SME

Metropolis: Luxusný Citroën navrhli v Číne

Extravagantný prototyp vznikol špeciálne pre výstavu Expo 2010. Charakterizujú ho veľkorysé rozmery a hybridný pohon.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Aktuálna vlajková loď značky Citroën nesie označenie C6 a medzi predajné šlágre rozhodne nepatrí. Dokonca sa objavili neoficiálne informácie, podľa ktorých francúzska automobilka segment vyššej strednej triedy onedlho opustí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Opak ale môže byť pravdou. Citroën pre svetovú výstavu Expo 2010, konajúcu sa v čínskom Šanghaji (1. máj - 31. október 2010), pripravil štúdiu luxusnej limuzíny Metropolis s hybridným pohonom. Dostanú sa aspoň niektoré jej prvky do sériovej výroby?

Lak mení odtieň

Extravagantný krížnik bude vystavený v expozícii Francúzska. Krivky jeho 5300 mm dlhej karosérie prekvapujúco vytvorili dizajnéri z štylistického centra Citroën sídliaceho v Číne. Fascinujúca je šírka auta na úrovni 2000 mm a výška len 1400 mm. Charakteristickými prvkami dizajnu sú veľké kolesá, chrómované doplnky a výsuvný spoiler v zadnej časti vozidla. Strieborný lak Pearl Silk dokáže v závislosti od svetelných podmienok meniť odtieň.

SkryťVypnúť reklamu

Vstup do interiéru umožňujú dvojice proti sebe sa otvárajúcich bočných dverí. Obrázky kabíny zatiaľ Citroën nezverejnil.

Zážihový šesťvalec a elektromotor

Metropolis poháňa hybridný systém. Zážihový šesťvalec má pomerne malý objem - iba 2,0 litra. Produkuje 200 kW (272 k) a 375 Nm krútiaceho momentu. Elektromotor dosahuje maximálne 70 kW (95 k), trvalý výkon predstavuje 40 kW (55 k). K spaľovaciemu agregátu sa pripája v situáciách, keď vodič potrebuje viac výkonu, napríklad pri predbiehaní.

Výkon na úrovni osemvalca, pätinové emisie

Vozidlo je schopné jazdiť výlučne na elektrickú energiu, ale iba v nízkych rýchlostiach. Veľký krútiaci moment sa pri priaznivých adhéznych podmienkach prenáša na prednú nápravu prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky. Ak dôjde k preklzu niektorého z kolies, elektronika prenesie časť momentu na zadnú nápravu. O jazdný komfort sa stará odpruženie Hydractive.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa konštruktérov, výkonové parametre hybridného systému znesú porovnanie s bežným zážihovým osemvalcom s objemom 4,0 litra. Hybrid ale produkuje približne pätinové množstvo emisií CO2 - 70 g/km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 030
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 306
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 854
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 829
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 535
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 369
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 169
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 44 302
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 400
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 207
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 778
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 197
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 022
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 436
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 468
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu