SME
Streda, 29. jún, 2022 | Meniny má Peter, Pavol, Petra

Mazda RX-8 – nový rozmer športového kupé

Prvé športové kupé 2 + 2 modelového radu MX s Wankelovým motorom s rotačnými piestami predstavila Mazda na jar 1978. Druhá generácia kupé s objemom motora 2,6 l s turbom i bez turba bola uvedená v septembri 1985, dva roky na to aj kabriolet. V roku 1991 ú


plne nový model, v roku 1997 posledný už iba pre japonský trh. Mal označenie RX-7, znovu to bolo dvojdverové kupé 2 + 2 miestne. Dodáva sa s dvojkomorovým motorom s objemom 2 x 654 cm³ (ekvivalent pre motor s vratnými piestami je 2616 cm³) a v troch výkonových verziách 255, 265 a 280 k. S najvýkonnejším akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,3 s a dosahuje najvyššiu rýchlosť 250 km/h. Mazda RX-7 i predchádzajúce modely sa s obľubou a veľmi úspešne využívali na športové účely – Mazda s RX-7 ako jediná japonská značka vyhrala 24-hodinovku v Le Mans.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Na tohtoročnom autosalóne v Detroite mala svetovú premiéru Mazda MX-8, ktorá podľa prezidenta a predsedu predstavenstva automobilky bude budúcim športovým automobilom značky Mazda. Už plne štvormiestny, navyše aj štvordverový. V Európe sa Mazda RX-8, pravdepodobný nástupca legendárnej RX-7, predstavila pred dva a pol mesiacmi v Ženeve. RX-8 vychádza zo štúdie RX-EVOLV a Mazda o nej naďalej hovorí ako o štúdii. Je však veľmi pravdepodobné, že RX-8 v podobe, ako sa predstavila v Ženeve, sa bude len málo líšiť od budúceho produkčného kupé. Aká teda RX-8 je? Predovšetkým superšportová, štvormiestna a štvordverová. Bude ju naďalej poháňať rotačný Wankelov motor, preplňovaný, s výkonom 184 kW/250 k, s ktorým má Mazda ako jediný výrobca týchto motorov na svete s jeho výrobou vyše štyridsaťročné skúsenosti. Prenos výkonu na kolesá obstaráva 6-stupňová polosamočinná prevodovka s priamym radením páčkami pod volantom. Motor je uložený za prednou nápravou, bližšie k ťažisku a poháňa kolesá zadnej nápravy. Menšie zadné bočné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy, ale až po otvorení predných. Medzi dverami chýba stredový stĺpik, čo uľahčuje prístup k sedadlám. Karoséria je samonosná s pomocným rámom, neobyčajne tuhá, rozloženie hmotnosti na nápravy ideálne 1 : 1, nezávislé zavesenie všetkých kolies, rázvor až 2700 mm, presné hrebeňové riadenie s premenlivým účinkom elektrického posilňovača a výkonné kotúčové brzdy vpredu i vzadu – to všetko je zárukou, že jazda s Mazdou RX-8 bude skutočným pôžitkom. Predpokladá sa, že v predaji by mohla byť koncom roku 2002.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Večer stál chlieb dvojnásobok ako ráno. Ako hyperinflácia pripravila ľudí o úspory?
  2. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  3. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  4. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  5. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  6. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek
  7. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine
  8. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  1. Stredoškoláci z Trnavy vyražajú na Shell Eco-marathon
  2. Ďalší ekologický krok BILLA
  3. Vysoké Tatry: Úrazovosť v horách narastá
  4. Orange poskytne návštevníkom Pohody najlepšiu sieť
  5. V slovenskom Atose sa pracuje skvelo. Potvrdil to aj prieskum
  6. Študenti spoznali nové výrobné trendy v Schaeffler Skalica
  7. Špičková starostlivosť aj pre detských pacientov
  8. Na čo nezabudnúť, ak plánujete na leto malé i väčšie výlety
  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 11 238
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 11 225
  3. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 8 406
  4. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 371
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 963
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 771
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 3 312
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 3 163
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Soňa Bulbeck: Ale aj tak sú všetci iba amatéri v šklbaní...
  2. Štefan Vidlár: Vova boy, dokonaj boj
  3. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  4. Andrij Pylypenko: Trvalo zatvorené
  5. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne?
  6. Ján Raclavský: Slepí kresťanskí bojovníci
  7. Štefan Vidlár: Pštrosy v písku
  8. Vladimír Krátky: Šialenstvo raketové vs. šialenstvá iné ?
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 225
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 7 235
  3. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 5 669
  4. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 4 562
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 4 038
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 674
  7. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 3 393
  8. Miroslav Lukáč: Kto je ešte dnes rusofil, potrebuje odbornú pomoc. 3 227
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu