529
Šírka (mm) 1837
Výška (mm) 1622
Rázvor náprav (mm) 2727

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 582
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 303
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 114
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 336
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 397
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 865
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 786
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 169
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 978
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 897
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 023
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu