Nezanedbateľným faktorom sú aj odporúčania známych a predošlé osobné skúsenosti. Na základe rozhovorov s priateľmi a známymi sa rozhoduje o kúpe auta až každý tretí spotrebiteľ.
Dobrý servis k autu je dôležitý pre pätinu ľudí. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, do ktorého sa vo februári 2010 zapojilo 509 ľudí vo veku od 15 do 60 rokov.
V horizonte blízkej budúcnosti, teda do dvoch rokov, si plánuje kúpiť auto asi 40 percent Slovákov. Nové auto preferuje necelá polovica respondentov, ostatní sa budú obzerať skôr po ojazdených vozidlách.
"Počet ľudí, ktorí si plánujú kúpiť automobil, medziročne síce poklesol, keďže pomerne veľa záujemcov využilo výhodné ceny áut v minulom roku. Mnohé značky áut - najmä lídri na slovenskom trhu, si však ešte viac upevnili svoje postavenie v rámci zvýšenia preferencií a sympatií v prospech danej značky," hovorí Vladimír Janček z oddelenia Consumer Goods spoločnosti GfK Slovakia.
Zaujímavým zistením je, že asi štyria z desiatich Slovákov si myslia, že ceny áut v roku 2010 ešte poklesnú. Viac ako tretina respondentov je presvedčená, že ceny už dosiahli dno, takže už nezlacnejú a asi pätina respondentov si myslí, že ceny áut začnú tento rok postupne rásť.