SME

Naftová Impreza potrebuje meniť olej každých 15 000 kilometrov

Nový naftový motor zaradil Imprezu medzi úsporné vozidlá. Načerpaním paliva však prevádzka nekončí, preto sme sa na žiadosť čitateľov zamerali na ceny servisu, náhradných dielcov a doplnkov.

Boxer diesel potrebuje servis každých 15 000 kilometrov.Boxer diesel potrebuje servis každých 15 000 kilometrov. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA. Impreza s naftovým motorom absolvovala dvojmesačný test zameraný na sledovanie spotreby, naftového motora a jazdných vlastností na snehu. Suverénnym jazdným vlastnostiam ťažko niečo vytknúť a príjemne prekvapila spotreba motora. Pri používaní naftového motora na krátke trasy prekáža jeho dlhé zohrievanie. Navyše kto chce motor šetriť musí byť trpezlivý.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa návodu na použitie treba motor prvých 3000 kilometrov dôsledne zabehnúť a plnú dynamiku využívať iba ak na prístrojovke zhasla kontrolka studeného motora.

SkryťVypnúť reklamu

Reálna spotreba podľa tankovania Subaru Impreza s naftovým motorom 2,0D sa v teste javilo ako dobré referentské auto, schopné jazdiť úsporne za prácou a tiež pre potešenie. Môžeme potvrdiť zákazníkmi spomínanú nepresnosť palubného počítača pri ukazovaní spotreby.

Porovnaním údajov palubného počítača s načerpaným palivom vychádza, že palubný počítač ukazuje o 0,6 litra nižšiu priemernú spotrebu. Spotreba ako u každého auta závisí od štýlu jazdy a teste kolísala od 5,2 litra do 7,3 litra nafty na 100 kilometrov. Záleží na tom, či práve jazdíte primeranou rýchlosťou za prácou alebo si užívate sneh na uzatvorenej ploche alebo horskej ceste.

Servis potrebuje častejšie Na rozdiel od konkurentov, boxer diesel potrebuje servis každých 15 000 kilometrov. Znamená to na jednej strane vyššie náklady na olej, ale tiež lepšiu starostlivosť o motor. Žiadnemu motoru častejšia výmena oleja a filtra neublíži, napriek tomu, že dnes sú bežné intervaly výmeny okolo 30 000 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny najžiadanejších doplnkov tmavé fólie 170

alarm 100

velúrové koberce 42,65

bezpečnostné matice na kolesá 44,36

ochrany rohov nárazníka 74,64

zásterky 130

bočná ochrana dverí 95,96

ochrana nakldacej hrany kufra 37,32

predné hmlovky 355,59

základný nosič na strechu 253,23

strešný box 541,12

ťažné zariadenie 178

gumová rohož do kufra 63,97

(ceny sú v eur vrátane DPH)

Záruky a servis

Subaru Impreza 2,0 D

záruka na automobil 3 roky alebo 100 000km

záruka na lak/prehrdzavenie 3 roky/ 12 rokov

servisné intervaly 15 000 km

odporúčaná cena práce 43,05 eur /hod

Ceny servisných prehliadok

po 15 000 km 299,27 eur

po 30 000 km 391,10 eur

SkryťVypnúť reklamu

po 45 000 km 299,27 eur

po 60 000 km 549,45 eur

po 75 000 km 299,27 eur

po 90 000 km 391,10 eur

po 105 000 km 299,27 eur

po 120 000 km 549,45 eur

Orientačné ceny vybraných náhradných dielcov

predné brzdové doštičky/ sada 109,45

predné brzdové kotúče/ sada 195,26

predné tlmiče/ sada 404,76

zadné tlmiče/ sada 280,22

spojka (komplet) 418,21

tyčky predného stabilizátora (kus) 34,81

tyčky zadného stabilizátora (kus) 74,28

tyčky riadenia (kus) 73,10

zadný diel výfuku 727,03

katalyzátor 3804,19

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 492
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 165
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 698
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 751
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 004
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 453
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 768
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 520
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  2. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  3. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  5. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  6. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  7. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  8. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 405
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 626
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 212
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 749
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 537
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 7 259
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 857
  8. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 5 845
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu