SME

Honda Civic sedan 1,6 LS - solídna a dynamická limuzína

Model Honda Civic, kompaktný automobil nižšej strednej triedy s priečne uloženým motorom a pohonom predných kolies, sa za takmer tridsať rokov výroby dočkal už siedmej generácie.

Model Honda Civic, kompaktný automobil nižšej strednej triedy s priečne uloženým motorom a pohonom predných kolies, sa za takmer tridsať rokov výroby dočkal už siedmej generácie. Prvá na trh prišla verzia sedan, vyrábaná v Japonsku a uvedená na európsky i slovenský trh koncom minulého roka. Približne pred mesiacom sa začal predávať päťdverový hatchback. Jeho trojdverová verzia a kupé prídu na rad koncom roka. Vyrába sa v štyroch karosárskych variantoch, z ktorých si trojpriestorový štvordverový sedan svojimi klasickými a tvarmi udržiava tradičnú solídnosť, takže väčšia revolučnosť tvarov sa ušla tentoraz troj- a päťdverovému hatchbacku. Práve Civic sedan s výkonnejším motorom 1,6 l/110 k (menší je 1,4 l/90 k) sme podrobili redakčnému testu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria nového sedanu si udržala vysokú eleganciu i typické prvky Hondy, ako výrazne plochý predok, nízky pontón a väčšie zasklené plochy. Oproti predchodcovi skrátený predný previs dovolil ďalej zväčšiť vnútorný priestor bez výraznejšieho predĺženia automobilu. Predná časť s novým uchytením predných blatníkov a ich ľahšou deformovateľnosťou znamená pre Civic sedan v prípade kolízie zvýšenú bezpečnosť pre posádku i pre chodcov. Interiéru dominujú väčší priestor, dobrý prístup cez široko sa otvárajúce dvere, pohodlné anatomicky tvarované sedadlá s príjemným látkovým čalúnením i ergonómia a dobrá dostupnosť ovládacích prvkov. Prístrojový štít striedmej palubnej dosky má tradičné usporiadanie s dvojicou hlavných a dvojicou menších kruhových prístrojov. Štvorramenný volant, len výškovo nastaviteľný, s väčším priemerom a hrubším vencom dobre padne ruky. Solídne pôsobí stredový panel s autorádiom a ovládaním mechanickej klimatizácie. Vodič i spolujazdec majú dostatok priestoru pre nohy, v okolí ramien i nad hlavou, rovnako aj cestujúci vzadu. Odkladacie priestory má Civic primerane - hlavný s vekom je pred spolujazdcom, menšie vo dverách, pod autorádiom a na stredovom tuneli aj pre poháre. Už v základnej výbave sú airbagy pre vodiča, spolujazdca i dva bočné, ABS s EBD, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien a vonkajších spätných zrkadiel, mechanická klimatizácia a ďalšie prvky výbavy. Solídny batožinový priestor s objemom 450 litrov možno po sklopení delených zadných operadiel rozšíriť smerom do interiéru.

SkryťVypnúť reklamu

Pohonné jednotky boli vždy pýchou automobilov Honda. Do sedana sa montujú štvorvalce s jedným vačkovým hriadeľom, štyrmi ventilmi na valec a premenlivým časovaním ventilov VTEC. Menší s objemom 1,4 l má výkon 66 kW/90 k, náš testovaný 1,6 l už 81 kW/110 k, pričom konštruktérom išlo viac ako o výkon o plochejší priebeh krútiaceho momentu, teda o väčšiu pružnosť motora, čo sa u nového Civica prejavuje silným záberom už od otáčok 2000 min.-1. Až do hranice okolo 4500 min.-1 má najlepší záber i najpriaznivejšiu spotrebu. Potom už nastupuje s ostrejším časovaním výkon i agresívnejší zvuk inak veľmi dobre odhlučneného motorového priestoru. V týchto fázach sa z rodinného auta stáva výkonný športovec. Ak je vodič v aute sám, môže naplno vychutnať šprintérske schopnosti i tradične dobré jazdné a dynamické vlastnosti Civica, pod čo sa podpísala aj pomerne nízka pohotovostná hmotnosť - len 1089 kg. Ani vtedy sa však nevzniká vír v nádrži, pretože úspornosť prejavuje Civic aj v tomto režime jazdy a spotreba je pod hranicou 9 l/100 km. Pri bežnej jazde aj pod 6 l/100 km a priemer počas testu bol 7,1 l/100 km, čím sa môže pýšiť len máloktoré auto tejto kategórie.

SkryťVypnúť reklamu

Technické údaje

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75/90 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 - 1,87 - 1,24 - 0,91 - 0,776, R - 3,23. Stály prevod hnanej nápravy 4,11.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4460/1715/1445 mm, rázvor náprav 2625 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1468/1469 mm. Svetlá výška 155 mm. Priemer otáčania 10,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1145 kg. Objem batožinového priestoru 450 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 195 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/5,5/6,5 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena

Základná 769 000 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  2. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  4. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  5. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  6. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov
  1. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  3. Blíži sa dvanásty ročník filmovej prehliadky Be2Can
  4. Slovensko na nohách. Začína 10. ročník Európskeho týždňa športu
  5. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky
  6. Spoločnosť EY Slovensko vyhlásila jubilejný 20.ročník súťaže EY
  7. Bez nich by elektrina netiekla.
  8. Pridaj sa do komunity, ktorá ťa posunie
  1. J&T GRANT Jeden Team umožní trénovať až 15 000 deťom ročne 7 500
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 056
  3. Slováci vytvorili mlieko, ktoré nemá obdobu v celej Európe 3 839
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 3 276
  5. Hodnotenie profesionála: Neďaleko Hurghady sú „egyptské Benátky“ 2 841
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 2 442
  7. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 2 126
  8. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 2 093
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Kauza vraždy exprimátora Hurbanova: Prokurátor účelovo zmenil právnu kvalifikáciu. Chcel odmeniť kajúcnika
  2. Jaroslav Liptak: 10 dní bez – môj prvý míľnik
  3. Matúš Grznár: Vízia Slovenska (ne)chýba.
  4. Judita Vargová: Pozemšťan nie je vysávač alebo pohľad na reformu Erika Tomáša
  5. Dalibor Eštočák: V Boha ver, ale farárovi nie!
  6. Štefan Šturdzík: Demencia zasiahla parlament . Pozor je nákazlivá vyhýbajte sa politikom !!!
  7. Monika Albertiová: Pýtam sa vás: máte dvojitý meter, pán Šimečka?
  8. Norbert Kaník: Budú parlamentné voľby férové?
  1. Radko Mačuha: Takto sa to robí, do Šimečkovej matere. 21 819
  2. Vladimír Zervan: Ficov úpadok 14 820
  3. Ivan Mlynár: Pán Peter Tkačenko, na samozvaného šerifa sa hráte vy a nie Štefan Hamran. 11 678
  4. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 778
  5. Ivan Čáni: Kolaborant a vlastizradca Blaha sa už aj strihá kvôli Rusom. 9 463
  6. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 9 154
  7. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 8 262
  8. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 6 983
  1. Radko Mačuha: Začnú nás stíhať za porušovanie národnej identity?
  2. Radko Mačuha: Už aj Verejné záchody chráni Ústava Slovenskej Republiky.
  3. Tupou Ceruzou: Neotravujte
  4. INESS: Socializmus skončil, ale láska k štátnemu stále žije
  5. Věra Tepličková: Keď zavolá rodina, vycestuje Martina
  6. Tupou Ceruzou: Iný
  7. Karol Galek: 5 klamstiev ministerky Sakovej o energopomoci
  8. Marian Nanias: Unikátna jadrová investícia – Turecká JE Akkuyu.
SkryťZatvoriť reklamu