REDAKČNÝ TEST

Honda Civic sedan 1,6 LS - solídna a dynamická limuzína

Model Honda Civic, kompaktný automobil nižšej strednej triedy s priečne uloženým motorom a pohonom predných kolies, sa za takmer tridsať rokov výroby dočkal už siedmej generácie.




Model Honda Civic, kompaktný automobil nižšej strednej triedy s priečne uloženým motorom a pohonom predných kolies, sa za takmer tridsať rokov výroby dočkal už siedmej generácie. Prvá na trh prišla verzia sedan, vyrábaná v Japonsku a uvedená na európsky i slovenský trh koncom minulého roka. Približne pred mesiacom sa začal predávať päťdverový hatchback. Jeho trojdverová verzia a kupé prídu na rad koncom roka. Vyrába sa v štyroch karosárskych variantoch, z ktorých si trojpriestorový štvordverový sedan svojimi klasickými a tvarmi udržiava tradičnú solídnosť, takže väčšia revolučnosť tvarov sa ušla tentoraz troj- a päťdverovému hatchbacku. Práve Civic sedan s výkonnejším motorom 1,6 l/110 k (menší je 1,4 l/90 k) sme podrobili redakčnému testu.

Karoséria nového sedanu si udržala vysokú eleganciu i typické prvky Hondy, ako výrazne plochý predok, nízky pontón a väčšie zasklené plochy. Oproti predchodcovi skrátený predný previs dovolil ďalej zväčšiť vnútorný priestor bez výraznejšieho predĺženia automobilu. Predná časť s novým uchytením predných blatníkov a ich ľahšou deformovateľnosťou znamená pre Civic sedan v prípade kolízie zvýšenú bezpečnosť pre posádku i pre chodcov. Interiéru dominujú väčší priestor, dobrý prístup cez široko sa otvárajúce dvere, pohodlné anatomicky tvarované sedadlá s príjemným látkovým čalúnením i ergonómia a dobrá dostupnosť ovládacích prvkov. Prístrojový štít striedmej palubnej dosky má tradičné usporiadanie s dvojicou hlavných a dvojicou menších kruhových prístrojov. Štvorramenný volant, len výškovo nastaviteľný, s väčším priemerom a hrubším vencom dobre padne ruky. Solídne pôsobí stredový panel s autorádiom a ovládaním mechanickej klimatizácie. Vodič i spolujazdec majú dostatok priestoru pre nohy, v okolí ramien i nad hlavou, rovnako aj cestujúci vzadu. Odkladacie priestory má Civic primerane - hlavný s vekom je pred spolujazdcom, menšie vo dverách, pod autorádiom a na stredovom tuneli aj pre poháre. Už v základnej výbave sú airbagy pre vodiča, spolujazdca i dva bočné, ABS s EBD, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien a vonkajších spätných zrkadiel, mechanická klimatizácia a ďalšie prvky výbavy. Solídny batožinový priestor s objemom 450 litrov možno po sklopení delených zadných operadiel rozšíriť smerom do interiéru.

Pohonné jednotky boli vždy pýchou automobilov Honda. Do sedana sa montujú štvorvalce s jedným vačkovým hriadeľom, štyrmi ventilmi na valec a premenlivým časovaním ventilov VTEC. Menší s objemom 1,4 l má výkon 66 kW/90 k, náš testovaný 1,6 l už 81 kW/110 k, pričom konštruktérom išlo viac ako o výkon o plochejší priebeh krútiaceho momentu, teda o väčšiu pružnosť motora, čo sa u nového Civica prejavuje silným záberom už od otáčok 2000 min.-1. Až do hranice okolo 4500 min.-1 má najlepší záber i najpriaznivejšiu spotrebu. Potom už nastupuje s ostrejším časovaním výkon i agresívnejší zvuk inak veľmi dobre odhlučneného motorového priestoru. V týchto fázach sa z rodinného auta stáva výkonný športovec. Ak je vodič v aute sám, môže naplno vychutnať šprintérske schopnosti i tradične dobré jazdné a dynamické vlastnosti Civica, pod čo sa podpísala aj pomerne nízka pohotovostná hmotnosť - len 1089 kg. Ani vtedy sa však nevzniká vír v nádrži, pretože úspornosť prejavuje Civic aj v tomto režime jazdy a spotreba je pod hranicou 9 l/100 km. Pri bežnej jazde aj pod 6 l/100 km a priemer počas testu bol 7,1 l/100 km, čím sa môže pýšiť len máloktoré auto tejto kategórie.

Technické údaje

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75/90 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 - 1,87 - 1,24 - 0,91 - 0,776, R - 3,23. Stály prevod hnanej nápravy 4,11.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4460/1715/1445 mm, rázvor náprav 2625 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1468/1469 mm. Svetlá výška 155 mm. Priemer otáčania 10,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1145 kg. Objem batožinového priestoru 450 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 195 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/5,5/6,5 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena

Základná 769 000 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  5. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  6. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  7. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  8. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  9. Slovanet spustil LTE internet aj v okolí Prešova
  10. Košickí športovci „pustili žilou“
  1. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  3. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Alojza Kračinovského
  5. Parfum podľa zverokruhu. Zvoľte tú správnu vôňu
  6. Fascinuje ma nadšenie mladých ľudí, s akým hltajú nové trendy
  7. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Chute a vône kórejskej kuchyne priamo v METRO
  10. Adient je tretí najlepší zamestnávateľ
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 24 483
  2. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 14 008
  3. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 10 167
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 6 897
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 887
  6. Počet predplatiteľov SME.sk dosiahol ďalší rekord 5 577
  7. Hektická Moskva, ktorá nikdy nespí 5 014
  8. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk 4 768
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 152
  10. Košickí športovci „pustili žilou“ 2 443

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Minister, ktorý robí zmeny a potom ich koriguje. Tomáš Drucker

Napriek istému sklamaniu nemálo odborníkov vraví, že Drucker by mohol byť najlepším ministrom zdravotníctva, akého Smer doteraz postavil.

KOMENTÁRE

Drucker je v polčase. Prečo má šancu vydržať ďalej

Kasting na nového ministra zdravotníctva sa tentoraz zrejme neuskutoční.

Neprehliadnite tiež

Tesla Model 3 mala prvú vážnu nehodu, Musk prisľúbil vylepšenie bezpečnosti

Auto pri nehode obstálo dobre, posádka vyviazla bez väčších zranení.

Enzo Ferrari sa stal legendou z donútenia

Pred 120 rokmi sa narodil zakladateľ legendárnej talianskej značky.

Dopravu v Bratislave skomplikovala poľadovica aj sneženie

Tunel Sitina priebežne uzatvárali a hromadná doprava mala v kopcoch opäť problémy.