SME

VW Touran po plastike: tvár Golfu a nové motory

Modernizované MPV debutuje na autosalóne v Lipsku. Aktualizovaný vzhľad dopĺňa prepracovaný interiér a nové motory. Predaj odštartuje na jeseň.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Na autosalóne v Lipsku debutuje modernizované MPV Volkswagen Touran. Dizajn, najmä prednej časti, bol prispôsobený aktuálnemu štylistickému jazyku automobilky. Tvary predných svetlometov, nárazníka i masky chladiča pripomínajú Golf. Upravená predná časť priniesla lepšiu aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu cx klesol z hodnoty 0,32 na 0,29.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nové ovládače

Zadné partie oživujú nové dvojdielne koncové svetlá. Zmenil sa však aj nárazník a zadné dvere sprístupňujúce batožinový priestor. Pozornejšie oko si všimne upravenú spodnú líniu zadného bočného okna. Základné tvary palubnej dosky zostávajú zhodné s predchodcom. Dizajnéri ju však opticky omladili chrómovanými doplnkami. Zmenili sa ovládacie panely rádia a klimatizácie i volant. Združené prístroje pred vodičom disponujú novou grafikou.

SkryťVypnúť reklamu

Touran je v základnom vyhotovení päťmiestny. Objem batožinového priestoru predstavuje 695 litrov, v dvojmiestnom usporiadaní 1989 l. Za príplatok výrobca dodáva dve núdzové sedadlá do tretieho radu. Vozidlo tak odvezie sedem pasažierov.

Priame vstrekovanie a turbo

Paleta motorizácií obsahuje nový základný agregát - prepĺňaný štvorvalec 1,2 TSI (77 kW/105 k). Kto žiada silnejší benzín, siahne po turbomotore 1,4 TSI dodávanom v dvoch výkonových verziách - 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Druhý variant je v ponuke výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Vznetové motory sú v ponuke dva. Turbodiesel 1,6 TDI produkuje 66 kW (90 k) alebo 77 kW (105 k). Dvojliter TDI dosahuje 103 kW (140 k) alebo 125 kW (170 k).

SkryťVypnúť reklamu

Predaj štartuje na jeseň

Pre zákazníkov bažiacich po čo najnižšej spotrebe paliva Volkswagen pripravil modely BlueMotion Technology doplnené o systém štart/stop. Vypínanie motora napríklad na križovatkách stlačilo priemernú spotrebu paliva verzie 1,2 TSI BlueMotion Technology na 5,9 l/100 km, 1,6 TDI 77 kW BlueMotion Technology si v priemere vypýta 4,6 l/100 km a 2,0 TDI 103 kW BlueMotion Technology 4,8 l/100 km.

Predaj modernizovaného VW Touran odštartuje na jeseň tohto roku. Niektoré verzie BlueMotion Technology sa v predaji objavia v závere roka.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 581
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 302
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 113
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 332
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 400
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 969
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 784
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 159
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 975
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 887
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 019
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu