SME
Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Inovovaný Qashqai zmenil hlavne dizajn

Po troch rokoch od uvedenia na trh dostal kompaktný crossover novú, modernejšiu podobu. Zmeny sa najviac dotkli zovňajšku, ale nové detaily badať aj interiéri, ktorý je teraz počuteľne lepšie odhlučnený.

Počas uplynulých troch rokov sa v Európe z modelu Qashqai predalo viac ako 550.000 kusov.Počas uplynulých troch rokov sa v Európe z modelu Qashqai predalo viac ako 550.000 kusov. (Zdroj: Nissan)

Nissan Qashqai a Qashqai+2 je fenomén, aký si predajcovia tejto japonskej značky v Európe budú ešte dlho pamätať. Keby totiž nebolo jeho, mnohí by dávno skrachovali. Automobil príťažlivým spôsobom kombinujúci prednosti päťdverového hatchbacku s vyšším posedom a výhľadom SUV zachránil predajnú sieť Nissan v Európe a spôsobil mohutnú reťazovú reakciu, ktorá mala za následok prílev nových modelov, zamierených iba proti nemu.

Záchranca odolný voči konkurencii

Každý výrobca uvádzajúci novinku do tohto segmentu má v hľadáčiku iba Qashqai. Dokonca to zašlo tak ďaleko, že konkurenti zostavujú skladbu motorov a výbavy presne podľa neho. Pozíciu Qashqaia to však nijako neohrozilo. Vodami svojho segmentu, plnými pribúdajúcich nástrah, pláva akoby by bol imúnny voči akejkoľvek konkurencii.

Počas uplynulých troch rokov sa v Európe z modelu Qashqai predalo viac ako 550.000 kusov. Z toho až 80% zákazníkov si vďaka nemu Nissan kúpilo prvýkrát. Zaujímavý je aj ďalší údaj, podľa ktorého sa rovných 54% klientov rozhodlo pre Qashqai z dôvodu dizajnu. Takže, keď sa výrobca rozhodoval na čom v rámci modernizácie popracuje najviac, jednoznačne vyhral vzhľad karosérie.

Nová, dynamickejšia tvár

To bol aj dôvod, prečo mal počas prezentácie hlavné slovo dizajnér so slovenskými koreňmi Martin Uhlárik , ktorý odviedol na novinke najväčší kus práce, a nie konštruktér alebo produktový manažér tohto modelu. Najvýraznejšie sa zmenila predná časť, ktorá je kompletne nová, viac horizontálna. Dynamickejší a agresívnejší tvar predných svetlometov posilňuje charizmu mestského predátora, do úlohy ktorého sa Qashqai rád stavia. Nová maska chladiča s výraznejším logom značky, na ktoré nadväzujú previsy prednej kapoty dodáva zase autu nádych športovosti až prémiovosti.

Výraz „prémiový“ je dnes moderný a zástupcovia automobiliek ho radi používajú v súvislosti s vozidlami pomaly všetkých segmentov. V prípade Nissanu Qashqai má vyjadriť skôr to, že novinka chce byť v porovnaní s predchodcom viac reprezentatívnym autom než doposiaľ, príťažlivým aj pre manažérov. Z tohto dôvodu dostal dve nové, exkluzívne farby karosérie (Magnetic Red aTitanium Grey) a nový dizajn 16 a 17-palcových diskov kolies.

Jazdili SME...

Faktom je, že nová predná časť vyzerá oveľa sebavedomejšie. Vozidlu sa veľmi hodí agresívnejší výraz aj predný nárazník so širším otvorom na prívod vzduchu do motora a malými, bodovými hmlovkami po bokoch. Vzadu si nemožno nevšimnúť prepracované skupinové svetlá s diódami a bystré oko zaregistruje aj upravený strešný spojler. Vďaka detailným úpravám zovňajšku klesol aerodynamický odpor karosérie o desatinu z cx=0,34 na 0,33.

V kabíne si zmeny na prvý pohľad uvedomí málokto. Bez prehľadnejšieho prístrojového panela s upraveným LCD displejom palubného počítača, novej odkladacej priehradky pod stredovým panelom a efektnejšieho osvetlenia priestoru pre nohy sa dalo existovať aj doposiaľ. Oveľa užitočnejšie sú úpravy eliminujúce prenos hluku a vibrácií do interiéru, ako napríklad účinnejšie tesnenia okien okolo A stĺpikov a dverí. Jazda po diaľnici je vďaka nim počuteľne tichšia a akusticky komfortnejšia.

Z nových prvkov sa zákazníci môžu tešiť na efektné panoramatické strešné okno, ktoré ale trochu ukrajuje z priestoru nad hlavovou. V lepšie odhlučnenej kabíne teraz viac vynikne aj prémiový audio systém Bose so 7 reproduktormi, vrátane Richbass woofera s priemerom 13 cm uloženého v kufri v priestore pre rezervné koleso.

Na naladení pruženia a jazdných vlastnostiach sa takmer nič nezmenilo. Výrobca píše o detailných úpravách tlmičov s ohľadom na lepšiu kontrolu pohybov karosérie a zvýšenie komfortu na nekvalitných cestách. Na testovacej trase vedúcej prevažne po diaľnici sa však žiadne zmeny okrem lepšieho odhlučnenia kabíny postrehnúť nedali. Vozidlo sa ľahko a presne ovláda, pričom prednosti jeho kompaktnej karosérie s krátkymi prevismi vodiči najviac ocenia v meste, kde rozmery jeho karosérie rýchlo dostanú do oka aj ženy.

Všetko po starom

Paleta motorov ostala rovnaká. Skladá sa z dvoch benzínových a dvoch naftových motorov výkonového rozpätia od 77 kW/105 k do 110 kW/150 k, ktoré sa v závislosti od modelu kombinujú buď s päťstupňovou alebo šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie šesťstupňovým automatom.

K benzínovému dvojlitru výrobca ponúka ako opciu bezstupňovú automatickú prevodovku CVT. Novinkou v programe je úsporná verzia 1.5 dCi Pure Drive (77 kW/105 k) s aerodynamicky upravenými krytmi kolies, pneumatikami s nízkym valivým odporom a dlhšími prevodmi, ktorá spotrebuje menej než 5 l/100 km a emituje 129 g/km CO₂.

Technické parametre vozidiel Nissan Qashqai facelift

Motor 1.6 16V 2.0 16V 1.5 dCi 2.0 dCi
Zdvihový objem [cm3] 1598 1997 1461 1995
Výkon [kW/k] 84/115 104/140 78/106 110/150
pri otáčkach [1/min] 6000 6000 4000 4000
Krútiaci moment [Nm] 156 196 240 350
pri otáčkach [1/min] 4400 4800 2000 2000
Prevodovka 5M 6M 6M 6M
Maximálna rýchlosť [km/h] 177 191 174 192
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,9 10,9 13,0 10,5
Palivová spotreba [l/100 km] 6,8 8,4 5,2 6,8
Emisie CO2 [g/km] 159 199 138 179

Rozmery

Dĺžka [mm] 4541
Šírka [mm] 1783
Výška [mm] 1645
Rázvor náprav [mm] 2765
Rrozchod kolies vpredu/vzadu [mm] 1540/1545
Objem batožinového priestoru [l] 410
Objem palivovej nádrže [l] 65

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  2. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  3. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  4. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  10. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  1. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  2. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  5. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  10. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 707
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 823
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 222
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 719
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 099
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 413
  7. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 392
  8. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 383
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 876
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 794
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov
BMW M4 Competition

Balík doplnkov Race Track predurčuje auto skôr na okruh než do premávky.


24. nov

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Adventná šortka 2021...
  2. DagmaRA Sarita Poliaková: Straty a nálezy
  3. Anton Kovalčík: Teória hlúposti.
  4. Peter Kollega: Biela vrana – Igor Matovič
  5. Miroslav Galovič: O zlatej rybke. Trikrát a dosť.
  6. Štefan Vidlár: OMIKRON
  7. Martin Sústrik: Švajčiarsko: O odpade prakticky
  8. Marian Nanias: Jadrová energia - Jedna vec je sľubovať, a druhá urobiť.
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 853
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 258
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 404
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 447
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 988
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 082
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 437
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 963
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu