Mazda RX-8 – nový rozmer športového kupé

Prvé športové kupé 2 + 2 modelového radu MX s Wankelovým motorom s rotačnými piestami predstavila Mazda na jar 1978. Druhá generácia kupé s objemom motora 2,6 l s turbom i bez turba bola uvedená v septembri 1985, dva roky na to aj kabriolet. V roku 1991 ú


plne nový model, v roku 1997 posledný už iba pre japonský trh. Mal označenie RX-7, znovu to bolo dvojdverové kupé 2 + 2 miestne. Dodáva sa s dvojkomorovým motorom s objemom 2 x 654 cm³ (ekvivalent pre motor s vratnými piestami je 2616 cm³) a v troch výkonových verziách 255, 265 a 280 k. S najvýkonnejším akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,3 s a dosahuje najvyššiu rýchlosť 250 km/h. Mazda RX-7 i predchádzajúce modely sa s obľubou a veľmi úspešne využívali na športové účely – Mazda s RX-7 ako jediná japonská značka vyhrala 24-hodinovku v Le Mans.

Na tohtoročnom autosalóne v Detroite mala svetovú premiéru Mazda MX-8, ktorá podľa prezidenta a predsedu predstavenstva automobilky bude budúcim športovým automobilom značky Mazda. Už plne štvormiestny, navyše aj štvordverový. V Európe sa Mazda RX-8, pravdepodobný nástupca legendárnej RX-7, predstavila pred dva a pol mesiacmi v Ženeve. RX-8 vychádza zo štúdie RX-EVOLV a Mazda o nej naďalej hovorí ako o štúdii. Je však veľmi pravdepodobné, že RX-8 v podobe, ako sa predstavila v Ženeve, sa bude len málo líšiť od budúceho produkčného kupé. Aká teda RX-8 je? Predovšetkým superšportová, štvormiestna a štvordverová. Bude ju naďalej poháňať rotačný Wankelov motor, preplňovaný, s výkonom 184 kW/250 k, s ktorým má Mazda ako jediný výrobca týchto motorov na svete s jeho výrobou vyše štyridsaťročné skúsenosti. Prenos výkonu na kolesá obstaráva 6-stupňová polosamočinná prevodovka s priamym radením páčkami pod volantom. Motor je uložený za prednou nápravou, bližšie k ťažisku a poháňa kolesá zadnej nápravy. Menšie zadné bočné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy, ale až po otvorení predných. Medzi dverami chýba stredový stĺpik, čo uľahčuje prístup k sedadlám. Karoséria je samonosná s pomocným rámom, neobyčajne tuhá, rozloženie hmotnosti na nápravy ideálne 1 : 1, nezávislé zavesenie všetkých kolies, rázvor až 2700 mm, presné hrebeňové riadenie s premenlivým účinkom elektrického posilňovača a výkonné kotúčové brzdy vpredu i vzadu – to všetko je zárukou, že jazda s Mazdou RX-8 bude skutočným pôžitkom. Predpokladá sa, že v predaji by mohla byť koncom roku 2002.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 974
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 155
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 720
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 112
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 414
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 411
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 308
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 167
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 149
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.