SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky
SME V RELY

Drotár s Bánocim v Prešove prepisovali históriu

Tretie podujatie seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach prinieslo víťazstvo skúsenej dvojici Igor Drotár - Vladimír Bánoci, ktorá pred domácim publikom triumfovala prvýkrát v kariére.

(Zdroj: Daniel Hlinka)

PREŠOV. Tretí diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach sa uskutočnil v Prešove. Jednodňové podujatie charakterizovala trať s celkovou dĺžkou 211 kilometrov, z nich 94 km bolo meraných. Harmonogram obsahoval osem rýchlostných skúšok postavených na troch úsekoch. Po trikrát sa posádky predstavili pred prešovskou mestskou športovou halou a na Šalgovíku, dvakrát absolvovali najdlhší test súťaže Červenica (21,5 km).

Rýchle trate žiadali rýchle autá

Rýchla trať - s výnimkou mestského okruhu - už pred štartom predznamenávala, že miernu výhodu budú mať jazdci sedlajúci špeciály WRC a produkčné vozidlá. Naopak, najmodernejšia technika v podobe áut kategórie Super 2000 mala mierne zaostávať.

„Trate sú veľmi rýchle, rýchlejšie ako na prvých dvoch podujatiach v maďarskom Egeri. V niektorých úsekoch sa aj tri - štyri kilometre ide na plný plyn. My však máme malú „maximalku“ - len 160 km/h. Myslím si, že budeme strácať, proti produkčným autám i WRC-čkam. Urobíme všetko preto, aby sme dosiahli čo najlepší výsledok,“ zhodnotil situáciu úradujúci slovenský šampión Jozef Béreš jun. štartujúci so spolujazdcom Róbertom Müllerom a Škodou Fabia S2000.


Šou pred športovou halou

Podmienky na trati však mali všetci rovnaké, a tak sa v sobotu 1. mája rozpútal boj o víťazstvo. Najlepšie začali domáci matadori – Igor Drotár s Vladom Bánocim a Škodou Fabia WRC. „Bolo to dosť kostrbaté, ale sme ešte iba na začiatku,“ skromne poznamenal I. Drotár po dojazde do cieľa RS1. O 5,5 sekundy za ním zaostali Poliaci Grzyb so Zawadom v kokpite ďalšej škodovky - Fabie S2000. Grzegorz Grzyb patril k tým, ktorým prešovské trate takmer vôbec „nesadli“. Minimálne sa tak tváril. „Podľa mňa toto nie je rely. Ale nedá sa nič robiť, musíme bojovať,“ povedal. Tretí so stratou 7,6 sekundy v prvom teste skončili Česi Orsák s Vajíkom. Sklamaný bol po niekoľkých jazdeckých chybách Jaroslav Melichárek: „Robili sme čo sa dalo. Nešlo sa mi dobre, raz sme museli zastaviť.“

Druhá rýchlostná skúška priniesla ďalší najrýchlejší čas pre Igora Drotára. Veľmi tesne, len o 0,8 sekundy, za ním zaostal Melichárek, o ďalších 4,8 s. bol pomalší tretí Grzyb. Horúce chvíle za volantom zažíval Mário Csente. „Nefunguje nám posilňovač riadenia. Neviem, čo bude ďalej.“ Napokon dorazil až do cieľa podujatia.

Prvú sekciu súťaže zakončil prejazd testom Červenica, kde opäť exceloval Igor Drotár a v priebežnom poradí sa svojim prenasledovateľom postupne vzďaľoval. Kuriózna situácia nastala na druhej priečke. Po absolvovaní približne 40 meraných kilometrov mali Grzyb a Orsák na desatinu sekundy zhodný súčet časov a spoločne „okupovali“ priebežnú druhú pozíciu.

Béreš st. zabával divákov aj bez „serva“

Druhý prejazd diváckou skúškou pred mestskou športovou halou nepriniesol nič nové. Na najvyššej priečke výsledkovej listiny opäť svietili mená Drotár – Bánoci. „Snažili sme sa ísť tak, aby to bolo pekné pre divákov. Zároveň sme chceli dosiahnuť čo najlepší čas,“ poznamenal I. Drotár. Za jeho chrbtom sa tuho bojovalo o druhé miesto. Aktuálne mal navrch Grzyb.

Pomerne nevýrazným výkonom sa prezentoval Jozef Béreš jun., ktorý však sľuboval zlepšenie. „Na prvé kolo sme zvolili zlé pneumatiky. Teraz by to malo byť lepšie. Budeme bojovať,“ konštatoval štvrtý muž priebežného poradia XVII. Rallye Prešov. Jeho otec si s technickými problémami poradil spôsobom jemu vlastným. Od samého úvodu musel krútiť volantom bez pomoci posilňovača riadenia. „Musíme ísť bez serva. Ale už si na to pomaly zvykám. Som vycvičený zo „žiguláka“, takže mi to začína fungovať aj bez posilňovača,“ s úsmevom poznamenal „Dedo“ Béreš.

Prvýkrát v kariére

V poradí piata rýchlostná skúška priniesla najrýchlejší čas Jaroslavovi Melichárkovi. Vedúci muž priebežného poradia Drotár naňho stratil 2,8 sekundy, tretí Orsák 6,1 s. Český jazdec následne v RS6 zaznamenal prvenstvo a v celkovom poradí preskočil Grzyba. Igor Drotár si v nasledujúcich dvoch testoch bez problémov ukontroloval svoju pozíciu a v cieli sa spolu s Vladom Bánocim tešil z premiérového absolútneho víťazstva pred domácim publikom.

„Sme nesmierne radi, že sa nám podarilo zvíťaziť. Pocity sú neopísateľné. Auto fungovalo veľmi dobre a vďaka patrí aj divákom, ktorí ma prišli povzbudiť. Nemal som čas ich ani poriadne vnímať, ale bol som dojatý pri preberaní pohárov na cieľovej rampe,“ povedal I. Drotár.

Striebro do Poľska, bronz do Česka

O striebro sa bojovalo až do konca. Grzyb v RS7 preskočil Orsáka. Ten sa snažil v záverečnej rýchlostnej skúške odpovedať protiútokom, ale napokon sa musel uspokojiť s bronzom. Druhého Poliaka od tretieho Čecha v cieli delilo iba sedem desatín sekundy. Na štvrtom mieste súťaž dokončil Béreš jun. piaty bol Maďar Hadik a šiesty Melichárek, ktorý sa o lepšie umiestnenie pripravil niekoľkými jazdeckými chybami.

Rasťo Chvála v Prešove neštartoval.

Poradie v cieli:

1. Drotár/Bánoci (SR/Škoda Fabia WRC) 51:07 min.
2. Grzyb/Zawada (PL/Škoda Fabia S2000) + 28,6 s.
3. Orsák/Vajík (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) + 29,3
4. Béreš jr./Muller (SR/Škoda Fabia S2000) + 1:03,4 min.
5. Hadik/Juhász (H/Subaru Impreza) + 1:12,7
6. Melichárek/Lasevič (SR-ČR/Mitsubishi Lancer WRC 05) + 1:22,7
7. Mikuláštik/Baran (ČR-SR/Škoda Octavia WRC) + 4:07,8
8. Béreš st./Repas (SK/Audi Quattro Coupe) + 4:42,2
9. Kornicki/Zegarmistrz (PL/Citroën C2 R2) + 5:12,2
10. Viana/Galmiche (Fra./Citroën C2 R2) + 5:21,8

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  2. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  3. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  4. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  5. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  6. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  10. Pomáhajte čítaním
  1. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  2. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  3. Budúcnosť M&A v Európe
  4. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  5. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  6. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  7. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  10. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 897
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 571
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 978
  4. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 012
  5. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 8 822
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 521
  7. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 476
  8. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 437
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 364
  10. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 236
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.