SME
Sobota, 10. jún, 2023 | Meniny má Margaréta
reklama

Prvá jazda: Inovovaný Qashqai zmenil hlavne dizajn

Po troch rokoch od uvedenia na trh dostal kompaktný crossover novú, modernejšiu podobu. Zmeny sa najviac dotkli zovňajšku, ale nové detaily badať aj interiéri, ktorý je teraz počuteľne lepšie odhlučnený.

Počas uplynulých troch rokov sa v Európe z modelu Qashqai predalo viac ako 550.000 kusov.Počas uplynulých troch rokov sa v Európe z modelu Qashqai predalo viac ako 550.000 kusov. (Zdroj: Nissan)

Nissan Qashqai a Qashqai+2 je fenomén, aký si predajcovia tejto japonskej značky v Európe budú ešte dlho pamätať. Keby totiž nebolo jeho, mnohí by dávno skrachovali. Automobil príťažlivým spôsobom kombinujúci prednosti päťdverového hatchbacku s vyšším posedom a výhľadom SUV zachránil predajnú sieť Nissan v Európe a spôsobil mohutnú reťazovú reakciu, ktorá mala za následok prílev nových modelov, zamierených iba proti nemu.

Záchranca odolný voči konkurencii

Každý výrobca uvádzajúci novinku do tohto segmentu má v hľadáčiku iba Qashqai. Dokonca to zašlo tak ďaleko, že konkurenti zostavujú skladbu motorov a výbavy presne podľa neho. Pozíciu Qashqaia to však nijako neohrozilo. Vodami svojho segmentu, plnými pribúdajúcich nástrah, pláva akoby by bol imúnny voči akejkoľvek konkurencii.

Počas uplynulých troch rokov sa v Európe z modelu Qashqai predalo viac ako 550.000 kusov. Z toho až 80% zákazníkov si vďaka nemu Nissan kúpilo prvýkrát. Zaujímavý je aj ďalší údaj, podľa ktorého sa rovných 54% klientov rozhodlo pre Qashqai z dôvodu dizajnu. Takže, keď sa výrobca rozhodoval na čom v rámci modernizácie popracuje najviac, jednoznačne vyhral vzhľad karosérie.

Nová, dynamickejšia tvár

To bol aj dôvod, prečo mal počas prezentácie hlavné slovo dizajnér so slovenskými koreňmi Martin Uhlárik , ktorý odviedol na novinke najväčší kus práce, a nie konštruktér alebo produktový manažér tohto modelu. Najvýraznejšie sa zmenila predná časť, ktorá je kompletne nová, viac horizontálna. Dynamickejší a agresívnejší tvar predných svetlometov posilňuje charizmu mestského predátora, do úlohy ktorého sa Qashqai rád stavia. Nová maska chladiča s výraznejším logom značky, na ktoré nadväzujú previsy prednej kapoty dodáva zase autu nádych športovosti až prémiovosti.

Výraz „prémiový“ je dnes moderný a zástupcovia automobiliek ho radi používajú v súvislosti s vozidlami pomaly všetkých segmentov. V prípade Nissanu Qashqai má vyjadriť skôr to, že novinka chce byť v porovnaní s predchodcom viac reprezentatívnym autom než doposiaľ, príťažlivým aj pre manažérov. Z tohto dôvodu dostal dve nové, exkluzívne farby karosérie (Magnetic Red aTitanium Grey) a nový dizajn 16 a 17-palcových diskov kolies.

Jazdili SME...

Faktom je, že nová predná časť vyzerá oveľa sebavedomejšie. Vozidlu sa veľmi hodí agresívnejší výraz aj predný nárazník so širším otvorom na prívod vzduchu do motora a malými, bodovými hmlovkami po bokoch. Vzadu si nemožno nevšimnúť prepracované skupinové svetlá s diódami a bystré oko zaregistruje aj upravený strešný spojler. Vďaka detailným úpravám zovňajšku klesol aerodynamický odpor karosérie o desatinu z cx=0,34 na 0,33.

V kabíne si zmeny na prvý pohľad uvedomí málokto. Bez prehľadnejšieho prístrojového panela s upraveným LCD displejom palubného počítača, novej odkladacej priehradky pod stredovým panelom a efektnejšieho osvetlenia priestoru pre nohy sa dalo existovať aj doposiaľ. Oveľa užitočnejšie sú úpravy eliminujúce prenos hluku a vibrácií do interiéru, ako napríklad účinnejšie tesnenia okien okolo A stĺpikov a dverí. Jazda po diaľnici je vďaka nim počuteľne tichšia a akusticky komfortnejšia.

Z nových prvkov sa zákazníci môžu tešiť na efektné panoramatické strešné okno, ktoré ale trochu ukrajuje z priestoru nad hlavovou. V lepšie odhlučnenej kabíne teraz viac vynikne aj prémiový audio systém Bose so 7 reproduktormi, vrátane Richbass woofera s priemerom 13 cm uloženého v kufri v priestore pre rezervné koleso.

Na naladení pruženia a jazdných vlastnostiach sa takmer nič nezmenilo. Výrobca píše o detailných úpravách tlmičov s ohľadom na lepšiu kontrolu pohybov karosérie a zvýšenie komfortu na nekvalitných cestách. Na testovacej trase vedúcej prevažne po diaľnici sa však žiadne zmeny okrem lepšieho odhlučnenia kabíny postrehnúť nedali. Vozidlo sa ľahko a presne ovláda, pričom prednosti jeho kompaktnej karosérie s krátkymi prevismi vodiči najviac ocenia v meste, kde rozmery jeho karosérie rýchlo dostanú do oka aj ženy.

Všetko po starom

Paleta motorov ostala rovnaká. Skladá sa z dvoch benzínových a dvoch naftových motorov výkonového rozpätia od 77 kW/105 k do 110 kW/150 k, ktoré sa v závislosti od modelu kombinujú buď s päťstupňovou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie šesťstupňovým automatom.

K benzínovému dvojlitru výrobca ponúka ako opciu bezstupňovú automatickú prevodovku CVT. Novinkou v programe je úsporná verzia 1.5 dCi Pure Drive (77 kW/105 k) s aerodynamicky upravenými krytmi kolies, pneumatikami s nízkym valivým odporom a dlhšími prevodmi, ktorá spotrebuje menej než 5 l/100 km a emituje 129 g/km CO₂.

Technické parametre vozidiel Nissan Qashqai facelift

Motor 1.6 16V 2.0 16V 1.5 dCi 2.0 dCi
Zdvihový objem [cm3] 1598 1997 1461 1995
Výkon [kW/k] 84/115 104/140 78/106 110/150
pri otáčkach [1/min] 6000 6000 4000 4000
Krútiaci moment [Nm] 156 196 240 350
pri otáčkach [1/min] 4400 4800 2000 2000
Prevodovka 5M 6M 6M 6M
Maximálna rýchlosť [km/h] 177 191 174 192
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,9 10,9 13,0 10,5
Palivová spotreba [l/100 km] 6,8 8,4 5,2 6,8
Emisie CO2 [g/km] 159 199 138 179

Rozmery

Dĺžka [mm] 4541
Šírka [mm] 1783
Výška [mm] 1645
Rázvor náprav [mm] 2765
Rrozchod kolies vpredu/vzadu [mm] 1540/1545
Objem batožinového priestoru [l] 410
Objem palivovej nádrže [l] 65

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  3. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  4. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  5. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  6. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  7. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  8. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody
  1. Blúdia parazity aj vo vašom tele?
  2. Hráči získali päťtisíc eur a stretnú sa s Ronaldom
  3. Ojazdených elektromobilov je v SR 3x viac než pred covidom
  4. V Bratislave vznikla nová stomatologická klinika
  5. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska?
  6. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  7. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  8. Super zábava, super deň
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 16 224
  2. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 775
  3. Ako znížiť vysoký cholesterol? 5 532
  4. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 204
  5. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 5 100
  6. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 4 694
  7. Zláka vás vôňa Atlantiku či krásy vnútrozemia Portugalska? 4 643
  8. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 3 890
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Neurológ Lukáš Krivošík.

Zhovárali sme sa s Marekom Krivošíkom.


9. jún
Snaha ovplyvňovať verejný život náboženskými predpismi je v sekulárnych spoločnostiach prítomná.

Veriaci vedci chápu pod revitalizáciou náboženstiev obnovenie dôrazu na spravodlivosť, dobročinnosť a pohostinnosť aj voči cudzincom v núdzi.


9. jún

Nemecký literárny turista odhaľuje, aká štruktúra pomocníkov stojí za úspechmi géniov.


5. jún
Denisa Tomíková, bývalá členka spoločenstva Milosť.

Kresťanské spoločenstvo považuje Vatikán za nepriateľa.


17 h
reklama

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Sandberg
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 63. - Arktída - Robert McClure a jeho štvorročná odysea pri pátraní po nezvestnej expedícii Johna Franklina
  3. Miroslav Daniš: Andrej Podkonický, ďalší do partie
  4. Dávid Kyzek: Top 10 Slovákov pre Draft NHL 2023
  5. Vlasta Sedláková: Ako Slovan Fans zavraždili Daniela Tupého
  6. Ján Šeďo: Záznam z dopravnej nehody : "Poľahčujúca okolnosť - bol opitý".
  7. Jozef Varga: Krkavci / 12. /
  8. Anna Miľanová: Experimenty v modrom...
  1. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 23 956
  2. Martin Sukupčák: Barbari aj na Slovensku 10 694
  3. Vlasta Sedláková: Ako je to s naším štátnym dlhom? Je nižší ako za čias Fica a Pellegriniho. 9 025
  4. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 7 165
  5. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 6 493
  6. Ján Šeďo: Západ nejaví záujem o dianie na Slovensku a odchádzajú aj veľkí investori. 5 519
  7. Rastislav Puchala: Nezakazujme Bibliu! 5 110
  8. Michal Porubän: Adamovi Blahovi a Lile Blahovej po roku 2030.Aký bol Váš otec Ľuboš Blaha v skutočnosti, keď ste boli ešte deti. 5 082
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 63. - Arktída - Robert McClure a jeho štvorročná odysea pri pátraní po nezvestnej expedícii Johna Franklina
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  4. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  7. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
SkryťZatvoriť reklamu