KUPUJEME OJAZDENÉ AUTO

Mitsubishi Galant

Už viac ako 25 rokov je Mitsubishi Galant známe a obľúbené auto strednej triedy, hoci posledné generácie tohto modelu nemajú so svojimi predchodcami takmer nič spoločné.




Už viac ako 25 rokov je Mitsubishi Galant známe a obľúbené auto strednej triedy, hoci posledné generácie tohto modelu nemajú so svojimi predchodcami takmer nič spoločné. Výrazná zmena nastala v júni 1984, keď sa začali predávať verzie, v ktorých výrobca presunul pohon zo zadnej časti vozidiel dopredu. V roku 1988 sa predstavila v poradí druhá generácia s novými dieselovými a štvorvalcovými benzínovými motormi a novinkou bola verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Ako alternatíva k štvordverovému sedanu sa do roku 1997 vyrábal aj liftback s variabilným úložným priestorom. Zároveň od toho istého roku pôsobí na trhu aktuálny model s nedávnym faceliftom z roku 1999. V ponuke ojazdených automobilov možno nájsť zväčša modely predposlednej generácie (od roku 1992) a jej predchodcu (od roku 1988), ktoré sú moderne koncipované a dobre vybavené. Kvalitné dielenské spracovanie, priestranná karoséria, komfort a kultivované pohonné jednotky patria k Mitsubishi Galant už od počiatku výroby. Napriek tomu, že je medzi ojazdenými autami raritou, si zvláštnu pozornosť zaslúži úsporný štvorvalcový benzínový motor s priamym vstrekovaním (GDI) so zdvihovým objemom 2,4 l. Pohľad na výsledky štatistiky Dekra, spracované za minulý rok nenechá nikoho na pochybách. Opäť sa potvrdila spoľahlivosť japonských automobilov strednej triedy a ich ojazdené verzie neostáva iné, iba ich odporúčať. K poruchám, ktoré sa občas objavili, patrili najčastejšie poruchy svetlometov, zadných svetiel a ložísk kolies. Pri starších exemplároch sa k nim pridružuje prehrdzavená výfuková sústava a únik oleja z motora a až úplne najstaršie môžu mať problémy s koróziou karosérie a podlahy. Ako väčšina japonských áut i Mitsubishi Galant je jedným z tých, ktoré spoľahlivo slúžia aj svojmu druhému majiteľovi.

Typické slabé miesta

poruchy osvetlenia, únik oleja z pohonných jednotiek, málo precízne radenie, pri turbe prepálené tesnenia pod hlavou valcov, občas krátka životnosť batérie

+

spoľahlivosť

prehľadná karoséria

bohatá sériová výbava

presné a ľahké radenie

účinné a spoľahlivé brzdy

kultivované a silné pohonné jednotky

-

vyššia spotreba benzínových motorov (okrem GDI)

málo precízne riadenie

nepresné radenie

Odporúčané druhy motorov

2,0 l turbodiesel s výkonom 90 k. Pomerne temperamentný, spotreba 8 l/100 km.

2,0 l štvorventilový s výkonom 137 k. Dobrý priebeh krútiaceho momentu, športové jazdné vlastnosti. Spotreba 10,5 l/100 km.

2,4 l štvorventilový benzínový s priamym vstrekovaním s výkonom 150 k. Veľmi tichý a kultivovaný. Spotreba 9,1 l/100 km.

2,5 l V6 s výkonom 170 k. Silný a výkonný, vyššia spotreba 13,5 l/100 km.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 286
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 936
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 115
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 765
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 607
  7. Kam do tepla v januári? 1 963
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 800
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 621
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 977

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.