SME

Mitsubishi Galant

Už viac ako 25 rokov je Mitsubishi Galant známe a obľúbené auto strednej triedy, hoci posledné generácie tohto modelu nemajú so svojimi predchodcami takmer nič spoločné.




Už viac ako 25 rokov je Mitsubishi Galant známe a obľúbené auto strednej triedy, hoci posledné generácie tohto modelu nemajú so svojimi predchodcami takmer nič spoločné. Výrazná zmena nastala v júni 1984, keď sa začali predávať verzie, v ktorých výrobca presunul pohon zo zadnej časti vozidiel dopredu. V roku 1988 sa predstavila v poradí druhá generácia s novými dieselovými a štvorvalcovými benzínovými motormi a novinkou bola verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ako alternatíva k štvordverovému sedanu sa do roku 1997 vyrábal aj liftback s variabilným úložným priestorom. Zároveň od toho istého roku pôsobí na trhu aktuálny model s nedávnym faceliftom z roku 1999. V ponuke ojazdených automobilov možno nájsť zväčša modely predposlednej generácie (od roku 1992) a jej predchodcu (od roku 1988), ktoré sú moderne koncipované a dobre vybavené. Kvalitné dielenské spracovanie, priestranná karoséria, komfort a kultivované pohonné jednotky patria k Mitsubishi Galant už od počiatku výroby. Napriek tomu, že je medzi ojazdenými autami raritou, si zvláštnu pozornosť zaslúži úsporný štvorvalcový benzínový motor s priamym vstrekovaním (GDI) so zdvihovým objemom 2,4 l. Pohľad na výsledky štatistiky Dekra, spracované za minulý rok nenechá nikoho na pochybách. Opäť sa potvrdila spoľahlivosť japonských automobilov strednej triedy a ich ojazdené verzie neostáva iné, iba ich odporúčať. K poruchám, ktoré sa občas objavili, patrili najčastejšie poruchy svetlometov, zadných svetiel a ložísk kolies. Pri starších exemplároch sa k nim pridružuje prehrdzavená výfuková sústava a únik oleja z motora a až úplne najstaršie môžu mať problémy s koróziou karosérie a podlahy. Ako väčšina japonských áut i Mitsubishi Galant je jedným z tých, ktoré spoľahlivo slúžia aj svojmu druhému majiteľovi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Typické slabé miesta

poruchy osvetlenia, únik oleja z pohonných jednotiek, málo precízne radenie, pri turbe prepálené tesnenia pod hlavou valcov, občas krátka životnosť batérie

+

spoľahlivosť

prehľadná karoséria

bohatá sériová výbava

presné a ľahké radenie

účinné a spoľahlivé brzdy

kultivované a silné pohonné jednotky

-

vyššia spotreba benzínových motorov (okrem GDI)

málo precízne riadenie

nepresné radenie

Odporúčané druhy motorov

2,0 l turbodiesel s výkonom 90 k. Pomerne temperamentný, spotreba 8 l/100 km.

2,0 l štvorventilový s výkonom 137 k. Dobrý priebeh krútiaceho momentu, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 10,5 l/100 km.

2,4 l štvorventilový benzínový s priamym vstrekovaním s výkonom 150 k. Veľmi tichý a kultivovaný. Spotreba 9,1 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

2,5 l V6 s výkonom 170 k. Silný a výkonný, vyššia spotreba 13,5 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 786
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 582
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 434
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 290
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 146
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 799
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 417
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 395
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (18. - 24.4.1925)
  2. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  3. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  4. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  5. Štefan Šturdzík: Rakovina
  6. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  7. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  8. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 918
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 544
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 230
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 954
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 511
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 315
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 533
  8. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 339
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
reklama
SkryťZatvoriť reklamu