SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Téma: Nepodarené zabrzdenie. Zlá reklama pre Volvo?

Video s nevydarenou prezentáciou bezpečnostných systémov v útrobách Volva S60 obletelo celý svet. Volvo malo pred prekážkou samo zastaviť, no nestalo sa tak.

Systém automatického brzdenia údajne nefungoval kvôli slabému akumulátoru.Systém automatického brzdenia údajne nefungoval kvôli slabému akumulátoru. (Zdroj: autor)

GÖTEBORG, TORSLANDA. Nové Volvo S60 dokáže varovať vodiča v prípade, že mu reálne hrozí nehoda. Ak nereaguje, auto samo zabrzdí a odvráti tak kolíziu, prípadne zníži jej následky. Systém varovania pred haváriou pracuje s radarovým modulom integrovaným do masky chladiča a s kamerou namontovanou pred vnútorným spätným zrkadlom. Systém odvedie dobrú službu najmä pri pohybe v meste nízkymi rýchlosťami.

Na vine je slabý akumulátor

„Vozidlo vedené nepozorným šoférom ide rýchlosťou 45 km/h. Elektronika pred ním zaregistruje prekážku, človek nereaguje a auto začne samo brzdiť. Do prekážky narazí v rýchlosti 13 km/h. Energia spôsobená nárazom bude nižšia o viac ako 90 percent v porovnaní so situáciou, kedy auto do prekážky narazilo v plnej rýchlosti," povedal bezpečnostný expert Thomas Broberg.

Pri demonštrácii novej techniky pred novinármi však systém nefungoval. Volvo S60 sa rýchlosťou 35 km/h rútilo proti návesu kamióna. Podľa plánov švédskeho výrobcu malo auto zabrzdiť tesne pred prekážkou. Napokon do nej bez náznaku brzdenia narazilo. Príčinou kolízie je údajne zlyhanie ľudského faktora. Auto vraj nebolo na test dostatočne pripravené - malo slabý akumulátor.

figuriny.jpg

Testovacie figuríny čakajú na ďalšiu úlohu.

Nemí pomocníci

Posádku áut v prvých nárazových testoch, ktoré sa objavili začiatkom dvadsiateho storočia, tvorili zväčša telá zosnulých, zvieratá a dobrovoľníci. Prvé figuríny sa objavili na prelome štyridsiatych a päťdesiatych rokov minulého storočia. Z jednoduchých makiet ľudských tiel sa postupom času stali dômyselné zariadenia preplnené elektronikou.

V súčasnosti existujú figuríny určené pre konkrétne typy testov. Napríklad pri bočných nárazoch sa používajú figuríny s prepracovaným hrudníkom, aby bolo možné detailne študovať pohyb orgánov ľudského tela v prípade havárie. Technici tiež majú k dispozícii figuríny rôznych veľkostí, stelesňujúce detských pasažierov vo veku deväť mesiacov, tri, šesť alebo dvanásť rokov a dospelých s rôznou výškou i hmotnosťou.

Volvo aktuálne využíva približne sto figurín. Ich ceny často prevyšujú hodnoty testovaných vozidiel. Maketa 3,5 kilogramov vážiaceho dieťaťa Cami stojí 5 500 eur, 101 kg vážiaca podobizeň muža so 78 meracími bodmi vyjde na 90 000 eur.

Už ste videli tretí diel relácie auto.sme.LIVE?

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  7. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  8. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 437
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 300
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 262
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 732
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 356
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 700
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 592
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 470
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Marek Kytka: Skvelý Pavol Regenda opäť skóroval v drese káčerov a Šimon Nemec v Devils podal kvalitný výkon
  2. ADRA Slovensko: Ukrajina | Pomoc pre oslobodené mesto Izium a nový projekt humanitárnej pomoci
  3. Jozef Javurek: Kurátor
  4. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  5. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  6. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  7. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  8. Post Bellum SK: Vízie televízie. Inscenácie na obrazovke boli aj kompromisom
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 420
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 777
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 213
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 666
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 586
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 487
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 306
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 145
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  5. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu