SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Renault predstavil sériovú podobu elektromobilov Fluence a Kangoo

Prvé hromadne vyrábané elektromobily Renault vzniknú v roku 2011. Francúzi spolu s partnermi aktuálne budujú potrebnú infraštruktúru, aby v roku 2012 mohol byť oficiálne spustený ich predaj.

(Zdroj: Renault)

BRATISLAVA. Francúzska automobilka postupne napĺňa plán začať od roku 2012 predávať vozidlá s elektrickým pohonom. Ďalším krokom k naplneniu cieľa je odhalenie elektromobilov Fluence Z.E. a Kangoo Express Z.E. určených pre hromadnú výrobu.

Štvordverový sedan bude vznikať v tureckej Burse, pričom nábeh výroby sa očakáva v prvej polovici roka 2011. Renault Fluence Z.E. poháňa synchrónny elektromotor produkujúci výkon 70 kW a najvyšší krútiaci moment s hodnotou 226 Nm. Dojazd na jedno nabitie podľa európskej metodiky predstavuje 160 kilometrov.

Opätovné nabitie batérií zo siete 230V trvá šesť alebo osem hodín, pri 400V 30 minút. Časť energie vyrábajú brzdy s rekuperačnou funkciou. K dispozícii by však mali byť aj výmenné stanice. Vďaka systému QuickDrop je vybité lítiovo-iónové články možné vymeniť za asi tri minúty.

Predĺžený Fluence

1543 kilogramov vážiace vozidlo vyvinie najvyššiu rýchlosť 135 km/h. V porovnaní so štandardným sedanom Fluence je elektromobil o 130 mm dlhší (meria 4750 mm). Konštruktéri predĺžili zadný previs, aby za zadné sedadlá mohli umiestniť modul s akumulátormi vážiaci 250 kg. V kufri zostal priestor pre 300 litrov nákladu.

Kozmetické úpravy vzhľadu majú elektromobil odlíšiť od "bežných" áut. Ide najmä o modré logá alebo pozadie svetlometov. Koncové svetlá čiastočne pozostávajú z diód. Úlohou upravených nárazníkov a zliatinových diskov kolies je vylepšiť aerodynamiku vozidla. Fluence Z.E. jazdí na pneumatikách s nízkym valivým odporom.

Elektrické Kangoo odvezie 650 kg nákladu

Úžitkový Renault Kangoo Express Z.E. disponuje zníženým výkonom elektromotora na 44 kW. Krútiaci moment sa v porovnaní s Fluencom nemení a má hodnotu 226 Nm. Modul s lítiovo-iónovými článkami je umiestnený medzi nápravami pod podlahou vozidla. Jeho úžitkový priestor pojme 3 až 3,5 m3 nákladu (užitočné zaťaženie: 650 kg). Kangoo váži 1470 kg a vyvinie najvyššiu rýchlosť 130 km/h. Hodnoty dojazdu i doby dobíjania batérií sa zhodujú so sedanom Fluence.

Elektrické Kangoo budú vyrábať vo francúzskom Maubeuge. V Španielsku neskôr nabehne produkcia aj ďalšieho elektromobilu, odvodeného od štúdie Renault Twizy Z.E.

Finančná podpora pre záujemcov o elektromobil

Renault predpokladá, že v roku 2020 budú elektromobily tvoriť 10 percent všetkých predaných nových áut. Francúzom s uvádzaním elektrických vozidiel na trhy pomáha celý rad partnerov podieľajúcich sa na výstavbe infraštruktúry. Napríklad vo Francúzsku vznikne 75 000 staníc určených na výmenu vybitých akumulátorov.

Niektoré krajiny poskytnú záujemcom o elektromobil finančnú podporu (Španielsko 6000 eur, Írsko 5000 eur,...). Na Slovensku zatiaľ podobný program podpory neexistuje.

Záujemci o elektrický Renault sa môžu registrovať na stránke http://www.renault-ze.com/.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Si maturant? Vyber si kvalitu a príď študovať pod Zobor!
  2. Študuj ekonómiu na špičkovej škole a odštartuj svoju kariéru!
  3. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  4. Študuj perspektívne programy!
  5. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  6. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  7. Nové číslo Historickej revue
  8. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  9. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  10. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  1. Last chance to get The Slovak Spectator discounted subscription
  2. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  3. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  4. Nové číslo Historickej revue
  5. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  6. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  7. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  8. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  9. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  10. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 17 660
  2. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 17 366
  3. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 721
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 8 777
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 8 493
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 789
  7. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 320
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 144
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 446
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 5 978
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

10 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

7 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

10 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Koniec nových áut so spaľovacím motorom hrozí už v roku 2025.

15 h
Volvo C40 Recharge

V ponuke bude len v plne elektrickej verzii.

3. mar
Škoda Kamiq Scoutline

Namiesto terénnych schopností vie zaujať výbavou.

2. mar
Hyundai Bayon

Zároveň ponúka najväčší kufor v triede.

2. mar