SME
Štvrtok, 20. január, 2022 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

TEST: Peugeot 5008 dobehol stratený čas

Horúca novinka v triede rodinných áut spája prijateľné vonkajšie rozmery s nadštandardným priestorom na zadných sedadlách. Za dobre vyriešený interiér a zmysel pre detail si Peugeot nechá zaplatiť.

Peugeot 5008 má veľmi triezvy dizajn s dobre navrhnutým predným stĺpikom medzi čelným oknom a dverami.Peugeot 5008 má veľmi triezvy dizajn s dobre navrhnutým predným stĺpikom medzi čelným oknom a dverami. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Peugeot vstúpil do triedy kompaktných vanov medzi poslednými, ale o to väčšiu pozornosť venoval svojmu autu. Dizajn je prekvapujúco skôr konzervatívny a predná maska bez veľkej diery v nárazníku. Tvary karosérie prispôsobili viac potrebám užívateľa ako móde.

Napríklad výhľad z miesta vodiča je vďaka dobre navrhnutému prednému stĺpiku lepší ako z kombi 308 SW. Prístrojová doska nie je pod čelným sklom zbytočne dlhá a návrhári sa radšej venovali stredovému tunelu v štýle crossoveru 3008. Koncepcia je to zaujímavá, ale páčili by sa nám prehľadnejšie prístroje a lepší posed vodiča. Stredová konzola je však veľmi prehľadná a veľmi blízko vodiča.

Kokpit má zvláštne rysy

Vďaka vysokému stredovému tunelu je radiaca páka vyššie a vo veľmi dobrej pozícii. Podobne pohodlné radenie má väčšina konkurentov. Poloha pedálov bude vyhovovať skôr šoférom s dlhšími nohami. Celkovo Peugeot navrhol interiér pre vysokých, pretože vpredu aj vzadu je na pomery tejto triedy vskutku veľa miesta.

54_MALE_KONZ.JPG
Stredová konzola pripomína Audi A6. Do malého odkladacieho priestoru sa vmestí mobilný telefón, avšak zle sa vyberá, pretože tam neostáva miesto na prsty.

Stredová konzola akoby inšpirovaná modelmi Audi končí za radiacou pákou veľkým odkladacím boxom a vstupom na USB zariadenia. Boxu by pristalo vnútorné rozdelenie, práve preto, že je extrémne hlboký a veľký. Box vznikol použitím elektronickej ručnej brzdy. Jej ovládač je na veľmi vhodnom mieste tesne za radiacou pákou.

Odkladacie priestory nechýbajú

Malý odkladací priestor nad autorádiom je síce na dobrom mieste, avšak veľmi úzky a nízky, pretože telefón sa doň vmestí, ale prsty na jeho vybratie už nie. Po vzore konkurenčného modelu Scenic má model 5008 odkladacie boxy v podlahe pred zadnými sedadlami.

53_MALE_SED.JPG
V odsúvaní sedadla Peugeot prekonáva všetky kompaktné vany. Do sedemmiestnej verzie sa musí veľmi ľahko nastupovať. Podobné riešenie poznáme iba z väčších vanov.

Ako je u rodinných modelov Peugeot zvykom, zadné boxy vo dverách nie sú iba symbolické, ale reálne využiteľné. Na celom aute je v porovnaní s konkurentmi najvzácnejšie miesto vzadu, v druhom rade troch samostatne vyklápateľných sedadiel.

Najviac miesta vzadu

Slnečné clony na zadných oknách sú síce vyhradené iba najdrahšej verzii, ale sedadlá sú aj v základnej ľahko posuvné a rovnako široké. V reálnom živote to znamená pohodlné miesto pre troch cestujúcich a veľmi pohodlné zapnutie troch detských sedačiek. Všetky tri sedadlá sú vybavené systémom Isofix a kotvy bezpečnostných pásov sa dajú schovať do sedadla, aby netlačili alebo neprekážali detskej sedačke. S veľkým kufrom v tejto triede počíta asi každý.

52_MALE_DVD.JPG
Peugeot predviedol možnosti príplatkového vybavenia pre cestujúcich na zadných sedadlách. Displeje v hlavových opierkach môžu nezávisle prehrávať iné dáta.

Kto však chce sedemmiestnu verziu musí si priplatiť 600 eur za dve vyklápateľné sedadlá. Ak chcete sedem miest a slnečné clony aj v treťom rade zainvestujete ďalších 200 eur. Peugeot ponúka na danú triedu najľahšie nastupovanie do tretieho radu, pretože sedadlo sa nepreklápa, ale zdvihne sedák a posunie sa v koľajničkách dopredu.

Malý diesel radšej do mesta

Z ponuky motorov sme vyskúšali malý diesel 1,6 HDi, ktorý netrhá rýchlostné rekordy a pomerne rýchlo sa zohreje. Preto bude vyhovovať aj každodenným kratším trasám. So zaťaženým autom a pri predbiehaní mu už nepomáhajú ani otáčky a preto si treba nechať väčšiu rezervu. Kto chce využiť možnosť ťahať nebrzdený príves s celkovou hmotnosťou 750 kilogramov mal by siahnuť po silnejšom motore.

51_MALE_STIRACE.JPG
Stierače "parkujú" dole a nie pri stĺpikoch, hoci stierajú protismerne.

Spotreba počas testu o liter prekročila výrobcom udávanú hodnotu. Na slovenských cestách celkom poteší dobré odhlučnenie a komfort, hoci prejazd nerovností vo volante cítiť viac ako v modeloch 308 SW.

Venovali pozornosť detailom

Peugeot zvládol vstup medzi kompaktné vany aj napriek neskorému príchodu do triedy. Hoci Opel, Toyota, Mazda, Renault, Citroen alebo Volkswagen majú už niekoľko generácií kompaktných vanov na svete, model 5008 je vyvážené a praktické auto po všetkých stránkach.

Navyše je to auto, na ktorom cítiť zmysel konštruktérov pre detail a rodinné využitie. Na rozdiel od väčšieho vanu 807, tu vám nezamrzne otvárač kapoty. Veľmi dôsledne sú urobené plasty pod vysokým predným spojlerom.

SME spokojní

SME nespokojní

odklápanie zadných sedadiel pozícia za volantom
priestor vzadu -
šírka sedadiel vzadu -
radiaca páka -
výhľad z auta -

Kupujem - nekupujem

Peugeot 5008 nie je iba ďalším modelom do počtu a automobilke sa podaril. Určite patrí do kategórie kupujem, hoci nevychádza ako cenovo najvýhodnejšia kúpa v triede. Za niektoré detaily ako sklápanie zadných sedadiel a ich rovnakú šírku sa platí viac. (Rastislav Chvála)

Peugeot 5008 1,6 HDi Executive

Cena modelu od (eur) 18 900
Cena verzie od (eur) 22 500
Motor 1,6 HDi FAP
Výkon (kW/k) 80 /110
Pri otáčkach (1000/min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (1000/min.) 1750
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 12,3
Spotreba v meste (l/100 km) 6,9
Spotr. mimo mesta (l/100 km) 4,7
Spotreba priemer (l/100 km) 5,5
Spotreba v teste (l/100 km) 6,2
Základný objem kufra (l) 679
Sklopené zadné sedadlá (l) 1247
Bez zadných sedadiel (l) 2506
Pohotovostná homtnosť (kg) 1472
Celková hmotnosť (kg) 2070
Celková dĺžka (mm) 4529
Šírka (mm) 1837
Výška (mm) 1622
Rázvor náprav (mm) 2727
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  2. Mecom ide na zelenú
  3. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  4. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  7. Marrákeš je červená perla Maroka
  8. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  9. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  10. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  1. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Medzi kritické ochorenia pribudli autizmus, celiakia či malária
  4. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  7. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  8. Mecom ide na zelenú
  9. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  10. Marrákeš je červená perla Maroka
  1. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 671
  2. Marrákeš je červená perla Maroka 5 065
  3. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 4 440
  4. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 309
  5. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 513
  6. Cukrovkári a covid-19 2 619
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 527
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 363
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 167
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

ilustračná fotka

Prípad vyšetrovateľky sa naťahuje od leta minulého roku.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám hovorí nová vysvietená atrakcia v lese o nás?


a 1 ďalší 9 h
Peter Schutz.

Niet dôležitého bodu s jednomyseľnou podporou.


15 h

Neprehliadnite tiež

Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19 h
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


18. jan
Renault Austral s maskovaním počas záverečných testov.

Výrobca sa nebude spoliehať len na elektromobily.


14. jan

Blogy SME

  1. Ivan Mlynár: MAROŠ ŽILINKA NIE JE CHYBOU MATRIXU, NAOPAK, JE JEHO SÚČASŤOU
  2. Jan Pražák: Výchova ke genderové nekorektnosti
  3. Martin Sústrik: Tajná história mráčikárstva
  4. Vladimír Bohm: Don't Look Up! K zemi hľaď, čo máme spoločné s filmom?
  5. Věra Tepličková: Ľudia sú leniví poctivo sa zoznamovať s opatreniami
  6. Anna Milanová: Identita... 2020
  7. Robert Štepaník: diel 59 - moje TOP10 za rok 2021, časť 1 (miesto 10 až 6)
  8. Štefan Vidlár: Mantra referendum
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 796
  2. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 795
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 5 289
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 4 333
  5. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 4 223
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 3 993
  7. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 645
  8. Inštitút strategických politík: Rokovania s Ruskom môžu rozhodnúť nielen o osude Ukrajiny ale aj celej východnej Európy 2 406
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer
Skryť Zatvoriť reklamu