SME
Pondelok, 29. november, 2021 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Renault predstavil sériovú podobu elektromobilov Fluence a Kangoo

Prvé hromadne vyrábané elektromobily Renault vzniknú v roku 2011. Francúzi spolu s partnermi aktuálne budujú potrebnú infraštruktúru, aby v roku 2012 mohol byť oficiálne spustený ich predaj.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka postupne napĺňa plán začať od roku 2012 predávať vozidlá s elektrickým pohonom. Ďalším krokom k naplneniu cieľa je odhalenie elektromobilov Fluence Z.E. a Kangoo Express Z.E. určených pre hromadnú výrobu.

Štvordverový sedan bude vznikať v tureckej Burse, pričom nábeh výroby sa očakáva v prvej polovici roka 2011. Renault Fluence Z.E. poháňa synchrónny elektromotor produkujúci výkon 70 kW a najvyšší krútiaci moment s hodnotou 226 Nm. Dojazd na jedno nabitie podľa európskej metodiky predstavuje 160 kilometrov.

Opätovné nabitie batérií zo siete 230V trvá šesť alebo osem hodín, pri 400V 30 minút. Časť energie vyrábajú brzdy s rekuperačnou funkciou. K dispozícii by však mali byť aj výmenné stanice. Vďaka systému QuickDrop je vybité lítiovo-iónové články možné vymeniť za asi tri minúty.

Predĺžený Fluence

1543 kilogramov vážiace vozidlo vyvinie najvyššiu rýchlosť 135 km/h. V porovnaní so štandardným sedanom Fluence je elektromobil o 130 mm dlhší (meria 4750 mm). Konštruktéri predĺžili zadný previs, aby za zadné sedadlá mohli umiestniť modul s akumulátormi vážiaci 250 kg. V kufri zostal priestor pre 300 litrov nákladu.

Kozmetické úpravy vzhľadu majú elektromobil odlíšiť od "bežných" áut. Ide najmä o modré logá alebo pozadie svetlometov. Koncové svetlá čiastočne pozostávajú z diód. Úlohou upravených nárazníkov a zliatinových diskov kolies je vylepšiť aerodynamiku vozidla. Fluence Z.E. jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom.

Elektrické Kangoo odvezie 650 kg nákladu

Úžitkový Renault Kangoo Express Z.E. disponuje zníženým výkonom elektromotora na 44 kW. Krútiaci moment sa v porovnaní s Fluencom nemení a má hodnotu 226 Nm. Modul s lítiovo-iónovými článkami je umiestnený medzi nápravami pod podlahou vozidla. Jeho úžitkový priestor pojme 3 až 3,5 m3 nákladu (užitočné zaťaženie: 650 kg). Kangoo váži 1470 kg a vyvinie najvyššiu rýchlosť 130 km/h. Hodnoty dojazdu i doby dobíjania batérií sa zhodujú so sedanom Fluence.

Elektrické Kangoo budú vyrábať vo francúzskom Maubeuge. V Španielsku neskôr nabehne produkcia aj ďalšieho elektromobilu, odvodeného od štúdie Renault Twizy Z.E.

Finančná podpora pre záujemcov o elektromobil

Renault predpokladá, že v roku 2020 budú elektromobily tvoriť 10 percent všetkých predaných nových áut. Francúzom s uvádzaním elektrických vozidiel na trhy pomáha celý rad partnerov podieľajúcich sa na výstavbe infraštruktúry. Napríklad vo Francúzsku vznikne 75 000 staníc určených na výmenu vybitých akumulátorov.

Niektoré krajiny poskytnú záujemcom o elektromobil finančnú podporu (Španielsko 6000 eur, Írsko 5000 eur,...). Na Slovensku zatiaľ podobný program podpory neexistuje.

Záujemci o elektrický Renault sa môžu registrovať na stránke http://www.renault-ze.com/.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dávajú osemročnú záruku. Batérie vyvíjajú už desať rokov
  2. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom
  3. Proxenta oficiálne potvrdila záujem o ďalšie investície na Kube
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  5. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  9. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  10. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  1. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  2. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  5. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  6. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  7. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  8. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  9. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 393
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 644
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 359
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 033
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 134
  6. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 672
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 410
  8. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 321
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 870
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 812
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


12 h
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov

Blogy SME

  1. Martin Greguš: Igor Matovič - stena oka hurikánu...
  2. Ladislav Boršoš: Spejbl a Hurvínek…
  3. Martin Greguš: V akom stave sú dopravné komunikácie v Bratislave? Aký je Váš názor?
  4. Jiří Ščobák: Trading: Když už chcete rychle a spekulativně obchodovat, věnujte se oblasti, které rozumíte
  5. Igor Bilák: Post Covid Príhodka #26 - Pol roka a prvý kilometer
  6. Jaroslav Polaček: Pamätáte si ešte na modré tabuľky? Ja už ani nie!
  7. Adam Sedláček: Bravčové ucho pod stromčekom a sukňa nad kolenami
  8. Ján Marton: Progresívna vízia ministerstva pôdohospodárstva je skôr halucináciou diletantov.
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 422
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 325
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 527
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 467
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 6 033
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 158
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 654
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 028
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu