SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Honda Civic sedan 1,6 LS - solídna a dynamická limuzína

Model Honda Civic, kompaktný automobil nižšej strednej triedy s priečne uloženým motorom a pohonom predných kolies, sa za takmer tridsať rokov výroby dočkal už siedmej generácie.




Model Honda Civic, kompaktný automobil nižšej strednej triedy s priečne uloženým motorom a pohonom predných kolies, sa za takmer tridsať rokov výroby dočkal už siedmej generácie. Prvá na trh prišla verzia sedan, vyrábaná v Japonsku a uvedená na európsky i slovenský trh koncom minulého roka. Približne pred mesiacom sa začal predávať päťdverový hatchback. Jeho trojdverová verzia a kupé prídu na rad koncom roka. Vyrába sa v štyroch karosárskych variantoch, z ktorých si trojpriestorový štvordverový sedan svojimi klasickými a tvarmi udržiava tradičnú solídnosť, takže väčšia revolučnosť tvarov sa ušla tentoraz troj- a päťdverovému hatchbacku. Práve Civic sedan s výkonnejším motorom 1,6 l/110 k (menší je 1,4 l/90 k) sme podrobili redakčnému testu.

Karoséria nového sedanu si udržala vysokú eleganciu i typické prvky Hondy, ako výrazne plochý predok, nízky pontón a väčšie zasklené plochy. Oproti predchodcovi skrátený predný previs dovolil ďalej zväčšiť vnútorný priestor bez výraznejšieho predĺženia automobilu. Predná časť s novým uchytením predných blatníkov a ich ľahšou deformovateľnosťou znamená pre Civic sedan v prípade kolízie zvýšenú bezpečnosť pre posádku i pre chodcov. Interiéru dominujú väčší priestor, dobrý prístup cez široko sa otvárajúce dvere, pohodlné anatomicky tvarované sedadlá s príjemným látkovým čalúnením i ergonómia a dobrá dostupnosť ovládacích prvkov. Prístrojový štít striedmej palubnej dosky má tradičné usporiadanie s dvojicou hlavných a dvojicou menších kruhových prístrojov. Štvorramenný volant, len výškovo nastaviteľný, s väčším priemerom a hrubším vencom dobre padne ruky. Solídne pôsobí stredový panel s autorádiom a ovládaním mechanickej klimatizácie. Vodič i spolujazdec majú dostatok priestoru pre nohy, v okolí ramien i nad hlavou, rovnako aj cestujúci vzadu. Odkladacie priestory má Civic primerane - hlavný s vekom je pred spolujazdcom, menšie vo dverách, pod autorádiom a na stredovom tuneli aj pre poháre. Už v základnej výbave sú airbagy pre vodiča, spolujazdca i dva bočné, ABS s EBD, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien a vonkajších spätných zrkadiel, mechanická klimatizácia a ďalšie prvky výbavy. Solídny batožinový priestor s objemom 450 litrov možno po sklopení delených zadných operadiel rozšíriť smerom do interiéru.

Pohonné jednotky boli vždy pýchou automobilov Honda. Do sedana sa montujú štvorvalce s jedným vačkovým hriadeľom, štyrmi ventilmi na valec a premenlivým časovaním ventilov VTEC. Menší s objemom 1,4 l má výkon 66 kW/90 k, náš testovaný 1,6 l už 81 kW/110 k, pričom konštruktérom išlo viac ako o výkon o plochejší priebeh krútiaceho momentu, teda o väčšiu pružnosť motora, čo sa u nového Civica prejavuje silným záberom už od otáčok 2000 min.-1. Až do hranice okolo 4500 min.-1 má najlepší záber i najpriaznivejšiu spotrebu. Potom už nastupuje s ostrejším časovaním výkon i agresívnejší zvuk inak veľmi dobre odhlučneného motorového priestoru. V týchto fázach sa z rodinného auta stáva výkonný športovec. Ak je vodič v aute sám, môže naplno vychutnať šprintérske schopnosti i tradične dobré jazdné a dynamické vlastnosti Civica, pod čo sa podpísala aj pomerne nízka pohotovostná hmotnosť - len 1089 kg. Ani vtedy sa však nevzniká vír v nádrži, pretože úspornosť prejavuje Civic aj v tomto režime jazdy a spotreba je pod hranicou 9 l/100 km. Pri bežnej jazde aj pod 6 l/100 km a priemer počas testu bol 7,1 l/100 km, čím sa môže pýšiť len máloktoré auto tejto kategórie.

Technické údaje

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75/90 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 - 1,87 - 1,24 - 0,91 - 0,776, R - 3,23. Stály prevod hnanej nápravy 4,11.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4460/1715/1445 mm, rázvor náprav 2625 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1468/1469 mm. Svetlá výška 155 mm. Priemer otáčania 10,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1145 kg. Objem batožinového priestoru 450 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 195 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/5,5/6,5 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena

Základná 769 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  2. Slovákovi sa podaril zázračný vynález. Môže zmeniť predpovede počasia
  3. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  4. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  5. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  6. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 818
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 839
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 10 178
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 425
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 377
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 888
  7. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 425
  8. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 2 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Suzuki Vitara Strong Hybrid

Systém nie je zďaleka taký účinný ako pri Toyote.


30. jún
Honda Civic

Bohatá výbava sa stala štandardom.


1. júl

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Hyundai Ioniq 6

Koeficient odporu vzduchu má iba 0,21.


30. jún

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: EKO NATO HOMO?
  2. Lenka Šafranová: Občan verzus USA
  3. Milan Buno: 7 knižných tipov: Kto prežije? Minister vnútra alebo mafiánsky boss?!
  4. INESS: Dr. Henry Ford z Indie
  5. Post Bellum SK: V Rádiu Slobodná Európa sme počúvali o pravde cez komunistické rušičky
  6. Michael Achberger: Plážová diéta: keď vás od plaviek delí len niekoľko kíl
  7. Jaroslav Polaček: VOLVO je ocenením našej tvrdej práce. Chcem v nej pokračovať.
  8. Jozef Sitko: Len spor Matovič - Heger umožní novú vládu
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 22 536
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 858
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 082
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 878
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 420
  6. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 348
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 089
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 911
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu