SME
Štvrtok, 20. január, 2022 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Test: Vylepšený Auris presvedčí najmä priestorom

Skúšali sme pravdepodobne najvyhľadávanejšiu verziu v základnej výbave Terra Cool so zážihovou jedna-šestkou pod kapotou a šesťstupňovým „manuálom“.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Toyota v roku 2007 šokovala tým, že jej nový kompaktný hatchback nedostal tradičné označenie Corolla, ale Auris. Zákazníci si naň rýchlo zvykli, lebo okrem názvu zostalo všetko po starom. Nekonfliktný dizajn, dôraz na kvalitu i dostatočne veľký priestor pre posádku.

Prívetivejšia tvár

Aj konzervatívne tvary potrebujú čas od času novú iskru. Omladzovacia kúra približne v polovici životného cyklu Aurisu zahladila vrásky a priniesla zdokonalenú techniku. Vďaka modifikovanej prednej časti sa Auris „tvári“ o čosi prívetivejšie. Svetlomety charakterizujú väčšie rozmery a nárazník tvorí jeden celok s novou maskou chladiča. V lepšie vybavených verziách z rohov nárazníka vystupujú hmlovky. Základný variant si musí vystačiť so „záslepkami“. Rovnaký štylistický prvok nachádzame vzadu. V nárazníku našli miesto okrúhle odrazové sklá.

Zadnú časť opticky rozširujú nové dvojfarebné koncové svetlá. Bočné smerovky sa z blatníkov presťahovali na zraniteľnejšie miesto, do spätných zrkadiel. Vodič preto najmä v meste ocení možnosť ich sklopenia. V základnej verzii Terra Cool tak musí urobiť manuálne, v ostatných modeloch je ľudská sila nahradená elektromotormi.

Dobrá aj zlá inšpirácia

Pri pohľade na Auris sa nedokážeme zbaviť dojmu, že konštruktéri hľadali inšpiráciu vo svete minivanov. Celková výška auta 1505 mm patrí k najväčším v rámci triedy. Vozidlá MPV pripomína aj veľké čelné sklo a dvojité predné stĺpiky, ktoré v určitých situáciách komplikujú výhľad šikmo dopredu.

34_t_male_big.jpg

Ovládač hlasitosti audia už nekĺže medzi prstami.

Palubná doska si zachovala netradičnú architektúru. Radiaca páka sa nachádza na vyvýšenej stredovej konzole a dobre padne do ruky. V kulise sa pohybuje po krátkych a pomerne presných dráhach. Futuristickú páku ručnej brzdy nahradil kratší a konvenčnejší ekvivalent.

Vylepšili nedostatky

Páči sa nám nový volant s malým priemerom, hrubým vencom a plochou spodnou časťou. Obsahuje základné ovládače audiosystému a hlavne tlačidlo ovládajúce palubný počítač. Doteraz sa vodič bažiaci po informáciách napríklad o aktuálnej spotrebe musel naťahovať cez volant k prístrojovému panelu.

32_t_male_big.jpg

K najpozitívnejším novinkám vo vnútri patrí
trojramenný multifunkčný volant
.

Toyota evidentne načúvala výhradám zákazníkov a novinárov. Svedčí o tom aj taký detail, ako otočný ovládač hlasitosti rádia. Jeho hladký povrch spôsobil, že prsty sa po ňom kĺzali namiesto toho, aby ním otáčali. Nový typ je po obvode vrúbkovaný. Moderné optitrónové prístroje stále vyzerajú veľmi dobre. Len oranžovú farbu číslic nahradila biela.

36_t_male_big.jpg

Sedáky vás v zákrutách nepodržia, zato sa na ne ľahko nastupuje.

Kvalitnejšie materiály na palubnej doske majú zlepšiť celkové vnímanie interiéru. Ide o tienidlo prístrojového panelu a kryt vrchného odkladacieho priestoru pred spolujazdcom potiahnuté mäkkým plastom.

Veľa miesta

Priestorová ponuka v kabíne je silnou stránkou Aurisu. Vyššia stavba karosérie vytvára pocit vzdušnosti. Priestor však nie je o pocitoch. Dozadu sa bez problémov zmestia dvaja dospelí cestujúci. Sklon operadla si môžu nastaviť do dvoch polôh.

35_t_male_big.jpg

Kufor má základný objem 350 litrov.
Sklopené operadlá nevytvoria rovnú plochu s dnom kufra.
Jeho kapacita narastie na 777 l.

Množstvo úložných priečinkov opäť pripomína minivany. Spolujazdec má pred sebou hneď dva, pričom vrchný ukrýva aj štandardne dodávaný Aux a USB vstup. Po stranách palubnej dosky nechýbajú výsuvné držiaky na poháre. K odkladaciemu priestoru v stredovej konzole je komplikovaný prístup. Kapacita batožinového priestoru 350 litrov patrí k priemeru v rámci triedy. Naštve vysoká nakladacia hrana.

Predné sedadlá sú primerane tuhé, ale v oblasti sedákov im chýba bočné vedenie. Spolu s komfortne naladeným a dobre utlmeným podvozkom nabádajú skôr k pohodovej jazde. Prehnané „športovanie“ celkom nesvedčí občas nervóznej zadnej náprave. Poskakujúci zadok je často sprievodným javom jazdy po menej kvalitnej vozovke.

33_t_male_big.jpg

K odkladaciemu priestoru pod stredovou konzolou
je trochu komplikovaný prístup.

Auris s výnimkou najvýkonnejšej vznetovej verzie stále využíva jednoduché zavesenie zadných kolies so skrutnou priečkou a vlečenými ramenami. Stabilizačný systém dostanete v najvyššom výbavovom stupni Sol alebo si zaň priplatíte 500 eur. Prepracovaný elektrický posilňovač riadenia kladie pri otáčaní volantom väčší odpor než jeho predchodca.

31_t_male_big.jpg

Kapotu musí dvíhať človek, nie plynové vzpery.

Dobrá atmosféra

Toyota zatiaľ nepodlieha módnym trendom a na turbomotory konkurencie odpovedá vyladenými atmosférickými agregátmi. Modernizovaná zážihová jedna-šestka dostala nový systém variabilného časovania ventilov Valvematic a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Veľmi kultivovaná poháňacia jednotka disponuje výkonom 97 kW (132 k) a najvyšším krútiacim momentom 160 Nm pri 4400 ot./min. Spoza volantu by sme hádali nižšie hodnoty, na čom sa zrejme podpísala „surovosť“ agregátu spôsobená malým počtom najazdených kilometrov.

To ale nemení nič na tom, že motor udeľuje autu s celkovou hmotnosťou 1750 kg primeranú dynamiku. Priemerná spotreba benzínu prekročila výrobcom udávanú hodnotu 6,2 l/100 km o rovný liter.

SME spokojní SME nespokojní
priestor vpredu i vzadu výhľad cez predný stĺpik
poloha radiacej páky jednoduchá zadná náprava
odhlučnenie motora -
tvar a priemer volantu -
jazdný komfort -
sériový USB vstup -

Kupujem-nekupujem

Uznávam, že Auris z pohľadu bežného vodiča nemá zásadnejšie nedostatky. Napriek tomu nekupujem. Chýba mi trochu menej uniformity - viac emócií. Viem, pre niekoho to môže byť banalita... (Filip Garaj)
Technické parametre

motor 1.6 Valvematic
zdvihový objem [cm3] 1598
výkon [kW/k] 97/132
pri otáčkach [1/min] 6400
krútiaci moment [Nm] 160
pri otáčkach [1/min] 4400
maximálna rýchlosť [km/h] 195
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,2
nameraná spotreba [l/100 km] 7,2
emisie CO2 [g/km] 152
batožinový priestor [l] 350-777
cena modelu od [€] 13.390

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  2. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty
  3. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  4. Mecom ide na zelenú
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  7. Marrákeš je červená perla Maroka
  8. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať
  9. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  10. Predplatné SME.sk len za 29 eur
  1. 7 predsavzatí, ktoré pomôžu nielen vám
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  3. Medzi kritické ochorenia pribudli autizmus, celiakia či malária
  4. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty
  5. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  6. Garmin predstavil dlho očakávanú radu športových hodiniek
  7. 53 predajní, kde získate zľavy aj peniaze na ďalší nákup
  8. Mecom ide na zelenú
  9. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  10. Marrákeš je červená perla Maroka
  1. Predplatné SME.sk len za 29 eur 6 679
  2. Marrákeš je červená perla Maroka 5 089
  3. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 4 556
  4. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 4 336
  5. Chyby, ktoré robíte pri platbe kartou a ani ste o nich nevedeli 3 514
  6. Cukrovkári a covid-19 2 619
  7. Mám za sebou jeden z najťažších rokov svojho života 2 528
  8. Vieme, kde získate najlepšie semienka zeleniny 2 365
  9. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 2 188
  10. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 029
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

ilustračná fotka

Prípad vyšetrovateľky sa naťahuje od leta minulého roku.


15 h

Nie tak dávno sme mali pomerne presné výrazy ako "rasizmus", či "homofóbia", ktoré boli odlíšené od názorov.


Logo podcastu Dobré ráno.

Čo nám hovorí nová vysvietená atrakcia v lese o nás?


a 1 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


20 h
Škoda Fabia

Podiel nových áut klesá a dovezených jazdeniek naopak stúpa.


18. jan
Volkswagen Passat

Čo sa stane s Passatom, či Mondeom?


18. jan
Renault Austral s maskovaním počas záverečných testov.

Výrobca sa nebude spoliehať len na elektromobily.


14. jan

Blogy SME

  1. Peter Biščo: Ide Ficovi aj o obnovu staronovej hranice s Ruskom ?
  2. Ivan Mlynár: MAROŠ ŽILINKA NIE JE CHYBOU MATRIXU, NAOPAK, JE JEHO SÚČASŤOU
  3. Martin Sústrik: Tajná história mráčikárstva
  4. Jan Pražák: Výchova ke genderové nekorektnosti
  5. Vladimír Bohm: Don't Look Up! K zemi hľaď, čo máme spoločné s filmom?
  6. Věra Tepličková: Ľudia sú leniví poctivo sa zoznamovať s opatreniami
  7. Robert Štepaník: diel 59 - moje TOP10 za rok 2021, časť 1 (miesto 10 až 6)
  8. Anna Milanová: Identita... 2020
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta? 13 806
  2. Ondrej Prostredník: Pán biskup Haľko, ospravedlňte sa prosím. 5 799
  3. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 5 301
  4. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 4 474
  5. Martin Borguľa: Obranná zmluva s USA? Za mňa – NIE! 4 224
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 003
  7. Martin Pilnik: Takto vyzerá budúcnosť v predpisovaní liekov 2 646
  8. Tomáš Harustiak: Biblický Exodus Izraelitov z Egypta sa nikdy neodohral 2 384
  1. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  2. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  3. Matúš Sarvaš: Prokurátor: Pri čítaní listov na rozlúčku je nemožné neprecítiť slová obete
  4. Valentína Sedileková: Podcast, ktorý vám odhalí svet ľudí s poruchami príjmu potravy
  5. Katarína Pázmányová: Je spoločná manželská posteľ pilierom dobrého manželstva?
  6. Milota Sidorová: Muži sa boja napadnutia, ženy znásilnenia. Bezpečnosť v meste sa týka všetkých
  7. Pavol Koprda: Erik Kaliňák používa rovnaké metódy ako Blaha. Verili by ste jemu alebo vedcom? (rozbor videa)
  8. Pavol Koprda: Šach-mat pre Pfizer? Hoaxer Blaha čítal iba nadpis, štúdiu financoval Pfizer
Skryť Zatvoriť reklamu