SME

TEST: Peugeot 5008 dobehol stratený čas

Horúca novinka v triede rodinných áut spája prijateľné vonkajšie rozmery s nadštandardným priestorom na zadných sedadlách. Za dobre vyriešený interiér a zmysel pre detail si Peugeot nechá zaplatiť.

Peugeot 5008 má veľmi triezvy dizajn s dobre navrhnutým predným stĺpikom medzi čelným oknom a dverami.Peugeot 5008 má veľmi triezvy dizajn s dobre navrhnutým predným stĺpikom medzi čelným oknom a dverami. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Peugeot vstúpil do triedy kompaktných vanov medzi poslednými, ale o to väčšiu pozornosť venoval svojmu autu. Dizajn je prekvapujúco skôr konzervatívny a predná maska bez veľkej diery v nárazníku. Tvary karosérie prispôsobili viac potrebám užívateľa ako móde.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napríklad výhľad z miesta vodiča je vďaka dobre navrhnutému prednému stĺpiku lepší ako z kombi 308 SW. Prístrojová doska nie je pod čelným sklom zbytočne dlhá a návrhári sa radšej venovali stredovému tunelu v štýle crossoveru 3008. Koncepcia je to zaujímavá, ale páčili by sa nám prehľadnejšie prístroje a lepší posed vodiča. Stredová konzola je však veľmi prehľadná a veľmi blízko vodiča.

SkryťVypnúť reklamu

Kokpit má zvláštne rysy

Vďaka vysokému stredovému tunelu je radiaca páka vyššie a vo veľmi dobrej pozícii. Podobne pohodlné radenie má väčšina konkurentov. Poloha pedálov bude vyhovovať skôr šoférom s dlhšími nohami. Celkovo Peugeot navrhol interiér pre vysokých, pretože vpredu aj vzadu je na pomery tejto triedy vskutku veľa miesta.

54_male_konz.jpg
Stredová konzola pripomína Audi A6. Do malého odkladacieho priestoru sa vmestí mobilný telefón, avšak zle sa vyberá, pretože tam neostáva miesto na prsty.

Stredová konzola akoby inšpirovaná modelmi Audi končí za radiacou pákou veľkým odkladacím boxom a vstupom na USB zariadenia. Boxu by pristalo vnútorné rozdelenie, práve preto, že je extrémne hlboký a veľký. Box vznikol použitím elektronickej ručnej brzdy. Jej ovládač je na veľmi vhodnom mieste tesne za radiacou pákou.

Odkladacie priestory nechýbajú

Malý odkladací priestor nad autorádiom je síce na dobrom mieste, avšak veľmi úzky a nízky, pretože telefón sa doň vmestí, ale prsty na jeho vybratie už nie. Po vzore konkurenčného modelu Scenic má model 5008 odkladacie boxy v podlahe pred zadnými sedadlami.

SkryťVypnúť reklamu
53_male_sed.jpg
V odsúvaní sedadla Peugeot prekonáva všetky kompaktné vany. Do sedemmiestnej verzie sa musí veľmi ľahko nastupovať. Podobné riešenie poznáme iba z väčších vanov.

Ako je u rodinných modelov Peugeot zvykom, zadné boxy vo dverách nie sú iba symbolické, ale reálne využiteľné. Na celom aute je v porovnaní s konkurentmi najvzácnejšie miesto vzadu, v druhom rade troch samostatne vyklápateľných sedadiel.

Najviac miesta vzadu

Slnečné clony na zadných oknách sú síce vyhradené iba najdrahšej verzii, ale sedadlá sú aj v základnej ľahko posuvné a rovnako široké. V reálnom živote to znamená pohodlné miesto pre troch cestujúcich a veľmi pohodlné zapnutie troch detských sedačiek. Všetky tri sedadlá sú vybavené systémom Isofix a kotvy bezpečnostných pásov sa dajú schovať do sedadla, aby netlačili alebo neprekážali detskej sedačke. S veľkým kufrom v tejto triede počíta asi každý.

52_male_dvd.jpg
Peugeot predviedol možnosti príplatkového vybavenia pre cestujúcich na zadných sedadlách. Displeje v hlavových opierkach môžu nezávisle prehrávať iné dáta.

Kto však chce sedemmiestnu verziu musí si priplatiť 600 eur za dve vyklápateľné sedadlá. Ak chcete sedem miest a slnečné clony aj v treťom rade zainvestujete ďalších 200 eur. Peugeot ponúka na danú triedu najľahšie nastupovanie do tretieho radu, pretože sedadlo sa nepreklápa, ale zdvihne sedák a posunie sa v koľajničkách dopredu.

SkryťVypnúť reklamu

Malý diesel radšej do mesta

Z ponuky motorov sme vyskúšali malý diesel 1,6 HDi, ktorý netrhá rýchlostné rekordy a pomerne rýchlo sa zohreje. Preto bude vyhovovať aj každodenným kratším trasám. So zaťaženým autom a pri predbiehaní mu už nepomáhajú ani otáčky a preto si treba nechať väčšiu rezervu. Kto chce využiť možnosť ťahať nebrzdený príves s celkovou hmotnosťou 750 kilogramov mal by siahnuť po silnejšom motore.

51_male_stirace.jpg
Stierače "parkujú" dole a nie pri stĺpikoch, hoci stierajú protismerne.

Spotreba počas testu o liter prekročila výrobcom udávanú hodnotu. Na slovenských cestách celkom poteší dobré odhlučnenie a komfort, hoci prejazd nerovností vo volante cítiť viac ako v modeloch 308 SW.

Venovali pozornosť detailom

Peugeot zvládol vstup medzi kompaktné vany aj napriek neskorému príchodu do triedy. Hoci Opel, Toyota, Mazda, Renault, Citroen alebo Volkswagen majú už niekoľko generácií kompaktných vanov na svete, model 5008 je vyvážené a praktické auto po všetkých stránkach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Navyše je to auto, na ktorom cítiť zmysel konštruktérov pre detail a rodinné využitie. Na rozdiel od väčšieho vanu 807, tu vám nezamrzne otvárač kapoty. Veľmi dôsledne sú urobené plasty pod vysokým predným spojlerom.

SME spokojní

SME nespokojní

odklápanie zadných sedadiel pozícia za volantom
priestor vzadu -
šírka sedadiel vzadu -
radiaca páka -
výhľad z auta -

Kupujem - nekupujem

Peugeot 5008 nie je iba ďalším modelom do počtu a automobilke sa podaril. Určite patrí do kategórie kupujem, hoci nevychádza ako cenovo najvýhodnejšia kúpa v triede. Za niektoré detaily ako sklápanie zadných sedadiel a ich rovnakú šírku sa platí viac. (Rastislav Chvála)

Peugeot 5008 1,6 HDi Executive

Cena modelu od (eur) 18 900
Cena verzie od (eur) 22 500
Motor 1,6 HDi FAP
Výkon (kW/k) 80 /110
Pri otáčkach (1000/min.) 4000
Krútiaci moment (Nm) 240
Pri otáčkach (1000/min.) 1750
Maximálna rýchlosť (km/h) 185
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 12,3
Spotreba v meste (l/100 km) 6,9
Spotr. mimo mesta (l/100 km) 4,7
Spotreba priemer (l/100 km) 5,5
Spotreba v teste (l/100 km) 6,2
Základný objem kufra (l) 679
Sklopené zadné sedadlá (l) 1247
Bez zadných sedadiel (l) 2506
Pohotovostná homtnosť (kg) 1472
Celková hmotnosť (kg) 2070
Celková dĺžka (mm) 4529
Šírka (mm) 1837
Výška (mm) 1622
Rázvor náprav (mm) 2727

Peugeot

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  2. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  4. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  6. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  7. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  8. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  1. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  2. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  6. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  7. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 24 517
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 11 993
  3. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 624
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 7 022
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 6 980
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 5 331
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 5 106
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 886
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Aliancia troch utopistických extrémov – kumulovaný útok na racionalitu, slobodu a sekulárnu demokraciu
  2. Ján Komrska: Baxterov štít, Katahdin, Maine
  3. Viera Gáliková: Rómska osada
  4. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto Najvyšší súd SR vysvetlil, prečo uznal Káľavského za vinného. Predseda senátu po verdikte odišiel do dôchodku (+ audioverzia)
  5. Viera Gáliková: USA ... Irán ...
  6. Andrea Podešvová: Nie som obeťou, som produktom verejnej ľahostajnosti
  7. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  8. Ivan Čáni: „Slovensko potrebuje pokoj, rozvahu a skutočné riešenia.“
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 186 171
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 13 035
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 207
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 771
  5. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 5 313
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 137
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 4 799
  8. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 661
  1. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  2. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  3. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  4. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  5. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  6. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  7. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  8. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
SkryťZatvoriť reklamu