ROZHOVOR

Značka Subaru naďalej zostáva na slovenskom trhu

Zhovárame sa Radoslav Nackinom, konateľom spoločnosti BaV, výhradného dovozcu automobilov značky Subaru na Slovensko

:

Prednedávnom sa vaša spoločnosť BaV Auto stala výhradným autorizovaným dovozcom automobilov Subaru na Slovensko. Čo to pre vás, ale najmä pre našich motoristov znamená?

„Znamená to hlavne, že značka Subaru ďalej zostáva na slovenskom trhu a my môžeme pokračovať v našej pred šiestimi rokmi započatej práci. Dobudovali sme prvé Subaru centrum v strednej a východnej Európe, pričom iba ďalších osem je v ostatnej Európe. V našom Subaru centre chceme rozšíriť a skvalitniť služby pre našich zákazníkov.“

Od polovice deväťdesiatych rokov sa firma BaV venuje predaju automobilov Subaru. Po odchode rakúskeho importéra ste získali licenciu dovozcu. Máte nejaké páky na oplyvňovanie predaja?

„Máme viacero myšlienok, ktoré by sme chceli preniesť do života. Postupne, všetko potrebuje svoj čas. Prvými lastovičkami sú zvýšenie záruky na tri roky, potom programy financovania Subaru lízing - prenájmy automobilov. Činnosť Subaru fun klubu a vernostný program Subaru bonus card na servis automobilov. Onedlho začne fungovať Subaru assistance a pripravujeme špeciálnu ponuku na vybrané modely.“

Vašim priamym dodávateľom bude taliansky dovozca Subaru Italia. Je to výhoda alebo nevyhnutnosť?

„Z hľadiska reorganizácie siete Subaru Europe sa rozhodla spoločnosť Fuji Heavy poveriť Subaru Italia riadením celej južnej a východnej Európy. Takže v podstate nevyhnutnosť, no už je tu i prvá výhoda a tou je zvýšená záruka z jedného roka na tri roky.“

Neovplyvní tento fakt nepriaznivo ceny dovážaných automobilov?

„Nie. Veď napríklad nová Impreza sa všade v Európe predáva o 10 percent drahšie ako starší model, u nás iba o 4 percentá. Forester a Legacy si udržali cenovú hladinu a iba Forester Turbo je cenovo o 5 percent vyššie. Výrobcom Subaru je japonská spoločnosť Fuji Heavy Industries, ktorá okrem automobilov vyrába aj lietadlá. Je to najväčší a výhradný výrobca osobných automobilov s pohonom všetkých štyroch kolies a plochých, tzv. boxer motorov, čoho výhodou je nízke ťažisko, ale aj výborné jazdné vlastnosti automobilov.“

Zaváži táto skutočnosť aj u nášho zákazníka?

„Zatiaľ iba u malého percenta záujemcov. Stále je u nás v popredí cena, čo je odrazom ekonomickej situácie na Slovensku a tragického stavu práve strednej vrstvy obyvateľov a podnikateľov. Veľa zákazníkov je presvedčených, že Subaru je to pravé, no pre nich nedostupné, automobil tejto kategórie si, žiaľ, nemôžu dovoliť, a tak si musia kúpiť auto, ktoré síce nechcú, no finančne je pre nich dostupné.“

Automobily značky Subaru nie sú pre masy, skôr pre individuality. Ako by ste ich charakterizovali?

„Sú to vozidlá určené pre ľudí, ktorí majú obrovské nároky, nechcú mať niečo možné, ale taktiež nechcú byť stredobodom pozornosti. Očakávajú stálu spoľahlivosť za každého počasia, jazdnú bezpečnosť a veľkú variabilitu - a Subaru dokáže tieto vysoké nároky úspešne uspokojiť, o čom svedčia i popredné umiestnenia v náročných technických hodnoteniach a v anketách na celom svete.“

Z ktorých modelov bude pozostávať sortiment vašej ponuky?

„Nosným modelom je celosvetovo úspešný Forester, automobil kategórie SUV, ktorý patrí medzi technických lídrov tejto kategórie. Ďalej Legacy s motormi 2,0 ZŠ vyhotovenia kombi a sedan azda najpopulárnejší model Outback. Tento rok s ponukou motorov 3,0. Úplne nová Impreza určite poteší najmä motoristických fajnšmekrov s modelom WRX. Na trhu bude i model 1,6 a 2,0, sedan a kombi.“

V ponuke nie sú najmenšie modely Vivio a Justy. Prečo?

„V tejto kategórii je obrovská konkurencia obrovských výrobcov a sú i cenovo oveľa výhodnejšie. No v prípade záujmu vieme záujemcov uspokojiť i s týmito modelmi.“

Poslednou novinkou Subaru je model WRX, automobilová lahôdka blízka súťažným špeciálom. Ako by ste charakterizovali tento pomerne nenápadný automobil?

„Tento automobil vyzerá na pohľad veľmi nenápadne, no má už trochu brutálnejšie črty ako jeho predchodca. Je to stále limuzína pre 4 osoby a do 3000 otáčok sa správa ako každá limuzína tejto triedy. No nad 3000 otáčok je to brutálny dravec a jeho športové vlastnosti idú do popredia. V kombinácii tejto sily, bezkonkurenčného podvozku, tzv. ležatého boxer motora a pohonu všetkých štyroch kolies je to výnimočný automobil a sme presvedčení, že nájsť mu konkurenciu vo svete je skoro nemožné.“

Dôležité pre predaj bude sieť predajcov. Koľko ich je na Slovensku a kde a kedy pribudnú noví?

„Zatiaľ ich máme sedem, do konca roka by mali pribudnúť ešte dvaja partneri, a to v Košiciach a v Púchove.“

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Používate make-up? Potom spozornite
  6. Legendárna Transsibírska magistrála
  7. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  8. Vianočný bázar chalaňov
  9. Vianočné mecheche 2017
  10. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 586
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 109
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 999
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 080
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 150
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 142
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 128
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 960
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 960
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 745

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Učiteľka v škôlke mala žltačku a chodila do práce. Rodičia o tom nevedeli

V pondelok bude Miestny úrad vo Vajnoroch, ktorý je zriaďovateľom škôlky skúmať , prečo o žltačke neinformovala rodičov.

DOMOV

Rok 1998: Ako Mečiar valcoval a ako skončil

Rok, kedy Mečiar znásilnil ústavu, ale aj kedy jeho éra definitívne skončila.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.