SME
Štvrtok, 24. september, 2020 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky
SME V RELY

Drotár s Bánocim v Prešove prepisovali históriu

Tretie podujatie seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach prinieslo víťazstvo skúsenej dvojici Igor Drotár - Vladimír Bánoci, ktorá pred domácim publikom triumfovala prvýkrát v kariére.

(Zdroj: Daniel Hlinka)

PREŠOV. Tretí diel seriálu majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach sa uskutočnil v Prešove. Jednodňové podujatie charakterizovala trať s celkovou dĺžkou 211 kilometrov, z nich 94 km bolo meraných. Harmonogram obsahoval osem rýchlostných skúšok postavených na troch úsekoch. Po trikrát sa posádky predstavili pred prešovskou mestskou športovou halou a na Šalgovíku, dvakrát absolvovali najdlhší test súťaže Červenica (21,5 km).

Rýchle trate žiadali rýchle autá

Rýchla trať - s výnimkou mestského okruhu - už pred štartom predznamenávala, že miernu výhodu budú mať jazdci sedlajúci špeciály WRC a produkčné vozidlá. Naopak, najmodernejšia technika v podobe áut kategórie Super 2000 mala mierne zaostávať.

„Trate sú veľmi rýchle, rýchlejšie ako na prvých dvoch podujatiach v maďarskom Egeri. V niektorých úsekoch sa aj tri - štyri kilometre ide na plný plyn. My však máme malú „maximalku“ - len 160 km/h. Myslím si, že budeme strácať, proti produkčným autám i WRC-čkam. Urobíme všetko preto, aby sme dosiahli čo najlepší výsledok,“ zhodnotil situáciu úradujúci slovenský šampión Jozef Béreš jun. štartujúci so spolujazdcom Róbertom Müllerom a Škodou Fabia S2000.


Šou pred športovou halou

Podmienky na trati však mali všetci rovnaké, a tak sa v sobotu 1. mája rozpútal boj o víťazstvo. Najlepšie začali domáci matadori – Igor Drotár s Vladom Bánocim a Škodou Fabia WRC. „Bolo to dosť kostrbaté, ale sme ešte iba na začiatku,“ skromne poznamenal I. Drotár po dojazde do cieľa RS1. O 5,5 sekundy za ním zaostali Poliaci Grzyb so Zawadom v kokpite ďalšej škodovky - Fabie S2000. Grzegorz Grzyb patril k tým, ktorým prešovské trate takmer vôbec „nesadli“. Minimálne sa tak tváril. „Podľa mňa toto nie je rely. Ale nedá sa nič robiť, musíme bojovať,“ povedal. Tretí so stratou 7,6 sekundy v prvom teste skončili Česi Orsák s Vajíkom. Sklamaný bol po niekoľkých jazdeckých chybách Jaroslav Melichárek: „Robili sme čo sa dalo. Nešlo sa mi dobre, raz sme museli zastaviť.“

Druhá rýchlostná skúška priniesla ďalší najrýchlejší čas pre Igora Drotára. Veľmi tesne, len o 0,8 sekundy, za ním zaostal Melichárek, o ďalších 4,8 s. bol pomalší tretí Grzyb. Horúce chvíle za volantom zažíval Mário Csente. „Nefunguje nám posilňovač riadenia. Neviem, čo bude ďalej.“ Napokon dorazil až do cieľa podujatia.

Prvú sekciu súťaže zakončil prejazd testom Červenica, kde opäť exceloval Igor Drotár a v priebežnom poradí sa svojim prenasledovateľom postupne vzďaľoval. Kuriózna situácia nastala na druhej priečke. Po absolvovaní približne 40 meraných kilometrov mali Grzyb a Orsák na desatinu sekundy zhodný súčet časov a spoločne „okupovali“ priebežnú druhú pozíciu.

Béreš st. zabával divákov aj bez „serva“

Druhý prejazd diváckou skúškou pred mestskou športovou halou nepriniesol nič nové. Na najvyššej priečke výsledkovej listiny opäť svietili mená Drotár – Bánoci. „Snažili sme sa ísť tak, aby to bolo pekné pre divákov. Zároveň sme chceli dosiahnuť čo najlepší čas,“ poznamenal I. Drotár. Za jeho chrbtom sa tuho bojovalo o druhé miesto. Aktuálne mal navrch Grzyb.

Pomerne nevýrazným výkonom sa prezentoval Jozef Béreš jun., ktorý však sľuboval zlepšenie. „Na prvé kolo sme zvolili zlé pneumatiky. Teraz by to malo byť lepšie. Budeme bojovať,“ konštatoval štvrtý muž priebežného poradia XVII. Rallye Prešov. Jeho otec si s technickými problémami poradil spôsobom jemu vlastným. Od samého úvodu musel krútiť volantom bez pomoci posilňovača riadenia. „Musíme ísť bez serva. Ale už si na to pomaly zvykám. Som vycvičený zo „žiguláka“, takže mi to začína fungovať aj bez posilňovača,“ s úsmevom poznamenal „Dedo“ Béreš.

Prvýkrát v kariére

V poradí piata rýchlostná skúška priniesla najrýchlejší čas Jaroslavovi Melichárkovi. Vedúci muž priebežného poradia Drotár naňho stratil 2,8 sekundy, tretí Orsák 6,1 s. Český jazdec následne v RS6 zaznamenal prvenstvo a v celkovom poradí preskočil Grzyba. Igor Drotár si v nasledujúcich dvoch testoch bez problémov ukontroloval svoju pozíciu a v cieli sa spolu s Vladom Bánocim tešil z premiérového absolútneho víťazstva pred domácim publikom.

„Sme nesmierne radi, že sa nám podarilo zvíťaziť. Pocity sú neopísateľné. Auto fungovalo veľmi dobre a vďaka patrí aj divákom, ktorí ma prišli povzbudiť. Nemal som čas ich ani poriadne vnímať, ale bol som dojatý pri preberaní pohárov na cieľovej rampe,“ povedal I. Drotár.

Striebro do Poľska, bronz do Česka

O striebro sa bojovalo až do konca. Grzyb v RS7 preskočil Orsáka. Ten sa snažil v záverečnej rýchlostnej skúške odpovedať protiútokom, ale napokon sa musel uspokojiť s bronzom. Druhého Poliaka od tretieho Čecha v cieli delilo iba sedem desatín sekundy. Na štvrtom mieste súťaž dokončil Béreš jun. piaty bol Maďar Hadik a šiesty Melichárek, ktorý sa o lepšie umiestnenie pripravil niekoľkými jazdeckými chybami.

Rasťo Chvála v Prešove neštartoval.

Poradie v cieli:

1. Drotár/Bánoci (SR/Škoda Fabia WRC) 51:07 min.
2. Grzyb/Zawada (PL/Škoda Fabia S2000) + 28,6 s.
3. Orsák/Vajík (ČR/Mitsubishi Lancer Evo IX) + 29,3
4. Béreš jr./Muller (SR/Škoda Fabia S2000) + 1:03,4 min.
5. Hadik/Juhász (H/Subaru Impreza) + 1:12,7
6. Melichárek/Lasevič (SR-ČR/Mitsubishi Lancer WRC 05) + 1:22,7
7. Mikuláštik/Baran (ČR-SR/Škoda Octavia WRC) + 4:07,8
8. Béreš st./Repas (SK/Audi Quattro Coupe) + 4:42,2
9. Kornicki/Zegarmistrz (PL/Citroën C2 R2) + 5:12,2
10. Viana/Galmiche (Fra./Citroën C2 R2) + 5:21,8

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  2. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  6. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  7. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  8. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  9. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  2. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  3. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  4. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  5. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  6. Kreatívne učenie
  7. Teraz je čas hýbať sa s VENU® SQ
  8. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  9. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  10. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 32 865
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 19 327
  3. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 16 064
  4. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 13 274
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 12 396
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 985
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 711
  8. Zatepľujete? Stavte na kvalitný materiál od expertného výrobcu 9 069
  9. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 8 862
  10. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 8 715
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eskorta privádza bývalého krajského sudcu Pavla Polku na Špecializovaný trestný súd.
Dobré ráno

Dobré ráno: Polícia premeškala Kočnera v trezore. Ako je to možné?

Banku Marian Kočner navštívil 17 hodín po vražde Kuciaka.

Podcast Dobré Ráno.
Komentár Tomáša Prokopčáka

Bojíte sa pandémie? Je to ešte horšie

Dva omyly, ktoré robíme pri číslach nakazených.

Tomáš Prokopčák.

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana

BMW M3 vzbudzuje rešpekt napriek kontroverznej maske

Pod kapotou drieme radový šesťvalec s výkonom až 510 koní.

BMW M3 Competition
Opel Mokka-e

Škoda Octavia dostala ďalšie verzie. Vyskúšali sme ich

Klasická verzia RS je od plug-in hybridnej výrazne lacnejšia.

Elektrifikované verzie Škody Octavia