SME
Utorok, 28. jún, 2022 | Meniny má Beáta

Značka Subaru naďalej zostáva na slovenskom trhu

Zhovárame sa Radoslav Nackinom, konateľom spoločnosti BaV, výhradného dovozcu automobilov značky Subaru na Slovensko

:

Prednedávnom sa vaša spoločnosť BaV Auto stala výhradným autorizovaným dovozcom automobilov Subaru na Slovensko. Čo to pre vás, ale najmä pre našich motoristov znamená?

„Znamená to hlavne, že značka Subaru ďalej zostáva na slovenskom trhu a my môžeme pokračovať v našej pred šiestimi rokmi započatej práci. Dobudovali sme prvé Subaru centrum v strednej a východnej Európe, pričom iba ďalších osem je v ostatnej Európe. V našom Subaru centre chceme rozšíriť a skvalitniť služby pre našich zákazníkov.“

Od polovice deväťdesiatych rokov sa firma BaV venuje predaju automobilov Subaru. Po odchode rakúskeho importéra ste získali licenciu dovozcu. Máte nejaké páky na oplyvňovanie predaja?

„Máme viacero myšlienok, ktoré by sme chceli preniesť do života. Postupne, všetko potrebuje svoj čas. Prvými lastovičkami sú zvýšenie záruky na tri roky, potom programy financovania Subaru lízing - prenájmy automobilov. Činnosť Subaru fun klubu a vernostný program Subaru bonus card na servis automobilov. Onedlho začne fungovať Subaru assistance a pripravujeme špeciálnu ponuku na vybrané modely.“

Vašim priamym dodávateľom bude taliansky dovozca Subaru Italia. Je to výhoda alebo nevyhnutnosť?

„Z hľadiska reorganizácie siete Subaru Europe sa rozhodla spoločnosť Fuji Heavy poveriť Subaru Italia riadením celej južnej a východnej Európy. Takže v podstate nevyhnutnosť, no už je tu i prvá výhoda a tou je zvýšená záruka z jedného roka na tri roky.“

Neovplyvní tento fakt nepriaznivo ceny dovážaných automobilov?

„Nie. Veď napríklad nová Impreza sa všade v Európe predáva o 10 percent drahšie ako starší model, u nás iba o 4 percentá. Forester a Legacy si udržali cenovú hladinu a iba Forester Turbo je cenovo o 5 percent vyššie. Výrobcom Subaru je japonská spoločnosť Fuji Heavy Industries, ktorá okrem automobilov vyrába aj lietadlá. Je to najväčší a výhradný výrobca osobných automobilov s pohonom všetkých štyroch kolies a plochých, tzv. boxer motorov, čoho výhodou je nízke ťažisko, ale aj výborné jazdné vlastnosti automobilov.“

Zaváži táto skutočnosť aj u nášho zákazníka?

„Zatiaľ iba u malého percenta záujemcov. Stále je u nás v popredí cena, čo je odrazom ekonomickej situácie na Slovensku a tragického stavu práve strednej vrstvy obyvateľov a podnikateľov. Veľa zákazníkov je presvedčených, že Subaru je to pravé, no pre nich nedostupné, automobil tejto kategórie si, žiaľ, nemôžu dovoliť, a tak si musia kúpiť auto, ktoré síce nechcú, no finančne je pre nich dostupné.“

Automobily značky Subaru nie sú pre masy, skôr pre individuality. Ako by ste ich charakterizovali?

„Sú to vozidlá určené pre ľudí, ktorí majú obrovské nároky, nechcú mať niečo možné, ale taktiež nechcú byť stredobodom pozornosti. Očakávajú stálu spoľahlivosť za každého počasia, jazdnú bezpečnosť a veľkú variabilitu - a Subaru dokáže tieto vysoké nároky úspešne uspokojiť, o čom svedčia i popredné umiestnenia v náročných technických hodnoteniach a v anketách na celom svete.“

Z ktorých modelov bude pozostávať sortiment vašej ponuky?

„Nosným modelom je celosvetovo úspešný Forester, automobil kategórie SUV, ktorý patrí medzi technických lídrov tejto kategórie. Ďalej Legacy s motormi 2,0 ZŠ vyhotovenia kombi a sedan azda najpopulárnejší model Outback. Tento rok s ponukou motorov 3,0. Úplne nová Impreza určite poteší najmä motoristických fajnšmekrov s modelom WRX. Na trhu bude i model 1,6 a 2,0, sedan a kombi.“

V ponuke nie sú najmenšie modely Vivio a Justy. Prečo?

„V tejto kategórii je obrovská konkurencia obrovských výrobcov a sú i cenovo oveľa výhodnejšie. No v prípade záujmu vieme záujemcov uspokojiť i s týmito modelmi.“

Poslednou novinkou Subaru je model WRX, automobilová lahôdka blízka súťažným špeciálom. Ako by ste charakterizovali tento pomerne nenápadný automobil?

„Tento automobil vyzerá na pohľad veľmi nenápadne, no má už trochu brutálnejšie črty ako jeho predchodca. Je to stále limuzína pre 4 osoby a do 3000 otáčok sa správa ako každá limuzína tejto triedy. No nad 3000 otáčok je to brutálny dravec a jeho športové vlastnosti idú do popredia. V kombinácii tejto sily, bezkonkurenčného podvozku, tzv. ležatého boxer motora a pohonu všetkých štyroch kolies je to výnimočný automobil a sme presvedčení, že nájsť mu konkurenciu vo svete je skoro nemožné.“

Dôležité pre predaj bude sieť predajcov. Koľko ich je na Slovensku a kde a kedy pribudnú noví?

„Zatiaľ ich máme sedem, do konca roka by mali pribudnúť ešte dvaja partneri, a to v Košiciach a v Púchove.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Spacák na kozmetiku?
  3. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  4. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  5. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  6. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  1. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  2. Na západnom Slovensku napreduje modernizácia elektrickej sústavy
  3. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  4. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  5. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  6. Danube InGrid zvyšuje stabilitu elektrizačnej sústavy
  7. Danube InGrid zvyšuje energetickú stabilitu aj v Bratislave
  8. Spacák na kozmetiku?
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 28 250
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 236
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 8 153
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 774
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 923
  6. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 380
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 991
  8. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 407
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Monika Kusendová: Bežky-pešky po Chorvátsku: Od Cresu, cez Krk, Rab až do Národného parku Velebit
  2. Anna Miľanová: Cestovanie... 2021
  3. Jozef Sitko: Bude Slovensko krajinou nikoho?
  4. Ján Škerko: Smutný obraz Putinovho hanebného Ruska
  5. Štefan Vidlár: Kantúrkové
  6. Martin Šuraba: Moje Košice
  7. Lenka Filinová: Spomienka
  8. Irena Šimuneková: Tatranská klasika
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 288
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 358
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 930
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 865
  5. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 692
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 3 677
  7. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 3 539
  8. Michal Feik: Čo spôsobí Matovičov balíček 3 075
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
  8. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
SkryťZatvoriť reklamu