SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Renault predstavil sériovú podobu elektromobilov Fluence a Kangoo

Prvé hromadne vyrábané elektromobily Renault vzniknú v roku 2011. Francúzi spolu s partnermi aktuálne budujú potrebnú infraštruktúru, aby v roku 2012 mohol byť oficiálne spustený ich predaj.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka postupne napĺňa plán začať od roku 2012 predávať vozidlá s elektrickým pohonom. Ďalším krokom k naplneniu cieľa je odhalenie elektromobilov Fluence Z.E. a Kangoo Express Z.E. určených pre hromadnú výrobu.

Štvordverový sedan bude vznikať v tureckej Burse, pričom nábeh výroby sa očakáva v prvej polovici roka 2011. Renault Fluence Z.E. poháňa synchrónny elektromotor produkujúci výkon 70 kW a najvyšší krútiaci moment s hodnotou 226 Nm. Dojazd na jedno nabitie podľa európskej metodiky predstavuje 160 kilometrov.

Opätovné nabitie batérií zo siete 230V trvá šesť alebo osem hodín, pri 400V 30 minút. Časť energie vyrábajú brzdy s rekuperačnou funkciou. K dispozícii by však mali byť aj výmenné stanice. Vďaka systému QuickDrop je vybité lítiovo-iónové články možné vymeniť za asi tri minúty.

Predĺžený Fluence

1543 kilogramov vážiace vozidlo vyvinie najvyššiu rýchlosť 135 km/h. V porovnaní so štandardným sedanom Fluence je elektromobil o 130 mm dlhší (meria 4750 mm). Konštruktéri predĺžili zadný previs, aby za zadné sedadlá mohli umiestniť modul s akumulátormi vážiaci 250 kg. V kufri zostal priestor pre 300 litrov nákladu.

Kozmetické úpravy vzhľadu majú elektromobil odlíšiť od "bežných" áut. Ide najmä o modré logá alebo pozadie svetlometov. Koncové svetlá čiastočne pozostávajú z diód. Úlohou upravených nárazníkov a zliatinových diskov kolies je vylepšiť aerodynamiku vozidla. Fluence Z.E. jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom.

Elektrické Kangoo odvezie 650 kg nákladu

Úžitkový Renault Kangoo Express Z.E. disponuje zníženým výkonom elektromotora na 44 kW. Krútiaci moment sa v porovnaní s Fluencom nemení a má hodnotu 226 Nm. Modul s lítiovo-iónovými článkami je umiestnený medzi nápravami pod podlahou vozidla. Jeho úžitkový priestor pojme 3 až 3,5 m3 nákladu (užitočné zaťaženie: 650 kg). Kangoo váži 1470 kg a vyvinie najvyššiu rýchlosť 130 km/h. Hodnoty dojazdu i doby dobíjania batérií sa zhodujú so sedanom Fluence.

Elektrické Kangoo budú vyrábať vo francúzskom Maubeuge. V Španielsku neskôr nabehne produkcia aj ďalšieho elektromobilu, odvodeného od štúdie Renault Twizy Z.E.

Finančná podpora pre záujemcov o elektromobil

Renault predpokladá, že v roku 2020 budú elektromobily tvoriť 10 percent všetkých predaných nových áut. Francúzom s uvádzaním elektrických vozidiel na trhy pomáha celý rad partnerov podieľajúcich sa na výstavbe infraštruktúry. Napríklad vo Francúzsku vznikne 75 000 staníc určených na výmenu vybitých akumulátorov.

Niektoré krajiny poskytnú záujemcom o elektromobil finančnú podporu (Španielsko 6000 eur, Írsko 5000 eur,...). Na Slovensku zatiaľ podobný program podpory neexistuje.

Záujemci o elektrický Renault sa môžu registrovať na stránke http://www.renault-ze.com/.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 379
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 519
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 289
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 731
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 359
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 319
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 663
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 497
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 244
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 054
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Lekár Laho: Šéf lekárskej komory spôsobil zdravotníctvu problémy

Odmena 500 eur je pre mladých lekárov motivujúca, vraví Laho.

Lekár Ladislav Laho na archívnej fotografii.
Komentár Petra Schutza

Na prahu fiaska

Destabilizácia vládnutia je na vzostupe druhej vlny to posledné, čo si môžeme dovoliť.

Peter Schutz
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L