BRATISLAVA. Toyota postupne vtláča svojim modelom výraznejší dizajn. Auris nedávno dostal v rámci modernizácie atraktívnejší zovňajšok i interiér. V podobnom duchu sa niesla aj omladzovacia kúra nenápadného štvordverového sedanu s legendárnym názvom Corolla.
Nárazníky a svetlá
Úpravy vizáže sa dotkli predovšetkým prednej a zadnej časti vozidla. Vpredu pribudol nový nárazník s o čosi väčším otvorom pre prívod vzduchu k chladiču. Nárazník zároveň tvorí jeden celok s inovovanou maskou chladiča. Modifikovaný tvar majú aj predné svetlomety.
Vzadu mal decentný facelift veľmi podobný scenár. Nový nárazník dopĺňajú hranaté odrazové sklá, zmenil sa tvar a grafika koncových svetiel i veko batožinového priestoru. Dojem luxusu má vyvolať chrómovaná lišta nad registračnou značkou.
Medzi detailné úpravy patria nové vonkajšie spätné zrkadlá. Pochádzajú z Aurisu a obsahujú aj smerové svetlá. Do palety lakov pribudli dva nové odtiene.
Lepší volant, rádio s USB
Corollu s Aurisom spája aj niekoľko dielov v interiéri. Napríklad nový trojramenný volant s plochou spodnou časťou venca alebo rádio so vstupmi AUX a USB. K dispozícii sú dve vyhotovenia vnútorného priestoru - svetlé a tmavé. Corolla môže byť vybavená vnútorným spätným zrkadlom s 3,3-palcovým displejom, v ktorom sa zobrazuje obraz z parkovacej kamery.
Dva a dva
Ponuka motorizácií má štyri položky. Vodičov bažiacich po zážihovom agregáte a zároveň čo najnižšej spotrebe paliva osloví základný štvorvalec 1,33 Dual VVT-i (73 kW/99 k). Výrobca ho štandardne dodáva so systémom štart-stop. Na cestovanie mimo mesta sa viac hodí zážihová „jedna-šestka“ s variabilným časovaním ventilov Valvematic (97 kW/132 k).
Milovníci vznetových motorov siahnu po štvorvalci 1,4 D-4D (66 kW/90 k) alebo 2,0 D-4D (93 kW/126 k).
Autor: fg