SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

MG Zero - vzkriesi legendárnu značku?

Na autosalóne v Pekingu debutovala štúdia malého päťdverového hatchbacku MG Zero. Sériový model by mohol vrátiť legendárnu britskú automobilku späť na výslnie.

(Zdroj: MG)

BRATISLAVA. Britská automobilka MG naberá v rukách čínskeho majiteľa SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation) druhý dych. Dôkazom je koncept športovo ladeného malého hatchbacku s názvom Zero, ktorý debutoval na autosalóne v Pekingu.

Britský dizajn

Tvary auta vznikli vo Veľkej Británii pod taktovkou šéfdizajnéra značky MG, Anthony Williams-Kennyho. Relatívne jednoduché základné línie dopĺňajú futuristické detaily – svetlomety zostavené z diód, minimalistické spätné zrkadlá alebo veľké zadné okno doplnené o koncové svetlá. MG Zero, podobne ako Suzuki Swift či Škoda Fabia, využíva čierne predné stĺpiky.

Na karosérii nie je núdza ani o ostré hrany. Veľký otvor v nárazníku pre prívod vzduchu do motorového priestoru spolu s centrálne umiestnenou koncovkou výfuku majú zvýrazniť športové ambície malého MG. O použitej technike sa však výrobca nezmienil.

O prípadnej výrobe mlčia

Zatiaľ čo exteriér pôsobí ako predobraz sériového modelu, kabína sa nesie vo futuristickom duchu. Charakterizuje ju čierno-červeno-biela farebná kombinácia, digitálny prístrojový panel, jednoramenný volant a netypická stredová konzola, nadväzujúca na sedadlo vodiča.

O prípadnej hromadnej výrobe malého hatchbacku s dĺžkou okolo štyroch metrov zatiaľ MG i jej majiteľ SAIC Motor mlčia.

Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 21 952
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 824
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 272
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 580
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 088
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 305
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


22 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  2. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  3. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  4. Erik Kriššák: Dotyk rán
  5. Katarína Vanišová: Gólový fenomén opäť úradoval. Bude lepší ako Messi s Ronaldom?
  6. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  7. Viktória Holejová: Na zdravie (Slovensko)!
  8. Ján Marton: Vlčanov odkaz potravinovým podvodníkom - poďte, u nás sa Vám nič nemôže stať.
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 536
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 283
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 842
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 248
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 063
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 2 848
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 840
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 819
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu