SME
reklama

Značka Subaru naďalej zostáva na slovenskom trhu

Zhovárame sa Radoslav Nackinom, konateľom spoločnosti BaV, výhradného dovozcu automobilov značky Subaru na Slovensko

:

Prednedávnom sa vaša spoločnosť BaV Auto stala výhradným autorizovaným dovozcom automobilov Subaru na Slovensko. Čo to pre vás, ale najmä pre našich motoristov znamená?

„Znamená to hlavne, že značka Subaru ďalej zostáva na slovenskom trhu a my môžeme pokračovať v našej pred šiestimi rokmi započatej práci. Dobudovali sme prvé Subaru centrum v strednej a východnej Európe, pričom iba ďalších osem je v ostatnej Európe. V našom Subaru centre chceme rozšíriť a skvalitniť služby pre našich zákazníkov.“

Od polovice deväťdesiatych rokov sa firma BaV venuje predaju automobilov Subaru. Po odchode rakúskeho importéra ste získali licenciu dovozcu. Máte nejaké páky na oplyvňovanie predaja?

„Máme viacero myšlienok, ktoré by sme chceli preniesť do života. Postupne, všetko potrebuje svoj čas. Prvými lastovičkami sú zvýšenie záruky na tri roky, potom programy financovania Subaru lízing - prenájmy automobilov. Činnosť Subaru fun klubu a vernostný program Subaru bonus card na servis automobilov. Onedlho začne fungovať Subaru assistance a pripravujeme špeciálnu ponuku na vybrané modely.“

Vašim priamym dodávateľom bude taliansky dovozca Subaru Italia. Je to výhoda alebo nevyhnutnosť?

„Z hľadiska reorganizácie siete Subaru Europe sa rozhodla spoločnosť Fuji Heavy poveriť Subaru Italia riadením celej južnej a východnej Európy. Takže v podstate nevyhnutnosť, no už je tu i prvá výhoda a tou je zvýšená záruka z jedného roka na tri roky.“

Neovplyvní tento fakt nepriaznivo ceny dovážaných automobilov?

„Nie. Veď napríklad nová Impreza sa všade v Európe predáva o 10 percent drahšie ako starší model, u nás iba o 4 percentá. Forester a Legacy si udržali cenovú hladinu a iba Forester Turbo je cenovo o 5 percent vyššie. Výrobcom Subaru je japonská spoločnosť Fuji Heavy Industries, ktorá okrem automobilov vyrába aj lietadlá. Je to najväčší a výhradný výrobca osobných automobilov s pohonom všetkých štyroch kolies a plochých, tzv. boxer motorov, čoho výhodou je nízke ťažisko, ale aj výborné jazdné vlastnosti automobilov.“

Zaváži táto skutočnosť aj u nášho zákazníka?

„Zatiaľ iba u malého percenta záujemcov. Stále je u nás v popredí cena, čo je odrazom ekonomickej situácie na Slovensku a tragického stavu práve strednej vrstvy obyvateľov a podnikateľov. Veľa zákazníkov je presvedčených, že Subaru je to pravé, no pre nich nedostupné, automobil tejto kategórie si, žiaľ, nemôžu dovoliť, a tak si musia kúpiť auto, ktoré síce nechcú, no finančne je pre nich dostupné.“

Automobily značky Subaru nie sú pre masy, skôr pre individuality. Ako by ste ich charakterizovali?

„Sú to vozidlá určené pre ľudí, ktorí majú obrovské nároky, nechcú mať niečo možné, ale taktiež nechcú byť stredobodom pozornosti. Očakávajú stálu spoľahlivosť za každého počasia, jazdnú bezpečnosť a veľkú variabilitu - a Subaru dokáže tieto vysoké nároky úspešne uspokojiť, o čom svedčia i popredné umiestnenia v náročných technických hodnoteniach a v anketách na celom svete.“

Z ktorých modelov bude pozostávať sortiment vašej ponuky?

„Nosným modelom je celosvetovo úspešný Forester, automobil kategórie SUV, ktorý patrí medzi technických lídrov tejto kategórie. Ďalej Legacy s motormi 2,0 ZŠ vyhotovenia kombi a sedan azda najpopulárnejší model Outback. Tento rok s ponukou motorov 3,0. Úplne nová Impreza určite poteší najmä motoristických fajnšmekrov s modelom WRX. Na trhu bude i model 1,6 a 2,0, sedan a kombi.“

V ponuke nie sú najmenšie modely Vivio a Justy. Prečo?

„V tejto kategórii je obrovská konkurencia obrovských výrobcov a sú i cenovo oveľa výhodnejšie. No v prípade záujmu vieme záujemcov uspokojiť i s týmito modelmi.“

Poslednou novinkou Subaru je model WRX, automobilová lahôdka blízka súťažným špeciálom. Ako by ste charakterizovali tento pomerne nenápadný automobil?

„Tento automobil vyzerá na pohľad veľmi nenápadne, no má už trochu brutálnejšie črty ako jeho predchodca. Je to stále limuzína pre 4 osoby a do 3000 otáčok sa správa ako každá limuzína tejto triedy. No nad 3000 otáčok je to brutálny dravec a jeho športové vlastnosti idú do popredia. V kombinácii tejto sily, bezkonkurenčného podvozku, tzv. ležatého boxer motora a pohonu všetkých štyroch kolies je to výnimočný automobil a sme presvedčení, že nájsť mu konkurenciu vo svete je skoro nemožné.“

Dôležité pre predaj bude sieť predajcov. Koľko ich je na Slovensku a kde a kedy pribudnú noví?

„Zatiaľ ich máme sedem, do konca roka by mali pribudnúť ešte dvaja partneri, a to v Košiciach a v Púchove.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 20 157
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 873
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 546
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 947
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 402
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 401
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 924
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 558
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  2. Martin Škopec Antal: Pokus o zjednotenie spoločnosti je utopickým blúznením
  3. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  4. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  5. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  6. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  7. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  8. Martin Borecky: Rakovina
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 315
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 655
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 454
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 925
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 462
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 378
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 336
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 436
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu