BRATISLAVA. Autosalón v Lipsku je svedkom svetovej premiéry modernizovaného kupé a roadsteru Audi TT. Druhá generácia kompaktného športiaka sa omladzovacej kúry dočkala po necelých štyroch rokoch od zahájenia výroby.
Úpravy zovňajšku pozostávajú predovšetkým z detailov. Nový predný nárazník má väčšie otvory pre prívod vzduchu do motorového priestoru. Horizontálne lišty v maske chladiča sú lakované čiernym lesklým odtieňom. Tvar svetelnej techniky sa nezmenil. Vo verzii „xenon plus“ každý svetlomet obsahuje 12 LED diód určených na denné svietenie.
Kozmetické zmeny nachádzame aj vzadu. Opäť sa týkajú nárazníka a svetiel s novou grafikou. Výsuvný spoiler sa aktivuje pri rýchlosti 120 km/h a usmerňuje prúdenie vzduchu za autom. Modernizované Audi TT narástlo do dĺžky o symbolických 20 mm. Aktuálne meria 4187 mm, ostatné miery sa nezmenili. Do palety lakov pribudli štyri nové odtiene.
TT naďalej využíva priestorový rám vyrobený z hliníka a ocele. V kabíne pribudlo niekoľko dekorácií zhotovených z kovu. Dopĺňajú ich čierne lesklé ozdoby.
Šesťvalec vypadáva z ponuky
V palete poháňacích jednotiek došlo k zníženiu spotreby paliva v priemere o 14 percent. Novinkou je prepracovaný zážihový turbomotor 2,0 TFSI, ktorý v ponuke nahrádza nielen staršiu verziu rovnakého agregátu, ale aj atmosférický šesťvalec 3,2 FSI. Dosahuje výkon 155 kW (211 k) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm, dostupný medzi 1500 a 4200 ot./min.
Vynovený prepĺňaný dvojliter spolupracuje buď s šesťstupňovou manuálnou, alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou S-Tronic. K dispozícii je aj pohon všetkých kolies quattro s medzinápravovou spojkou Haldex. Kupé TT 2,0 TFSI s „manuálom“ a pohonom predných kolies údajne zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,1 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 245 km/h. Priemerná spotreba benzínu pritom dosahuje 6,6 l/100 km.
Modifikovaná prevodovka pre TT-RS
Ostatné poháňacie jednotky sa nezmenili. Základ predstavuje zážihový turbomotor 1,8 TFSI (118 kW/160 k), dodávaný výhradne s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Pýchou turbodiesela 2,0 TDI CR (125 kW/170 k) je najmä nízky apetít – 5,3 l/100 km.
Športovú verziu TT-S poháňa prepĺňaný dvojliter TFSI (200 kW/272 k). Špičkový model TT-RS s prepĺňaným päťvalcom 2,5 TFSI (250 kW/340 k) bude od jesene tohto roku v ponuke aj s vylepšenou automatickou prevodovkou S-Tronic.