SME

Značka Subaru naďalej zostáva na slovenskom trhu

Zhovárame sa Radoslav Nackinom, konateľom spoločnosti BaV, výhradného dovozcu automobilov značky Subaru na Slovensko

:

Prednedávnom sa vaša spoločnosť BaV Auto stala výhradným autorizovaným dovozcom automobilov Subaru na Slovensko. Čo to pre vás, ale najmä pre našich motoristov znamená?

„Znamená to hlavne, že značka Subaru ďalej zostáva na slovenskom trhu a my môžeme pokračovať v našej pred šiestimi rokmi započatej práci. Dobudovali sme prvé Subaru centrum v strednej a východnej Európe, pričom iba ďalších osem je v ostatnej Európe. V našom Subaru centre chceme rozšíriť a skvalitniť služby pre našich zákazníkov.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Od polovice deväťdesiatych rokov sa firma BaV venuje predaju automobilov Subaru. Po odchode rakúskeho importéra ste získali licenciu dovozcu. Máte nejaké páky na oplyvňovanie predaja?

„Máme viacero myšlienok, ktoré by sme chceli preniesť do života. Postupne, všetko potrebuje svoj čas. Prvými lastovičkami sú zvýšenie záruky na tri roky, potom programy financovania Subaru lízing - prenájmy automobilov. Činnosť Subaru fun klubu a vernostný program Subaru bonus card na servis automobilov. Onedlho začne fungovať Subaru assistance a pripravujeme špeciálnu ponuku na vybrané modely.“

Vašim priamym dodávateľom bude taliansky dovozca Subaru Italia. Je to výhoda alebo nevyhnutnosť?

„Z hľadiska reorganizácie siete Subaru Europe sa rozhodla spoločnosť Fuji Heavy poveriť Subaru Italia riadením celej južnej a východnej Európy. Takže v podstate nevyhnutnosť, no už je tu i prvá výhoda a tou je zvýšená záruka z jedného roka na tri roky.“

SkryťVypnúť reklamu

Neovplyvní tento fakt nepriaznivo ceny dovážaných automobilov?

„Nie. Veď napríklad nová Impreza sa všade v Európe predáva o 10 percent drahšie ako starší model, u nás iba o 4 percentá. Forester a Legacy si udržali cenovú hladinu a iba Forester Turbo je cenovo o 5 percent vyššie. Výrobcom Subaru je japonská spoločnosť Fuji Heavy Industries, ktorá okrem automobilov vyrába aj lietadlá. Je to najväčší a výhradný výrobca osobných automobilov s pohonom všetkých štyroch kolies a plochých, tzv. boxer motorov, čoho výhodou je nízke ťažisko, ale aj výborné jazdné vlastnosti automobilov.“

Zaváži táto skutočnosť aj u nášho zákazníka?

„Zatiaľ iba u malého percenta záujemcov. Stále je u nás v popredí cena, čo je odrazom ekonomickej situácie na Slovensku a tragického stavu práve strednej vrstvy obyvateľov a podnikateľov. Veľa zákazníkov je presvedčených, že Subaru je to pravé, no pre nich nedostupné, automobil tejto kategórie si, žiaľ, nemôžu dovoliť, a tak si musia kúpiť auto, ktoré síce nechcú, no finančne je pre nich dostupné.“

SkryťVypnúť reklamu

Automobily značky Subaru nie sú pre masy, skôr pre individuality. Ako by ste ich charakterizovali?

„Sú to vozidlá určené pre ľudí, ktorí majú obrovské nároky, nechcú mať niečo možné, ale taktiež nechcú byť stredobodom pozornosti. Očakávajú stálu spoľahlivosť za každého počasia, jazdnú bezpečnosť a veľkú variabilitu - a Subaru dokáže tieto vysoké nároky úspešne uspokojiť, o čom svedčia i popredné umiestnenia v náročných technických hodnoteniach a v anketách na celom svete.“

Z ktorých modelov bude pozostávať sortiment vašej ponuky?

„Nosným modelom je celosvetovo úspešný Forester, automobil kategórie SUV, ktorý patrí medzi technických lídrov tejto kategórie. Ďalej Legacy s motormi 2,0 ZŠ vyhotovenia kombi a sedan azda najpopulárnejší model Outback. Tento rok s ponukou motorov 3,0. Úplne nová Impreza určite poteší najmä motoristických fajnšmekrov s modelom WRX. Na trhu bude i model 1,6 a 2,0, sedan a kombi.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V ponuke nie sú najmenšie modely Vivio a Justy. Prečo?

„V tejto kategórii je obrovská konkurencia obrovských výrobcov a sú i cenovo oveľa výhodnejšie. No v prípade záujmu vieme záujemcov uspokojiť i s týmito modelmi.“

Poslednou novinkou Subaru je model WRX, automobilová lahôdka blízka súťažným špeciálom. Ako by ste charakterizovali tento pomerne nenápadný automobil?

„Tento automobil vyzerá na pohľad veľmi nenápadne, no má už trochu brutálnejšie črty ako jeho predchodca. Je to stále limuzína pre 4 osoby a do 3000 otáčok sa správa ako každá limuzína tejto triedy. No nad 3000 otáčok je to brutálny dravec a jeho športové vlastnosti idú do popredia. V kombinácii tejto sily, bezkonkurenčného podvozku, tzv. ležatého boxer motora a pohonu všetkých štyroch kolies je to výnimočný automobil a sme presvedčení, že nájsť mu konkurenciu vo svete je skoro nemožné.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dôležité pre predaj bude sieť predajcov. Koľko ich je na Slovensku a kde a kedy pribudnú noví?

„Zatiaľ ich máme sedem, do konca roka by mali pribudnúť ešte dvaja partneri, a to v Košiciach a v Púchove.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 348
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 174
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 351
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 314
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 723
  6. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 2 595
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 531
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 1 656
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  2. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  3. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  4. Vladimír Bojničan: “Ponížené a ukrivdené” Slovensko? Ale kdeže! Ponižujeme sa a blížime si opakovane sami sebe – a ešte sa s tým aj hrdíme.
  5. Štefan Šturdzík: Sociálna demokracia - koncept , ktorý Smer vôbec nepochopil.
  6. Dušan Koniar: Fico nám koleduje o preplesk ako Hugo Chávez Venezuele
  7. Eitan Levon: Izrael a Európa: Spoločné hodnoty a hrozby
  8. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 25 990
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 966
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 067
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 6 515
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 196
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 731
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 4 670
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 374
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu