SME

Renault predstavil sériovú podobu elektromobilov Fluence a Kangoo

Prvé hromadne vyrábané elektromobily Renault vzniknú v roku 2011. Francúzi spolu s partnermi aktuálne budujú potrebnú infraštruktúru, aby v roku 2012 mohol byť oficiálne spustený ich predaj.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka postupne napĺňa plán začať od roku 2012 predávať vozidlá s elektrickým pohonom. Ďalším krokom k naplneniu cieľa je odhalenie elektromobilov Fluence Z.E. a Kangoo Express Z.E. určených pre hromadnú výrobu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štvordverový sedan bude vznikať v tureckej Burse, pričom nábeh výroby sa očakáva v prvej polovici roka 2011. Renault Fluence Z.E. poháňa synchrónny elektromotor produkujúci výkon 70 kW a najvyšší krútiaci moment s hodnotou 226 Nm. Dojazd na jedno nabitie podľa európskej metodiky predstavuje 160 kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu

Opätovné nabitie batérií zo siete 230V trvá šesť alebo osem hodín, pri 400V 30 minút. Časť energie vyrábajú brzdy s rekuperačnou funkciou. K dispozícii by však mali byť aj výmenné stanice. Vďaka systému QuickDrop je vybité lítiovo-iónové články možné vymeniť za asi tri minúty.

Predĺžený Fluence

1543 kilogramov vážiace vozidlo vyvinie najvyššiu rýchlosť 135 km/h. V porovnaní so štandardným sedanom Fluence je elektromobil o 130 mm dlhší (meria 4750 mm). Konštruktéri predĺžili zadný previs, aby za zadné sedadlá mohli umiestniť modul s akumulátormi vážiaci 250 kg. V kufri zostal priestor pre 300 litrov nákladu.

Kozmetické úpravy vzhľadu majú elektromobil odlíšiť od "bežných" áut. Ide najmä o modré logá alebo pozadie svetlometov. Koncové svetlá čiastočne pozostávajú z diód. Úlohou upravených nárazníkov a zliatinových diskov kolies je vylepšiť aerodynamiku vozidla. Fluence Z.E. jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom.

SkryťVypnúť reklamu

Elektrické Kangoo odvezie 650 kg nákladu

Úžitkový Renault Kangoo Express Z.E. disponuje zníženým výkonom elektromotora na 44 kW. Krútiaci moment sa v porovnaní s Fluencom nemení a má hodnotu 226 Nm. Modul s lítiovo-iónovými článkami je umiestnený medzi nápravami pod podlahou vozidla. Jeho úžitkový priestor pojme 3 až 3,5 m3 nákladu (užitočné zaťaženie: 650 kg). Kangoo váži 1470 kg a vyvinie najvyššiu rýchlosť 130 km/h. Hodnoty dojazdu i doby dobíjania batérií sa zhodujú so sedanom Fluence.

Elektrické Kangoo budú vyrábať vo francúzskom Maubeuge. V Španielsku neskôr nabehne produkcia aj ďalšieho elektromobilu, odvodeného od štúdie Renault Twizy Z.E.

Finančná podpora pre záujemcov o elektromobil

Renault predpokladá, že v roku 2020 budú elektromobily tvoriť 10 percent všetkých predaných nových áut. Francúzom s uvádzaním elektrických vozidiel na trhy pomáha celý rad partnerov podieľajúcich sa na výstavbe infraštruktúry. Napríklad vo Francúzsku vznikne 75 000 staníc určených na výmenu vybitých akumulátorov.

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré krajiny poskytnú záujemcom o elektromobil finančnú podporu (Španielsko 6000 eur, Írsko 5000 eur,...). Na Slovensku zatiaľ podobný program podpory neexistuje.

Záujemci o elektrický Renault sa môžu registrovať na stránke http://www.renault-ze.com/.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 472
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 127
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 698
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 016
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 264
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 747
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 543
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  2. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  3. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  4. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  5. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  6. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  7. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  8. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 390
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 613
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 088
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 703
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 7 986
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 533
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 854
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 685
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu