SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Audi predviedlo vylepšené TT-čko

Druhá generácia kompaktného športiaka je na trhu už takmer štyri roky. Modernizácia priniesla aktualizované tvary i ponuku motorov.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Autosalón v Lipsku je svedkom svetovej premiéry modernizovaného kupé a roadsteru Audi TT. Druhá generácia kompaktného športiaka sa omladzovacej kúry dočkala po necelých štyroch rokoch od zahájenia výroby.

Úpravy zovňajšku pozostávajú predovšetkým z detailov. Nový predný nárazník má väčšie otvory pre prívod vzduchu do motorového priestoru. Horizontálne lišty v maske chladiča sú lakované čiernym lesklým odtieňom. Tvar svetelnej techniky sa nezmenil. Vo verzii „xenon plus“ každý svetlomet obsahuje 12 LED diód určených na denné svietenie.

Kozmetické zmeny nachádzame aj vzadu. Opäť sa týkajú nárazníka a svetiel s novou grafikou. Výsuvný spoiler sa aktivuje pri rýchlosti 120 km/h a usmerňuje prúdenie vzduchu za autom. Modernizované Audi TT narástlo do dĺžky o symbolických 20 mm. Aktuálne meria 4187 mm, ostatné miery sa nezmenili. Do palety lakov pribudli štyri nové odtiene.

TT naďalej využíva priestorový rám vyrobený z hliníka a ocele. V kabíne pribudlo niekoľko dekorácií zhotovených z kovu. Dopĺňajú ich čierne lesklé ozdoby.

Šesťvalec vypadáva z ponuky

V palete poháňacích jednotiek došlo k zníženiu spotreby paliva v priemere o 14 percent. Novinkou je prepracovaný zážihový turbomotor 2,0 TFSI, ktorý v ponuke nahrádza nielen staršiu verziu rovnakého agregátu, ale aj atmosférický šesťvalec 3,2 FSI. Dosahuje výkon 155 kW (211 k) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm, dostupný medzi 1500 a 4200 ot./min.

Vynovený prepĺňaný dvojliter spolupracuje buď s šesťstupňovou manuálnou, alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou S-Tronic. K dispozícii je aj pohon všetkých kolies quattro s medzinápravovou spojkou Haldex. Kupé TT 2,0 TFSI s „manuálom“ a pohonom predných kolies údajne zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,1 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 245 km/h. Priemerná spotreba benzínu pritom dosahuje 6,6 l/100 km.

Modifikovaná prevodovka pre TT-RS

Ostatné poháňacie jednotky sa nezmenili. Základ predstavuje zážihový turbomotor 1,8 TFSI (118 kW/160 k), dodávaný výhradne s šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Pýchou turbodiesela 2,0 TDI CR (125 kW/170 k) je najmä nízky apetít – 5,3 l/100 km.

Športovú verziu TT-S poháňa prepĺňaný dvojliter TFSI (200 kW/272 k). Špičkový model TT-RS s prepĺňaným päťvalcom 2,5 TFSI (250 kW/340 k) bude od jesene tohto roku v ponuke aj s vylepšenou automatickou prevodovkou S-Tronic.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  5. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 894
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 848
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 508
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 218
  5. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 701
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 673
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 662
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 311
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 177
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 6 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún