BRATISLAVA. Najvýkonnejšiu sériovo vyrábanú Fabiu v histórii poháňa zážihový štvorvalec prepĺňaný kompresorom i turbodúchadlom, s výkonom 132 kW (180 k). Najvyšší krútiaci moment 250 Nm má vodič k dispozícii medzi 2000 a 4500 ot./min. Motor spolupracuje výlučne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Nechýba manuálny režim s možnosťou radenia prostredníctvom páky alebo pádiel pod volantom.
Elektronický „samosvor“ Fabia RS zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za 7,3 sekundy. Hodnota maximálnej rýchlosti sa líši od karosárskej verzie - hatchback dosiahne 224 km/h, kombi 226 km/h. Priemerná spotreba paliva dosahuje 6,2 litra na 100 kilometrov, emisie CO2 148 g/km.
Športový podvozok spolupracuje s celým radom elektronických pomocníkov, od ABS po ESP. Súčasťou stabilizačného systému je funkcia XDS nahradzujúca samosvorný diferenciál. Elektronika v zákrute pribrzdí predné vnútorné koleso a krútiaci moment prenesie na vonkajšie. Do výbavy Fabie RS patrí aj monitorovanie tlaku v pneumatikách alebo asistent pre rozjazd do kopca.
Denné svetlá namiesto "hmloviek" Po stránke dizajnu sa verzia RS od svojich slabších sestier líši najmä tvarom predného nárazníka. Dvojica integrovaných okrúhlych svetlometov môže plniť funkciu hmloviek s funkciou osvetľovania zákrut Corner alebo módnych denných svetiel pozostávajúcich z LED diód. Zadný nárazník v spodnej časti dopĺňa difúzor a spod neho trčiaca dvojitá koncovka výfuku. Špeciálne pre Fabiu RS sú určené zliatinové disky kolies Gigaro s priemerom 17 palcov.
Za kombi si treba priplatiť 390 eur Verzia hatchback je v ponuke aj s dvojfarebným lakom karosérie. Strecha, strešný spojler a disky môžu byť čierne, strieborné alebo biele tak, aby ladili so zvyškom auta.
V kabíne dominujú športové predné sedadlá s logom RS a trojramenný volant. Štandardná výbava obsahuje štyri elektricky ovládané okná, klimatizáciu Climatronic, rádio Swing, vkladané tkané koberce, tempomat i diódové denné svetlá.
Ceny Škody Fabia RS na Slovensku začínajú od čiastky 17 999 eur, verzia kombi stojí 18 389 eur.
Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?
Autor: fg