KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Mitsubishi Galant

Už viac ako 25 rokov je Mitsubishi Galant známe a obľúbené auto strednej triedy, hoci posledné generácie tohto modelu nemajú so svojimi predchodcami takmer nič spoločné.




Už viac ako 25 rokov je Mitsubishi Galant známe a obľúbené auto strednej triedy, hoci posledné generácie tohto modelu nemajú so svojimi predchodcami takmer nič spoločné. Výrazná zmena nastala v júni 1984, keď sa začali predávať verzie, v ktorých výrobca presunul pohon zo zadnej časti vozidiel dopredu. V roku 1988 sa predstavila v poradí druhá generácia s novými dieselovými a štvorvalcovými benzínovými motormi a novinkou bola verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ako alternatíva k štvordverovému sedanu sa do roku 1997 vyrábal aj liftback s variabilným úložným priestorom. Zároveň od toho istého roku pôsobí na trhu aktuálny model s nedávnym faceliftom z roku 1999. V ponuke ojazdených automobilov možno nájsť zväčša modely predposlednej generácie (od roku 1992) a jej predchodcu (od roku 1988), ktoré sú moderne koncipované a dobre vybavené. Kvalitné dielenské spracovanie, priestranná karoséria, komfort a kultivované pohonné jednotky patria k Mitsubishi Galant už od počiatku výroby. Napriek tomu, že je medzi ojazdenými autami raritou, si zvláštnu pozornosť zaslúži úsporný štvorvalcový benzínový motor s priamym vstrekovaním (GDI) so zdvihovým objemom 2,4 l. Pohľad na výsledky štatistiky Dekra, spracované za minulý rok nenechá nikoho na pochybách. Opäť sa potvrdila spoľahlivosť japonských automobilov strednej triedy a ich ojazdené verzie neostáva iné, iba ich odporúčať. K poruchám, ktoré sa občas objavili, patrili najčastejšie poruchy svetlometov, zadných svetiel a ložísk kolies. Pri starších exemplároch sa k nim pridružuje prehrdzavená výfuková sústava a únik oleja z motora a až úplne najstaršie môžu mať problémy s koróziou karosérie a podlahy. Ako väčšina japonských áut i Mitsubishi Galant je jedným z tých, ktoré spoľahlivo slúžia aj svojmu druhému majiteľovi.

Typické slabé miesta

poruchy osvetlenia, únik oleja z pohonných jednotiek, málo precízne radenie, pri turbe prepálené tesnenia pod hlavou valcov, občas krátka životnosť batérie

+

spoľahlivosť

prehľadná karoséria

bohatá sériová výbava

presné a ľahké radenie

účinné a spoľahlivé brzdy

kultivované a silné pohonné jednotky

-

vyššia spotreba benzínových motorov (okrem GDI)

málo precízne riadenie

nepresné radenie

Odporúčané druhy motorov

2,0 l turbodiesel s výkonom 90 k. Pomerne temperamentný, spotreba 8 l/100 km.

2,0 l štvorventilový s výkonom 137 k. Dobrý priebeh krútiaceho momentu, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 10,5 l/100 km.

2,4 l štvorventilový benzínový s priamym vstrekovaním s výkonom 150 k. Veľmi tichý a kultivovaný. Spotreba 9,1 l/100 km.

2,5 l V6 s výkonom 170 k. Silný a výkonný, vyššia spotreba 13,5 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 834
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 425
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 574
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 715
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 994
  6. Moskva alebo Petrohrad? 1 994
  7. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 798
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 793
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 550
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 1 519

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojných príjmov a života nás ničí, z nej pramenia spoločenské nedorozumenia.

KOMENTÁRE

Čo je to sloboda

Sloboda prináša ťarchu vlastnej aktivity.

EKONOMIKA

Futej predáva strojárne v Detve, keď SNS chystá výrobu transportérov

Oslovili záujemcov z Česka a Slovenska.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.