SME
reklama

Test: Vylepšený Auris presvedčí najmä priestorom

Skúšali sme pravdepodobne najvyhľadávanejšiu verziu v základnej výbave Terra Cool so zážihovou jedna-šestkou pod kapotou a šesťstupňovým „manuálom“.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Toyota v roku 2007 šokovala tým, že jej nový kompaktný hatchback nedostal tradičné označenie Corolla, ale Auris. Zákazníci si naň rýchlo zvykli, lebo okrem názvu zostalo všetko po starom. Nekonfliktný dizajn, dôraz na kvalitu i dostatočne veľký priestor pre posádku.

Prívetivejšia tvár

Aj konzervatívne tvary potrebujú čas od času novú iskru. Omladzovacia kúra približne v polovici životného cyklu Aurisu zahladila vrásky a priniesla zdokonalenú techniku. Vďaka modifikovanej prednej časti sa Auris „tvári“ o čosi prívetivejšie. Svetlomety charakterizujú väčšie rozmery a nárazník tvorí jeden celok s novou maskou chladiča. V lepšie vybavených verziách z rohov nárazníka vystupujú hmlovky. Základný variant si musí vystačiť so „záslepkami“. Rovnaký štylistický prvok nachádzame vzadu. V nárazníku našli miesto okrúhle odrazové sklá.

Zadnú časť opticky rozširujú nové dvojfarebné koncové svetlá. Bočné smerovky sa z blatníkov presťahovali na zraniteľnejšie miesto, do spätných zrkadiel. Vodič preto najmä v meste ocení možnosť ich sklopenia. V základnej verzii Terra Cool tak musí urobiť manuálne, v ostatných modeloch je ľudská sila nahradená elektromotormi.

Dobrá aj zlá inšpirácia

Pri pohľade na Auris sa nedokážeme zbaviť dojmu, že konštruktéri hľadali inšpiráciu vo svete minivanov. Celková výška auta 1505 mm patrí k najväčším v rámci triedy. Vozidlá MPV pripomína aj veľké čelné sklo a dvojité predné stĺpiky, ktoré v určitých situáciách komplikujú výhľad šikmo dopredu.

34_t_male_big.jpg

Ovládač hlasitosti audia už nekĺže medzi prstami.

Palubná doska si zachovala netradičnú architektúru. Radiaca páka sa nachádza na vyvýšenej stredovej konzole a dobre padne do ruky. V kulise sa pohybuje po krátkych a pomerne presných dráhach. Futuristickú páku ručnej brzdy nahradil kratší a konvenčnejší ekvivalent.

Vylepšili nedostatky

Páči sa nám nový volant s malým priemerom, hrubým vencom a plochou spodnou časťou. Obsahuje základné ovládače audiosystému a hlavne tlačidlo ovládajúce palubný počítač. Doteraz sa vodič bažiaci po informáciách napríklad o aktuálnej spotrebe musel naťahovať cez volant k prístrojovému panelu.

32_t_male_big.jpg

K najpozitívnejším novinkám vo vnútri patrí
trojramenný multifunkčný volant
.

Toyota evidentne načúvala výhradám zákazníkov a novinárov. Svedčí o tom aj taký detail, ako otočný ovládač hlasitosti rádia. Jeho hladký povrch spôsobil, že prsty sa po ňom kĺzali namiesto toho, aby ním otáčali. Nový typ je po obvode vrúbkovaný. Moderné optitrónové prístroje stále vyzerajú veľmi dobre. Len oranžovú farbu číslic nahradila biela.

36_t_male_big.jpg

Sedáky vás v zákrutách nepodržia, zato sa na ne ľahko nastupuje.

Kvalitnejšie materiály na palubnej doske majú zlepšiť celkové vnímanie interiéru. Ide o tienidlo prístrojového panelu a kryt vrchného odkladacieho priestoru pred spolujazdcom potiahnuté mäkkým plastom.

Veľa miesta

Priestorová ponuka v kabíne je silnou stránkou Aurisu. Vyššia stavba karosérie vytvára pocit vzdušnosti. Priestor však nie je o pocitoch. Dozadu sa bez problémov zmestia dvaja dospelí cestujúci. Sklon operadla si môžu nastaviť do dvoch polôh.

35_t_male_big.jpg

Kufor má základný objem 350 litrov.
Sklopené operadlá nevytvoria rovnú plochu s dnom kufra.
Jeho kapacita narastie na 777 l.

Množstvo úložných priečinkov opäť pripomína minivany. Spolujazdec má pred sebou hneď dva, pričom vrchný ukrýva aj štandardne dodávaný Aux a USB vstup. Po stranách palubnej dosky nechýbajú výsuvné držiaky na poháre. K odkladaciemu priestoru v stredovej konzole je komplikovaný prístup. Kapacita batožinového priestoru 350 litrov patrí k priemeru v rámci triedy. Naštve vysoká nakladacia hrana.

Predné sedadlá sú primerane tuhé, ale v oblasti sedákov im chýba bočné vedenie. Spolu s komfortne naladeným a dobre utlmeným podvozkom nabádajú skôr k pohodovej jazde. Prehnané „športovanie“ celkom nesvedčí občas nervóznej zadnej náprave. Poskakujúci zadok je často sprievodným javom jazdy po menej kvalitnej vozovke.

33_t_male_big.jpg

K odkladaciemu priestoru pod stredovou konzolou
je trochu komplikovaný prístup.

Auris s výnimkou najvýkonnejšej vznetovej verzie stále využíva jednoduché zavesenie zadných kolies so skrutnou priečkou a vlečenými ramenami. Stabilizačný systém dostanete v najvyššom výbavovom stupni Sol alebo si zaň priplatíte 500 eur. Prepracovaný elektrický posilňovač riadenia kladie pri otáčaní volantom väčší odpor než jeho predchodca.

31_t_male_big.jpg

Kapotu musí dvíhať človek, nie plynové vzpery.

Dobrá atmosféra

Toyota zatiaľ nepodlieha módnym trendom a na turbomotory konkurencie odpovedá vyladenými atmosférickými agregátmi. Modernizovaná zážihová jedna-šestka dostala nový systém variabilného časovania ventilov Valvematic a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Veľmi kultivovaná poháňacia jednotka disponuje výkonom 97 kW (132 k) a najvyšším krútiacim momentom 160 Nm pri 4400 ot./min. Spoza volantu by sme hádali nižšie hodnoty, na čom sa zrejme podpísala „surovosť“ agregátu spôsobená malým počtom najazdených kilometrov.

To ale nemení nič na tom, že motor udeľuje autu s celkovou hmotnosťou 1750 kg primeranú dynamiku. Priemerná spotreba benzínu prekročila výrobcom udávanú hodnotu 6,2 l/100 km o rovný liter.

SME spokojní SME nespokojní
priestor vpredu i vzadu výhľad cez predný stĺpik
poloha radiacej páky jednoduchá zadná náprava
odhlučnenie motora -
tvar a priemer volantu -
jazdný komfort -
sériový USB vstup -

Kupujem-nekupujem

Uznávam, že Auris z pohľadu bežného vodiča nemá zásadnejšie nedostatky. Napriek tomu nekupujem. Chýba mi trochu menej uniformity - viac emócií. Viem, pre niekoho to môže byť banalita... (Filip Garaj)
Technické parametre

motor 1.6 Valvematic
zdvihový objem [cm3] 1598
výkon [kW/k] 97/132
pri otáčkach [1/min] 6400
krútiaci moment [Nm] 160
pri otáčkach [1/min] 4400
maximálna rýchlosť [km/h] 195
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 10,2
nameraná spotreba [l/100 km] 7,2
emisie CO2 [g/km] 152
batožinový priestor [l] 350-777
cena modelu od [€] 13.390

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 702
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 528
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 768
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 724
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 997
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 761
  7. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 8 887
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 482
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Sklamaní voliči Matovičovej vlády sa nevzdali a vybrali si (najmä) Ivana Korčoka.

Fico je silný len vtedy, keď ostatní mlčia.


Premiéra Roberta Fica (Smer) vítajú v Galante na výjazdovom rokovaní vlády v čase volebnej kampane k voľbe prezidenta

Pellegrini cez šéfa Aliancie láka Maďarov. Ten podrazil vlastnú stranu.


a 1 ďalší
Reálna tvar muža a jeho deformovaná tvár, tak ako ju videl pacient so vzácnou poruchou zrakového systému.

Viktor Sharrah si myslel, že sa zbláznil.


Štefan Harabin.

Za vyjadrením je Jureňa, Harabin ho okamžite zbavil funkcie.


reklama
  1. Anna Miľanová: Vážení rodičia, starí rodičia, učitelia, akonáhle sa dieťa, mládež...
  2. Ľubomír Belák: Slovensko hľadá prezidenta
  3. Tupou Ceruzou: Pellegriniho pravá tvár
  4. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  5. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  6. Martin Pánik: Sú premnožené
  7. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  8. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 451
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 472
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 353
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 11 937
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 346
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 339
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 881
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 417
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu