SME

Audi predviedlo vylepšené TT-čko

Druhá generácia kompaktného športiaka je na trhu už takmer štyri roky. Modernizácia priniesla aktualizované tvary i ponuku motorov.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Autosalón v Lipsku je svedkom svetovej premiéry modernizovaného kupé a roadsteru Audi TT. Druhá generácia kompaktného športiaka sa omladzovacej kúry dočkala po necelých štyroch rokoch od zahájenia výroby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úpravy zovňajšku pozostávajú predovšetkým z detailov. Nový predný nárazník má väčšie otvory pre prívod vzduchu do motorového priestoru. Horizontálne lišty v maske chladiča sú lakované čiernym lesklým odtieňom. Tvar svetelnej techniky sa nezmenil. Vo verzii „xenon plus“ každý svetlomet obsahuje 12 LED diód určených na denné svietenie.

SkryťVypnúť reklamu

Kozmetické zmeny nachádzame aj vzadu. Opäť sa týkajú nárazníka a svetiel s novou grafikou. Výsuvný spoiler sa aktivuje pri rýchlosti 120 km/h a usmerňuje prúdenie vzduchu za autom. Modernizované Audi TT narástlo do dĺžky o symbolických 20 mm. Aktuálne meria 4187 mm, ostatné miery sa nezmenili. Do palety lakov pribudli štyri nové odtiene.

TT naďalej využíva priestorový rám vyrobený z hliníka a ocele. V kabíne pribudlo niekoľko dekorácií zhotovených z kovu. Dopĺňajú ich čierne lesklé ozdoby.

Šesťvalec vypadáva z ponuky

V palete poháňacích jednotiek došlo k zníženiu spotreby paliva v priemere o 14 percent. Novinkou je prepracovaný zážihový turbomotor 2,0 TFSI, ktorý v ponuke nahrádza nielen staršiu verziu rovnakého agregátu, ale aj atmosférický šesťvalec 3,2 FSI. Dosahuje výkon 155 kW (211 k) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm, dostupný medzi 1500 a 4200 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Vynovený prepĺňaný dvojliter spolupracuje buď s šesťstupňovou manuálnou, alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou S-Tronic. K dispozícii je aj pohon všetkých kolies quattro s medzinápravovou spojkou Haldex. Kupé TT 2,0 TFSI s „manuálom“ a pohonom predných kolies údajne zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,1 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 245 km/h. Priemerná spotreba benzínu pritom dosahuje 6,6 l/100 km.

Modifikovaná prevodovka pre TT-RS

Ostatné poháňacie jednotky sa nezmenili. Základ predstavuje zážihový turbomotor 1,8 TFSI (118 kW/160 k), dodávaný výhradne s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Pýchou turbodiesela 2,0 TDI CR (125 kW/170 k) je najmä nízky apetít – 5,3 l/100 km.

Športovú verziu TT-S poháňa prepĺňaný dvojliter TFSI (200 kW/272 k). Špičkový model TT-RS s prepĺňaným päťvalcom 2,5 TFSI (250 kW/340 k) bude od jesene tohto roku v ponuke aj s vylepšenou automatickou prevodovkou S-Tronic.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 574
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 290
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 083
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 297
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 926
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 852
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 409
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 223
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 778
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 115
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 966
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 574
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 847
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 005
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu