BRATISLAVA. Technici francúzskeho koncernu PSA Peugeot-Citroën prepracovali obľúbený vznetový štvorvalec 1,6 HDi, dodávaný v dvoch výkonových verziách: 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k). V rámci modernizácie údajne upravili, prípadne celkom vymenili viac ako polovicu všetkých súčiastok.
Plní normu Euro 5
Slabší variant teraz dosahuje výkon 68 kW (92 k) pri 4000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 230 Nm, dostupný pri otáčkach 1750/min. K dispozícii je výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, pričom priemerná spotreba nafty by sa mala pohybovať okolo štyroch litrov na sto kilometrov.
Aj silnejšia verzia rovnakého agregátu zaznamenala nárast výkonu o dve konské sily. Namiesto 81 kW (110 k) produkuje 82 kW (112 k) pri 3800 ot./min. Najvyšší krútiaci moment 270 Nm vrcholí pri 1750 ot./min. Motor spolupracuje so šesťstupňovým „manuálom“ a v priemere spotrebuje asi 5,6 litra nafty na sto kilometrov.
Novinka pre Mini
Obe motorizácie sú štandardne vybavené filtrom pevných častíc FAP a plnia emisnú normu Euro 5.
Prepracované agregáty koncern PSA montuje pod kapotu Citroënu C3 a DS3. Aktuálne ich dostal aj model Peugeot 207. Rovnaké motory by onedlho mali pracovať aj pod kapotami vozidiel Mini.
Autor: fg