SME
Streda, 28. júl, 2021 | Meniny má KrištofKrížovkyKrížovky
KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Mitsubishi Galant

Už viac ako 25 rokov je Mitsubishi Galant známe a obľúbené auto strednej triedy, hoci posledné generácie tohto modelu nemajú so svojimi predchodcami takmer nič spoločné.




Už viac ako 25 rokov je Mitsubishi Galant známe a obľúbené auto strednej triedy, hoci posledné generácie tohto modelu nemajú so svojimi predchodcami takmer nič spoločné. Výrazná zmena nastala v júni 1984, keď sa začali predávať verzie, v ktorých výrobca presunul pohon zo zadnej časti vozidiel dopredu. V roku 1988 sa predstavila v poradí druhá generácia s novými dieselovými a štvorvalcovými benzínovými motormi a novinkou bola verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ako alternatíva k štvordverovému sedanu sa do roku 1997 vyrábal aj liftback s variabilným úložným priestorom. Zároveň od toho istého roku pôsobí na trhu aktuálny model s nedávnym faceliftom z roku 1999. V ponuke ojazdených automobilov možno nájsť zväčša modely predposlednej generácie (od roku 1992) a jej predchodcu (od roku 1988), ktoré sú moderne koncipované a dobre vybavené. Kvalitné dielenské spracovanie, priestranná karoséria, komfort a kultivované pohonné jednotky patria k Mitsubishi Galant už od počiatku výroby. Napriek tomu, že je medzi ojazdenými autami raritou, si zvláštnu pozornosť zaslúži úsporný štvorvalcový benzínový motor s priamym vstrekovaním (GDI) so zdvihovým objemom 2,4 l. Pohľad na výsledky štatistiky Dekra, spracované za minulý rok nenechá nikoho na pochybách. Opäť sa potvrdila spoľahlivosť japonských automobilov strednej triedy a ich ojazdené verzie neostáva iné, iba ich odporúčať. K poruchám, ktoré sa občas objavili, patrili najčastejšie poruchy svetlometov, zadných svetiel a ložísk kolies. Pri starších exemplároch sa k nim pridružuje prehrdzavená výfuková sústava a únik oleja z motora a až úplne najstaršie môžu mať problémy s koróziou karosérie a podlahy. Ako väčšina japonských áut i Mitsubishi Galant je jedným z tých, ktoré spoľahlivo slúžia aj svojmu druhému majiteľovi.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Typické slabé miesta

poruchy osvetlenia, únik oleja z pohonných jednotiek, málo precízne radenie, pri turbe prepálené tesnenia pod hlavou valcov, občas krátka životnosť batérie

+

spoľahlivosť

prehľadná karoséria

bohatá sériová výbava

presné a ľahké radenie

účinné a spoľahlivé brzdy

kultivované a silné pohonné jednotky

-

vyššia spotreba benzínových motorov (okrem GDI)

málo precízne riadenie

nepresné radenie

Odporúčané druhy motorov

2,0 l turbodiesel s výkonom 90 k. Pomerne temperamentný, spotreba 8 l/100 km.

2,0 l štvorventilový s výkonom 137 k. Dobrý priebeh krútiaceho momentu, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 10,5 l/100 km.

2,4 l štvorventilový benzínový s priamym vstrekovaním s výkonom 150 k. Veľmi tichý a kultivovaný. Spotreba 9,1 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

2,5 l V6 s výkonom 170 k. Silný a výkonný, vyššia spotreba 13,5 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Túto bagetu jedia Slováci už 24 rokov. Čo nám chutí najviac?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  4. Kravy jedia srvátku. Výrobky vďaka tomu nemajú konkurenciu
  5. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  2. Keď ekológia spája
  3. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  4. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  7. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  8. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 817
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 746
  3. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 4 927
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 336
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 252
  6. Od Česka až po Jadran 3 970
  7. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 149
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 101
  9. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 2 849
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Do kaviarne Towers nevidno.

Inšpekcia má odposluchy aj videozáznamy.


3 h
Zuzana Rehák Štefečeková na LOH Tokio 2020 / 2021.

Sledujte online letnú olympiádu.


Sportnet 38m
Logo podcastu Dobré ráno.

Za kyberšikanu hrozí až šesť rokov.


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

Renault Arkana E-Tech

Výrobcovi sa podaril zaujímavý hybrid s nízkou spotrebou.


11 h
Koncept elektrického Mercedesu Vision EQXX spoznáme budúci rok.

Po roku 2025 budú nové platformy už len pre elektromobily.


26. júl

Za slabé predaje mohla väčšinou vysoká cena.


26. dec
Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl