SME

Najviac kamiónov jazdilo medzi Turanmi a Krpeľanmi

Nákladné autá a kamióny využívali v prvom štvrťroku v najväčšej miere cestu medzi Turanmi a Krpeľanmi v okrese Martin. Prešlo po nej viac ako dva milióny vozidiel.

Bratislava. Nákladné autá a kamióny využívali v prvom štvrťroku v najväčšej miere cestu medzi Turanmi a Krpeľanmi v okrese Martin. Prešlo po nej viac ako dva milióny vozidiel, informovala ČTK mediálna zástupkyňa prevádzkovateľa elektronického mýta - SkyToll Lenka Lendacká. Zároveň potvrdila, že štát získal z mýta takmer 26 miliónov eur, čo však bolo podľa skorších zistení Hospodárskych novín asi o 11 miliónov menej, než bolo pôvodne naplánované.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úsek medzi Turanmi a Krpeľanmi je súčasťou hlavného cestného ťahu medzi Bratislavou a Košicami. Naopak, najmenej podľa Lendackej kamióny jazdili po ceste I. triedy medzi Čunovom a hraničným priechodom s Maďarskom, ktorú využilo 650 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Poplatky za jazdu po diaľniciach, rýchlostných komunikáciách a cestách 1. triedy musia platiť od januára vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony. Od polovice apríla sa však už táto povinnosť nemá vzťahovať na úžitkové autá, ktoré po pripojení prívesného vozíka spadali do tejto hmotnostnej kategórie.

Pokles oproti očakávaným príjmom z mýta spôsobilo aj 1,5-mesačné oslobodenie vodičov od platieb za cesty I. triedy, ktoré po protestoch kamionistov povolila vláda.

V súčasnosti je podľa SkyTollu v systéme zaregistrovaných 160.000 vozidiel. Z celkovej sumy vybraného mýta pritom viac ako dve pätiny zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia, najmä z Poľska, Česka a Maďarska.

Ako vláda plní sľub o zavedení elektronického mýta

Čo sľúbili: Vláda zavedie spoplatnenie vybranej cestnej infraštruktúry formou elektronického výberu mýta.

SkryťVypnúť reklamu

Zdroj: Programové vyhlásenie vlády, august 2006


Čo si o tom myslia odborníci? Prípadné splnenie sľubu hodnotia pozitívne. Výber poplatkov za používanie diaľnic a vybraných ciest pomocou elektronického mýta zohľadňuje intenzitu ich využívania presnejšie ako diaľničné známky. Viedol by teda k ich efektívnejšej stavbe i využívaniu.

Aká je realita? Sľub bol prevažne splnený. Elektronické mýto funguje od 1.1.2010, jeho spustenie však sprevádzali technické a organizačné problémy spolu s rozsiahlymi protestami dopravcov. Vláda v reakcii na blokovanie ciest kamionistami v januári aj februári odložila spoplatnenie ciest prvej triedy.

Zdroj: INEKO

Viac informácií o plnení tohto sľubu a o plnení ostatných sľubov vlády 2006 - 2010.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 232
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 983
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 009
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 950
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 822
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 453
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  2. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  3. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  4. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  5. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  6. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  7. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  8. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 332
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 714
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 854
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 911
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 565
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 590
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 906
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 870
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu