SME

Seat odhalil nový van Alhambra

Veľkopriestorové vozidlo po štylistickej i technickej stránke vychádza z Volkswagenu Sharan. Ponúkne sedemmiestny interiér a elektricky ovládané zadné posuvné dvere. Základná vznetová verzia vraj patrí k najúspornejším v segmente.

(Zdroj: Seat)

BRATISLAVA. Prvý Seat Alhambra debutoval pred necelými pätnástimi rokmi. Veľkopriestorové vozidlo odvodené od Volkswagenu Sharan vydržalo na trhu dodnes, k čomu prispela aj modernizácia v roku 2004. Úplne nový nástupca sa na niektorých európskych trhoch objaví v lete. Španielsky výrobca zverejnil jeho fotografie už teraz.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločné gény

Najväčší Seat v portfóliu značky opäť nesie názov Alhambra a jeho korene siahajú do Wolfsburgu. Marketingové oddelenie koncernu VW Group zrejme naordinovalo prísne šetrenie nákladov, preto sa nová Alhambra prakticky nelíši od Volkswagenu Sharan, ktorý predstavili nedávno na autosalóne v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu

Rozdiely medzi „Španielom“ a „Nemcom“ spočívajú v detailoch. Alhambru charakterizujú dynamickejšie tvary prednej časti. Maska chladiča, nárazník a svetlomety majú aspoň čiastočne korešpondovať s ostatnými modelmi značky Seat. Vzadu Alhambru od Sharana odlišuje najmä tvar a grafika koncových svetiel.

Pre siedmich

Do 4850 mm dlhého, 1900 mm širokého a 1720 mm vysokého minivanu sa údajne zmestí sedem dospelých osôb. Prístup k dvom zadným radom sedadiel uľahčuje pár bočných posuvných dverí. Ich otváranie a zatváranie majú na starosti elektromotory. Batožinový priestor má v päťmiestnom usporiadaní interiéru objem 885 litrov. Dvojmiestna Alhambra poskytne priestor pre náklad s objemom 2297 l. Stvárnenie vnútorného priestoru je zhodné s VW Sharan. Že sedíte v Seate, prezradí iba volant.

SkryťVypnúť reklamu

Na križovatke vypne motor

Alhambru poháňajú prepĺňané zážihové alebo vznetové agregáty. Výrobca zatiaľ zverejnil iba ich výkonové parametre. Benzínové verzie disponujú výkonmi 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k), naftové 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Pravdepodobne ide o motory 1,4 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI CR. Slabší diesel si v priemere údajne vystačí s 5,5 litrami nafty na 100 kilometrov. Súčasťou všetkých motorizácií má byť systém štart/stop a brzdy s funkciou rekuperácie energie. K dispozícii budú aj vznetové motorizácie doplnené o katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction), ktorý redukuje emisie NOX.

Alhambru budú pre všetky trhy vyrábať v portugalskej Palmele. Konkrétny dátum zahájenia predajov na Slovensku zatiaľ nepoznáme. Sesterský VW Sharan u nás začnú predávať v septembri.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 15 256
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 049
  3. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 4 820
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 532
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 3 878
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 704
  7. Plátené tašky a opakované použitie 3 323
  8. Iónske alebo Dodekanské ostrovy? Grécke leto má stovky tvárí 3 061
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Miroslav Kollár: Prečo nechce pravica stavať premiéra?
  2. Štefan Šturdzík: Špinavosti v PPA a ich bagatelizovanie.
  3. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  4. Dagmar Szabó: Čo sa deje po odobratí dieťaťa v zahraničí?
  5. Milan Resutík: NA ZAČIATOK
  6. Marian Filčík: Konečné riešenie kultúrno-etickej otázky
  7. Dušan Piršel: Zdravotníctvo sa má dobre – len zdravie občanov je na tom horšie.
  8. Jozef Drahovský: Novela zákona o cestnej premávke, legislatívny proces lp/2025/282 - analýza
  1. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 241
  2. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 12 950
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 11 916
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 11 892
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 10 903
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 6 979
  7. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi 5 691
  8. Rastislav Puchala: Ficov budapeštiansky pride 4 702
  1. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  2. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  3. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  4. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  5. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  7. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
  8. Věra Tepličková: Šok v Bratislave (voľné pokračovanie Šoku v Levoči)
SkryťZatvoriť reklamu