SME

Test: Vylepšený Auris presvedčí najmä priestorom

Skúšali sme pravdepodobne najvyhľadávanejšiu verziu v základnej výbave Terra Cool so zážihovou jedna-šestkou pod kapotou a šesťstupňovým „manuálom“.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Toyota v roku 2007 šokovala tým, že jej nový kompaktný hatchback nedostal tradičné označenie Corolla, ale Auris. Zákazníci si naň rýchlo zvykli, lebo okrem názvu zostalo všetko po starom. Nekonfliktný dizajn, dôraz na kvalitu i dostatočne veľký priestor pre posádku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prívetivejšia tvár Aj konzervatívne tvary potrebujú čas od času novú iskru. Omladzovacia kúra približne v polovici životného cyklu Aurisu zahladila vrásky a priniesla zdokonalenú techniku. Vďaka modifikovanej prednej časti sa Auris „tvári“ o čosi prívetivejšie. Svetlomety charakterizujú väčšie rozmery a nárazník tvorí jeden celok s novou maskou chladiča. V lepšie vybavených verziách z rohov nárazníka vystupujú hmlovky. Základný variant si musí vystačiť so „záslepkami“. Rovnaký štylistický prvok nachádzame vzadu. V nárazníku našli miesto okrúhle odrazové sklá.

SkryťVypnúť reklamu

Zadnú časť opticky rozširujú nové dvojfarebné koncové svetlá. Bočné smerovky sa z blatníkov presťahovali na zraniteľnejšie miesto, do spätných zrkadiel. Vodič preto najmä v meste ocení možnosť ich sklopenia. V základnej verzii Terra Cool tak musí urobiť manuálne, v ostatných modeloch je ľudská sila nahradená elektromotormi.

Dobrá aj zlá inšpirácia Pri pohľade na Auris sa nedokážeme zbaviť dojmu, že konštruktéri hľadali inšpiráciu vo svete minivanov. Celková výška auta 1505 mm patrí k najväčším v rámci triedy. Vozidlá MPV pripomína aj veľké čelné sklo a dvojité predné stĺpiky, ktoré v určitých situáciách komplikujú výhľad šikmo dopredu.

Ovládač hlasitosti audia už nekĺže medzi prstami.

Palubná doska si zachovala netradičnú architektúru. Radiaca páka sa nachádza na vyvýšenej stredovej konzole a dobre padne do ruky. V kulise sa pohybuje po krátkych a pomerne presných dráhach. Futuristickú páku ručnej brzdy nahradil kratší a konvenčnejší ekvivalent. Vylepšili nedostatky Páči sa nám nový volant s malým priemerom, hrubým vencom a plochou spodnou časťou. Obsahuje základné ovládače audiosystému a hlavne tlačidlo ovládajúce palubný počítač. Doteraz sa vodič bažiaci po informáciách napríklad o aktuálnej spotrebe musel naťahovať cez volant k prístrojovému panelu.

SkryťVypnúť reklamu

K najpozitívnejším novinkám vo vnútri patrí

trojramenný multifunkčný volant.

Toyota evidentne načúvala výhradám zákazníkov a novinárov. Svedčí o tom aj taký detail, ako otočný ovládač hlasitosti rádia. Jeho hladký povrch spôsobil, že prsty sa po ňom kĺzali namiesto toho, aby ním otáčali. Nový typ je po obvode vrúbkovaný. Moderné optitrónové prístroje stále vyzerajú veľmi dobre. Len oranžovú farbu číslic nahradila biela.

Sedáky vás v zákrutách nepodržia, zato sa na ne ľahko nastupuje.

Kvalitnejšie materiály na palubnej doske majú zlepšiť celkové vnímanie interiéru. Ide o tienidlo prístrojového panelu a kryt vrchného odkladacieho priestoru pred spolujazdcom potiahnuté mäkkým plastom. Veľa miesta Priestorová ponuka v kabíne je silnou stránkou Aurisu. Vyššia stavba karosérie vytvára pocit vzdušnosti. Priestor však nie je o pocitoch. Dozadu sa bez problémov zmestia dvaja dospelí cestujúci. Sklon operadla si môžu nastaviť do dvoch polôh.

SkryťVypnúť reklamu

Kufor má základný objem 350 litrov.

Sklopené operadlá nevytvoria rovnú plochu s dnom kufra.

Jeho kapacita narastie na 777 l.

Množstvo úložných priečinkov opäť pripomína minivany. Spolujazdec má pred sebou hneď dva, pričom vrchný ukrýva aj štandardne dodávaný Aux a USB vstup. Po stranách palubnej dosky nechýbajú výsuvné držiaky na poháre. K odkladaciemu priestoru v stredovej konzole je komplikovaný prístup. Kapacita batožinového priestoru 350 litrov patrí k priemeru v rámci triedy. Naštve vysoká nakladacia hrana.

Predné sedadlá sú primerane tuhé, ale v oblasti sedákov im chýba bočné vedenie. Spolu s komfortne naladeným a dobre utlmeným podvozkom nabádajú skôr k pohodovej jazde. Prehnané „športovanie“ celkom nesvedčí občas nervóznej zadnej náprave. Poskakujúci zadok je často sprievodným javom jazdy po menej kvalitnej vozovke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K odkladaciemu priestoru pod stredovou konzolou

je trochu komplikovaný prístup.

Auris s výnimkou najvýkonnejšej vznetovej verzie stále využíva jednoduché zavesenie zadných kolies so skrutnou priečkou a vlečenými ramenami. Stabilizačný systém dostanete v najvyššom výbavovom stupni Sol alebo si zaň priplatíte 500 eur. Prepracovaný elektrický posilňovač riadenia kladie pri otáčaní volantom väčší odpor než jeho predchodca.

Kapotu musí dvíhať človek, nie plynové vzpery.

Dobrá atmosféra Toyota zatiaľ nepodlieha módnym trendom a na turbomotory konkurencie odpovedá vyladenými atmosférickými agregátmi. Modernizovaná zážihová jedna-šestka dostala nový systém variabilného časovania ventilov Valvematic a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Veľmi kultivovaná poháňacia jednotka disponuje výkonom 97 kW (132 k) a najvyšším krútiacim momentom 160 Nm pri 4400 ot./min. Spoza volantu by sme hádali nižšie hodnoty, na čom sa zrejme podpísala „surovosť“ agregátu spôsobená malým počtom najazdených kilometrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To ale nemení nič na tom, že motor udeľuje autu s celkovou hmotnosťou 1750 kg primeranú dynamiku. Priemerná spotreba benzínu prekročila výrobcom udávanú hodnotu 6,2 l/100 km o rovný liter.

SME spokojní SME nespokojní

priestor vpredu i vzadu výhľad cez predný stĺpik

poloha radiacej páky jednoduchá zadná náprava

odhlučnenie motora -

tvar a priemer volantu -

jazdný komfort -

sériový USB vstup -

Kupujem-nekupujem

Uznávam, že Auris z pohľadu bežného vodiča nemá zásadnejšie nedostatky. Napriek tomu nekupujem. Chýba mi trochu menej uniformity - viac emócií. Viem, pre niekoho to môže byť banalita... (Filip Garaj)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre

motor 1.6 Valvematic

zdvihový objem [cm3] 1598

výkon [kW/k] 97/132

pri otáčkach [1/min] 6400

krútiaci moment [Nm] 160

pri otáčkach [1/min] 4400

maximálna rýchlosť [km/h] 195

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,2

nameraná spotreba [l/100 km] 7,2

emisie CO2 [g/km] 152

batožinový priestor [l] 350-777

cena modelu od [€] 13.390

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 102
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 308
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 861
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 818
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 537
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 377
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 159
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 153
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 443
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 233
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 780
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 211
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 027
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 438
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 470
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu