SME

Prvá jazda: Inovovaný Qashqai zmenil hlavne dizajn

Po troch rokoch od uvedenia na trh dostal kompaktný crossover novú, modernejšiu podobu. Zmeny sa najviac dotkli zovňajšku, ale nové detaily badať aj interiéri, ktorý je teraz počuteľne lepšie odhlučnený.

Počas uplynulých troch rokov sa v Európe z modelu Qashqai predalo viac ako 550.000 kusov.Počas uplynulých troch rokov sa v Európe z modelu Qashqai predalo viac ako 550.000 kusov. (Zdroj: Nissan)

Nissan Qashqai a Qashqai+2 je fenomén, aký si predajcovia tejto japonskej značky v Európe budú ešte dlho pamätať. Keby totiž nebolo jeho, mnohí by dávno skrachovali. Automobil príťažlivým spôsobom kombinujúci prednosti päťdverového hatchbacku s vyšším posedom a výhľadom SUV zachránil predajnú sieť Nissan v Európe a spôsobil mohutnú reťazovú reakciu, ktorá mala za následok prílev nových modelov, zamierených iba proti nemu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Záchranca odolný voči konkurencii Každý výrobca uvádzajúci novinku do tohto segmentu má v hľadáčiku iba Qashqai. Dokonca to zašlo tak ďaleko, že konkurenti zostavujú skladbu motorov a výbavy presne podľa neho. Pozíciu Qashqaia to však nijako neohrozilo. Vodami svojho segmentu, plnými pribúdajúcich nástrah, pláva akoby by bol imúnny voči akejkoľvek konkurencii.

SkryťVypnúť reklamu

Počas uplynulých troch rokov sa v Európe z modelu Qashqai predalo viac ako 550.000 kusov. Z toho až 80% zákazníkov si vďaka nemu Nissan kúpilo prvýkrát. Zaujímavý je aj ďalší údaj, podľa ktorého sa rovných 54% klientov rozhodlo pre Qashqai z dôvodu dizajnu. Takže, keď sa výrobca rozhodoval na čom v rámci modernizácie popracuje najviac, jednoznačne vyhral vzhľad karosérie.

Nová, dynamickejšia tvár To bol aj dôvod, prečo mal počas prezentácie hlavné slovo dizajnér so slovenskými koreňmi Martin Uhlárik , ktorý odviedol na novinke najväčší kus práce, a nie konštruktér alebo produktový manažér tohto modelu. Najvýraznejšie sa zmenila predná časť, ktorá je kompletne nová, viac horizontálna. Dynamickejší a agresívnejší tvar predných svetlometov posilňuje charizmu mestského predátora, do úlohy ktorého sa Qashqai rád stavia. Nová maska chladiča s výraznejším logom značky, na ktoré nadväzujú previsy prednej kapoty dodáva zase autu nádych športovosti až prémiovosti.

SkryťVypnúť reklamu

Výraz „prémiový“ je dnes moderný a zástupcovia automobiliek ho radi používajú v súvislosti s vozidlami pomaly všetkých segmentov. V prípade Nissanu Qashqai má vyjadriť skôr to, že novinka chce byť v porovnaní s predchodcom viac reprezentatívnym autom než doposiaľ, príťažlivým aj pre manažérov. Z tohto dôvodu dostal dve nové, exkluzívne farby karosérie (Magnetic Red aTitanium Grey) a nový dizajn 16 a 17-palcových diskov kolies.

Jazdili SME...

Faktom je, že nová predná časť vyzerá oveľa sebavedomejšie. Vozidlu sa veľmi hodí agresívnejší výraz aj predný nárazník so širším otvorom na prívod vzduchu do motora a malými, bodovými hmlovkami po bokoch. Vzadu si nemožno nevšimnúť prepracované skupinové svetlá s diódami a bystré oko zaregistruje aj upravený strešný spojler. Vďaka detailným úpravám zovňajšku klesol aerodynamický odpor karosérie o desatinu z cx=0,34 na 0,33.

SkryťVypnúť reklamu

V kabíne si zmeny na prvý pohľad uvedomí málokto. Bez prehľadnejšieho prístrojového panela s upraveným LCD displejom palubného počítača, novej odkladacej priehradky pod stredovým panelom a efektnejšieho osvetlenia priestoru pre nohy sa dalo existovať aj doposiaľ. Oveľa užitočnejšie sú úpravy eliminujúce prenos hluku a vibrácií do interiéru, ako napríklad účinnejšie tesnenia okien okolo A stĺpikov a dverí. Jazda po diaľnici je vďaka nim počuteľne tichšia a akusticky komfortnejšia.

Z nových prvkov sa zákazníci môžu tešiť na efektné panoramatické strešné okno, ktoré ale trochu ukrajuje z priestoru nad hlavovou. V lepšie odhlučnenej kabíne teraz viac vynikne aj prémiový audio systém Bose so 7 reproduktormi, vrátane Richbass woofera s priemerom 13 cm uloženého v kufri v priestore pre rezervné koleso.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na naladení pruženia a jazdných vlastnostiach sa takmer nič nezmenilo. Výrobca píše o detailných úpravách tlmičov s ohľadom na lepšiu kontrolu pohybov karosérie a zvýšenie komfortu na nekvalitných cestách. Na testovacej trase vedúcej prevažne po diaľnici sa však žiadne zmeny okrem lepšieho odhlučnenia kabíny postrehnúť nedali. Vozidlo sa ľahko a presne ovláda, pričom prednosti jeho kompaktnej karosérie s krátkymi prevismi vodiči najviac ocenia v meste, kde rozmery jeho karosérie rýchlo dostanú do oka aj ženy.

Všetko po starom Paleta motorov ostala rovnaká. Skladá sa z dvoch benzínových a dvoch naftových motorov výkonového rozpätia od 77 kW/105 k do 110 kW/150 k, ktoré sa v závislosti od modelu kombinujú buď s päťstupňovou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie šesťstupňovým automatom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K benzínovému dvojlitru výrobca ponúka ako opciu bezstupňovú automatickú prevodovku CVT. Novinkou v programe je úsporná verzia 1.5 dCi Pure Drive (77 kW/105 k) s aerodynamicky upravenými krytmi kolies, pneumatikami s nízkym valivým odporom a dlhšími prevodmi, ktorá spotrebuje menej než 5 l/100 km a emituje 129 g/km CO₂.

Technické parametre vozidiel Nissan Qashqai facelift

Motor 1.6 16V 2.0 16V 1.5 dCi 2.0 dCi

Zdvihový objem [cm3] 1598 1997 1461 1995

Výkon [kW/k] 84/115 104/140 78/106 110/150

pri otáčkach [1/min] 6000 6000 4000 4000

Krútiaci moment [Nm] 156 196 240 350

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pri otáčkach [1/min] 4400 4800 2000 2000

Prevodovka 5M 6M 6M 6M

Maximálna rýchlosť [km/h] 177 191 174 192

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,9 10,9 13,0 10,5

Palivová spotreba [l/100 km] 6,8 8,4 5,2 6,8

Emisie CO2 [g/km] 159 199 138 179

Rozmery Dĺžka [mm] 4541

Šírka [mm] 1783

Výška [mm] 1645

Rázvor náprav [mm] 2765

Rrozchod kolies vpredu/vzadu [mm] 1540/1545

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Objem batožinového priestoru [l] 410

Objem palivovej nádrže [l] 65

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 671
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 628
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 865
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 558
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 316
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 827
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu