Mazda RX-8 – nový rozmer športového kupé

Prvé športové kupé 2 + 2 modelového radu MX s Wankelovým motorom s rotačnými piestami predstavila Mazda na jar 1978. Druhá generácia kupé s objemom motora 2,6 l s turbom i bez turba bola uvedená v septembri 1985, dva roky na to aj kabriolet. V roku 1991 ú


plne nový model, v roku 1997 posledný už iba pre japonský trh. Mal označenie RX-7, znovu to bolo dvojdverové kupé 2 + 2 miestne. Dodáva sa s dvojkomorovým motorom s objemom 2 x 654 cm³ (ekvivalent pre motor s vratnými piestami je 2616 cm³) a v troch výkonových verziách 255, 265 a 280 k. S najvýkonnejším akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,3 s a dosahuje najvyššiu rýchlosť 250 km/h. Mazda RX-7 i predchádzajúce modely sa s obľubou a veľmi úspešne využívali na športové účely – Mazda s RX-7 ako jediná japonská značka vyhrala 24-hodinovku v Le Mans.

Na tohtoročnom autosalóne v Detroite mala svetovú premiéru Mazda MX-8, ktorá podľa prezidenta a predsedu predstavenstva automobilky bude budúcim športovým automobilom značky Mazda. Už plne štvormiestny, navyše aj štvordverový. V Európe sa Mazda RX-8, pravdepodobný nástupca legendárnej RX-7, predstavila pred dva a pol mesiacmi v Ženeve. RX-8 vychádza zo štúdie RX-EVOLV a Mazda o nej naďalej hovorí ako o štúdii. Je však veľmi pravdepodobné, že RX-8 v podobe, ako sa predstavila v Ženeve, sa bude len málo líšiť od budúceho produkčného kupé. Aká teda RX-8 je? Predovšetkým superšportová, štvormiestna a štvordverová. Bude ju naďalej poháňať rotačný Wankelov motor, preplňovaný, s výkonom 184 kW/250 k, s ktorým má Mazda ako jediný výrobca týchto motorov na svete s jeho výrobou vyše štyridsaťročné skúsenosti. Prenos výkonu na kolesá obstaráva 6-stupňová polosamočinná prevodovka s priamym radením páčkami pod volantom. Motor je uložený za prednou nápravou, bližšie k ťažisku a poháňa kolesá zadnej nápravy. Menšie zadné bočné dvere sa otvárajú proti smeru jazdy, ale až po otvorení predných. Medzi dverami chýba stredový stĺpik, čo uľahčuje prístup k sedadlám. Karoséria je samonosná s pomocným rámom, neobyčajne tuhá, rozloženie hmotnosti na nápravy ideálne 1 : 1, nezávislé zavesenie všetkých kolies, rázvor až 2700 mm, presné hrebeňové riadenie s premenlivým účinkom elektrického posilňovača a výkonné kotúčové brzdy vpredu i vzadu – to všetko je zárukou, že jazda s Mazdou RX-8 bude skutočným pôžitkom. Predpokladá sa, že v predaji by mohla byť koncom roku 2002.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 101
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 677
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 973
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 309
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 012
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 455
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 128
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 548
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 734
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 528

Hlavné správy zo Sme.sk

Dnes píše Jaroslav Rumpli

Trump je tým najhorším spojením Danka s Gašparovičom

Metafory zlyhávajú.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.