SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky
TESTY

Test: Vylepšený Auris presvedčí najmä priestorom

Skúšali sme pravdepodobne najvyhľadávanejšiu verziu v základnej výbave Terra Cool so zážihovou jedna-šestkou pod kapotou a šesťstupňovým „manuálom“.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Toyota v roku 2007 šokovala tým, že jej nový kompaktný hatchback nedostal tradičné označenie Corolla, ale Auris. Zákazníci si naň rýchlo zvykli, lebo okrem názvu zostalo všetko po starom. Nekonfliktný dizajn, dôraz na kvalitu i dostatočne veľký priestor pre posádku.

Prívetivejšia tvár

Aj konzervatívne tvary potrebujú čas od času novú iskru. Omladzovacia kúra približne v polovici životného cyklu Aurisu zahladila vrásky a priniesla zdokonalenú techniku. Vďaka modifikovanej prednej časti sa Auris „tvári“ o čosi prívetivejšie. Svetlomety charakterizujú väčšie rozmery a nárazník tvorí jeden celok s novou maskou chladiča. V lepšie vybavených verziách z rohov nárazníka vystupujú hmlovky. Základný variant si musí vystačiť so „záslepkami“. Rovnaký štylistický prvok nachádzame vzadu. V nárazníku našli miesto okrúhle odrazové sklá.

Zadnú časť opticky rozširujú nové dvojfarebné koncové svetlá. Bočné smerovky sa z blatníkov presťahovali na zraniteľnejšie miesto, do spätných zrkadiel. Vodič preto najmä v meste ocení možnosť ich sklopenia. V základnej verzii Terra Cool tak musí urobiť manuálne, v ostatných modeloch je ľudská sila nahradená elektromotormi.

Dobrá aj zlá inšpirácia

Pri pohľade na Auris sa nedokážeme zbaviť dojmu, že konštruktéri hľadali inšpiráciu vo svete minivanov. Celková výška auta 1505 mm patrí k najväčším v rámci triedy. Vozidlá MPV pripomína aj veľké čelné sklo a dvojité predné stĺpiky, ktoré v určitých situáciách komplikujú výhľad šikmo dopredu.

34_t_male_big.jpg

Ovládač hlasitosti audia už nekĺže medzi prstami.

Palubná doska si zachovala netradičnú architektúru. Radiaca páka sa nachádza na vyvýšenej stredovej konzole a dobre padne do ruky. V kulise sa pohybuje po krátkych a pomerne presných dráhach. Futuristickú páku ručnej brzdy nahradil kratší a konvenčnejší ekvivalent.

Vylepšili nedostatky

Páči sa nám nový volant s malým priemerom, hrubým vencom a plochou spodnou časťou. Obsahuje základné ovládače audiosystému a hlavne tlačidlo ovládajúce palubný počítač. Doteraz sa vodič bažiaci po informáciách napríklad o aktuálnej spotrebe musel naťahovať cez volant k prístrojovému panelu.

32_t_male_big.jpg

K najpozitívnejším novinkám vo vnútri patrí
trojramenný multifunkčný volant
.

Toyota evidentne načúvala výhradám zákazníkov a novinárov. Svedčí o tom aj taký detail, ako otočný ovládač hlasitosti rádia. Jeho hladký povrch spôsobil, že prsty sa po ňom kĺzali namiesto toho, aby ním otáčali. Nový typ je po obvode vrúbkovaný. Moderné optitrónové prístroje stále vyzerajú veľmi dobre. Len oranžovú farbu číslic nahradila biela.

36_t_male_big.jpg

Sedáky vás v zákrutách nepodržia, zato sa na ne ľahko nastupuje.

Kvalitnejšie materiály na palubnej doske majú zlepšiť celkové vnímanie interiéru. Ide o tienidlo prístrojového panelu a kryt vrchného odkladacieho priestoru pred spolujazdcom potiahnuté mäkkým plastom.

Veľa miesta

Priestorová ponuka v kabíne je silnou stránkou Aurisu. Vyššia stavba karosérie vytvára pocit vzdušnosti. Priestor však nie je o pocitoch. Dozadu sa bez problémov zmestia dvaja dospelí cestujúci. Sklon operadla si môžu nastaviť do dvoch polôh.

35_t_male_big.jpg

Kufor má základný objem 350 litrov.
Sklopené operadlá nevytvoria rovnú plochu s dnom kufra.
Jeho kapacita narastie na 777 l.

Množstvo úložných priečinkov opäť pripomína minivany. Spolujazdec má pred sebou hneď dva, pričom vrchný ukrýva aj štandardne dodávaný Aux a USB vstup. Po stranách palubnej dosky nechýbajú výsuvné držiaky na poháre. K odkladaciemu priestoru v stredovej konzole je komplikovaný prístup. Kapacita batožinového priestoru 350 litrov patrí k priemeru v rámci triedy. Naštve vysoká nakladacia hrana.

Predné sedadlá sú primerane tuhé, ale v oblasti sedákov im chýba bočné vedenie. Spolu s komfortne naladeným a dobre utlmeným podvozkom nabádajú skôr k pohodovej jazde. Prehnané „športovanie“ celkom nesvedčí občas nervóznej zadnej náprave. Poskakujúci zadok je často sprievodným javom jazdy po menej kvalitnej vozovke.

33_t_male_big.jpg

K odkladaciemu priestoru pod stredovou konzolou
je trochu komplikovaný prístup.

Auris s výnimkou najvýkonnejšej vznetovej verzie stále využíva jednoduché zavesenie zadných kolies so skrutnou priečkou a vlečenými ramenami. Stabilizačný systém dostanete v najvyššom výbavovom stupni Sol alebo si zaň priplatíte 500 eur. Prepracovaný elektrický posilňovač riadenia kladie pri otáčaní volantom väčší odpor než jeho predchodca.

31_t_male_big.jpg

Kapotu musí dvíhať človek, nie plynové vzpery.

Dobrá atmosféra

Toyota zatiaľ nepodlieha módnym trendom a na turbomotory konkurencie odpovedá vyladenými atmosférickými agregátmi. Modernizovaná zážihová jedna-šestka dostala nový systém variabilného časovania ventilov Valvematic a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Veľmi kultivovaná poháňacia jednotka disponuje výkonom 97 kW (132 k) a najvyšším krútiacim momentom 160 Nm pri 4400 ot./min. Spoza volantu by sme hádali nižšie hodnoty, na čom sa zrejme podpísala „surovosť“ agregátu spôsobená malým počtom najazdených kilometrov.

To ale nemení nič na tom, že motor udeľuje autu s celkovou hmotnosťou 1750 kg primeranú dynamiku. Priemerná spotreba benzínu prekročila výrobcom udávanú hodnotu 6,2 l/100 km o rovný liter.

SME spokojní SME nespokojní
priestor vpredu i vzadu výhľad cez predný stĺpik
poloha radiacej páky jednoduchá zadná náprava
odhlučnenie motora -
tvar a priemer volantu -
jazdný komfort -
sériový USB vstup -

Kupujem-nekupujem

Uznávam, že Auris z pohľadu bežného vodiča nemá zásadnejšie nedostatky. Napriek tomu nekupujem. Chýba mi trochu menej uniformity - viac emócií. Viem, pre niekoho to môže byť banalita... (Filip Garaj)
Technické parametre

motor 1.6 Valvematic
zdvihový objem [cm3] 1598
výkon [kW/k] 97/132
pri otáčkach [1/min] 6400
krútiaci moment [Nm] 160
pri otáčkach [1/min] 4400
maximálna rýchlosť [km/h] 195
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,2
nameraná spotreba [l/100 km] 7,2
emisie CO2 [g/km] 152
batožinový priestor [l] 350-777
cena modelu od [€] 13.390

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  2. Aj matematika sa dá skrotiť
  3. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 742
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 506
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 643
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 293
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 301
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 118
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 079
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 897
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 622
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 510
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Moniku Jankovskú privádzajú na NAKA v Nitre.

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová po triumfe v Lechu.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.

Neprehliadnite tiež

Toyota Camry dostala vylepšený dizajn aj technológie

Zmenami prešli najmä jazdní asistenti.

Toyota Camry Hybrid 2021

Hyundai chystá nový mestský crossover. Bude lacnejší než Kona?

Auto dostalo meno po meste na juhu Francúzska.

Hyundai Bayon odhaľuje prvý detail.

Kedy sa oplatí Dacia Duster, ktorej chutí benzín aj LPG? (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG