
Už viac ako 25 rokov je Mitsubishi Galant známe a obľúbené auto strednej triedy, hoci posledné generácie tohto modelu nemajú so svojimi predchodcami takmer nič spoločné. Výrazná zmena nastala v júni 1984, keď sa začali predávať verzie, v ktorých výrobca presunul pohon zo zadnej časti vozidiel dopredu. V roku 1988 sa predstavila v poradí druhá generácia s novými dieselovými a štvorvalcovými benzínovými motormi a novinkou bola verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ako alternatíva k štvordverovému sedanu sa do roku 1997 vyrábal aj liftback s variabilným úložným priestorom. Zároveň od toho istého roku pôsobí na trhu aktuálny model s nedávnym faceliftom z roku 1999. V ponuke ojazdených automobilov možno nájsť zväčša modely predposlednej generácie (od roku 1992) a jej predchodcu (od roku 1988), ktoré sú moderne koncipované a dobre vybavené. Kvalitné dielenské spracovanie, priestranná karoséria, komfort a kultivované pohonné jednotky patria k Mitsubishi Galant už od počiatku výroby. Napriek tomu, že je medzi ojazdenými autami raritou, si zvláštnu pozornosť zaslúži úsporný štvorvalcový benzínový motor s priamym vstrekovaním (GDI) so zdvihovým objemom 2,4 l. Pohľad na výsledky štatistiky Dekra, spracované za minulý rok nenechá nikoho na pochybách. Opäť sa potvrdila spoľahlivosť japonských automobilov strednej triedy a ich ojazdené verzie neostáva iné, iba ich odporúčať. K poruchám, ktoré sa občas objavili, patrili najčastejšie poruchy svetlometov, zadných svetiel a ložísk kolies. Pri starších exemplároch sa k nim pridružuje prehrdzavená výfuková sústava a únik oleja z motora a až úplne najstaršie môžu mať problémy s koróziou karosérie a podlahy. Ako väčšina japonských áut i Mitsubishi Galant je jedným z tých, ktoré spoľahlivo slúžia aj svojmu druhému majiteľovi.
Typické slabé miesta
poruchy osvetlenia, únik oleja z pohonných jednotiek, málo precízne radenie, pri turbe prepálené tesnenia pod hlavou valcov, občas krátka životnosť batérie
+
spoľahlivosť
prehľadná karoséria
bohatá sériová výbava
presné a ľahké radenie
účinné a spoľahlivé brzdy
kultivované a silné pohonné jednotky
-
vyššia spotreba benzínových motorov (okrem GDI)
málo precízne riadenie
nepresné radenie
Odporúčané druhy motorov
2,0 l turbodiesel s výkonom 90 k. Pomerne temperamentný, spotreba 8 l/100 km.
2,0 l štvorventilový s výkonom 137 k. Dobrý priebeh krútiaceho momentu, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 10,5 l/100 km.
2,4 l štvorventilový benzínový s priamym vstrekovaním s výkonom 150 k. Veľmi tichý a kultivovaný. Spotreba 9,1 l/100 km.
2,5 l V6 s výkonom 170 k. Silný a výkonný, vyššia spotreba 13,5 l/100 km.
Autor: Martina Skurková