SME
Sobota, 4. december, 2021 | Meniny má Barbora, BarbaraKrížovkyKrížovky

TEST: Nový Spark potiahol medzi najlepších v triede

S Matizom má spoločný iba úsmev. Spark dostal nový dizajn, slušný priestor a bohatú bezpečnostnú výbavu. V teste spotreby dodržal výrobcom stanovený priemer, ale so zapnutou klímou ledva dychčal.

Spark patrí medzi najlepšie miniautá s rozsiahlou bezpečnostnou výbavou a veľkým priestorom. V základnej výbave ponúka šesť airbagov.Spark patrí medzi najlepšie miniautá s rozsiahlou bezpečnostnou výbavou a veľkým priestorom. V základnej výbave ponúka šesť airbagov. (Zdroj: Autor)

BREZNO. Predstavenie najmenšieho modelu Chevrolet na Slovensku bolo z pozície šoféra rozpačité. Najmä po prestúpení z testovacieho Volva S80 za volant Sparku. Jednoducho ani neviete ako a máte typický slovenský pohľad na miniauto. Týždenný test však odhalil, že Spark má na pomery svojej, ale aj triedy malých áut výbornú výbavu, ľahko sa obsluhuje, páči sa a navyše spotreba je taká, akú udáva výrobca.

Za volantom Sparku je možné odhaliť, ako vo väčších autách vláčime v meste zbytočne veľa železa, potrebujeme podstatne viac miesta, horšie sa nám nasadá a plytváme výkonom aj palivom. Jednoducho príde čas, kedy bude u nás svet miniáut vnímaný podobne ako v civilizovaných veľkomestách. Dovtedy možno niekomu výsledok testu príde smiešny, lebo počíta sa iba Octavia a za tie peniaze by takmer každý Slovák kúpil veľké auto.

Nový Spark dostal kolesá do rohov karosérie a hoci nie je najdlhším miniautom v triede, rázvor má najdlhší. Opticky ho predlžuje umiestnenie kľučky do rohu okna zadných dverí. Tým pádom dostala bočná línia nad zadným blatníkom priestor.

53_male_big.jpg

Rozdiel medzi výbavou LS Plus a LT vidieť aj navonok. Zadný nárazník najdrahšej verzie má akože výfuk zapustený do nárazníka. Zozadu vyzerá naozaj dravo. Celkovo dizajn je veľmi podarený.

Posunutím zadnej nápravy dozadu a odstránením previsu vzniklo jednoduché nastupovanie dozadu, ale tiež na predné sedadlá. Výbava LT ponúka veľmi slušne tvarované a pohodlné sedadlá s výškovým nastavovaním. Ľahké nastupovanie nemusí slúžiť iba dôchodcom, ale poteší všetkých, ktorí sa autom presúvajú často a na krátke vzdialenosti.

58_male_big.jpg

Finta, akú zaviedlo kedysi Alfa Romeo. Dizajnu to prospieva, ale deti na kľučku ledva dočiahnu.

Masív prístrojového panelu je vykrojený tak, aby neprekážal pri nastupovaní. Vznikol tak zaujímavý priestor na kolená. Kreatívne tvarovanie prístrojového panelu nadväzuje na dvere a pred spolujazdcom vytvára ešte malú poličku. V podstate jediným negatívom prístrojovej dosky je zrkadlenie v čelnom skle. Týmto na slnku trpela aj nová Corsa a tiež iné autá.

54_male_big.jpg

Prístrojový panel Sparku kombinuje nápady konkurentov. Displej má asi pripomínať športovú motorku a pôsobiť sviežo. Pravda je taká, že všetky údaje dobre vidieť aj na slnku, ale niektoré otvory na kontrolky (vôkol displeja) nie sú funkčné. Ak máte vo výbave palubný počítač priemernú spotrebu sa nedozviete.

Prístrojový panel čerpá inšpiráciu z motocyklov, ale ide iba o inšpiráciu, pretože hodnoty sú logicky úplne iné. Displej možno pôsobí ako „prílepok“ ale na slnku je dobre čitateľný. Ani verzia s palubným počítačom neukazuje priemernú spotrebu. Možno preto, že údajom výrobcu o spotrebe môžete plne dôverovať.

55_male_big.jpg

Autorádio má veľmi jednoznačné a prehľadné ovládanie. Externú pamäť však treba pripojiť USB káblom. Napodobenina kevlaru na povrchu stredovej konzoly vyzerá veľmi pohľadne, napriek tomu, že je to plast.

S dvomi typmi motorov a výbavy sme jazdili sto kilometrov v meste, na rovných úsekoch, ale aj v kopcoch stredného Slovenska. Rozdiel medzi verziami bol iba 0,12 litra a spotreba iba o 0,1 a 0,2 litra vyššia ako udáva výrobca. Pritom Sparky sa v teste spotreby museli vyšplhať cez dva poriadne kopce.

51_male_big.jpg

Pomerne veľkorysé miesto na zadných sedadlách si odniesol batožinový priestor s objemom 170 litrov. Je to taká „aktovka“ na kancelárske potreby.
Podľa očakávania rozdiel medzi verziou 1,0 a 1,2 bol poriadne citeľný. Najmä v kopci menšiemu motoru dochádzal dych. Litrový motor odporúčame iba vtedy, ak sa bude auto používať vyslovene v meste.

52_male_big.jpg

Hrdlo nádrže je na rohu auta, takže sa pohodlne tankuje aj vtedy, ak je stojan na druhej strane auta. Pri absencii počítadla priemernej spotreby jedine dotankovaním zistíte, koľko motor spálil.
Už z konštrukcie Sparku vyplýva, že diaľnice mu príliš nevoňajú a to iba z hľadiska hlučnosti. Spark sa nám zdá tichší ako Hyundai i10 alebo Citroen C1, ale pri 120 kilometrovej rýchlosti počuť rezonanciu od motora. Samozrejme, slabší Spark v takejto rýchlosti už na zapnutie klimatizácie reaguje poklesom výkonu.

56_male_big.jpg

Automatickú klimatizáciu obyčajne autá tohto segmentu neponúkajú ani za príplatok. Smer fúkania prepína najväčší ovládač v strede. Mohol by mať trochu jednoznačnejšie zadefinované polohy.

Silnejšia motorizácia 1,2 16V si dokáže bez problémov udržať tachometrových 130 kilometrov za hodinu. Najmä pri vyšších rýchlostiach by sa lepšie cestovalo s pocitom namontovaného stabilizačného systému, ktorý Chevrolet dodáva za malý príplatok 129 eur. Veľký komfort na malých kolesách nečakajte, hlavne rozbité cesty vo vnútri počuť, ale čo je pozitívne, necítiť. Čiže nejaký hluk od jám sa objaví, ale trasenie je dobre odfiltrované.

59_male_big.jpg

V diere na zadných dverách mikrospínač na otváranie nenájdete. Otvára sa buď kľúčom alebo od vodiča.

Spoločným menovateľom modelu Spark je jednoduchá obsluha. Na otvorenie kufra síce musíte použiť páčku pri vodičovi alebo kľúč, ale všetko ostatné je zrozumiteľné a ľahko dostupné. S výmenou poistiek nebude mať problém ani laik. To isté platí o kontrole oleja alebo výmene kolesa.

60_male_big.jpg

Nájdenie skrinky poistiek a následnú výmenu zvládne aj menej zdatný motorista. V jednoduchosti je sila najmenšieho Chevroletu.

Z pohľadu bezpečnosti je pozitívne zlepšenie, pretože v testoch EuroNCAP Spark obstál veľmi dobre a istú robustnosť auta cítiť na nerovnostiach a pri zatváraní dverí. Nový Spark sa jazdnými vlastnosťami a bezpečnostnou výbavou vyšplhal medzi najlepšie autá segmentu.

57_male_big.jpg

Masívny predný stĺpik prekáža vo výhľade minimálne a jeho konštrukcia zrejme pomohla Sparku v nárazových testoch Euro NCAP, kde získal až štyri hviezdičky. K plnému počtu mu vraj chýbalo ESP v štandardnej výbave, ktoré je v ponuke za príplatok iba 190 eur.

Prvky komfortu sú v základnej verzii za 7550 eur poriadne oholené, ale zákazník dostane šesť airbagov a ABS. Taký počet airbagov, v najdrahšej verzii, ponúkne iba Suzuki Splash. Ostatní sotva dva, nanajvýš štyri vankúše.

SME spokojní

SME nespokojní

spotreba hlučnosť na diaľnici
obratnosť rezonančné pásmo motora počuť
vnútorný priestor výkon verzie 1,0
výbava odraz prístrojovej dosky v okne
bezpečnosť -

Kupujem – nekupujem

Áno. Bolo by to síce na vážkach medzi Twingom a Splashom, ale Spark je lepší než som čakal, najmä verzia 1,2 16V. Litrová verzia je slabá. (Rasťo Chvála)


Technické parametre - Chevrolet Spark

Motor 1,0 16V 1,2 16V
Zdvihový objem (cm3) 995 1206
Výkon (kw/k) 50/68 60/81
Pri otáčkach (ot./min.) 6400 6400
Krútiaci moment (Nm) 93 111
Pri otáčkach (ot./min) 4800 4200
Emisie CO2 (g/km) 119 119
Rozmery - -
Rázvor náprav (mm) 2375 2375
Dĺžka (mm) 3640 3640
Šírka (mm) 1597 1597
Výška (mm) 1551 1551
Pohotovostná hmot (kg) 939-1053 939-1058
Objem palivovej nádrže (l) 35 35
Prevádzkové hodnoty - -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 15,5 12,1
Maximálna rýchlosť (km/h) 154 164
Spotreba mesto(l/100 km) 6,6 6,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 4,2 4,2
Kombinovaná spotreba 5,1 5,1
Cena modelu od 7550 7550
Cena skúš. verzie 9520 10 700

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 157
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 15 328
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 8 340
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 812
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 822
  6. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 879
  7. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 3 438
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 3 384
  9. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 3 136
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 023
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Herec Daniel Brühl.

Nechce si predstaviť, aké je to byť Johnnym Deppom.


22. nov
Peter Schutz.

Prečo by mala byť vakcína nebezpečnejšia ženám v druhom stave než „v prvom“?


3. dec
Ilustračné foto.

Merajte si saturáciu kyslíka.


3. dec
Slovenské florbalistky.

Slovenské florbalistky budú hrať o konečné 5. miesto na MS 2021.


Sportnet 3 h

Neprehliadnite tiež

Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 20 h
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


21 h
Opel Astra Sports Tourer

Zväčšil sa rázvor kolies aj objem kufra.


3. dec

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Aj babkám
  2. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa?
  3. Naďa Serafínová: Nezmysel zvaný EZOchoroba. Forerov efekt.
  4. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach
  5. Zuzana Cascino: Živoriaci živnostník versus boj o život.
  6. Anton Lisinovič: Skautík na výprave (19.diel) - Hrad Branč
  7. Vladimír Benčík: Ako Valné zhromaždenie OSN poprelo kresťanské a židovské väzby na Chrámovú horu
  8. Adam Puškár: Nový trestný čin šírenia nepravdivej informácie – cesta k totalite
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 359
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 078
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 802
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 642
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 271
  6. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 4 157
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 532
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 131
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu