REDAKČNÝ TEST

Honda Civic sedan 1,6 LS - solídna a dynamická limuzína

Model Honda Civic, kompaktný automobil nižšej strednej triedy s priečne uloženým motorom a pohonom predných kolies, sa za takmer tridsať rokov výroby dočkal už siedmej generácie.




Model Honda Civic, kompaktný automobil nižšej strednej triedy s priečne uloženým motorom a pohonom predných kolies, sa za takmer tridsať rokov výroby dočkal už siedmej generácie. Prvá na trh prišla verzia sedan, vyrábaná v Japonsku a uvedená na európsky i slovenský trh koncom minulého roka. Približne pred mesiacom sa začal predávať päťdverový hatchback. Jeho trojdverová verzia a kupé prídu na rad koncom roka. Vyrába sa v štyroch karosárskych variantoch, z ktorých si trojpriestorový štvordverový sedan svojimi klasickými a tvarmi udržiava tradičnú solídnosť, takže väčšia revolučnosť tvarov sa ušla tentoraz troj- a päťdverovému hatchbacku. Práve Civic sedan s výkonnejším motorom 1,6 l/110 k (menší je 1,4 l/90 k) sme podrobili redakčnému testu.

Karoséria nového sedanu si udržala vysokú eleganciu i typické prvky Hondy, ako výrazne plochý predok, nízky pontón a väčšie zasklené plochy. Oproti predchodcovi skrátený predný previs dovolil ďalej zväčšiť vnútorný priestor bez výraznejšieho predĺženia automobilu. Predná časť s novým uchytením predných blatníkov a ich ľahšou deformovateľnosťou znamená pre Civic sedan v prípade kolízie zvýšenú bezpečnosť pre posádku i pre chodcov. Interiéru dominujú väčší priestor, dobrý prístup cez široko sa otvárajúce dvere, pohodlné anatomicky tvarované sedadlá s príjemným látkovým čalúnením i ergonómia a dobrá dostupnosť ovládacích prvkov. Prístrojový štít striedmej palubnej dosky má tradičné usporiadanie s dvojicou hlavných a dvojicou menších kruhových prístrojov. Štvorramenný volant, len výškovo nastaviteľný, s väčším priemerom a hrubším vencom dobre padne ruky. Solídne pôsobí stredový panel s autorádiom a ovládaním mechanickej klimatizácie. Vodič i spolujazdec majú dostatok priestoru pre nohy, v okolí ramien i nad hlavou, rovnako aj cestujúci vzadu. Odkladacie priestory má Civic primerane - hlavný s vekom je pred spolujazdcom, menšie vo dverách, pod autorádiom a na stredovom tuneli aj pre poháre. Už v základnej výbave sú airbagy pre vodiča, spolujazdca i dva bočné, ABS s EBD, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické ovládanie bočných okien a vonkajších spätných zrkadiel, mechanická klimatizácia a ďalšie prvky výbavy. Solídny batožinový priestor s objemom 450 litrov možno po sklopení delených zadných operadiel rozšíriť smerom do interiéru.

Pohonné jednotky boli vždy pýchou automobilov Honda. Do sedana sa montujú štvorvalce s jedným vačkovým hriadeľom, štyrmi ventilmi na valec a premenlivým časovaním ventilov VTEC. Menší s objemom 1,4 l má výkon 66 kW/90 k, náš testovaný 1,6 l už 81 kW/110 k, pričom konštruktérom išlo viac ako o výkon o plochejší priebeh krútiaceho momentu, teda o väčšiu pružnosť motora, čo sa u nového Civica prejavuje silným záberom už od otáčok 2000 min.-1. Až do hranice okolo 4500 min.-1 má najlepší záber i najpriaznivejšiu spotrebu. Potom už nastupuje s ostrejším časovaním výkon i agresívnejší zvuk inak veľmi dobre odhlučneného motorového priestoru. V týchto fázach sa z rodinného auta stáva výkonný športovec. Ak je vodič v aute sám, môže naplno vychutnať šprintérske schopnosti i tradične dobré jazdné a dynamické vlastnosti Civica, pod čo sa podpísala aj pomerne nízka pohotovostná hmotnosť - len 1089 kg. Ani vtedy sa však nevzniká vír v nádrži, pretože úspornosť prejavuje Civic aj v tomto režime jazdy a spotreba je pod hranicou 9 l/100 km. Pri bežnej jazde aj pod 6 l/100 km a priemer počas testu bol 7,1 l/100 km, čím sa môže pýšiť len máloktoré auto tejto kategórie.

Technické údaje

Motor

Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený zážihový štvorvalec. Zdvihový objem 1590 cm3, vŕtanie a zdvih 75/90 mm. Kompresný pomer 10,4 : 1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 5600 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4300 min.-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod SOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,46 - 1,87 - 1,24 - 0,91 - 0,776, R - 3,23. Stály prevod hnanej nápravy 4,11.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4460/1715/1445 mm, rázvor náprav 2625 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1468/1469 mm. Svetlá výška 155 mm. Priemer otáčania 10,4 m. Pohotovostná hmotnosť 1145 kg. Objem batožinového priestoru 450 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 195 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,2 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,2/5,5/6,5 l/100 km.

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Cena

Základná 769 000 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  2. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  3. Od septembra opäť po starom
  4. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 634
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 941
  3. Od septembra opäť po starom 2 679
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 849
  5. Ako sme jazdili v socializme 1 649
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 620
  7. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 377
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 265
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 180
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 149

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

SVET

Bývalý populista Fico nás zradil, znie z Poľska aj Maďarska

Fico o budúcnosti v jadre EÚ hovoril už na jar, médiá si to nevšimli.

TECH

Ako zanikla záhadná kultúra na Veľkonočnom ostrove

Prudký rozvrat alebo pomalé umieranie? Pôsobilo oboje.

Neprehliadnite tiež

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby. Teraz už naozaj

Do výroby sa dostane ako elektromobil v roku 2022.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.