SME

Ferrari 599 GTO - najrýchlejšie v histórii

V Maranelle vznikol ďalší skvost. Okrem fenomenálnych výkonov svojmu majiteľovi poskytne aj punc výnimočnosti. Z Ferrari 599 GTO vznikne iba 599 exemplárov.

(Zdroj: Ferrari)

BRATISLAVA. Legendárna talianska automobilka svoj nový klenot predstaví netradične, na autosalóne v Pekingu. Kupé 599 GTO (Gran Turismo Omologata) je údajne najrýchlejším Ferrari v histórii, určeným do bežnej premávky. Na testovacej trati Fiorano dokonca časom 1:24 min. pokorilo fenomenálne Enzo. Taliani podotýkajú, že viac ako zo štandardného modelu 599 GTB Fiorano, novinka vychádza z okruhového špeciálu 599 XX.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pretekárske auto na bežné cesty

Priamo z pretekárskeho auta pochádza veľa súčiastok motora, napríklad kľukový hriadeľ. Ferrari 599 GTO poháňa zážihový dvanásťvalec s objemom 6,0 litra. Valce zvierajú uhol 65 stupňov, kompresný pomer má hodnotu 11,2:1. Výkon 500 kW (680 k) sa dostaví pri 8250 ot./min., krútiaci moment vrcholí hodnotou 620 Nm pri otáčkach 6500/min.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvod v okruhovom špeciále má aj šesťstupňová poloautomatická prevodovka. Vodič radí prostredníctvom pádiel pod volantom. Zmena prevodového stupňa trvá 60 milisekúnd. V prípade potreby prevodovka dokáže podradiť hneď o dva stupne.

Elektronika pomáha

Úlohu pomôcť šoférovi zvládnuť toto „monštrum“ plní celý rad elektronických zariadení - od ABS, cez vypínateľnú trakčnú kontrolu, až po stabilizačný systém. Funkcia Virtual Race Engineer zobrazuje na prístrojovom paneli všetky informácie týkajúce sa aktuálnej jazdy (teplotu oleja, ale aj medzičasy,...).

Podvozok využíva novú generáciu elektrohydraulických adaptívnych tlmičov. O spomalenie vozidla sa starajú úhlíkovo-keramické brzdy. Predné kotúče majú priemer 398 mm, zadné 360 mm. Karosériu z veľkej časti tvorí hliník a karbón. Pohotovostná hmotnosť predstavuje 1605 kg, pričom 47 percent spadá na prednú a 53 percent na zadnú nápravu.

SkryťVypnúť reklamu

Iba 599 kusov

Ferrari 599 GTO zrýchli z pokoja na 100 km/h za 3,35 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 335 km/h. Výrobca udáva priemernú spotrebu benzínu 17,5 l/100 km a dodáva, že motor plní emisnú normu Euro 5. Známy je dokonca aj objem batožinového priestoru - 320 litrov.

Potenciálni záujemci sa musia poponáhľať, k dispozícii bude iba 599 kusov. Základná cena ľahko prekračuje čiastku 267 000 eur.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 579
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 710
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 318
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 856
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 019
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 784
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 139
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 972
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 871
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 015
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu