ŠTRASBURG. Partnerstvo Toyoty a Štrasburgu nie je náhodné, pretože v minulosti v tomto meste vzniklo veľa zaujímavých projektov mobility obyvateľstva. Prvým bolo pred dvadsiatimi rokmi spustenie prevádzky nízkopodlažných elektrických vlakov, vhodných na prepravu cyklistov.
Štrasburg, ktorý dokázal vybudovať 53 kilometrovú súvislú sieť obojsmerných cyklociest, najdlhšiu vo Francúzsku, je pripravený postaviť nabíjacie stanice pre elektromobily. Cyklisti v meste môžu na území mesta využívať celkom 500 kilometrov ciest. Majú 50 špeciálnych bicyklových parkovísk, vyše 1500 miest pre bicykle na parkoviskách áut a 7500 stojanov na bicykel v meste.
Na prehľadných priechodoch pre chodcov a nástupištiach vidieť ochotu mesta postarať sa o peších, ktorí tvoria tretinu zo všetkých cestujúcich. V centre je na nohách až polovica občanov a na bicykloch jazdí 14 percent ľudí. Otvorením centra pre cyklistov, peších a vlaky klesol v strede mesta počet užívateľov áut o 12 percent na 20 percent z celkového počtu. Mnohí z nich by mohli v budúcnosti krátke vzdialenosti v centre prekonávať na elektrický pohon.
Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?